Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
DennisvdBr wrote:
1) De Stones dus niet naar festivals, dat lijkt me wel besloten te zijn denk ik of er moet ergens een exclusiefje zitten???

2) Foo Fighters ook, dat blijft hier bij denk ik. Daarnaast komt er later het jaar nog een nieuw album wat een meerwaarde gaat zijn in 2018, aldus naar mijn idee door te schuiven naar geruchten voor Pinkpop 2018, easy!!

@DennisvdBr

1) De Stones gaan écht niet komen. Nee, ik heb geen inside information en ik had Bruce Springsteen in 2012 ook niet terugverwacht; maar Pinkpop gaat zich ECHT niet nog een keer wagen aan 2014-toestanden. Echt niet. Zélfs niet als het Jan vooral gaat om uit te verkopen. Sowieso: 'Pinkpop gaat een nieuwe weg inslaan'. Nou, dan dus totaal helemaal niet. Laten we Mick Jagger en z'n mannen maar écht uit ons hoofd zetten.

2) Bruggetje naar Justin Bieber: is er, naast die mysterieuze tweet, ook maar enige reden om aan te nemen dat hij niet komt? Over die tweet trouwens: die 'C' staat niet voor 'cancelled' (wat een onzin!), maar puur voor welk systeem (geluid/licht/visuals/effecten) wordt gebruikt. Gewoon aannemelijk: dit heeft iedere grote artiest. Heeft puur te maken met wat voor soort podia. Voorbeeld: zoals te zien in de tweet speelt Justin bij elke headlineshow (dus bij z'n 'eigen' concerten) op systeem B. Dat systeem duurt waarschijnlijk veel langer om te bouwen/af te breken/te vervoeren dan systeem C.

Los daarvan: JB staat met een headlineshow + special guests in Aarhus (Denemarken). Een 'Ceres Park festival' bestaat niet eens. Ik durf dus zomaar te beweren dat het formuliertje simpelweg NEP is. Bam. O ja: die tweet: 6 vind ik leuks, 15 retweets? Voor iemand die 'bewijs' heeft dat Nederland, Sunderland en India geannuleerd zijn? Kom zeg. Ik denk zelfs dat ze denkt dat 'Sunderland' een land is. Enfin. Tot zover.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
(...)

Bruggetje naar Justin Bieber: is er, naast die mysterieuze tweet, ook maar enige reden om aan te nemen dat hij niet komt? Over die tweet trouwens: die ‘C’ staat niet voor ‘cancelled’ (wat een onzin!), maar puur voor welk systeem (geluid/licht/visuals/effecten) wordt gebruikt. Gewoon aannemelijk: dit heeft iedere grote artiest. Heeft puur te maken met wat voor soort podia. Voorbeeld: zoals te zien in de tweet speelt Justin bij elke headlineshow (dus bij z’n ‘eigen’ concerten) op systeem B. Dat systeem duurt waarschijnlijk veel langer om te bouwen/af te breken/te vervoeren dan systeem C.

Los daarvan: JB staat met een headlineshow + special guests in Aarhus (Denemarken). Een ‘Ceres Park festival’ bestaat niet eens. Ik durf dus zomaar te beweren dat het formuliertje simpelweg NEP is. Bam. O ja: die tweet: 6 vind ik leuks, 15 retweets? Voor iemand die ‘bewijs’ heeft dat Nederland, Sunderland en India geannuleerd zijn? Kom zeg. Ik denk zelfs dat ze denkt dat ‘Sunderland’ een land is. Enfin. Tot zover.
Ik weet even niet of je het hierin tegen mij hebt, maar ik geef toch even antwoord met mijn mening / idee er over.

Er is in principe maar 1 reden om aan te nemen dat hij niet komt, dat is de tekst bij die tweet dat het gecanceld is.
De foto van het blaadje met de data in de tweet komt hoogst waarschijnlijke via tour-crew-members van Bieber.
Het A, B, C systeem heeft idd meer met de soort show te maken, B is een grote eigen show (bijvoorbeeld stadion concert), A is een show via 2e partij op bijvoorbeeld een evenement en C is een festival gig, de C heeft dus niets met gecanceld te maken...
De gig in Aarhus is op de plaatselijke draf en renbaan Jydsk Væddeløbsbane en valt onder organisatie van "CERES Park & Arena" (dat dus wel bestaat ;) ) onder de titel "A DAY AT THE RACETRACK", deze is al oa officieel aangekondigd.
Dat deze mevrouw Sunderland apart noemt is hoogst waarschijnlijk omdat ze zelf uit Engeland komt en dus de plaatstelijke UK gig met plaatsnaam betitelt.
Van de concerten op het blaadje is inmiddels alles aangekondigd, behalve Mumbai India, Pinkpop en Sunderland.
Of dat betekend dat Mumbai, Pinkpop en Sunderland gecanceld zijn, of dat ze nog aangekondigd moeten worden laat ik bij deze in het midden.
Het is wel zo dat er inmiddels geruchten zijn dat een gig in Filipijnen en India (dus Mumbai Stadion) op het punt staan aangekondigd te worden.
Ik durf het wel voor de echtheid van het formuliertje op te nemen.
Dus kan zomaar dat Pinkpop nog aangekondigd moet worden...
 

PinkpopSinds2008

Campingartiest
9 feb 2016
81
0
PinkpopSinds2008 wrote:
(…)

Bruggetje naar Justin Bieber: is er, naast die mysterieuze tweet, ook maar enige reden om aan te nemen dat hij niet komt? Over die tweet trouwens: die ‘C’ staat niet voor ‘cancelled’ (wat een onzin!), maar puur voor welk systeem (geluid/licht/visuals/effecten) wordt gebruikt. Gewoon aannemelijk: dit heeft iedere grote artiest. Heeft puur te maken met wat voor soort podia. Voorbeeld: zoals te zien in de tweet speelt Justin bij elke headlineshow (dus bij z’n ‘eigen’ concerten) op systeem B. Dat systeem duurt waarschijnlijk veel langer om te bouwen/af te breken/te vervoeren dan systeem C.

Los daarvan: JB staat met een headlineshow + special guests in Aarhus (Denemarken). Een ‘Ceres Park festival’ bestaat niet eens. Ik durf dus zomaar te beweren dat het formuliertje simpelweg NEP is. Bam. O ja: die tweet: 6 vind ik leuks, 15 retweets? Voor iemand die ‘bewijs’ heeft dat Nederland, Sunderland en India geannuleerd zijn? Kom zeg. Ik denk zelfs dat ze denkt dat ‘Sunderland’ een land is. Enfin. Tot zover.


Ik weet even niet of je het hierin tegen mij hebt, maar ik geef toch even antwoord met mijn mening / idee er over.

Er is in principe maar 1 reden om aan te nemen dat hij niet komt, dat is de tekst bij die tweet dat het gecanceld is.
De foto van het blaadje met de data in de tweet komt hoogst waarschijnlijke via tour-crew-members van Bieber.
Het A, B, C systeem heeft idd meer met de soort show te maken, B is een grote eigen show (bijvoorbeeld stadion concert), A is een show via 2e partij op bijvoorbeeld een evenement en C is een festival gig, de C heeft dus niets met gecanceld te maken…
De gig in Aarhus is op de plaatselijke draf en renbaan Jydsk Væddeløbsbane en valt onder organisatie van “CERES Park & Arena” (dat dus wel bestaat
1f609.svg
) onder de titel “A DAY AT THE RACETRACK”, deze is al o.a. officieel aangekondigd.
Dat deze mevrouw Sunderland apart noemt is hoogst waarschijnlijk omdat ze zelf uit Engeland komt en dus de plaatselijke UK gig met plaatsnaam betitelt.
Van de concerten op het blaadje is inmiddels alles aangekondigd, behalve Mumbai India, Pinkpop en Sunderland.
Of dat betekent dat Mumbai, Pinkpop en Sunderland gecanceld zijn, of dat ze nog aangekondigd moeten worden laat ik bij deze in het midden.
Het is wel zo dat er inmiddels geruchten zijn dat een gig in Filipijnen en India (dus Mumbai Stadion) op het punt staan aangekondigd te worden.
Ik durf het wel voor de echtheid van het formuliertje op te nemen.
Dus kan zomaar dat Pinkpop nog aangekondigd moet worden…

@DennisvdBr Ik adresseerde het aan jou, zodat ik zeker weet dat jij het zou lezen, maar was meer een opsomming van m'n mening.

... Ik had het over het Ceres Park 'festival' als zodanig. Natuurlijk bestaat de organisatie die jij noemt wel, ben immers al eens naar een concert geweest aldaar.

Haha. En het Sunderland 'grapje' snap ik natuurlijk wel, maar het komt allemaal niet zo professioneel op me over. Nederland, Duitsland, Oud-Beijerland. Mijn 'grapje' komt niet aan, jammer ;) Gelukkig schrijf ik verder geen conferences ;P

Enfin: ik vind die tekst, dat het gecanceld zou zijn, weinig plausibel. Iets dat iedereen zou kunnen zeggen. Het blijkt uit niets dat deze mevrouw connecties heeft of wat dan ook. En zie ook wat ik al benoemde: het extreem gering aantal reacties/retweets. En sowieso: tourdata cancelen vóór volledige aankondiging... in de meeste gevallen wordt een hele tour bekend gemaakt en n.a.v. geringe kaartverkoop worden dan data geschrapt. Van tevoren, mwa. Kan ik me echt niet voorstellen. Maar ik ga met jou mee, Dennis, het kan ook dat het nog aangekondigd zal worden.

Goed, laat ik mijn idee van 'nep' bijstellen naar 'weinig plausibel'. Het lijkt mij dus ook weer stug dat zo een blaadje 'op straat' komt te liggen, of dat iemand van de crew er slordig mee is. Immers: zo'n tour is top-secret totdat-ie wordt aangekondigd. Maar goed, waar mensen werken worden fouten gemaakt, iemand kan makkelijk z'n mond voorbij praten of wat dan ook. Het papiertje kan echt zijn. Maar ik geloof 0,0 van wat mevrouw beweert te weten. Nou goed.

Misschien interessanter, want ik ben nu al te lang bezig over die stomme tweet: áls JB al is bevestigd, waarom wordt-ie nog niet bekend gemaakt? Afspraak met management (die wil is wet, ik ken 'm). Dat zou ik mij natuurlijk kunnen bedenken, dan is de vraag die ik hierna stel irrelevant: wat zou Pinkpop eraan hebben om te wachten met aankondiging tot (bijvoorbeeld) 8 maart? Wil Smeets werkelijk het risico nemen dat er boe-geroep komt in Paradiso (want dat komt er, kan niet missen). Nogmaals; ik vraag me af in hoeverre Smeets daar nog iets over te zeggen heeft hoor, maar ik bedoel hier Pinkpop als geheel-organisatie.

Misschien een vraag voor de doorgewinterde volger, en misschien weet jij het ook wel, Dennis. Is het al eens voorgekomen dat één of meerdere headliners pas bij de perspresentatie bekend werden gemaakt?
 

Stephan

Playlistbediener
15 jun 2015
40
0
Sowieso de welbekende rode telefoon met de Stones is een bevestiging van Headliner op de persco geweest, verder zou ik het zo niet weten.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Volgens mij alleen bij de Rolling Stones een paar jaar geleden. Op alle andere edities waren voor zover ik weet de headliners altijd al bekend en ook toen bij de Stones kwam het niet echt meer als een verrassing.
Ik zou nu nog heel veel anders willen maar ik verwacht eigenlijk ook gewoon JB. Noem mij nog eens wat op wat ook kan?? In alle eerlijkheid, ik zou het nu niet meer weten.
Natuurlijk heb ik nog de stille hoop dat ze toch Pearl Jam of Coldplay hebben weten te strikken maar niets wijst daar op en dat zou dan ook een boeking zijn van de buitencategorie maar nogmaals als je alles reëel bekijkt zal het wel JB worden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Ja PinkpopSinds2008, wat Stephan en JP ook zeggen... Volgens mij was het heel vroeger zo dat alles werd aangekondigd op de persconferentie, maar dat is echt uit de beginjaren denk ik.
Stones is idd het laatste voorbeeld van op de persconferentie aangekondigde headliner, Macca was vorig jaar ook laat met nog maar 2 dagen voor de persconferentie.
Springsteen was ooit ook een late aankondiging, een maand voor de persconferentie in 2009.
Maar de laatste jaren zijn we over het algemeen gewend dat de headliners voor de jaarwisseling bekend zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Arctic Monkeys ook pas op de persconferentie aangekondigd in 2014.

idd ja... ik heb steeds in mijn hoofd dat die eerder waren aangekondigd met Editors. Maar in dat pakketje zat AM idd niet.

 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.764
Als ze Bieber hebben, dan zou ik echt niet wachten tot de persconferentie om 'm te delen. Want dan gaat pers en publiek niet over 'pinkpop dropt lineup' schrijven, maar over 'pinkpop boekt bieber'.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Maar de laatste jaren zijn we over het algemeen gewend dat de headliners voor de jaarwisseling bekend zijn.

Misschien ga ik hier nu wat te diep op in maar in de jaren dat de headliner pas na de jaarwisseling bekend werd gemaakt dan zal dit ook een reden hebben gehad. Enig idee?
Bij McCartney had het volgens mij te maken met de afzegging van Pearl Jam. In andere gevallen ook te maken met afzegging van een andere headliner??
Ben gewoon erg benieuwd waarom men zo lang wacht met de laatste headliner. Dat zal toch een reden hebben.............
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
639
491
Ook ik denk dat er geboe zal zijn bij de persconferentie en ik zou ook niet heel erg blij worden van Justin Bieber.( Goed ik ga toch niet dit jaar, dus veel plezier der mee ;) )

Maarrrr... om even met een andere invalshoek te komen.... Zou het niet kunnen dat wij het positieve effect van het bekend maken op de persconferentie onderschatten?
Om even het een en ander op te sommen:
1) aandacht werkt vgm uiteindelijk positief voor zo'n festival of het nou negatief (niet TE negatief) of positief is
2) De hype rond Bieber wordt des te groter door het laat aankondigen. Groter dan bijvoorbeeld bij andere festivals
3) Bieber is na dat laatste album al lang niet meer het gehate tiener popsterretje, zo kunnen veel mensen er hier over denken natuurlijk, maar ik denk dat de positieve groep eigenlijk stiekem groter is dan de negatieve.
Dat dit publiek jonger is en minder eten en drinken koopt zullen ze vast over na hebben gedacht :p
En om even leuk te eindigen met de opsomming:
4) Hoe vet zou het zijn als pinkpop nu als nog een verrassing/exclusive uit de hoge hoed tovert? ;)
5) Bieber heeft ook 2 benen die kunnen breken :twisted:


Het blijft nog wel steeds opmerkelijk dat Pinkpop, Justin Bieber nog niet aan heeft gekondigd, dat wel.
Er lijken me 2 opties:
1) Of pinkpop heeft zelf aangegeven dat ze het pas met de persconferentie willen bekend maken (mogelijk vanwege de hierboven genoemde redenen)
2) Of wel hij komt niet,
Ik zie anders geen rede waarom Bieber speciaal pinkpop (en sunderland) veel later bekend zou maken dan de rest.


 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Volgens mij ligt het normaal gezien aan de artiest/band wanneer iets naar buiten wordt gebracht. PP gaat daar niet over tenzij dat bij de onderhandelingen is afgesproken maar meestal gaat daarbij de prijs ook wel wat omhoog. Was het Smeets niet die zei in zijn laatste interview: Zolang de artiest/band niet wil dat het bekend wordt heb ik ook maar mijn mond te houden...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Voor de mensen die toch nog The Killers hadden verwacht, 11 juni doen die een concert in de VS. Dus die komen nadien pas naar Europa.
Mooi, dan is hetzelfde headline trio als 2013 al geheel uitgesloten.
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
gisteren naar Greenday geweest in Keulen. die mannen zijn klaar voor het festival seizoen. superstrak echt genoten. nieuwe liedjes deden het ook goed en zoals we gewend zijn veel interactie met het publiek al was het binnen de perken dat het niet te veel werd! he ho lets's go PINKPOP!!! alleen jammer als bieber komt (als headliner...) kan hij niet gewoon als gast komen bij martin garrix en zo dus een andere headliner laten....
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
DennisvdBr wrote:
PJ wrote:
Ik vroeg me af of er nog festivals, in de periode juni/juli, zijn die ook net als Pinkpop nog steeds met 1 of misschien wel meerdere headliners moeten komen. Volgens mij Glastonbury nog maar zijn er nog meer. Weet iemand dit en zou dit bijvoorbeeld wel eens kunnen betekenen dat we toch nog een act krijgen op een paar festivals die we mogelijk niet hadden verwacht of is alles op de meeste festivals wel zo’n beetje ingevuld qua headliners??


IOW nog de vrijdag headliner.
Rockavaria (als het überhaupt doorgaat) nog geheel affiche.
Wildlife UK volgens mij nog een headliner.
Roskilde volgens mij ook nog niet alle headliners.
Weet niet of je dat wil meetellen, maar voor Rock in Roma komen nog een paar concerten.

Zijn er nog been klein aantal waarschijnlijk dus.


IOW heeft alle headliners, Rockavaria gaat volgens mij niet meer doorgaan, Wildlife UK zijn niet echt de headliners voor Pinkpop (vorig jaar Discosure, Rudimental en Sam Smith). Dus nee alles is al ingevuld voor de festivals qua headliners. Enige die nog kan verrassen is Roskilde, maar hun verrassingen zijn meestal Eu festival exclusive.
Volgens mij heeft Roskilde met A Tribe Called Quest zijn laatste headliner binnen. Vette naam, maar niet geschikt als headliner voor Pinkpop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Volgens mij heeft Roskilde met A Tribe Called Quest zijn laatste headliner binnen. Vette naam, maar niet geschikt als headliner voor Pinkpop.
Denk niet Pinkpop



* * kuch kuch * * BKS * * kuch kuch * *
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
een stukje non-nieuws dan maar...
Nieuwsbericht van iets dat we al wisten, nou dus deze week geen nieuws meer dat is wel zeker dan....

PERSPRESENTATIE & START TICKETVERKOOP PINKPOP 2017

De 48ste editie van Pinkpop vindt weer vertrouwd plaats tijdens het Pinksterweekend op zaterdag 3, zondag 4 en maandag 5 juni 2017 op het festivalterrein van Megaland in Landgraaf.
De traditionele perspresentatie met bekendmaking van het programma vindt plaats op woensdag 8 maart 2017 in poptempel Paradiso te Amsterdam. De start van de voorverkoop staat gepland op zaterdag 11 maart 2017. Let op: vóór de officiële start van de voorverkoop worden al via diverse kanalen kaarten aangeboden, maar koop deze niet, dit zijn geen officiële kaarten!

edit... opvallend detail hieraan. bericht is van '30 december 2016' staat op de pagina, maar staat pas nu online?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken