Bedroevend. Dat is het enige woord wat ik kan bedenken. Niet in de laatste plaats door de rampzalige schrijf- en taalfouten van vele forumleden hier. ‘Het programma word bekendgemaakt’, ‘… wat is jou mening’, ‘… hier word iets anders bedoeld’, en nog een stuk of 1000 van dit soort acties. En dát soort mensen geven af op gillende tienermeisjes, terwijl het schrijfniveau niet hoger is dan een gemiddelde basisschoolleerling. Daarnaast: een moderator die (naast zijn sterke, goede, oplettende info, waarover geen kwaad woord) zijn eigen mening over JB niet onder stoelen of banken steekt door met kinderachtige plaatjes aan te komen zetten.
Mensen: ZEIK NIET ZO. (ja, kom maar door hoor met jullie ‘wie is hier nou de grootste zeikerd, azijnpisser’, etc.). Maar nog één keer dan: het is pinkPOP. Dat bands boekt die in dát jaar relevant, commercieel interessant én populair zijn. Ik ben mogelijk een van de oudsten hier (67 jaar), en prijs mij gelukkig met alle, voor mij onafgebroken edities, vanaf 1976. Ja, er waren ook jaren bij dat ik werkelijk van mijn stoel viel van wat er geprogrammeerd werd. Maar toch: ik zou het niet in mijn hoofd halen om (áls internet toen bestaan had) hier mijn gal te gaan spuwen. Jullie vergeten hoe akelig hard een organisatie werkt om zo een wereldster binnen te halen. Dat zie ik jullie, maar vooral ook mezelf, echt niet doen.
Daarnaast: wie heeft er iets aan om te weten wie er allemaal NIET gaat komen, dit jaar? Nogmaals: er wordt afgegeven op tienermeisjes, maar er wordt wel een soort van anti-actie door forumleden georganiseerd, op het terrein? Dat gaat de sfeer vast niet verzieken? Nu ja.
Als jullie deze zeikerd willen zien genieten op het mooiste festival ter wereld, ik draag vaak een houthakkershemd met een spijkerjasje erover, gewapend met een groen (!) Pinkpopmutsje. Ik zie jullie allemaal in Landgraaf. O nee, niet allemaal.
Op een aantal punten ben ik het met je eens, op een aantal totaal niet.
De schrijf-, taal- en/of grammaticale fouten zijn niet zozeer een weerspiegeling van de kwaliteit op dit forum, als wel die van de gehele staat van de maatschappij. De oorzaak die daaraan ten grondslag ligt, is voer voor een totaal andere discussie (wel een interessante overigens). Dat personen die hier deze fouten maken, afgeven op tienermeisjes, heeft daar niets mee te maken. Het geeft ze in ieder geval niet minder recht om dat te doen dan ieder ander. Of ze het zouden móeten doen, is ook een andere discussie.
Je onbegrip over het feit dat mensen op fora hun (in dit geval negatieve) mening willen geven, vind ik - met alle mogelijke respect! - wat ouderwets. Het internet en fora als deze zijn heden ten dage nu eenmaal plekken om meningen te delen en daarover in discussie te gaan. Waar dat vroeger niet op het internet mogelijk was, deed men dat wel op andere plekken (gewoon in de kroeg bijvoorbeeld). Niet iedereen hoeft dat te doen. Als je dat niet in je hoofd wilt halen, doe het dan ook vooral niet.
Iets anders is de manier waarop die meningen worden gegeven. Ook ik vind dat er af en toe met te weinig respect richting de organisatie gesproken wordt. Het is volgens mij geen geheim dat Pinkpop het door hun keuze voor het Pinksterweekend in bepaalde jaren lastig heeft om geschikte grote namen te vinden. In dat opzicht vind ik het een logische (doch gewaagde) boeking om Justin Bieber te laten komen. En je hebt volledig gelijk dat Pinkpop vooral een POP-festival is, voor alle leeftijden. Dat geeft ze wat mij betreft ook een geheel eigen gezicht in tegenstelling tot andere festivals, waar de lineup in feite elk jaar inwisselbaar is. Dat ze daardoor in verschillende jaren van de hak op de tak springen qua genres, is bijna onvermijdelijk, maar hoeft wat mij betreft geen enkel probleem te zijn. Wel is het daardoor misschien moeilijk om een eigen doelgroep te creëren en mensen aan je te binden die jaarlijks terug blijven keren (afgezien van diegenen die dat inmiddels al jaren doen). Wellicht is dat echter helemaal geen doelstelling van de organisatie.
Wie er NIET gaan komen dit jaar, is informatie die velen hier op het forum wel interessant vinden. Het tempert onrealistische verwachtingen en neemt ijdele hoop alvast weg. Bovendien kan het de keuze voor een (ander) festival beïnvloeden of makkelijker maken.
En over die 'anti-acties': als het een gezamenlijk drankje achter op het terrein betreft, waar verder niemand zich aan hoeft te storen, zie ik er geen kwaad in. Bier gooien of andere fysieke activiteiten waarbij je mogelijk het plezier van een ander wegneemt, is natuurlijk ook wat mij betreft uit den boze. En om met een grap af te sluiten: tenzij het Giel Beelen is op Eurosonic natuurlijk, maar dat spreekt voor zich... ;-)
Edit: oh, ik vergeet het even voor onze moderator op te nemen. Dat is hij omdat hij hier als een normaal forumlid zo verdomd vaak aanwezig is en meeleest en omdat hij misschien wel net zo'n grote PP-voorvechter is als u, niet omdat hij dit forum nu zozeer in goede banen dient te leiden. Dat geeft hem wat mij betreft evenveel recht om zijn mening te uiten dan elk ander hier.