Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Ze was echt wel leuk in de Ziggo....wel tape er achter maar ok dat snap ik wel.

Het is nogal een diva dus ik denk dat ze zich wel 2 keer achter de oren krabben om haar op PP te programmeren
 

hetfield

Gouden Tip
21 jan 2014
474
0
Phoe, Madonna of Maroon 5.....
Zullen veel mensen niet blij mee zijn.
Dan nog broederliefde of een van die andere kansloze artiesten erbij...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Het wordt anders van Smeets kan overal op duiden......dat we dus inderdaad geen ouwe lullen meer kijgen of dat de patat helaas niet meer vers zal zijn. Of dat er nu echt bier geschonken wordt.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Phoe, Madonna of Maroon 5…..
Zullen veel mensen niet blij mee zijn.
Dan nog broederliefde of een van die andere kansloze artiesten erbij…

En je hebt wat je noemt een anders maar "goed" Pinkpop...............aldus Jan.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
573
172
Misschien doelt ie met anders wel op veel hardere muziek :p
Zul je zien dat ze slayer laten headlinen hehe

We zullen zien wat ie met anders bedoeld
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Misschien doelt ie met anders wel op veel hardere muziek :p
Zul je zien dat ze slayer laten headlinen hehe

We zullen zien wat ie met anders bedoeld

Lol... ja 'anders'...

Edit...
De woorden van Smeets tegenover AD waren:
,Het wordt echt niet minder dan dit jaar. Het wordt alleen wel anders. Ik ken al veel van de namen voor volgend jaar en daar zitten zeker verrassingen bij.''
De koers waarheen is een suggestie van AD en is in vervolg artiekelen uit het verband gehaald op basis van suggesties..
Kan dus idd veel kanten op.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Misschien doelt ie met anders wel op veel hardere muziek :p
Zul je zien dat ze slayer laten headlinen hehe

We zullen zien wat ie met anders bedoeld

Sorry maar daar geloof ik niet in. Mogelijk dat 1 dag wat meer gevuld gaat worden met wat hardere acts dan dat ze normaal gezien zouden doen maar dat gaat het festival ook weer niet domineren om het maar even zo te zeggen... Ach het speculeren blijft leuk en het is idd afwachten al moet ik wel eerlijk zijn en vind ik dat Rock Werchter tot nu toe een aardig rijtje namen heeft bekend gemaakt en blijf ik het doodzonde vinden dat PP naast Radiohead Arcade Fire en Foo Fighters heeft gegrepen. Dat zijn me namen waarmee je een festival echt op de kaart zet. Benieuwd wat PP ons nog gaat brengen maar het enige waarmee ze mij nog echt blij zouden maken zijn GnR of Metallica of U2. Bij 1 van deze drie ben ik ook heel erg tevreden. Maar of het ook realistisch is...................eigenlijk niet dus vrees ik het ergste.... Het andere rijtje van artiesten wat ik graag wil zien speelt dus al op RW...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Het wordt anders van Smeets kan overal op duiden……dat we dus inderdaad geen ouwe lullen meer kijgen of dat de patat helaas niet meer vers zal zijn. Of dat er nu echt bier geschonken wordt.

Nou, aankomend jaar geen ouwe lullen dan... Dus geen Neil Young ;)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Nou, aankomend jaar geen ouwe lullen dan… Dus geen Neil Young

Godzijdank...Dan val ik helemaal in slaap
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
De koers waarheen is een suggestie van AD en is in vervolg artiekelen uit het verband gehaald op basis van suggesties..
Artikel nog eens doorgelezen en inderdaad schrijft AD hetvolgende "Hiphop en dance, stromingen die de hitlijsten al enkele jaren domineren, krijgen vermoedelijk meer ruimte. De tijd dat Pinkpop voor 90 procent bestond uit blanke gitaarrockgroepen komt definitief tot een eind.". Jan heeft dat niet gezegd, noch op gehint.
'Anders' kan feitelijk van alles betekenen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
De koers waarheen is een suggestie van AD en is in vervolg artiekelen uit het verband gehaald op basis van suggesties..

Artikel nog eens doorgelezen en inderdaad schrijft AD hetvolgende “Hiphop en dance, stromingen die de hitlijsten al enkele jaren domineren, krijgen vermoedelijk meer ruimte. De tijd dat Pinkpop voor 90 procent bestond uit blanke gitaarrockgroepen komt definitief tot een eind.”. Jan heeft dat niet gezegd, noch op gehint.
‘Anders’ kan feitelijk van alles betekenen…
"Anders" kan echt heel veel zijn. Vorig jaar stonden er RHCP, Rammstein en Macca...
Het kan meer Pop worden, HipHop, R&B of meer dance worden of misschien zelfs harder dan Rammstein?
Het is in ieder geval 'anders' dan Rock Werchter, maar dat had ik ook inmiddels op mijn vingers kunnen natellen...
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
De koers waarheen is een suggestie van AD en is in vervolg artiekelen uit het verband gehaald op basis van suggesties..

Artikel nog eens doorgelezen en inderdaad schrijft AD hetvolgende “Hiphop en dance, stromingen die de hitlijsten al enkele jaren domineren, krijgen vermoedelijk meer ruimte. De tijd dat Pinkpop voor 90 procent bestond uit blanke gitaarrockgroepen komt definitief tot een eind.”. Jan heeft dat niet gezegd, noch op gehint.
‘Anders’ kan feitelijk van alles betekenen…

Ondanks dat Hiphop en Dance in dit interview niet expliciet genoemd worden, komt het natuurlijk niet volledig uit de lucht vallen.
Uit het slotinterview van Pinkpop 2016.

"Met het oog op de toekomst van Pinkpop en de popindustrie in het algemeen heeft Mojo-topman Wilbert Mutsaers zich eerder deze maand ferm uitgesproken: de Nederlandse festivals moeten kleurrijker, zowel in de line-up als het publiek" 3voor12

Het programmeren van een grote hip-hop act sluit aan bij deze visie..

Smeets spreekt ook gelijk uit dat hij artiesten als Beyoncé ook een podium wil bieden.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
S.O.S. wrote:
De koers waarheen is een suggestie van AD en is in vervolg artiekelen uit het verband gehaald op basis van suggesties..


Artikel nog eens doorgelezen en inderdaad schrijft AD hetvolgende “Hiphop en dance, stromingen die de hitlijsten al enkele jaren domineren, krijgen vermoedelijk meer ruimte. De tijd dat Pinkpop voor 90 procent bestond uit blanke gitaarrockgroepen komt definitief tot een eind.”. Jan heeft dat niet gezegd, noch op gehint.
‘Anders’ kan feitelijk van alles betekenen…


Ondanks dat Hiphop en Dance in dit interview niet expliciet genoemd worden, komt het natuurlijk niet volledig uit de lucht vallen.
Uit het slotinterview van Pinkpop 2016.

“Met het oog op de toekomst van Pinkpop en de popindustrie in het algemeen heeft Mojo-topman Wilbert Mutsaers zich eerder deze maand ferm uitgesproken: de Nederlandse festivals moeten kleurrijker, zowel in de line-up als het publiek” 3voor12

Het programmeren van een grote hip-hop act sluit aan bij deze visie..

Smeets spreekt ook gelijk uit dat hij artiesten als Beyoncé ook een podium wil bieden.

Het slotinterview van Pinkpop met Jan Smeets is een ander interview dan met (voormalig) Mojo-meneer Wilbert Mutsaers. Dat moet je niet door elkaar halen.

Het antwoord van Smeets komt naar aanleiding van het interview met Mutsaers.
Zie link slotinterview.
Die visie deelt Smeets in zekere mate: 'Als Beyoncé zich aandoet zal ik die meteen contacteren. Dan zal ik ook nog even een beetje een seksistische opmerking maken: dan zou ik natuurlijk de hele tijd op het podium blijven, dat snap je wel. Kanye West heb ik niet zo veel mee, maar goed, dat zou ook nog kunnen. Geen probleem.' Waarom het dan nog niet is gebeurd? Dat rust volgens Smeets meer op toeval dan voorkeur: 'Dat heeft te maken met de manier van programmeren: wij werken top-down, we beginnen met de headliners. En als er geen headlinepositie meer is, dan zal Beyoncé niet meer te krijgen zijn.'
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.063
6.110
Het is kortom zo... de koers is 'anders' en de suggestie is te maken dat het de Pop-kant op gaat...

De rest is speculatie....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Het is kortom zo… de koers is ‘anders’ en de suggestie is te maken dat het de Pop-kant op gaat…

De rest is speculatie….

Speculeren, daar doen wij hier niet aan :wink:
 

S.O.S.

Playlistbediener
29 sep 2016
37
14
Het is kortom zo… de koers is ‘anders’ en de suggestie is te maken dat het de Pop-kant op gaat…

De rest is speculatie….
Precies! En dan te bedenken dat Pop niet eens in de top10 staat in de FestiTinder. :wink:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
DennisvdBr wrote:
Het is kortom zo… de koers is ‘anders’ en de suggestie is te maken dat het de Pop-kant op gaat…

De rest is speculatie….


Precies! En dan te bedenken dat Pop niet eens in de top10 staat in de FestiTinder.
1f609.svg

Dat is toch precies het probleem wat Wilbert Mutsaers schetst. Er moet meer diversiteit naar PP komen. Als je bedenkt dat pop het populairst is in Nederland maar niet in de top10 festileaks staat mist PP een groot deel van Nederland in z'n doelgroep. Al zijn wij natuurlijk ook niet doorsnee muziek luisterend Nederland xD
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.745
1.904
Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..
En we zitten bijna op de 100e pagina...............op naar de volgende 100...
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.598
660
Rest mij wel de vraag WAAROM het dan anders moet. Is dit omdat je het als organisatie ook echt wil of is het noodgedwongen omdat je acts die je eigenlijk wil boeken om uiteenlopende redenen niet kan krijgen en daarom moet overschakelen naar wat anders wat ook weer een andere muziekgenre met zich mee brengt?????
Ik vermoed het laatste..

ik denk het ook. Ten eerste moet je gewoon van dat Pinksterweekend af...nostalgisch is heel leuk maar waarom zou je op een datum gaan zitten die er voor zorgt dat je minder headliners kunt krijgen. Pak een weekje afstand van RW dan had je Foo Fighters gehad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken