Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.900
Ik denk dat Pinkpop toch eens moet nadenken om hun datum aan te passen als je ziet hoeveel festivals ermee stoppen in hun periode. Waar vroeger het Europees festivalseizoen van begin tot eind juni liep (en dan augustus) is dit nu door de groei van de Zuid-Europese festivals veranderd naar midden juni tot midden juli. Mede met de groei van Amerikaanse festivals begin juni. Dus als Pinkpop dezelfde data blijft hanteren, zie ik volgend jaar exact hetzelfde probleem opduiken.

Daar zijn de meningen over verdeeld. Maar persoonlijk zou ik in het tweede of derde weekend van juni beter vinden. Puur omdat je mijn inziens mee kunt liften op artiesten ( groot en klein) die op RW Glastonbury en andere staan. De vijver is denk ik groter om uit te vissen. Ook zijn er normaal gesproken al wat meer aan het Touren in Europa. Maar het blijft lastig hoor....
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.671
1.201
komen had PP waarschijnlijk allang dit gerucht de kop in gedrukt.

Of juist niet, hoeveel word er nu wel niet gepraat over Pinkpop en eventueel Bieber... Als erover gepraat word is dat positief voor hen.

Moesten ze nu niet met Bieber komen dan is er heel veel over gepraat, iedereen vreest voor Bieber, maar als ze hem niet hebben zal op het einde zal iedereen denken "het is en blijft Pinkpop zie je wel dat ze geen Bieber hebben". En het vertrouwen is een pak sterker dan als er nooit een Bieber gerucht was.

Zo kunnen ze ook denken natuurlijk
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Ik denk dat Pinkpop toch eens moet nadenken om hun datum aan te passen als je ziet hoeveel festivals ermee stoppen in hun periode. Waar vroeger het Europees festivalseizoen van begin tot eind juni liep (en dan augustus) is dit nu door de groei van de Zuid-Europese festivals veranderd naar midden juni tot midden juli. Mede met de groei van Amerikaanse festivals begin juni. Dus als Pinkpop dezelfde data blijft hanteren, zie ik volgend jaar exact hetzelfde probleem opduiken.
Er geen inderdaad al geluiden dat dit een van de laatste keren met Pinksteren is, behalve als Pinksteren nog een weekend later valt. Dus dan blijft de komende jaren alleen 2019 over (8 - 9 - 10 juni). En dat belooft juist weer een bijzondere editie te worden, waar men nu al mee bezig lijkt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Michiel wrote:
Ik denk dat Pinkpop toch eens moet nadenken om hun datum aan te passen als je ziet hoeveel festivals ermee stoppen in hun periode. Waar vroeger het Europees festivalseizoen van begin tot eind juni liep (en dan augustus) is dit nu door de groei van de Zuid-Europese festivals veranderd naar midden juni tot midden juli. Mede met de groei van Amerikaanse festivals begin juni. Dus als Pinkpop dezelfde data blijft hanteren, zie ik volgend jaar exact hetzelfde probleem opduiken.


Er geen inderdaad al geluiden dat dit een van de laatste keren met Pinksteren is, behalve als Pinksteren nog een weekend later valt. Dus dan blijft de komende jaren alleen 2019 over (8 – 9 – 10 juni). En dat belooft juist weer een bijzondere editie te worden, waar men nu al mee bezig lijkt.

yep, lijkt er op hé...

Al is dat wel of niet verplaatsen nog altijd een ongewisse factor...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.900
http://www.nu.nl/muziek/4437672/concerten-sheeran-binnen-half-uur-verkocht.html

Geen idee wat die in 2018 gaat doen maar een kanshebber. Lang geleden dat 2 concerten zo snel waren uitverkocht....
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Michiel wrote:
Ik denk dat Pinkpop toch eens moet nadenken om hun datum aan te passen als je ziet hoeveel festivals ermee stoppen in hun periode. Waar vroeger het Europees festivalseizoen van begin tot eind juni liep (en dan augustus) is dit nu door de groei van de Zuid-Europese festivals veranderd naar midden juni tot midden juli. Mede met de groei van Amerikaanse festivals begin juni. Dus als Pinkpop dezelfde data blijft hanteren, zie ik volgend jaar exact hetzelfde probleem opduiken.


Er geen inderdaad al geluiden dat dit een van de laatste keren met Pinksteren is, behalve als Pinksteren nog een weekend later valt. Dus dan blijft de komende jaren alleen 2019 over (8 – 9 – 10 juni). En dat belooft juist weer een bijzondere editie te worden, waar men nu al mee bezig lijkt.

We dachten ook dat 2017 een bijzondere editie zou worden met allemaal grote namen ;)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
We dachten ook dat 2017 een bijzondere editie zou worden met allemaal grote namen
1f609.svg
correct

Denk alleen dat editie nr 50 wel meer prestige meebrengt met een jubileum.
Ik mag wel zeggen een vrij uniek jubileum binnen festivalland, dat zal wel wat meer voeten in de aarde hebben, dan pakweg editie 48?
 

Rick1617899562

Playlistbediener
25 jan 2017
20
0
En zo springen we weer van Greenday naar Bieber. Heerlijk haha :)

Zou Smeets wel eens een kijkje nemen op dit soort forums?
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.437
656
En zo springen we weer van Greenday naar Bieber. Heerlijk haha
1f642.svg


Zou Smeets wel eens een kijkje nemen op dit soort forums?
T lijkt me niet dat hij op forums als dit kijkt, lijkt me meer iets voor een bepaald deel van de organisatie.
Er is altijd een deel dat ook op deze forums kijkt om ideeën te krijgen over wat er nog meer speelt als ze iets zelf nog niet in de gaten hadden. Hier komen toch altijd gelijk de nieuwtjes op te staan
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.741
1.900
PJ wrote:
http://www.nu.nl/muziek/4437672/concerten-sheeran-binnen-half-uur-verkocht.html

Geen idee wat die in 2018 gaat doen maar een kanshebber. Lang geleden dat 2 concerten zo snel waren uitverkocht….


Ja idd…
Ik durf hem wel er bij te zetten in mijn geruchten voor 2018, lijstje bevat inmiddels Pearl Jam, Metallica en Foo Fighters daar maar Ed Sheeran aan toevoegen dan maar
1f609.svg
Even off topic maar vind je het ook niet vreemd dat Metallica nog steeds geen datums heeft voor de maanden mei juni juli augustus. Net 1 datum eind mei maar voor de rest helemaal niets. Zouden die in de zomer een rustpauze hebben?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Zouden die in de zomer een rustpauze hebben?
Lijkt er 'nu' wel op!

Er waren geruchten, maar daar is het bij gebleven. Eigenlijk zijn de Amerikaanse Lollapalooza's de enkele geruchten die uit zijn gekomen, dan pakken ze daarna ook nog ff Rock on the Range.
Rock on the Range waarvan normaal ook wel wat meer doorkomt naar Europa, kijk alleen al wat er vorig jaar al doorkwam naar FortaRock en Pinkpop.
Metallica zou met een nieuw album zo ontzettend logisch zijn geweest.
Er zal iets zijn waardoor we ze dit jaar niet gaan zien, maar zou niet weten wat de achterliggende oorzaken zou kunnen zijn.

Zet ze maar gerust door voor geruchten voor festivals 2018, easy...
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
578
425
Rick wrote:
En zo springen we weer van Greenday naar Bieber. Heerlijk haha
1f642.svg


Zou Smeets wel eens een kijkje nemen op dit soort forums?


T lijkt me niet dat hij op forums als dit kijkt, lijkt me meer iets voor een bepaald deel van de organisatie.
Er is altijd een deel dat ook op deze forums kijkt om ideeën te krijgen over wat er nog meer speelt als ze iets zelf nog niet in de gaten hadden. Hier komen toch altijd gelijk de nieuwtjes op te staan

Misschien is er zelf iemand van de organisatie met een account 8-O
Maar idd, der is iemand van pinkpop heel hard aan het lachen om al die discussie rondom Justin Bieber, of ie nou wel of niet komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Vanmiddag 120 dagen te gaan tot Pinkpop....

Best een mooi moment om de stilte door te prikken :mrgreen:
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Ben best wel verbaasd dat er nog geen zelfbevestiging is dit jaar. Goed Green Day kwam er wel mee, maar die stond 2 dagen later door Pinkpop gepland. Op andere festivals zijn er wel al een aantal. Maar voor Pinkpop nog niks....
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.599
606
Ik heb mn geld al uitgegeven, dus neem PP al niet meer in overweging.
Enige reden waarom ik geld vrij zou maken zou Pearl Jam zijn, maar die komen zeker niet.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Met veel genoegen lees ik ongeveer anderhalf jaar mee via deze rubriek en wil wat van mij laat horen. Moet erg lachen hoe Jan Smeets het er vaak van langs krijgt door zijn ongelukkige uitspraken. Neem het hem niet kwalijk, hij is gewoon verknocht aan zijn Pinkpop. Al is de bezetting nog zo slecht, Jan vindt het de beste line-up ooit. Mijn eerste Pinkpop was in 1980 speciaal voor Van Halen. In de loop der jaren meerdere keren geweest en dit jaar zal het de 25ste keer zijn. Pinkpop probeert mee te gaan in de tijd maar vind de weg inslaan met DJ's niet de juiste. Er zijn genoeg alternatieven waar zij beter tot hun recht komen. Vond Avicii een regelrechte aanfluiting en zit ook niet op Martijn Garristen te wachten. In dat geval ga ik gewoon elders op het veld wachten op een andere band of wellicht is er in de tent een aardig bandje. Na het verdwijnen van de Roskilde tent is 3FM-stage en prima oplossing. Bij slecht is er alleen minder schuilplek. Hoogtepunt blijft de editie van 2014. Nog nooit zo veel mensen gezien toen de Stones daar optraden. Een gevaar was wel dat de volgende dagen een stuk minder publiek was ondanks dat het uitverkocht was. Door schaarste kochten veel fans een weekend kaart (lees kapitaal krachtige generatie) die de andere twee dagen verstek lieten gaan. Stel dat U2 komt volgend jaar dan krijg je hetzelfde.

Nu is de discussie over de verschijning van meisjesheld Biebert. Persoonlijk zou ik dat geen probleem vinden maar wel met een sterk voorprogramma die haaks staat op de muziek van het kleine idool. Is Bieber niks dan ga je toch gewoon eerder naar je tent of hotel ( ja, die tijd is voor mij voorbij om in een tent te verblijven). Het zou een prachtcombinatie zijn: Rod Steward/Bieber. Rod blij want die staat voor een vol veld met jonge meisjes want die staan echt al om 16 uur vooraan. Alternatief zou the Offspring of Placebo kunnen zijn. Allen hebben ruimte in tourschema en Rod maakt de meeste kans gezien zijn verschijning een week later bij IOW. Betreft ook een golden oldie alhoewel we daar niet blind op moeten staren. Vorig jaar geweldig natuurlijk een Beatle maar die stond wel voor een half leeg/vol veld. Het weer hielp niet mee maar opvallend veel mensen liepen weg. Vorig jaar ook nog op Desert Trip gezien en zijn stem was toen nog slechter. Stel dat ooit Neil Young komt dan is hij zeiker geen headliner. Bospop heeft zich enkele jaren terug hierop ook verkeken. Voordeel van een paar golden oldie's is de omzet. Over het algemeen spenderen de 40 ers en 50 ers het meeste geld. Vraag naar meer luxe neemt ook toe. Kijk maar naar de speciale bier stand. Zal niet lang meer duren of Pinkpop komt ook aan zetten met VIP-campings. Hartstikke leuk hoor Bieber maar tienermeisjes staan hoofdzakelijk in de rij bij gratis water en niet bij bierstand en er moet toch geld verdiend worden.

De huidige namen zijn redelijk. SOAD lekker hard en KOL zal eindelijk een andere setlist spelen. Vorige twee edities waren exact hetzelfde. Green Day is een zekerheidje. Benieuwd wat de Champions Leaque band gaat worden want tot nu toe Europa Leaque. We moeten Aerosmtih, PJ, FF, Metallica en Coldplay vergeten. Zitten we allemaal mis dan is er toch sprake van CL. De Stones sluit ik ook nog niet uit. Ze zijn behoorlijk Nederland-minded al is alleen maar vanwege hun zakelijk pand aan de Herengracht. Toch is 14 juni Goffert realistischer omdat de Guns daar 12 juli staan. Scheelt weer centjes in de productie. en daar zijn beide mega-groepen niet vies van.

Over een kleine 5 weken weten wie er staan. Nederlandse afgevaardigden als Kensington, Guus Meeuwis en Golden Earring geen verrassing maar best welkom. Anouk, Jan z'n favoriet zou ook zo maar kunnen. Ouwe lullen als Alice Cooper, Dave Gilmour of Neil Diamond zouden niet misstaan. Helaas tourt Robert Plant niet dit jaar want die is een zeer geziene gast in de Barn op Werchter de laatste jaren en op PP14 was hij ook geweldig. Verwacht Noel Gallangher, alleen al om zijn broertje te sarren die met U2 op toernee is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.053
6.097
Welkom en leuk stukje!!

(...)
Over het algemeen spenderen de 40 ers en 50 ers het meeste geld. Vraag naar meer luxe neemt ook toe. Kijk maar naar de speciale bier stand. Zal niet lang meer duren of Pinkpop komt ook aan zetten met VIP-campings. Hartstikke leuk hoor Bieber maar tienermeisjes staan hoofdzakelijk in de rij bij gratis water en niet bij bierstand en er moet toch geld verdiend worden.
(...)
Die rijen bij dat water zijn inderdaad schrijnend... Maar goed, als ik dan met 2 stappen een koud pilsje heb klaag ik niet, ha ha...

Qua VIP-camping, in principe is er wel al een paar jaar iets in die strekking bij Overste Hof, aan de achterzijde van Megaland. Via Popvillage is dat wel te vinden.

(...)
Benieuwd wat de Champions Leaque band gaat worden want tot nu toe Europa Leaque.
(...)
Ik denk dat als Justin Bieber bijgevoegd is, dat dat die stadionact, Pop-idool en Benelux-exclusieve is die het Champions League maakt ;)
Vraag me ook af of Green Day nog ergens in Benelux gaat komen nog?

(...)
Vorig jaar ook nog op Desert Trip gezien
(...)
Wow...

( overigens gerucht Stones is Goffertpark 14 juli... Maar is nog maar een gerucht hé. Kijk ook maar mee in ons Rolling Stones topic. )
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken