Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.523
823
Rolo wrote:
@dennisvdbr ben je ook benaderd door Editie NL? Die maken een item vandaag over de komst van Bieber naar Pinkpop.


ik zelf niet
1f609.svg

haha, we spoilen niks. Maar dit is wel de eerste keer dat ik Editie NL ga kijken

Bedroevend. Dat is het enige woord wat ik kan bedenken. Niet in de laatste plaats door de rampzalige schrijf- en taalfouten van vele forumleden hier. ‘Het programma word bekendgemaakt’, ‘… wat is jou mening’, ‘… hier word iets anders bedoeld’, en nog een stuk of 1000 van dit soort acties. En dát soort mensen geven af op gillende tienermeisjes, terwijl het schrijfniveau niet hoger is dan een gemiddelde basisschoolleerling. Daarnaast: een moderator die (naast zijn sterke, goede, oplettende info, waarover geen kwaad woord) zijn eigen mening over JB niet onder stoelen of banken steekt door met kinderachtige plaatjes aan te komen zetten.

Even hierover. Dennis en ik zijn net zoals jullie op de één of andere manier op dit forum terecht gekomen om lekker onze mening en onze gedachten over de festival- en muziekwereld te geven. Dus dat blijft er altijd in. Onze nieuwsitems zijn inderdaad wel altijd vanuit een objectief oogpunt geschreven dus als je daar ooit iets vindt, tik snel op onze vingertjes.

Daarnaast ben ik het wel op heel veel punten met je eens. Maar de mensen die het wel heel erg tof vinden dat JB naar Pinkpop komt, zijn minder snel te vinden op een forum zoals dit. Misschien hebben ze daar geen behoefte aan of misschien omdat ze een beetje afgeschrikt zijn (wat ik nu wel een beetje begrijp haha). Maar wees dat vooral niet. Het forum is er voor iedereen. Misschien wel een keer een goed ideetje om iemand die wel verstand heeft en fan is van de show en muziek van JB om je hart hier te luchten en te vertellen wat wij kunnen verwachten in juni.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
647
714
Zaterdag zal binnen n mum van tijd uitverkocht zijn. De andere dagen ws niet. Weekendkaarten is geen pijl op te trekken, zal ook afhangen van het aantal maar zal tegen de tijd wel uitverkocht raken denk ik....
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
en door…

Laten we eens kijken naar de mogelijke voorverkoop.
Hoe zal het verlopen 11 maart.
Wat denken jullie?
Zaterdagkaarten in 15 minuten wel uitverkocht?
Weekend zal vervolgens wel hard gaan, maar gezien de overgebleven kaarten afgelopen jaar misschien niet geheel uitverkoop.
Of verkoopt het wel uit, maar vallen er vervolgens een paar duizend kaarten terug die vervolgens niet meer verkocht worden?
Zondag en Maandag zal wel ouderwets verlopen, tot aan de dagkassa nog verkrijgbaar?

Wat denken jullie….
De zaterdag zal hard gaan ja. Weekend denk ik niet. Bij de Stones kochten degene die geen dagkaart hadden een weekendkaart. De Bieberfans zullen dat niet doen denk ik. Zondag en maandag zullen rustig verlopen en wellicht inderdaad tot aan de dag zelf kaartjes beschikbaar blijven.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.804
1.937

Precies, laten we nog even door gaan...

Bieber staat maar op 4 festivals en dat is in Noorwegen Zweden Frankrijk en op Brtitish Summer Time in Hyde Park Londen. Die laatste is de bekendste, die andere drie zeggen mij niet zoveel.
Voor de rest zijn het allemaal losse stadionconcerten komende zomer. Dit is gewoon een noodgreep geweest om hem te boeken. Al het andere was niet beschikbaar of speelde op andere festivals...
Sommigen vinden het een wereldboeking, ik een noodgreep die commercieel gezien (helaas) goed zal uitpakken..

 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.523
Met deze headliners en de wetenschap dat afgelopen jaar het dagprogramma ook niet geweldig was scheelt dit me weer €200,-.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
JB. wrote:
DennisvdBr wrote:
Rolo wrote:
@dennisvdbr ben je ook benaderd door Editie NL? Die maken een item vandaag over de komst van Bieber naar Pinkpop.


ik zelf niet
1f609.svg



haha, we spoilen niks. Maar dit is wel de eerste keer dat ik Editie NL ga kijken


18:15uur hé RTL4
Klopt. Ze weten nog niet precies hoe het artikel er uit gaat zien. Ze hebben in ieder geval tussen 12 en 1 Jan Smeets geïnterviewd. Die was natuurlijk erg positief en gooide het er op dat er altijd tegenstanders zijn van artiesten. Ik heb als tegenstander gereageerd. Hoop dat ik me goed verwoord heb.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Ik denk dat het dagprogramma echt gaat verrassen. Vooral gezien het geld wat nu overblijft. In de breedte kan het echt ngo wel wat worden dus ik duim voor een dag[programma a la 2014.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Ik denk dat het dagprogramma echt gaat verrassen. Vooral gezien het geld wat nu overblijft. In de breedte kan het echt ngo wel wat worden dus ik duim voor een dag[programma a la 2014.

Ja ik denk t ook!! Veelbelovende woorden vooral over de zaterdag. Nee zonder gekkigheid, het is te hopen, maar ik zou t niet verwachten, dan kan t alleen maar meevallen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
DennisvdBr wrote:
Misschien is het wel eens tijd om het speculeren te stoppen en hoog tijd dat Pinkpop de stilte doorbreekt.
Dan hebben we iets concreets om over te praten.

Morgen is het precies 3 weken voor de persconferentie, lijkt me daar een prima moment voor.
Maar zal wel weer niet…


Jaja beetje stemming kweken op de dag ervoor
1f609.svg
Ik krijg sterk de indruk dat de beheerder van het PP forum beter op de hoogte was van een aankomend persbericht dan hij doet vermoeden…………
Wist je al lang dat Bieber geboekt was Dennis of alleen dat er een persbericht zat aan te komen????
1f60e.svg
Laat ik zo (voorzichtig) zeggen, er was mij e.e.a. ter oren gekomen.
Dan leg ik de puzzelstukjes op z'n plek.

De ene keer pakt het goed uit. De andere keer is het gissen en zit je mis.
Deze keer zat het goed.

Verder, los daarvan, geef ik gewoon lekker mijn eigen mening :mrgreen:

Mijn mening is duidelijk, ik ben (waarschijnlijk net als Rolo hierboven) tegen de komst van Bieber.
Maar als je het laat bezinken zal je beseffen dat dit een zeer goede boeking is voor Pinkpop.
Ik durf zelf te zeggen, op gebied van pop-muziek zelfs beter dan de komst van Robbie Williams in 2015.
Verheug me nu al op de reacties 8 maart...

Maar, meer nog hoop ik dat al die Beliebers er niet voor gaan zorgen dat ik straks naast 'mijn' weekendkaart grijp.
Want ik laat Pinkpop toch niet schieten door 1 headliner die mij niet bevalt!!
Goh, ik weet zeker dat ondanks Bieber ik een mooi weekend ga hebben hoor!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Nja, goed dat je t niet laat verpesten. Maar een hele dikke smet is t wel neem ik aan. Is toch 1 van de 3 headliners van Pinkpop he.. en t is nu niet zo dat je naar Pinkpop gaat voor de kleinere artiesten zoals dat op BK, LL en in mindere mate RW t geval is.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Bij de perspresentatie hoor je me wel Boeeeeeeee roepen (bij de verhoging bij de (frisdrankvoorraad) :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Nja, goed dat je t niet laat verpesten. Maar een hele dikke smet is t wel neem ik aan. Is toch 1 van de 3 headliners van Pinkpop he..
Ik heb vaker gehad dat 1 headliner niet mijn stukje cake was. Ben in 2015 na 2 nummers weggegaan bij Robbie Williams. In 2014 na een paar nummers Arctic Monkeys achter me gelaten. Maar de volgende dag was dik dan weer ruim voor aanvang van het programma weer op het terrein hoor... Ik zie het altijd zo, op een affiche met meer dan 50 namen, voor zo'n gevarieerd affiche qua genre, kan niet alle 50 naar eigen wens zijn.
Dan is een 'smet' door mij makkelijk naast me neer te leggen....

t is nu niet zo dat je naar Pinkpop gaat voor de kleinere artiesten zoals dat op BK, LL en in mindere mate RW t geval is.
Toevallig ga ik ook wel voor de kleinere artiesten hoor. Dat is altijd mooi meegenomen hé.
Zelfs de opener is voor mij de moeite waard. Voor de Pinkpop-gangers wel een tip om je vooraf in te verdiepen, The Ten Bells...
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Dagprogramma zaterdag:

Main: Justin Bieber
Martin garrix
K3
3FM stage: Kabouter Plop
Ernst , Bobbi en de rest
 
15 feb 2017
3
0
@visdave34

Dankjewel. Dit is precies de juiste nuance. Als ik m'n eigen reactie teruglees ben ik inderdaad wel een beetje een ouwe zeikerd. Dankzij jou kan ik inderdaad wat beter nuanceren. Dat ik dan een soort tweede taalpolitie achter me aankrijg die zegt nog nooit van 'niet in de laatste plaats' gehoord te hebben, neem ik dan voor lief. We zijn het niet helemaal eens over het gedeelte 'afgeven op gillende tienermeisjes' in dit verband, maar goed. Laten we er een kuub zand overheen gooien.

On topic:

Ik had inderdaad nog niet gedacht aan de kant - die jij belicht - over waarom het tóch interessant kan zijn om te weten wie wel en niet naar Pinkpop gaan dit jaar. Dank voor die opheldering. Misschien ben ik ook wat te snel om de anti-actie direct te interpreteren als de Anouk-ei-gooi-actiegroep (want iets kan vreedzaam beginnen, maar door wat bier toch uit de hand lopen). Alleen maar hulde als Dennis en de andere forumleden evengoed van Pinkpop genieten door lekker achterin een biertje te doen.

Nog een laatste ding: ik begrijp dat je in de bres springt voor Dennis en de andere moderator(en). Echter, misschien een idee om volgend jaar wat meer toe te zien op hoe 'strak' het forum hier is. Maar dat is misschien meer iets voor een privé-bericht. Goed! Wachtend op misschien nog wel meer namen, vóór de persconferentie.

P.s. Noem me nooit meer 'u' :p
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
387
240
Net even met mijn oudste zoon van 22 ( enkele jaren met vrienden op PP) over Biebert gesproken. Hij vindt het een geweldige boeking. Het is al te makkelijk om die gozer met de grond aan toe gelijk te maken. Natuurlijk zal ik nooit een plaatje van hem kopen maar ineens werd mij een spiegel voorgehouden.

" Pap jij ging toch ook als 18 jarige naar Pinkpop speciaal naar Van Halen?" Dat klopt. " Wat kan jij daar van herinneren". Ehhhh dat Eddie van Halen een waanzinnige uitvoering gaf van Eruption. " Maar voor de rest, hoe kwam je thuis, wat vond je van de rest, enz?". Moet eerlijk bekennen dat ik het niet meer weet en overnachten bestond toen niet. Moest wel terug naar Haarlem.

Hij legt mij nu uit dat er niks is veranderd. Hij vindt het gezellig dat er nieuwe "chickies" komen op de camping en dat de nieuwe doelgroep de gitaren leren kennen. Stel dat ze SOAD geweldig vinden omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben of gehoord.......

" Pap, je laat in 2014 de Editors MainStage schieten omdat je vooraan wilt staan bij Robert Plant bij 3FM-stage. Ik vind dat onbegrijpelijk. Je bent boven de 50 en je wilt vooraan staan!! Robert Plant, ja ik weet dat het de legendarische zanger is van Led Zeppelin maar vrienden vinden hem lijken op Gandalf van Lord of the Rings."

Uitgeluld.......
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
Net even met mijn oudste zoon van 22 ( enkele jaren met vrienden op PP) over Biebert gesproken. Hij vindt het een geweldige boeking. Het is al te makkelijk om die gozer met de grond aan toe gelijk te maken. Natuurlijk zal ik nooit een plaatje van hem kopen maar ineens werd mij een spiegel voorgehouden.

” Pap jij ging toch ook als 18 jarige naar Pinkpop speciaal naar Van Halen?” Dat klopt. ” Wat kan jij daar van herinneren”. Ehhhh dat Eddie van Halen een waanzinnige uitvoering gaf van Eruption. ” Maar voor de rest, hoe kwam je thuis, wat vond je van de rest, enz?”. Moet eerlijk bekennen dat ik het niet meer weet en overnachten bestond toen niet. Moest wel terug naar Haarlem.

Hij legt mij nu uit dat er niks is veranderd. Hij vindt het gezellig dat er nieuwe “chickies” komen op de camping en dat de nieuwe doelgroep de gitaren leren kennen. Stel dat ze SOAD geweldig vinden omdat ze nog nooit zoiets gezien hebben of gehoord…….

” Pap, je laat in 2014 de Editors MainStage schieten omdat je vooraan wilt staan bij Robert Plant bij 3FM-stage. Ik vind dat onbegrijpelijk. Je bent boven de 50 en je wilt vooraan staan!! Robert Plant, ja ik weet dat het de legendarische zanger is van Led Zeppelin maar vrienden vinden hem lijken op Gandalf van Lord of the Rings.”

Uitgeluld…….

Spijker op z'n kop wat mij betreft! Zie ook m'n eerdere betoog over 'het is nooit goed'. Nee geintje. Dat hoeft niet.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Nog een laatste ding: ik begrijp dat je in de bres springt voor Dennis en de andere moderator(en). Echter, misschien een idee om volgend jaar wat meer toe te zien op hoe ‘strak’ het forum hier is.

Ik denk dat jij zowat de enigste hier bent met die mening. De moderators hier zijn geweldige festivalgekken waarvan wij allen maar als te graag hun mening horen.

Verder zag ik deze boeking toch ook wel verre aankomen maar kan toch niet helpen dat ik iets wat teleurgesteld ben. Ik snap dat Pinkpop weer een gigantische headliner wil vastleggen voor hun line-up en vernieuwing is zeker goed. Maar dat een playbackende act een avond mag afsluiten... ik voel er gewoon nog weinig voor. Hopelijk gaat ie extra z'n best doen om indruk te maken op zijn maatje Martin.

Hoop dat het klopt wat jullie zeggen over dat er veel budget overblijft voor een goed programma maar KoL, GreenDay, JB en SOAD is nogal een duur kassabonnetjes als ik me niet vergis. Als ze The Who en SOAD als sub voor elkaar krijgen doen ze alvast hele goede zaken. Afwachten wat de overige verassingen zijn dit jaar!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken