Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Zal bij de Foo Fighters eerder om een concert in de Ziggo dome gaan dan om een optreden bij Pinkpop.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.485
4.815
Dirk wrote:
Arctic wrote:
Justin Bieber


Bieber als laatste hoofdact hahahahahah Nee dat menen jullie niet.


Er zit hier nog iemand hevig in de ontkenningsfase.

Met de aankondiging van Bieber volgt de woedefase.
Daarna de twijfelfase, met 'wat als Bieber zijn benen breekt' of 'wat als op de andere podia goede namen spelen'.
Dan het verdriet en de realisatie.
Hopelijk als Pinkpop begint is de acceptatiefase er.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Stoffer wrote:
En bliksum wat waren ze in vorm gister! Supervet optreden! Wanneer de Green Day dag wat goed word qua namen dan ga ik wel even een dagje op en neer, mocht Justin Bieber niet komen overweeg ik een weekend :)!


Was al van plan Green Day (weer) vooraan mee te pakken op Pinkpop. Maar heb goeie dingen gehoord/gelezen over gisteren avond, dus heb er wel heel veel zin in. Man, vooraf niet eens gedacht dat ze tijdens Pinkpop al in Europa zouden zijn, hoe gek loopt het dit jaar…

( edit… Dus je gaat geen weekend overwegen, maar wel een dag op en neer voor Green Day-dag Stoffer ?
1f609.svg
)

Yes op het moment dat 60-70% vd dag interessant is voor mij wel!
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Gloeilamp wrote:
Dirk wrote:
Arctic wrote:
Justin Bieber


Bieber als laatste hoofdact hahahahahah Nee dat menen jullie niet.


Er zit hier nog iemand hevig in de ontkenningsfase.


Met de aankondiging van Bieber volgt de woedefase.
Daarna de twijfelfase, met ‘wat als Bieber zijn benen breekt’ of ‘wat als op de andere podia goede namen spelen’.
Dan het verdriet en de realisatie.
Hopelijk als Pinkpop begint is de acceptatiefase er.
Als Pinkpop begint zit ik nog steeds bij de ‘wat als Bieber zijn benen breekt’ fase.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik hoop nog steeds voor Pinkpop dat ze een andere headliner hebben dan Justin Bieber. Ik zou het echt de slechtste boeking voor PP ooit vinden, voor mij is het dan wel klaar met Pinkpop, als ze met Bieber komen kan ik ze niet meer serieus nemen. Zolang het nog niet officieel bevestigd is is er nog hoop dat ze een leukere headlinder hebben geboekt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Ik hoop nog steeds voor Pinkpop dat ze een andere headliner hebben dan Justin Bieber. Ik zou het echt de slechtste boeking voor PP ooit vinden, voor mij is het dan wel klaar met Pinkpop, als ze met Bieber komen kan ik ze niet meer serieus nemen. Zolang het nog niet officieel bevestigd is is er nog hoop dat ze een leukere headlinder hebben geboekt.

Arctic wrote:
Justin Bieber

Bieber als laatste hoofdact hahahahahah Nee dat menen jullie niet.

Tja... Menen we dat?

Als je de geruchten een beetje in de gaten hebt, kan ik je wel wat verklaren.
Zo kort op de persconferentie, liggen de headliners wel vast denk ik, kan je vage geruchten waarschijnlijk wel afstrepen, Amerikaanse headliners die pas 2e weekend juni in Europa zijn afsrepen, zijn "golden oldies-categorie" al eerder uitgesloten, is er een headliner nog onder streng embargo, lijkt het géén Europese headliner, verwacht ik.

Ik denk, dat de Noord-Amerikaanse headliners al lang vastliggen, 1 uit West USA, 1 uit Oost USA en 1 uit Canada.

Kwestie van afwachten, de puzzel van de headliners zal wel al in elkaar liggen.
De verrassing zit nog in wanneer uitsluitsel komt, maar meer wat daar onder gaat gebeuren imo...

Maar ik hou nog een slag om de arm....
( trek zelf je conclusies uit deze tekst )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Logisch beredeneerd maakt Bieber de meeste kans. Hoe erg ik dat ook vind. Stond hij al niet op meerdere festivals samen met Garrix?? Ik ben zelf iemand die zijn keuze erg laat afhangen van de headliners en subheadliners.
Als ik dan gisteren het verhaal over Green Day weer lees hoeft dat voor mij dus echt niet. KOL vind ik wel aardig maar PP heeft mij met deze namen nog niet kunnen overtuigen. Ik hoop dus dat die laatste headliner een verrassing uit de hoge hoed zal zijn...Hoe langer het duurd, hoe meer ik het idee krijg dat die verrassing wel eens kan komen......Er lijkt me namelijk weinig reden om zo lang te wachten met Bieber als je hem hebt of daar moet een strategie achter zitten die ik niet begrijp........maar misschien iemand anders wel?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
(...)
……Er lijkt me namelijk weinig reden om zo lang te wachten met Bieber als je hem hebt of daar moet een strategie achter zitten die ik niet begrijp……..maar misschien iemand anders wel?
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ja ik lach me rot... :wink:
Maar kan jij een reden bedenken als grote volger van PP???
 

Kevin1617899569

Playlistbediener
2 feb 2017
16
0
Ja ik lach me rot…
1f609.svg

Maar kan jij een reden bedenken als grote volger van PP???

Na 2 jaar enkel lezen van jullie meningen/ideeen nu toch zelf ook maar een account aangemaakt.
Zoals velen van jullie ben ik ook zwaar tegen de komst van Bieber. Blijft frappant dat - mocht Bieber de derde headliner zijn - hij nog niet bekend is gemaakt, terwijl hij en Garrix dat bij veel andere festivals wel zijn.
Feit is echter wel dat de impact van een naam als Bieber veel groter zal zijn door het kort op de kaartverkoop bekend te maken(bij de persconferentie dus). Alle tienermeisjes worden helemaal opgewonden zodra ze dat horen en zullen snel gaan voor een impulsaankoop in mijn ogen. Vergelijk het eens met iets anders; de impulsaankopen in een supermarkt. Men koopt minder snel een Bounty(Bieber) als ze langs het normale schap lopen, zodra ze bij de kassa zijn aangekomen hebben ze eventueel toch wel trek in die Bounty(Bieber).

Anyway, hoop uiteraard nog steeds op een PP waardige derde headliner!
 

Rock Torhout

Support act
12 mrt 2015
1.171
0
Justin Bieber met een Bounty vergelijken, I like! :') Maar dat kan inderdaad wel een mogelijkheid zijn, dat ze hem willen aankondigen wanneer de ticketverkoop start, zodat de 'euforie' bij de fans ervoor zorgt dat ze meteen een kaartje kopen.
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Zijn we nou nog steeds bezig met die hele Bieber Discussie ? Heerlijk :)
Leg je der bij neer, de kans dat de beste man komt is natuurlijk gewoon heel groot als je alle feiten op een rijtje zet. (Voor mij persoonlijk hoeft het niet hoor.)
En ik snap wel dat ze wachten tot de persconferentie, nu kopen de mensen een kaartje die niet van Bieber houden en zich committen aan de al bevestigde (hoofd) acts met daarbij de hoop dat die niet komt.
Op de persconferentie kondig je Bieber aan met een paar sterke aanvullende (dag) (Sub) acts en het morren is snel voorbij en iedereen blij. Inclusief de organisatie want ze verkopen gewoon uit.

Ik wacht rustig de persconferentie af , wat er allemaal komt en of ik een kaartje ga halen. Ik ga naar Pinkpop echt puur voor de acts . Hopelijk zetten ze acts als bieber/Garrix/ Chainsmokers op 1 dag, dan kunnen we die in ieder geval overslaan ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
De euforie, hou je toch. PP gaat echt niet plotseling duizenden kaarten meer verkopen omdat een hoofdact (wie dan ook) kort voor de start van kaartverkoop wordt bekend gemaakt.
Het zal hooguit het proces wat versnellen. Maar iets wat goed is en/of veel vraag naar is verkoopt toch wel. Zeker als je bedenkt met de populariteit van Bieber en het feit dat dit zijn enigste optreden dan zal zijn op Nederlandse en waarschijnlijk Belgische bodem. Ondanks dat het mijn ding niet is gaat die dag gewoon uitverkopen of je het nu bekend maakt of begin maart. Maakt helemaal niets uit. Daar is de naam te groot voor en de vraag naar kaarten ook...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Welkom Kevin...
Nou,, Bieber zal voor een fikse run op de zaterdag kaarten zorgen denk ik.
Maar, om JB tegemoet te komen moet ik wel zeggen dat het momenteel een enorm Pop-idool is. Dat is iets dat we niet kunnen ontkennen.
Als Pinkpop dan ook nog lukt om hem exclusief Benelux te zetten, dan is dat eigenlijk best netjes gedaan.
Kan me eigenlijk ook geen ander festival bedenken waar hij zou passen, het zouden dan wel festivals zijn waar een stadion-act minimaal +50k bezoekers kan trekken?
Rock Werchter misschien, maar die gaan dat (voorlopig) niet aandurven. Eventueel als de reacties achteraf positief uitpakken dat in latere tour in latere jaren weer festivals aan orde zouden kunnen komen.

Maar kan jij een reden bedenken als grote volger van PP???
Ik denk dat er weinig strategie achter zit.
Wat ik denk, is dat hij beschikbaar is als 'grote act' bij LiveNation en beschikbaar is voor festivals. Als de planning dan past, partijen komen er samen uit, dan is dat snel rond.
Zeker (dat speelt evntueel ook mee) als andere opties wegvallen.

Wegvallen bedoel ik, als ik bijvoorbeeld kijk naar DEAG, dan zie je dat daar Rock in Vienna excuses maakt voor missen gewilde headliners, terwijl DEAG-directeur aangaf overtuigd te zijn met een grote verrassing te komen. Was Rock im Revier al op voorhand geschrapt, dreigt Rockavaria niet door te gaan. Sonisphere (UK) ook (weer) afgeblazen, Rock am See (DE) gaat niet door, Rock-A-Field (L) gaat niet door, lijst is zelfs langer. (misschien speelt de 2018 uitblijven nog Glastonbury mee), vergeet FortaRock (NL, ivm soad? ) niet...

Als ik dat soort geruchten in de gaten hou. Zijn er blijkbaar grote acts geweest, die plannen (drastisch) gewijzigd hebben, dat heeft een golfslag aan wisselingen in festivals teweeg gebracht.
(golfslag, vergelijk het met transfers voetvalclubs. Een grote club koopt een dure spits bij een kleinere club, die club moet zich weer versterken en koopt weer bij een lagere divisie club, daar moet weer geschoven worden via een kleinere clubs enz enz enz enz)

Als je mij vraagt, of ik een reden kan bedenken?
Is er volgens mij géén strategie, er zijn acts niet (meer) beschikbaar en er zijn vervolgens acts (nog / nieuw) beschikbaar en dat schuift MOJO in dat gat.
Het voordeel voor Pinkpop is dat er heel veel muziekstijl mogelijk is en ook de grote stadion-acts er kunnen staan, dat zal het voordeel zijn voor MOJO in het nadeel van de steeds geringer worden beschikbaarheid...

Zo iets?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Ik denk dat PJ de strategie achter de (late) aankondiging bedoelt, als hij al al enige tijd vastligt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Ik denk dat PJ de strategie achter de (late) aankondiging bedoelt, als hij al al enige tijd vastligt.
...dat heeft met elkaar te maken...
Er is niet echt een strategie, 1 van beide partijen zal een embargo hebben ingesteld.
embargo versus strategie
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ik had geen idee dat er zo veel festivals geen doorgang vinden dit jaar. Dat vind ik veel. Concurrentie is groot blijkbaar.
Met Bieber vind ik dat dus vreemd. Waarom in godsnaam een embargo, hetzij van zijn kant of de kant van PP.
Wat win je ermee? Maar goed, even afwachten nog :wink:
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Als Bieber niet zou komen had PP waarschijnlijk allang dit gerucht de kop in gedrukt. Er zijn waarschijnlijk genoeg mensen die kaartjes voor andere festivals kopen op de aanname dat Bieber komt en daardoor de line-up elders beter is. Mochten ze nu met een grote rock-band kopen hebben fans allang andere tickets gekocht.
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ik denk dat Pinkpop toch eens moet nadenken om hun datum aan te passen als je ziet hoeveel festivals ermee stoppen in hun periode. Waar vroeger het Europees festivalseizoen van begin tot eind juni liep (en dan augustus) is dit nu door de groei van de Zuid-Europese festivals veranderd naar midden juni tot midden juli. Mede met de groei van Amerikaanse festivals begin juni. Dus als Pinkpop dezelfde data blijft hanteren, zie ik volgend jaar exact hetzelfde probleem opduiken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken