Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.318
9.045
Kijktip! Zo meteen 18:18 Editie NL RTL4 met een item over Bieber op Pinkpop.

Vanavond kijktip 2, RTL4 Latenight met Jan Smeets te gast over Bieber op Pinkpop.

Nou, ik denk dat ik DWDD er nog even tussendoor prik. Misschien zegt men er daar nog iets over?

Hmmm. Dan ga je Beelen bij MVN aan de tafel zien zitten uitleggen hoe de Pinkpop lineup nu al fantastisch is en dat ze héél grote waaghalzen zijn want hey, er staat een pop act.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Kleine spoiler misschien....
Maar, Giel Beelen presenteert niet op de persconferentie 8 maart.
Presentatie door Eric Corton.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.989
jefferke wrote:
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment
1f644.svg



Probleem is dat hij dat juist wel is. Als je verschillende records breekt die nog in de handen van The Beatles ben je wel degelijk de populairste popact van dit moment. Dat het jouw smaak niet is, is tot daar nog.
Welke records, iets wat ik precies gemist heb.
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
#DTV

Boekt Pinkpop Bieber omdat Bruce Springsteen & Mick Jagger ooit deze aarde gaan verlaten???

http://www.1limburg.nl/pinkpop-doet-het-megaster-justin-bieber-naar-landgraaf?context=default
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Arctic wrote:
jefferke wrote:
Populairste popact, laat me niet lachen. Het mannetje komt nog niet tot aan de enkels van een Beyonce, Timberlake, Ed Sheeran op dit moment
1f644.svg



Probleem is dat hij dat juist wel is. Als je verschillende records breekt die nog in de handen van The Beatles ben je wel degelijk de populairste popact van dit moment. Dat het jouw smaak niet is, is tot daar nog.


Welke records, iets wat ik precies gemist heb.

http://m.telegraaf.nl/filmenuitgaan/muziek/article/24785535/justin-bieber-breekt-record

De eerste google hit die ik kreeg.
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.485
1.989
Oke hij wordt vaak beluisterd. Is populair en een ticketkanon. Maar toch kan ik niet snappen dat acts als deze geboekt worden door festivals ondanks dat ze zo vaak verwijten krijgen van te playbacken (Pharrel, Rihanna, Eminem). Dat is toch een dikke middelvinger naar de festivalliefhebber onder het mom van "wat boeit het, het geld komt binnen. Ik vrees dat we in de toekomst meer van dit soort dingen zullen krijgen, alles hangt toch af van populariteit en commercie.
Voor de Pinkpop gangers, hopelijk krijgen jullie nog wat interessante namen in de breedte en ik twijfel er niet aan ,dat ondanks deze boeking, men geen goede tijd zou kunnen hebben.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Hmmm.... Aan L1 laat Jan Smeets weten over de programmering
"heel veel rock komt er dit jaar zelfs, heel veel rock"
Laten we 8 maart afwachten....

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1408594539190762&id=141747302542165#!/story.php?story_fbid=1408594539190762&id=141747302542165&refid=52
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
De kans bestond altijd al dat er zo een boeking zou komen…Bieber, Garrix…Gooi The Chainsmokers erbij Broederliefde 21 Pilots, Dua Lipa, een Zara Larsson, Nial Horan en nog wat opvulling en de dag is compleet voor de tienermeisjes

Had jij die Columbus, Ohio based band niet bij je gouden tip staan? Of vergis ik me nu? Val jij dan ook in de categorie 'Tienermeisjes' in te delen? ;)

Gewoon jammer deze boeking, Rock Werchter verkoopt ook gewoon uit hoor, let maar op, zijn al 2 van de 4 dagen uitverkocht en die programmeren ook gewoon 'klassiek'. Als men gewoon goed boekt verkoopt een festival uit en hoef je dit soort koekenbakkers die meer dansen dan zingen helemaal niet te programmeren, en daar doe je net zo goed mensen een plezier mee + dat je bier/drank/eet inkomsten toch beduidend hoger liggen als je een volwassener publiek aanspreekt.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.455
Kijktip! Zo meteen 18:18 Editie NL RTL4 met een item over Bieber op Pinkpop.

Vanavond kijktip 2, RTL4 Latenight met Jan Smeets te gast over Bieber op Pinkpop.

Nou, ik denk dat ik DWDD er nog even tussendoor prik. Misschien zegt men er daar nog iets over?

RTL boulevard had er ook een item over. Met 3FM DJ en Belieber Domien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Meest gestreamde artiest van het moment is volgens mij nog altijd Drake. Qua show, performance en repertoire zijn er echt wel een heel pak andere artiesten die dat titeltje verdienen hoor van 'dé popact van het moment'. Records breken die 50/60 jaar oud zijn in een periode waarin mensen nog moeite moesten doen om naar muziek te luisteren aka platen kopen en waarbij de bevolking volgens mij zo'n 2 miljard mensen minder telde.. Ja hoor.

Macca en Rammstein zijn volgens mij beide geen goedkope acts, zelfs met RHCP heb je een redelijk dure act (volgens mij kun je best Green Day aan RHCP spiegeln qua prijs). Maar Kings Of Leon en Justin Bieber kosten echt een pak minder dan de eerste 2 die ik vernoemde. Het is dan ook niet meer dan normaal denk ik dat ook een act als System Of A Down en in mindere mate Martin Garrix (omdat het ook gewoon een DJ blijft) kunnen worden geboekt.

Sebiet maar is dat schemaatje ineen steken :p
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Main: Passenger - Halsey - Martin Garrix - Justin Bieber
3FM: Danko Jones - Frank Turner & The Sleeping Souls - Prophets Of Rage
Brand Bier: The Tenn Bells - Jess Glynne - George Ezra - Fritz Kalkbrenner
Stage 4: Vant - St Tropez - De Likt

Main: Chef's Special - Biffy Clyro - Live - Imagine Dragons - Green Day
3FM: Jimmy Eat World - Kodaline - Rancid - Two Door Cinema Club - Kensington
Brand Bier: Twin Atlantic - Frank Carter & The Rattlesnakes - Rag 'N Bone Man - Gogol Bordello - Die Antwoord
Stage 4: Blaudzun - Indian Askin - Guus Meeuwis - DJ Waxfiend

Main: Broederliefde - Kaiser Chiefs - Marco Borsato - Macklemore & Ryan Lewis - Kings Of Leon
3FM: Nothing But Thieves - Band Of Horses - Seasick Steve - Jett Rebel - System Of A Down
Brand Bier: Highly Suspect - Racoon - Opeth - Bazart - MO
Stage 4: HAEVN - Rondé - Jake Bugg - Kungs

Zoiets dan maar :p
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
72
1
Is Marco Borsato EN Guus Meeuwis niet een beetje te veel van het goede? Met ook nog een Bieber als headliner..
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.448
6.858
Sebiet maar is dat schemaatje ineen steken :p

Ha, ik ben je te snel af ;). Hoefde er eigenlijk ook maar weinig aan te veranderen.

Ik zelf snap de boeking van Bieber heel goed. Het verkoopt. Of je vaste festivalgangers er bij krijgt betwijfel ik. Vaste festivalgangers ermee kwijt raken doe je zeker. Maar als er volgend jaar Beyonce, Foo Fighters en Metallica staan (ik noem maar wat) verkoopt het ook weer uit. Krijg je mogelijk ook weer de mensen die altijd gingen weer terug. Dus het hoeft niet schadelijk voor het lange termijn te zijn.

Toch is het wel kwalijk dat als ze een goed verkopende pop act neerzetten, dit er eentje is die veelal playbackt.Dat vind ik veel meer afbreuk doen dan de naam zelf imho.

Ik denk dat pinkpop dit wel gaat compenseren in het dagprogramma. Gooi die zaterdag bijv. Me first and the gimmies, Biffy Clyro, Prophets of Rage op de 3fm stage en je bent al een heel eind. Nog wat leuke bandjes in de brand bier stage (Rag N Bone Man, Foster the People) en op Stage 4 (VANT, Indian Askin) en je kunt ondanks een verjonging bij de Main toch een geslaagde dag hebben.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Yannick, je schat Pinkpop echt te hoog in hoor. Ik ga je wat voorbeelden geven:

- Passenger is een main opener, dat was die in 2013 al niet
-Nothing But Thieves is ook geen opener, die stonden vorig jaar al hoger
--Blaudzun en Indian Askin zijn te groot voor stage 4, die staan op zn minst in de tent.
- Chef Special is geen opener meer,

Dan nog enkele namen die niet kunnen:
- Die Antwoord zit volgensmij in de VS
- Macklemore moet als ze op PP staan 4 of 5 dagen achtereen optreden..
-Racoon staat al op Royal Park, en volgensmij is het de bedoeling dat ze daar vrij exclusief moeten staan..

Ik mis dan weer namen als Justice, Zara Larsson etc,
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Popijn wrote:
Zojuist toch maar voor het eerst ooit Editie NL gekeken, wie van Festileaks was dat?
1f609.svg



Hoofdredacteur Festileaks Jos
Ik heb 25 minuten lang bezoek gehad voor een interview van Editie NL. Wordt een zinnetje van uitgezonden en even in beeld. En dan naam ook nog fout en foute site er onder gezet.
Word ik om 7 uur ook nog gebeld door RTL Late Night. Maar ja dan nog naar Amsterdam. Zie nu wel dat Jan Smeets persoonlijk is aangeschoven. Ben benieuwd dadelijk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.010
6.406
Yannick, je schat Pinkpop echt te hoog in hoor. Ik ga je wat voorbeelden geven:

– Passenger is een main opener, dat was die in 2013 al niet
-Nothing But Thieves is ook geen opener, die stonden vorig jaar al hoger
–Blaudzun en Indian Askin zijn te groot voor stage 4, die staan op zn minst in de tent.
– Chef Special is geen opener meer,

Dan nog enkele namen die niet kunnen:
– Die Antwoord zit volgensmij in de VS
– Macklemore moet als ze op PP staan 4 of 5 dagen achtereen optreden..
-Racoon staat al op Royal Park, en volgensmij is het de bedoeling dat ze daar vrij exclusief moeten staan..

Ik mis dan weer namen als Justice, Zara Larsson etc,
Maar ze hebben wél Justin Bieber hé, dan kun je al wat aan je programma doen. Passenger is inderdaad geen mainstage opener, maar zaterdag gaat het festival een stukje later open dus ik dacht daarom. Ik kon de populariteit van Blauzun en het gros van Nederlandse acts eigenlijk niet goed inschatten omdat ik er niet echt mee bekend ben dus daarom dat bv sommige bands op stage 4 / bier brand misschien zouden kunnen worden omgewisseld ofso.. Macklemore kan best 4 dagen na elkaar optreden. Die Antwoord staat inderdaad op 9 juni op Mysteryland in de VS maar volgens mij lukt dat qua tourplanning wel toch, tenzij ze natuurlijk voor die tijd ook in de VS zitten dan wordt het redelijk absurd om heen en terug te vliegen.. Racoon kan er inderdaad uit, die staan 3 juni in Nijmegen, op exclusiviteit zou ik ze niet afschrijven want ze hebben al redelijk wat data staan voor in NL?

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken