Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
In die eerste blok tekst van je maak je volgens mij al 3 taal/spellingsfouten. Je schrijft letterlijk hoe je het tegen iemand zou vertellen maar dan val je mensen aan op het feit dat ze taal -en spellingsfouten maken.. Anderzijds was het best een leuk brokje vette rant seg ?
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Ach et is allemaal een beetje Nederlands om overal op af te geven. Durf te wedden dat de meesten op dit forum gewoon aanwezig zijn in juni.

Vorig jaar iedereen lyrisch dat een Beatle was geboekt. Als er 30.000 man stond is het veel. Nog nooit zoveel mensen zien weggaan bij DE afsluiter van Pinkpop.

Was jammer om te zien, maar gelukkig was het niet zo erg als bij Pharrell Williams :lol:
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
647
714
Ben trouwe Pinkpopganger sinds 1993 (met enkele geskipte jaren). Ben ook niet blij met Bieber als headliner. Daarbij zijn Greenday en KOL ook niet echt vernieuwend voor mij, maar wie weet sta ik 3 juni tussen de tienermeisjes mee te gillen ? op 4 juni wéér uit m'n dak te gaan bij Greenday en op 5 juni een biertje te nuttigen op het Brand-terras bij KOL én tussendoor te genieten van geweldige, vernieuwende rockbandjes ?.
Positief blijven én het gaat uiteindelijk om de totale festivalbeleving en daar hoort vernieuwing en met de tijd mee gaan ook bij!
En daar horen wij als oudere jongeren ook bij ?
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
In die eerste blok tekst van je maak je volgens mij al 3 taal/spellingsfouten. Je schrijft letterlijk hoe je het tegen iemand zou vertellen maar dan val je mensen aan op het feit dat ze taal -en spellingsfouten maken.. Anderzijds was het best een leuk brokje vette rant seg
1f602.svg

Dat is waarschijnlijk nog de oude spelling. Vroeger met korte 'oe' enz.
 

Max

Playlistbediener
8 feb 2017
10
3
Bedroevend. Dat is het enige woord wat ik kan bedenken. Niet in de laatste plaats door de rampzalige schrijf- en taalfouten van vele forumleden hier. ‘Het programma word bekendgemaakt’, ‘… wat is jou mening’, ‘… hier word iets anders bedoeld’, en nog een stuk of 1000 van dit soort acties. En dát soort mensen geven af op gillende tienermeisjes, terwijl het schrijfniveau niet hoger is dan een gemiddelde basisschoolleerling. Daarnaast: een moderator die (naast zijn sterke, goede, oplettende info, waarover geen kwaad woord) zijn eigen mening over JB niet onder stoelen of banken steekt door met kinderachtige plaatjes aan te komen zetten.

Mensen: ZEIK NIET ZO. (ja, kom maar door hoor met jullie ‘wie is hier nou de grootste zeikerd, azijnpisser’, etc.). Maar nog één keer dan: het is pinkPOP. Dat bands boekt die in dát jaar relevant, commercieel interessant én populair zijn. Ik ben mogelijk een van de oudsten hier (67 jaar), en prijs mij gelukkig met alle, voor mij onafgebroken edities, vanaf 1976. Ja, er waren ook jaren bij dat ik werkelijk van mijn stoel viel van wat er geprogrammeerd werd. Maar toch: ik zou het niet in mijn hoofd halen om (áls internet toen bestaan had) hier mijn gal te gaan spuwen. Jullie vergeten hoe akelig hard een organisatie werkt om zo een wereldster binnen te halen. Dat zie ik jullie, maar vooral ook mezelf, echt niet doen.

Daarnaast: wie heeft er iets aan om te weten wie er allemaal NIET gaat komen, dit jaar? Nogmaals: er wordt afgegeven op tienermeisjes, maar er wordt wel een soort van anti-actie door forumleden georganiseerd, op het terrein? Dat gaat de sfeer vast niet verzieken? Nu ja.

Als jullie deze zeikerd willen zien genieten op het mooiste festival ter wereld, ik draag vaak een houthakkershemd met een spijkerjasje erover, gewapend met een groen (!) Pinkpopmutsje. Ik zie jullie allemaal in Landgraaf. O nee, niet allemaal.

Allereerst vind ik taalgebruik als tegenargument totaal niet gegrond. Het gaat om de inhoud, en dat is bij deze dat veel mensen teleurgesteld zijn.

De kritiek is terecht voor mensen die anders verwacht hadden (Pearl Jam, Foo Fighters e.d.). Maar ik denk dat we hier vrij simpel in moeten zijn: Koop dan geen kaartje en zoek een alternatief.

Ik ga dit jaar voor Rock Werchter, veel meer een line up die bij mij past. Enkel Green Day zal ik hiermee overslaan.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Ik blijf het toch een fantastische boeking vinden. Altijd hetzelfde is ook niet goed. Laten we 8 maart afwachten en misschien zitten er verrassende sub’s tussen. Pinkpop is van iedereen en een keertje afwijken van de standaard namen is geen achteruitgang.

Een voordeel: wat zal het terrein schoon zijn met al die bekerrapers en lekker rustig bij de bierstand. Geen lange wachtrijen. Positief bekijken, het duurt drie dagen en misschien verrast het knulletje wel.

2/3 van de subs hebben we al he, komen natuurlijk wel nog wat 3FM afsluiters bij.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
De kans bestond altijd al dat er zo een boeking zou komen...Bieber, Garrix...Gooi The Chainsmokers erbij Broederliefde 21 Pilots, Dua Lipa, een Zara Larsson, Nial Horan en nog wat opvulling en de dag is compleet voor de tienermeisjes
 
15 feb 2017
3
0
In die eerste blok tekst van je maak je volgens mij al 3 taal/spellingsfouten. Je schrijft letterlijk hoe je het tegen iemand zou vertellen maar dan val je mensen aan op het feit dat ze taal -en spellingsfouten maken.. Anderzijds was het best een leuk brokje vette rant seg
1f602.svg

@shotgvn

Help mij even met die drie taal/spellingfouten, volgens jou.

On topic: ik kan heel goed begrijpen dat mensen zeer teleurgesteld zijn. Ja, ik hou ook veel meer van rock en sta ook niet te springen bij deze boeking hoor. Los daarvan: ik meen te lezen dat het veelal gezeik om het gezeik is. Een ander forumlid schreef hier al eens ooit: 'het is ook nooit goed'. Teleurstelling mag, je mening geven mag ook. Zeiken, mag ook, want hier worden zo te lezen geen reacties verwijderd. Desalniettemin, er zijn ergere dingen dan Justin Bieber op een podium. (Ik ben al aan het wachten op: 'ja, zanger Rinus op het podium'.)

 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Mensen: ZEIK NIET ZO.
Ach, Justin Bieber als festivalheadliner is toch wel dé gelegenheid om een rondje te zeiken, neen? :)

Ik denk overigens dat de meesten op dit forum het de organisatie ook niet kwalijk zouden nemen dat ze Bieber boeken, mocht hij er live ook staan. Maar zijn concerten zijn gekend als bedroevend slecht live. Stel dat pakweg Céline Dion wordt geboekt, gaat er ook veel kritiek komen dat ze er niet past, maar gaan veel mensen wel denke: ach, die wil ik live wel eens meemaken.

Oja, 'het woord WAT ik kan bedenken', dat is wat mij betreft geen correct geschreven Nederlands, als je zover wil gaan.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
De kans bestond altijd al dat er zo een boeking zou komen…Bieber, Garrix…Gooi The Chainsmokers erbij Broederliefde 21 Pilots, Dua Lipa, een Zara Larsson, Nial Horan en nog wat opvulling en de dag is compleet voor de tienermeisjes

Is dit wel de juiste spelling van de eenentwintig piloten ;)?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.628
624
Waarschijnlijk vertegenwoordigen alle forum leden hier slechts <0,0001% van het totaal aantal mensen dat naar Pinkpop gaat. Dus tja, laat die lekker hun mening uiten. Daar is tenslotte het forum voor.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Er zijn ergere dingen dan Justin Bieber op Pinkpop? Leg dat maar uit aan de vaste PP ganger, de enige die ik dat hier goed zie praten is Dennis denk ik. Ik bedoel; het is begrijpelijk, dat zeker, maar hier zal niemand staan te springen dat JB komt, ipv bijvoorbeeld Radiohead, Arcade Firer, PJ etc
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.060
650
Bedroevend. Dat is het enige woord wat ik kan bedenken. Niet in de laatste plaats door de rampzalige schrijf- en taalfouten van vele forumleden hier. ‘Het programma word bekendgemaakt’, ‘… wat is jou mening’, ‘… hier word iets anders bedoeld’, en nog een stuk of 1000 van dit soort acties. En dát soort mensen geven af op gillende tienermeisjes, terwijl het schrijfniveau niet hoger is dan een gemiddelde basisschoolleerling. Daarnaast: een moderator die (naast zijn sterke, goede, oplettende info, waarover geen kwaad woord) zijn eigen mening over JB niet onder stoelen of banken steekt door met kinderachtige plaatjes aan te komen zetten.

Mensen: ZEIK NIET ZO. (ja, kom maar door hoor met jullie ‘wie is hier nou de grootste zeikerd, azijnpisser’, etc.). Maar nog één keer dan: het is pinkPOP. Dat bands boekt die in dát jaar relevant, commercieel interessant én populair zijn. Ik ben mogelijk een van de oudsten hier (67 jaar), en prijs mij gelukkig met alle, voor mij onafgebroken edities, vanaf 1976. Ja, er waren ook jaren bij dat ik werkelijk van mijn stoel viel van wat er geprogrammeerd werd. Maar toch: ik zou het niet in mijn hoofd halen om (áls internet toen bestaan had) hier mijn gal te gaan spuwen. Jullie vergeten hoe akelig hard een organisatie werkt om zo een wereldster binnen te halen. Dat zie ik jullie, maar vooral ook mezelf, echt niet doen.

Daarnaast: wie heeft er iets aan om te weten wie er allemaal NIET gaat komen, dit jaar? Nogmaals: er wordt afgegeven op tienermeisjes, maar er wordt wel een soort van anti-actie door forumleden georganiseerd, op het terrein? Dat gaat de sfeer vast niet verzieken? Nu ja.

Als jullie deze zeikerd willen zien genieten op het mooiste festival ter wereld, ik draag vaak een houthakkershemd met een spijkerjasje erover, gewapend met een groen (!) Pinkpopmutsje. Ik zie jullie allemaal in Landgraaf. O nee, niet allemaal.
Op een aantal punten ben ik het met je eens, op een aantal totaal niet.

De schrijf-, taal- en/of grammaticale fouten zijn niet zozeer een weerspiegeling van de kwaliteit op dit forum, als wel die van de gehele staat van de maatschappij. De oorzaak die daaraan ten grondslag ligt, is voer voor een totaal andere discussie (wel een interessante overigens). Dat personen die hier deze fouten maken, afgeven op tienermeisjes, heeft daar niets mee te maken. Het geeft ze in ieder geval niet minder recht om dat te doen dan ieder ander. Of ze het zouden móeten doen, is ook een andere discussie.

Je onbegrip over het feit dat mensen op fora hun (in dit geval negatieve) mening willen geven, vind ik - met alle mogelijke respect! - wat ouderwets. Het internet en fora als deze zijn heden ten dage nu eenmaal plekken om meningen te delen en daarover in discussie te gaan. Waar dat vroeger niet op het internet mogelijk was, deed men dat wel op andere plekken (gewoon in de kroeg bijvoorbeeld). Niet iedereen hoeft dat te doen. Als je dat niet in je hoofd wilt halen, doe het dan ook vooral niet.

Iets anders is de manier waarop die meningen worden gegeven. Ook ik vind dat er af en toe met te weinig respect richting de organisatie gesproken wordt. Het is volgens mij geen geheim dat Pinkpop het door hun keuze voor het Pinksterweekend in bepaalde jaren lastig heeft om geschikte grote namen te vinden. In dat opzicht vind ik het een logische (doch gewaagde) boeking om Justin Bieber te laten komen. En je hebt volledig gelijk dat Pinkpop vooral een POP-festival is, voor alle leeftijden. Dat geeft ze wat mij betreft ook een geheel eigen gezicht in tegenstelling tot andere festivals, waar de lineup in feite elk jaar inwisselbaar is. Dat ze daardoor in verschillende jaren van de hak op de tak springen qua genres, is bijna onvermijdelijk, maar hoeft wat mij betreft geen enkel probleem te zijn. Wel is het daardoor misschien moeilijk om een eigen doelgroep te creëren en mensen aan je te binden die jaarlijks terug blijven keren (afgezien van diegenen die dat inmiddels al jaren doen). Wellicht is dat echter helemaal geen doelstelling van de organisatie.

Wie er NIET gaan komen dit jaar, is informatie die velen hier op het forum wel interessant vinden. Het tempert onrealistische verwachtingen en neemt ijdele hoop alvast weg. Bovendien kan het de keuze voor een (ander) festival beïnvloeden of makkelijker maken.

En over die 'anti-acties': als het een gezamenlijk drankje achter op het terrein betreft, waar verder niemand zich aan hoeft te storen, zie ik er geen kwaad in. Bier gooien of andere fysieke activiteiten waarbij je mogelijk het plezier van een ander wegneemt, is natuurlijk ook wat mij betreft uit den boze. En om met een grap af te sluiten: tenzij het Giel Beelen is op Eurosonic natuurlijk, maar dat spreekt voor zich... ;-)

Edit: oh, ik vergeet het even voor onze moderator op te nemen. Dat is hij omdat hij hier als een normaal forumlid zo verdomd vaak aanwezig is en meeleest en omdat hij misschien wel net zo'n grote PP-voorvechter is als u, niet omdat hij dit forum nu zozeer in goede banen dient te leiden. Dat geeft hem wat mij betreft evenveel recht om zijn mening te uiten dan elk ander hier.
 

Max

Playlistbediener
8 feb 2017
10
3
Ach et is allemaal een beetje Nederlands om overal op af te geven. Durf te wedden dat de meesten op dit forum gewoon aanwezig zijn in juni.

Vorig jaar iedereen lyrisch dat een Beatle was geboekt. Als er 30.000 man stond is het veel. Nog nooit zoveel mensen zien weggaan bij DE afsluiter van Pinkpop.

Was zelf ook niet blij met Paul Mccartney, hetzelfde met Justin Bieber nu. Typisch een act die qua naam veel mensen aantrekt maar qua performance en zang tegenvallen. Ik was ook zo iemand die vorig jaar eerder weg ging bij Paul.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
"Bedroevend, dat is het.."
"Niet in de laatste plaats.. " nog nooit iemand zo iets zien schrijven. Je kan bijvoorbeeld beginnen met uitleggen over wat er juist "bedroevend" is.
"En dat soort.. " Wie begint er nu een zin met "en"? Dacht dat dat nog steeds diende om 2 zinnen met elkaar te verbinden en niet eentje starten.
" terwijl, ... " Er hoeft geen komma achter terwijl.

Ik heb zelfs al geen goesting meer om verder te gaan lol.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Ah lekker. justin Biebert :D

Samenvattend hebben we nu een playbackende boy die best leuke hitjes heeft de laatste twee jaar, Een groep ongeinspireerde amricanos die alleen opdraven voor de centen en een drietal met groene haren dat 25 keer hetzelfde nummer speelt en dan ook nog eens 4 encores geeft. Ik durf te betwijfelen of Biebert nu het grootste probleem is. Pinkpop was dit jaar al maanden geleden afgeschreven voor mij... Nu hopen dat de goede namen doorschuiven naar BKS en LL. Wel jammer trouwens dat Richard Ashcroft wss wel naar PP gaat. Al-met-al... volgend jaar een nieuwe kans :D

En ik ben idd wel heel benieuwd wie nu heel hard loopt te klagen maar in Juni gewoon weer op die weide staat #geefeenduidelijksignaalaf!

Groeten
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.060
650
Samenvattend hebben we nu een playbackende boy die best leuke hitjes heeft de laatste twee jaar, Een groep ongeinspireerde amricanos die alleen opdraven voor de centen en een drietal met groene haren dat 25 keer hetzelfde nummer speelt en dan ook nog eens 4 encores geeft. Ik durf te betwijfelen of Biebert nu het grootste probleem is.
Heerlijk dit!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
en door...



Laten we eens kijken naar de mogelijke voorverkoop.
Hoe zal het verlopen 11 maart.
Wat denken jullie?
Zaterdagkaarten in 15 minuten wel uitverkocht?
Weekend zal vervolgens wel hard gaan, maar gezien de overgebleven kaarten afgelopen jaar misschien niet geheel uitverkoop.
Of verkoopt het wel uit, maar vallen er vervolgens een paar duizend kaarten terug die vervolgens niet meer verkocht worden?
Zondag en Maandag zal wel ouderwets verlopen, tot aan de dagkassa nog verkrijgbaar?

Wat denken jullie....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken