Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Pearl Jam stond na de social media berichten bij mij al bovenaan. En daarbij opgeteld het verhaal dat ik heb gehoord dat gesproken is met Bieber, maar uiteindelijk niet doorgaat. Fingers crossed.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Alles is beter dan Bieber imo. Wel apart dat het allemaal zo lang duurt, ik hoop voor de mensen die er heen willen gaan dat het zo lang duurt omdat er nog iets bijzonders komt maar ik vrees dat er nog een teleurstelling bijkomt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Inmiddels zijn er 45 nieuwe namen bij Download UK.
Misschien zitten er een paar bij voor Zondag op 3FM stage vóór SOAD, of op de Punkdag van Green Day?
http://downloadfestival.co.uk/news/dl2017-just-got-even-better-more-45-names-added-line
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
ah, dat is dan waardeloos ingekleurd :D

Maar in september??? Dacht dat ze maar korte tijd in Europa waren. Geeft dit mogelijkheden voor Lowlands?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Ik vind het wel opvallend dat je Coldplay (die geen festivals lijkt te doen) hoger zet dan Linkin Park (die een weekje later op een festival in Europa staan).
Dat komt omdat Coldplay nog geen gig in Nederland heeft staan en maar 3 dagen verschil is tussen Pinkpop zaterdag 3 juni en München 6 juni. Kan mogelijk zo zijn dat Coldplay een festival-exclusief heeft op Pinkpop, maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet zo...
Linkin Park zit een hele week van 3 juni vandaan met de eerste tourdag in Europa, zolang dat niet in de buurt trekt verwacht ik geen eerdere tourdata. Ik verwacht dat ze pas 2e week juni in Europa zijn, dus te laat voor Pinkpop.

Is er geen act die we over het hoofd zien?
Weet niet, zeg het maar???
Overigens, Aerosmith is wel een beetje wishfull ja... Maar hebben 3 juni vrij en nog geen Benelux. Dat blijft vreemd dat ze Benelux overslaan. Ik zie het wel voor me. Maar gelijk heb je, meer hoop dan verwachting...

Plotseling komen net weer geruchten over Pearl Jam op hun forum over een korte tour door Amerika in juli. Datums worden ook al genoemd. Het zegt helemaal niets maar na weken van stilte is dit wel opvallend.
Wie weet een korte tour daarvoor in Europa? Zie verder: http://forum.festileaks.com/forums/topic/pearl-jam/page/10/#post-124397
Het begint steeds meer een negatief punt te worden des te later het wordt... Als ze iets in juni aangekondigd hadden, dan was dat minstens in januari geweest. In februari juli aankondigen geloof ik nog wel.
Dus, ik denk dat er niets meer komt, of tenminste niets meer dat relevant is voor Pinkpop. Helaas.
Na vorig jaar, dacht ik echt dat dit jaar het moment zou zijn dat Pearl Jam langskwam op Pinkpop. Maar nergens waar ik ze verwachte zijn ze aangekondigd tot nu. Beetje vreemd...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Wat we zondag 4 juni ongeveer kunnen verwachten.
Setlist FM : Green Day Ziggo Dome Amsterdam 31 januari 2017

Setlist
Bohemian Rhapsody
(Queen song)
Blitzkrieg Bop
(Ramones song)
The Good, the Bad and the Ugly
(Ennio Morricone song)

Know Your Enemy
Bang Bang
Revolution Radio
Holiday
Letterbomb
Boulevard of Broken Dreams
Troubled Times (Live debut)
Longview
Youngblood
2000 Light Years Away
Hitchin' a Ride
When I Come Around
Waiting
Burnout
Scattered
Minority
Are We the Waiting
St. Jimmy
Knowledge (Operation Ivy cover)
Basket Case
She
King for a Day
Shout / Always Look on the Bright Side of Life / (I Can't Get No) Satisfaction / Hey Jude
Still Breathing
Forever Now

Encore:
American Idiot
Jesus of Suburbia

Encore 2:
Ordinary World
Good Riddance (Time of Your Life)
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Wat we zondag 4 juni ongeveer kunnen verwachten.

Setlist FM : Green Day Ziggo Dome Amsterdam 31 januari 2017

Setlist
Bohemian Rhapsody
(Queen song)
Blitzkrieg Bop
(Ramones song)
The Good, the Bad and the Ugly
(Ennio Morricone song)

Know Your Enemy
Bang Bang
Revolution Radio
Holiday
Letterbomb
Boulevard of Broken Dreams
Troubled Times (Live debut)
Longview
Youngblood
2000 Light Years Away
Hitchin’ a Ride
When I Come Around
Waiting
Burnout
Scattered
Minority
Are We the Waiting
St. Jimmy
Knowledge (Operation Ivy cover)
Basket Case
She
King for a Day
Shout / Always Look on the Bright Side of Life / (I Can’t Get No) Satisfaction / Hey Jude
Still Breathing
Forever Now

Encore:
American Idiot
Jesus of Suburbia

Encore 2:
Ordinary World
Good Riddance (Time of Your Life)

En bliksum wat waren ze in vorm gister! Supervet optreden! Wanneer de Green Day dag wat goed word qua namen dan ga ik wel even een dagje op en neer, mocht Justin Bieber niet komen overweeg ik een weekend :)!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
En bliksum wat waren ze in vorm gister! Supervet optreden! Wanneer de Green Day dag wat goed word qua namen dan ga ik wel even een dagje op en neer, mocht Justin Bieber niet komen overweeg ik een weekend :)!

Was al van plan Green Day (weer) vooraan mee te pakken op Pinkpop. Maar heb goeie dingen gehoord/gelezen over gisteren avond, dus heb er wel heel veel zin in. Man, vooraf niet eens gedacht dat ze tijdens Pinkpop al in Europa zouden zijn, hoe gek loopt het dit jaar...

( edit... Dus je gaat geen weekend overwegen, maar wel een dag op en neer voor Green Day-dag Stoffer ? ;) )
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Stoffer wrote:
En bliksum wat waren ze in vorm gister! Supervet optreden! Wanneer de Green Day dag wat goed word qua namen dan ga ik wel even een dagje op en neer, mocht Justin Bieber niet komen overweeg ik een weekend :)!


Was al van plan Green Day (weer) vooraan mee te pakken op Pinkpop. Maar heb goeie dingen gehoord/gelezen over gisteren avond, dus heb er wel heel veel zin in. Man, vooraf niet eens gedacht dat ze tijdens Pinkpop al in Europa zouden zijn, hoe gek loopt het dit jaar…

( edit… Dus je gaat geen weekend overwegen, maar wel een dag op en neer voor Green Day-dag Stoffer ?
1f609.svg
)

in keulen was het maandag ook super een groot gekkenhuis. maar hopen op een fijne dag invulling zodat je goed bent opgewarmd. het voorprogramma waarmee ze nu op tour zie ik niet komen en als ze al komen stage 4 bandje... (was wel goed maar denk kwa bekendheid niet goed genoeg)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Strakke setlist, niets mis mee! Alleen hoop ik dat die interactie met het publiek minder is dan de laatste keer. Man, daar werd ik niet goed van. Sommige stukken duurde dat ook veel te lang..... Zo kan ik ook een show vullen dacht ik toen nog.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Strakke setlist, niets mis mee! Alleen hoop ik dat die interactie met het publiek minder is dan de laatste keer. Man, daar werd ik niet goed van. Sommige stukken duurde dat ook veel te lang….. Zo kan ik ook een show vullen dacht ik toen nog.

in keuel was dit juist binnen de perken en niet storend. hier was ik ook bang voor maar dat viel daar gelukkig mee. ik weet niet hoe het was in amsterdam?
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Strakke setlist, niets mis mee! Alleen hoop ik dat die interactie met het publiek minder is dan de laatste keer. Man, daar werd ik niet goed van. Sommige stukken duurde dat ook veel te lang….. Zo kan ik ook een show vullen dacht ik toen nog.
Dan zou ik de recensie van OOR maar niet lezen als ik jou was...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
PJ wrote:
Strakke setlist, niets mis mee! Alleen hoop ik dat die interactie met het publiek minder is dan de laatste keer. Man, daar werd ik niet goed van. Sommige stukken duurde dat ook veel te lang….. Zo kan ik ook een show vullen dacht ik toen nog.


Dan zou ik de recensie van OOR maar niet lezen als ik jou was…

Als verwacht eigenlijk dus....

Een concert van Green Day is een beetje zoals de verjaardag van je moeder. Je weet dat je moet gaan, dat je gekke oom weer dezelfde ongepaste grappen gaat maken en dat de kamer gaat stinken van de rolletjes ham met ei. Maar ach, als je je daar op instelt valt het best mee. Zo weten we dat Green Day ieder nummer opvrolijkt met ontelbare hee-hoo’s

Ook het publiek opjutten doet Armstrong volgens het boekje: een hoop armgebaren en als we een shotje zouden nemen bij iedere keer dat we ‘hee-hoo’ of ‘whoah-whoah’ moesten nazingen waren we al na twintig minuten ladderzat geweest. Natuurlijk moeten we ook een paar keer ‘No Trump’ meeschreeuwen

De Ziggo Dome eet uit de handen van Green Day vanavond, maar mag het volgende keer alsjeblieft een vernieuwd recept zijn?

:mrgreen:
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Het begint al bij het eerste nummer. Na een paar akkoorden Know Your Enemy trekt frontman Billie Joe Armstrong een jonge fan op het podium. Hartstikke leuk, maar waarom al na luttele seconden de vaart uit een show halen die nog helemaal niet op gang is gekomen? Tijdens tweede nummer Bang Bang stopt de muziek even omdat Armstrong een wall of death wil zien (die er vanzelfsprekend in de volgepakte Ziggo Dome niet echt komt) en even later wordt Holiday onderbroken om met een volgspot de zaal in te schijnen. En dan zijn we pas net begonnen.

*facepalm*
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Hier wordt ik weer niet vrolijk van................................. :roll:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Attentie!!!

Het Pinkpop VoorSpel 2017 voor de volgende ronde, Februari is geopend!

Succes in de volgende ronde...
Let aub op het volgende:
Na 5 november 8uur 30minuten mag Green Day niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaatst worden.

Na 11 november 8uur en 45 minuten mag System Of A Down niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Na 11 december 1uur en 30 minuten mag The Ten Bells niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Na 12 december 6uur en 00 minuten mogen Kings of Leon en Martin Garrix niet meer toegevoegd of van podium (positie) verplaats worden.

Succes, en laten we hopen dat er binnenkort weer een naam bij komt ;)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Ik was er gister ook bij en ik was ook wel bang dat t veel hey ho ging worden en dat soort dingen. T klopte dat t begin vaak z'n onderbrekingen kende maar dit deed voor mij niet af aan het tempo aangezien t gebeurde tijdens vrij rappe nummers, die de onderbrekingen voor mijn gevoel wel compenseerde. Tuurlijk, ik had liever dat bij t eerste nummer niet meteen een fan t podium op geroepen werd maar t maakt t grootste deel van t publiek daar wel enthousiast mee (iedereen om mij heen was namelijk in de stemming: ik wil ook op t podium, zal bij de wat oudere fans minder t geval zijn, dus ik kan me voorstellen dat de meeste hier daar minder warm van worden). Maar daarna was t echt heel strak en vond ik de hey hos niet echt storend want er zat gewoon altijd een lekker tempo in, niemand stond stil. Bij t nummer King for a day, toen de show op zo'n driekwart was, begon ik me wel aan t hey ho te ergeren, maar dat was vooral omdat dat geschreeuw 2 keer langer duurde dan t nummer zelf. Uiteindelijk heb ik me wel gewoon uitstekend vermaakt, meer dan ik had verwacht dat ik zou doen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken