Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Doom010

Randprogramma
8 jan 2016
180
49
Neem allen nog lekker een glaasje azijn.
Ik (en aan de reactie van de rest van het publiek te zien ook) heb wederom een zeer vermakelijke avond gehad en ik verheug mij al op de show van 4 juni.

Minpunt was wel het moment dat er behoorlijk veel mensen gehoor hadden gegeven aan de oproep van Mojo om een a4-tje te printen en tijdens Good Riddance omhoog te houden.
Het is One Direction niet!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.485
4.815
@Doom010, tja daar kun je elke kritiek mee weg vegen. Dit soort vertragingstactieken en publiekstrucjes zijn wat mij betreft reteirritant. Zoals in de recensie staat, halen de vaart uit de show voordat die er überhaupt in zit. Terwijl muzikaal ze het helemaal niet nodig hebben. Speel nou eerst drie hardere, snellere nummers achter elkaar en ga dan pas iemand op het podium hijsen of een verhaal aan het publiek vertellen. Meer punk minder pret. Eerst wat presteren en dan pas met het publiek spelen. Op Werchter ben ik 2x bij ze weggelopen om deze reden. En 40.000/50.000 man amuseerde zich prima, maar voor mij verpeste het de hele show. Een show die al drie uur duurt. Speel dan of meer nummers of maak je show van normale lengte.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Neem allen nog lekker een glaasje azijn.
Ik (en aan de reactie van de rest van het publiek te zien ook) heb wederom een zeer vermakelijke avond gehad en ik verheug mij al op de show van 4 juni.

Minpunt was wel het moment dat er behoorlijk veel mensen gehoor hadden gegeven aan de oproep van Mojo om een a4-tje te printen en tijdens Good Riddance omhoog te houden.
Het is One Direction niet!

Was zeker niet mijn bedoeling om een azijnpisser te zijn hoor. Mij zou het persoonlijk nogal storen en het is ook de reden dat ik niet meer naar een optreden van ze zou gaan, terwijl ik de muziek best kan waarderen. Ben eerder jaloers op degenen die zich er niet aan ergeren en dus een topavond gehad hebben.

Op Werchter ben ik 2x bij ze weggelopen om deze reden. En 40.000/50.000 man amuseerde zich prima, maar voor mij verpeste het de hele show. Een show die al drie uur duurt. Speel dan of meer nummers of maak je show van normale lengte.
Same here...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.209
6.689
Sorry maar ik sluit me aan bij @pede .. Ik zie liever een band lekker strak z'n nummers afwerken dan dat er constant het tempo wordt uitgehaald en er allerlei fratsen, grollen, speeeches en dergelijke worden bijgehaald.. Het wordt dan een soort volksfeest in plaats van een echte gig en voor een punk/rockgroep kan dat tellen..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
VOORSPEL : EXTRA MELDING!!!

Maart zal de laatste maand zijn in het VoorSpel.
8 maart is de Pinkpop Persconferentie om 12 uur.
Het VoorSpel zal dan ook geheel sluiten 7 maart om ca 12 uur.

Succes!


Attentie!!!

Het Pinkpop VoorSpel 2017 voor de volgende ronde, Februari is geopend!

Succes in de volgende ronde…
Let aub op het volgende:

Na 5 november 8uur 30minuten mag Green Day niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaatst worden.

Na 11 november 8uur en 45 minuten mag System Of A Down niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Na 11 december 1uur en 30 minuten mag The Ten Bells niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Na 12 december 6uur en 00 minuten mogen Kings of Leon en Martin Garrix niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Succes, en laten we hopen dat er binnenkort weer een naam bij komt
1f609.svg
 

Maarten1617899558

Playlistbediener
3 okt 2016
42
0
Ik vind de discussie een beetje apart over green day. Dezelfde types die eerste liepen te zeiken dat Kings of Leon te weinig show heeft, die hebben nu problemen met het feit dat green day teveel show heeft? Ik stel voor dat deze types zo ver mogelijk van Landgraaf vandaan blijven met hun gezeik op 4 en 5 juni.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
weet je wat het is, die interactie hoeft niet per se, is soms wel leuk, maar we gaan toch allemaal voor de muziek. Liever dat er een speciale/andere versies van nummers worden gespeeld. anders kun je net zo goed een album opzetten ;)
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Het is niet eens een discussie... En ik heb nergens een 'probleem' mee, ik houd er gewoon niet van. Dat noem ik geen gezeik.
Bovendien was ik volgens mij maar één van de drie personen die hierboven aangeeft dat ie niet houdt van de manier waarop Green Day zijn optredens aankleedt en heb ik me nog nooit negatief uitgelaten over de shows van Kings of Leon. Dus het is me onduidelijk over welke 'types' je het hebt.

Dat je het niet met me eens bent, vind ik uiteraard prima - daar is een forum ook voor - maar schrijf dat dan gewoon.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.485
4.815
Ik vind de discussie een beetje apart over green day. Dezelfde types die eerste liepen te zeiken dat Kings of Leon te weinig show heeft, die hebben nu problemen met het feit dat green day teveel show heeft? Ik stel voor dat deze types zo ver mogelijk van Landgraaf vandaan blijven met hun gezeik op 4 en 5 juni.

Je snapt dat er ook een middenweg is?
En mijn probleem bij Kol is de beleving die je als band uitstraalt. Kijk bv naar het gezicht van Thom Yorke tijdens het zingen en je ziet/voelt de emotie. Dat mis ik bij Kol.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Maarten wrote:
Ik vind de discussie een beetje apart over green day. Dezelfde types die eerste liepen te zeiken dat Kings of Leon te weinig show heeft, die hebben nu problemen met het feit dat green day teveel show heeft? Ik stel voor dat deze types zo ver mogelijk van Landgraaf vandaan blijven met hun gezeik op 4 en 5 juni.


Je snapt dat er ook een middenweg is?
En mijn probleem bij Kol is de beleving die je als band uitstraalt. Kijk bv naar het gezicht van Thom Yorke tijdens het zingen en je ziet/voelt de emotie. Dat mis ik bij Kol.

Wat Green Day eigenlijk te veel heeft, heeft Kings of Leon net te weinig... LOL, tja...
Geen speld tussen te krijgen.

Van Green Day weten we het onderhand wel, zo voorspelbaar. Maar zoals gezegd, ik sta met mijn vlaggetje vooraan hoor, he ho lets go...

Wat KOL betreft, misschien wel laatste uurtje beetje afkoelen met rustige luistermuziek na SOAD ;)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.263
1.324
Stoffer wrote:
En bliksum wat waren ze in vorm gister! Supervet optreden! Wanneer de Green Day dag wat goed word qua namen dan ga ik wel even een dagje op en neer, mocht Justin Bieber niet komen overweeg ik een weekend :)!


Was al van plan Green Day (weer) vooraan mee te pakken op Pinkpop. Maar heb goeie dingen gehoord/gelezen over gisteren avond, dus heb er wel heel veel zin in. Man, vooraf niet eens gedacht dat ze tijdens Pinkpop al in Europa zouden zijn, hoe gek loopt het dit jaar…

( edit… Dus je gaat geen weekend overwegen, maar wel een dag op en neer voor Green Day-dag Stoffer ?
1f609.svg
)

Ha, je bent dan toch bijgedraaid omtrent Green Day, Dennis, omdat je enkele maanden geleden nog geen fan was van deze (mogelijke) boeking meen ik me te herinneren...

Ik persoonlijk vind het jammer dat ik ze niet op Rock Werchter zal kunnen zien. Ik dacht na de aankondiging voor de Vorst Nationaal-show (kunnen makkelijke het Sportpaleis aan in België) dat ze zeker op Rock Werchter of Pukkelpop zouden staan, niet dus...
Die veelvuldige interactie met het publiek, dat hoort er natuurlijk bij, dat weet je op voorhand. Bij een andere act zou dit me misschien wel storen, bij Green Day niet. Ik geniet vooral van sterke nummers als Holiday, Longview, When I come around, Minority, St. Jimmy, She, Jesus of Suburbia... Veel meezinggenot gegarandeerd! Velen verslijten Green Day hier voor een pubergroepje (OK, daar lijken ze misschien op met hun act), maar als je daar doorheen kijkt zie je sterke songs, ook MET betekenis. American Idiot natuurlijk tegen Bush, maar ook het nieuwe Bang Bang gaat over de terreur, de aanslagen van tegenwoordig. Ik vind het altijd leuk dat een band wat maatschappelijke/politieke thema's aankaart. Daar hebben ze dan ook de ballen voor. Aan diegenen die Green Day wel zien zitten: amuseer jullie tijdens hun optreden, ik ben (een beetje) jaloers :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
je bent dan toch bijgedraaid omtrent Green Day

klopt

Mede door hoop op andere headliners en de verwachting dat ze in nog in Amerika zouden zijn.
Inmiddels spreken de nieuwe nummers me enorm aan, zijn de oude nummers nog steeds lekker te draaien.
Daarnaast lijkt het dat Green Day tijdens de festival periode qua benelux enkel op Pinkpop speelt.

Al met al, achteraf gezien, ga ik net als vorige keer dat ze op Pinkpop stonden vooraan proberen te staan.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Nieuwe toevoegingen aan NovaRock.
Onder andere ook Machine Gun Kelly op de Green Day dag, iets om rekening mee te houden op onze Green Day-dag?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.590
4.690
Zaterdag:
Mainstage: Rondé - Two Door Cinema Club - Martin Garrix - Justin Bieber
3FM: Milky Chance - Passenger - Live
Brand: The Tenn Bells - Jess Glynne - Rag 'n Bone man - Clean Bandit

Zondag:
Mainstage: St. Tropez - Seasick Steve - Chef' Special - Imagine Dragons - Green Day
3FM: Indian Askin- Rancid - Frank Turner - Prophets of Rage
Brand: Highly Suspect - Jagwar Ma - HAEVN - Fritz Kalkbrenner

Maandag:
Mainstage: Damian Jr. Gong Marley - Danko Jones - Biffy Clyro - System of A Down - Kings Of Leon
3FM: Call it Off - Kraftclub - Mando Diao - Gogol Bordello
Brand: Kaleo - Zara Larsson - Bazart - Above & Beyond/Fatboy Slim

Ik gok op zoiets..
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796

Was het gebied rond Amsterdam al zo rood?

Edit: Ik zit nu naar de andere foto's te kijken en besef me nu dat dat gebied echt al zo rood was ja.
 

Arctic

Campingartiest
8 jun 2015
75
6
Nieuwe toevoegingen aan NovaRock.
Onder andere ook Machine Gun Kelly op de Green Day dag, iets om rekening mee te houden op onze Green Day-dag?

MGK zou best wel een vette toevoeging zijn.



Zaterdag:
Mainstage: Rondé – Two Door Cinema Club – Martin Garrix – Justin Bieber
3FM: Milky Chance – Passenger – Live
Brand: The Tenn Bells – Jess Glynne – Rag ’n Bone man – Clean Bandit

Zondag:
Mainstage: St. Tropez – Seasick Steve – Chef’ Special – Imagine Dragons – Green Day
3FM: Indian Askin- Rancid – Frank Turner – Prophets of Rage
Brand: Highly Suspect – Jagwar Ma – HAEVN – Fritz Kalkbrenner

Maandag:
Mainstage: Damian Jr. Gong Marley – Danko Jones – Biffy Clyro – System of A Down – Kings Of Leon
3FM: Call it Off – Kraftclub – Mando Diao – Gogol Bordello
Brand: Kaleo – Zara Larsson – Bazart – Above & Beyond/Fatboy Slim

Ik gok op zoiets..

Kaleo gaat lastig worden, staan voor en na pinkpop in Amerika. Zou ze er graag hebben te staan maar niet haalbaar.
 

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
1.016
169

Was het gebied rond Amsterdam al zo rood?
Edit: Ik zit nu naar de andere foto’s te kijken en besef me nu dat dat gebied echt al zo rood was ja.

Ik zeg je dat de Foos gewoon naar Pinkpop komen..... !!! Jan Smeets zegt van niet, omdat hij mensen graag voor de gek houdt. Jan Smeets is een oude rocker die mensen graag op t verkeerde been zet.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Pim wrote:

Was het gebied rond Amsterdam al zo rood?
Edit: Ik zit nu naar de andere foto’s te kijken en besef me nu dat dat gebied echt al zo rood was ja.


Ik zeg je dat de Foos gewoon naar Pinkpop komen….. !!! Jan Smeets zegt van niet, omdat hij mensen graag voor de gek houdt. Jan Smeets is een oude rocker die mensen graag op t verkeerde been zet.
Goed argument. Enige wat ie daarmee doet is zichzelf voor lul zetten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken