Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
576
424
Korte samenvatting van Jan Smeets bij RTL late night:

- De kosten voor bieber gaan in de miljoenen, hoeveel wil hij niet zeggen
- Schijnt een soort van afgesproken te zijn dat Bieber live gaat zingen
- Bieber speelt waarschijnlijk niet helemaal in het donker ( dan toch Martin Garrix er achter?)
- 3fm stage komt veel rock te staan ( even niet goed opgelet welke dag hier bij werd vernoemd, de zaterdag of maandag)
- Jan verwacht weer uit te verkopen (maar goed, dat zegt ie ook altijd natuurlijk)

Zou goed kunnen dat ik nog wat ben vergeten, maar dit waren volgens mij wel de hoofdpunten
 

Mirjam

Campingartiest
6 nov 2015
83
1
Net naar Late night gekeken daar zei Jan dat Justin Bieber niet in he donker optreed???
Mis ik nu iets.....

En dan beloofd hij nog dat de maandag een geweldige dag word voor de rock liefhebbers....

 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
576
424
Net naar Late night gekeken daar zei Jan dat Justin Bieber niet in he donker optreed???
Mis ik nu iets…..

En dan beloofd hij nog dat de maandag een geweldige dag word voor de rock liefhebbers….

Toch de maandag dus, thanks, wist het ff niet meer
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.313
6.513
– 3fm stage komt veel rock te staan ( even niet goed opgelet welke dag hier bij werd vernoemd, de zaterdag of maandag)

Maandag. Klonk een beetje als Metal maandag weer terug komt!
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Maandag op 3FM stage "geweldige namen" ofwel, ik denk iets als Prophets of Rage - Biffy Clyro - SOAD. Misschien nog Live ertussendoor fietsen, en je hebt inderdaad een sterke dag daar op 3FM. Betekend dus wrs wel dat we op Main iets krijgen als Imagine Dragons, Borsato (?) en Broederliefde ja.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Ik zie Bieber trouwens echt niet als Sub optreden, dan word t mss een dubbel tijdslot, met aaneensluitende visuals? Maar aangezien zijn show op V Festival vorig jaar neemt hij zijn eigen visuals mee, dus ik verwacht nog altijd dat hij in t donker optreedt.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Redactie RTL late night blundert met voorverkoop Pinkpop start maandag 20 februari
Kijk eens naar website redactie dat was zaterdag 20 februari 2016
Beetje erg dom; VVK 2017 start zaterdag na de persconferentie volgens slecht gebruik XXX
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.030
3.708
Fikse blunder inderdaad, ook lieten ze wat stukjes van bieber zien die echt enorm vals waren, pijnlijk hoe smeets toekeek.

Ik denk trouwens dat Bieber zal optreden van 20:30 tot 22:30, dus weer terug naar t oude tijdslot. Of ze moeten Bieber van 20:30-22.00 neerzetten, en Garrix van 23:00-24:00..
 

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Onder het motto: 'Hoop doet leven"
Een artikeltje om te lezen:
Ik zou zeggen, rechtzaakje juni 2017??

(Ja, ik zit nog steeds in de ontkenningsfase.)

http://www.telegraaf.nl/prive/27630195/__Aanval_komt_Justin_Bieber_mogelijk_duur_te_staan__.html
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Korte samenvatting van Jan Smeets bij RTL late night:

– De kosten voor bieber gaan in de miljoenen, hoeveel wil hij niet zeggen
– Schijnt een soort van afgesproken te zijn dat Bieber live gaat zingen
– Bieber speelt waarschijnlijk niet helemaal in het donker ( dan toch Martin Garrix er achter?)
– 3fm stage komt veel rock te staan ( 3FM-stage maandag )
– Jan verwacht weer uit te verkopen (maar goed, dat zegt ie ook altijd natuurlijk)

Zou goed kunnen dat ik nog wat ben vergeten, maar dit waren volgens mij wel de hoofdpunten

Fijne samenvatting, thnx gerrie.
Die maandag sluit ook wel aan bij de uitspraak die Jan bij L1 deed over meer rock, vind ik vrij hoopvol.

Wat eloelo, zit wel mijn zelfde gedachte in idd.
Maandag op 3FM stage “geweldige namen” ofwel, ik denk iets als Prophets of Rage – Biffy Clyro – SOAD. Misschien nog Live ertussendoor fietsen, en je hebt inderdaad een sterke dag daar op 3FM. Betekend dus wrs wel dat we op Main iets krijgen als Imagine Dragons, Borsato (?) en Broederliefde ja.
Ik denk trouwens dat Bieber zal optreden van 20:30 tot 22:30, dus weer terug naar t oude tijdslot. Of ze moeten Bieber van 20:30-22.00 neerzetten, en Garrix van 23:00-24:00..

Ik denk dus na een avondje overdenken. Dat de genre's behoorlijk in de mix gaan over 3 dagen.
Dan gaat het in het algemeen na gisteren ochtend over Bieber, maar er is nog een hele zaterdag te vullen dan. Daarnaast nog 2 dagen.
Ben wel blij met die uitspraken over meer rock en 3FM-stage maandag, denk dat we wat namen van RaR/RiP gaan krijgen dan.
De zondag zal wel met wat punk gevuld worden, denk alleen al aan Rancid dat overal met Green Day mee komt als package-deal.
Hoe de zaterdag eindigd is idd wel een gesprekje waard hoor, want Bieber niet in het donker maar wel 2 uur optreden dat is raar.
Garrix krijgt denk ik minimaal 1 uur, dus er zit.
Kan dus eigenlijk alleen passen als Bieber van 21:00 uur tot 23:00 uur staat en Garrix van 23:00 tot 24:00 uur, 3 uur aansluitend.
Lijkt me niet dat Bieber van ca 20 uur tot ca 21 uur staat met ook nog een tijdslot van 2 uur in Stage 4, dan nog 1 uur (22 to 23uur) een afsluitende act in Brand-stage en 3FM-stage, pas daarna Garrix op Main.
Ik denk dat dat niet helemaal kan kloppen, volgens mij staat Bieber in het donker van 22 uur tot 24 uur, met Garrix sub er voor van ca 20 to 21 uur.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Ik denk dat het wel kan kloppen qua rock/punk namen maar ik denk niet dat het de bovenhand zal nemen voor een bepaalde dag. Ik denk dat het voor alle dagen een beetje een mix zal zijn maar dat op de mainstage op zaterdag bv er een iets jongere nadruk zal zijn en ook voor zondag verwacht ik dat een beetje voor Green Day.
Het zou wat vreemd zijn inderdaad dat Martin Garrix zou mogen als afsluiten terwijl dat normaal gebeurt door de headliner. Maar, Jan Smeets verwees in het interview wel dat Garrix een soort van vierde headliner is. Krijgt Bieber btw überhaupt zelfs 2u?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Krijgt Bieber btw überhaupt zelfs 2u?

ja 2 uur...

Jan Smeets: 'Justin Bieber geeft optreden van twee uur'
Fans van Justin Bieber krijgen waar voor hun geld op Pinkpop. Het tieneridool zal een optreden van twee uur geven op het podium van het Megaland-terrein.
Dat zei Pinkpopbaas woensdagavond aan tafel bij RTL Late Night.


andere quote's uit dat artikel:
- Maar de festivalbaas wist het al veel langer en heeft een tijd lang een geheim moeten bewaren. "Vorig jaar oktober werd bekend dat hij een tournee zou maken", zei Smeets. En al snel werden knopen doorgehakt, zo was het op 24 oktober beklonken.
- Zo moet Bieber live zingen en mag hij niet plotseling van het podium verdwijnen, zoals hij dat in het verleden wel eens deed.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.242
4.520
Het feit dat er dergelijke clausules/afspraken moeten worden gemaakt, zou toch reden genoeg moeten zijn om zo'n artiest niet als headliner op je festival te willen.

Daarbij vind ik hoopvol zijn naar aanleiding van uitspraken van Jan Smeets ook best tricky.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Hm, maar was er niet sprake in het verleden dat een headliner uiteindelijk dan toch niet doorging? Justin Bieber was dus al zeer "vroeg" geboekt? Ik herinner me namelijk een interview dat ze nog maar 1 headliner hadden geboekt (dat moet dan JB zijn geweest) toen ze System Of A Down aankondigden (dat was toch de eerste aankondiging niet?)
Ook eens met Oasiss, ik denk dat je Rihanna-toestanden liever kwijt dan rijk bent ? en dus gewoon op zeker spelen.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Bieber was al vastgelegd op 24 oktober. Later zijn nog gesprekken geweest over de invulling van de show.
Bieber zal echt niet in het donker optreden, dus niet afsluiten. Lijkt me dan dat Garrix afsluit. Wellicht laten ze Bieber wel overlopen naar Garrix. Op dit moment nemen ze samen een nummer op in Australië, dat binnenkort uit komt op single. Dus wellicht dat nummer als slot van Bieber en opening van Garrix.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Het feit dat er dergelijke clausules/afspraken moeten worden gemaakt, zou toch reden genoeg moeten zijn om zo’n artiest niet als headliner op je festival te willen.

Daarbij vind ik hoopvol zijn naar aanleiding van uitspraken van Jan Smeets ook best tricky.

Je zou toch denken dat iedere artiest zo'n clausule krijgt van Pinkpop na het optreden van Shane McGowan in de jaren '90. Die werd na drie nummers van het podium getild omdat hij stond te klapwieken van de drank ;-)
 

Hammersmith

Campingartiest
6 jan 2017
71
1
Een aantal maanden geleden werd hier al geconcludeerd dat Martin Gerritsen in het donker moet afsluiten. Als je dan toch zo'n DJ op Pinkpop hebt, laat hem dan ook de zaterdag knallend afsluiten. Daar hebben Smeet en co dan wel weer over nagedacht/goed afgekeken van dit forum.

Verder is het mooi om te zien dat de meesten hier, na de hele klaagzang van gisteren, de positieve kant van het verhaal weer in gaan zien! Laten we hopen dat Jan Smeet de roze wolk die hij ons gisteren bij Late Night voor gehouden heeft wat betreft de rest van het programma nu wel waar maakt. Ik ga er van uit dat het gewoon een sterk en mooi Pinkpop gaat worden! #wishfullthinking
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Hm, maar was er niet sprake in het verleden dat een headliner uiteindelijk dan toch niet doorging? Justin Bieber was dus al zeer “vroeg” geboekt? Ik herinner me namelijk een interview dat ze nog maar 1 headliner hadden geboekt (dat moet dan JB zijn geweest) toen ze System Of A Down aankondigden (dat was toch de eerste aankondiging niet?)
Ook eens met Oasiss, ik denk dat je Rihanna-toestanden liever kwijt dan rijk bent
1f602.svg
en dus gewoon op zeker spelen.
Volgens mij was het idd rond de SOAD aankondiging dat Jan zei dat er 1 headliner vast lag en dat was Green Day.
Feitelijk klopte dat, dat was tot dan toe de enkele aangekondigde naam.
Kings of Leon volgde niet heel lang na SOAD, dus dat was wel al rond toen ook.
Ik denk dat '1 headliner geboekt' op dat moment een soort verdraaiing van de woorden is.... Denk ik...
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Hij treedt niet op in het donker...... Misschien willen ze een verkeerschaos voorkomen zodat al die meisjes op tijd opgehaald kunnen worden. Lekker afsluiten met the Who of een andere band van dat kaliber zou niet verkeerd zijn en iedereen blij.

Bospop toch wat tegenvallende namen dus wie weet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken