Bedroevend. Dat is het enige woord wat ik kan bedenken. Niet in de laatste plaats door de rampzalige schrijf- en taalfouten van vele forumleden hier. ‘Het programma word bekendgemaakt’, ‘… wat is jou mening’, ‘… hier word iets anders bedoeld’, en nog een stuk of 1000 van dit soort acties. En dát soort mensen geven af op gillende tienermeisjes, terwijl het schrijfniveau niet hoger is dan een gemiddelde basisschoolleerling. Daarnaast: een moderator die (naast zijn sterke, goede, oplettende info, waarover geen kwaad woord) zijn eigen mening over JB niet onder stoelen of banken steekt door met kinderachtige plaatjes aan te komen zetten.
Mensen: ZEIK NIET ZO. (ja, kom maar door hoor met jullie ‘wie is hier nou de grootste zeikerd, azijnpisser’, etc.). Maar nog één keer dan: het is pinkPOP. Dat bands boekt die in dát jaar relevant, commercieel interessant én populair zijn. Ik ben mogelijk een van de oudsten hier (67 jaar), en prijs mij gelukkig met alle, voor mij onafgebroken edities, vanaf 1976. Ja, er waren ook jaren bij dat ik werkelijk van mijn stoel viel van wat er geprogrammeerd werd. Maar toch: ik zou het niet in mijn hoofd halen om (áls internet toen bestaan had) hier mijn gal te gaan spuwen. Jullie vergeten hoe akelig hard een organisatie werkt om zo een wereldster binnen te halen. Dat zie ik jullie, maar vooral ook mezelf, echt niet doen.
Daarnaast: wie heeft er iets aan om te weten wie er allemaal NIET gaat komen, dit jaar? Nogmaals: er wordt afgegeven op tienermeisjes, maar er wordt wel een soort van anti-actie door forumleden georganiseerd, op het terrein? Dat gaat de sfeer vast niet verzieken? Nu ja.
Als jullie deze zeikerd willen zien genieten op het mooiste festival ter wereld, ik draag vaak een houthakkershemd met een spijkerjasje erover, gewapend met een groen (!) Pinkpopmutsje. Ik zie jullie allemaal in Landgraaf. O nee, niet allemaal.