Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
De line up van Firefly festival anderhalve week na PP is bekend... oa The Weeknd Muse Twenty One Pilots Weezer.

https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2017/01/ff_17_lineup-poster_11x17_ls_final.jpg?quality=80&w=662


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
De line up van Firefly festival anderhalve week na PP is bekend… oa The Weeknd Muse Twenty One Pilots Weezer.

https://consequenceofsound.files.wordpress.com/2017/01/ff_17_lineup-poster_11x17_ls_final.jpg?quality=80&w=662

Door de datum zijn het meer afvallers voor BKS bijvoorbeeld.
Maar de meeste zaten al op andere VS festivals, als GovBall, Bonnaroo, Bunbury bijvoorbeeld.
Zie btw wel dat bijvoorbeeld Glass Animals in Pinksterweekend op Primavera Sound Barcelona staat, is misschien dan wel een optie nog hoor....

edit: Glass Animals staan dan wel 4 mei in Tivoli, maar wel zo'n catagory bandje dat ook nog alsnog in Brand Bier stage of misschien Stage 4 kan staan.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.652
1.973
eloelo wrote:
Leuk nieuwtje, macklemore is uitgesloten.


eloelo wrote:
Helaas, ze
kunnen de maandag nog..


Sterker nog… 2 juni Rock in Vienna, 3 en 4 juni RaR/RiP, lijkt me duidelijk dat ze er 5 juni (kunnen) staan
Zal me niet verbazen als ze sub zijn voor KOL, met SOAD er na op 3FM
Vier dagen achter elkaar spelen lijkt mij er toch eerder op wijzen dat ze er niet staan, weinig acts die dat willen en ook doen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.207
6.685
DennisvdBr wrote:
eloelo wrote:
Leuk nieuwtje, macklemore is uitgesloten.


eloelo wrote:
Helaas, ze
kunnen de maandag nog..


Sterker nog… 2 juni Rock in Vienna, 3 en 4 juni RaR/RiP, lijkt me duidelijk dat ze er 5 juni (kunnen) staan
Zal me niet verbazen als ze sub zijn voor KOL, met SOAD er na op 3FM


Vier dagen achter elkaar spelen lijkt mij er toch eerder op wijzen dat ze er niet staan, weinig acts die dat willen en ook doen.
Verschil is dat Macklemore enkel een USB nodig heeft.. :oops:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Door beveiliging Pinkpop zijn de afscheidsconcert van Beppie Kraft (zeg maar de levensliederen Koningin van Limburg) verplaatst, zelfs politie/beveiliging uit Maastricht in Landgraaf het Pinksterweekend...
Nou... Opener Brand Bier Stage op maandag zou ik zeggen ;)
Met veel Brand Bier, fanfare op het podium en gastoptredens van Pinkpop-oudgediende als Janse Bagge en Rowwen Heze...
Hé, als Urbanus er kan staan... Kan Beppie die tent helemaal plat krijgen... LOL ;)

http://www.1limburg.nl/pinkpop-zit-afscheidsconcert-beppie-kraft-de-weg
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.484
4.815
Martijn wrote:
DennisvdBr wrote:
eloelo wrote:
Leuk nieuwtje, macklemore is uitgesloten.


eloelo wrote:
Helaas, ze
kunnen de maandag nog..


Sterker nog… 2 juni Rock in Vienna, 3 en 4 juni RaR/RiP, lijkt me duidelijk dat ze er 5 juni (kunnen) staan
Zal me niet verbazen als ze sub zijn voor KOL, met SOAD er na op 3FM


Vier dagen achter elkaar spelen lijkt mij er toch eerder op wijzen dat ze er niet staan, weinig acts die dat willen en ook doen.


Verschil is dat Macklemore enkel een USB nodig heeft.. ?

En dan maar hopen dat het geluid niet uitvalt (of juist van wel?).
 

Heemstock

Gouden Tip
20 feb 2014
256
0
Ik zie The Paceshifters ook nog wel komen. Bijvoorbeeld op stage 4. Hebben er al eens eerder gestaan en komen in maart met een nieuw album. Hun 1e single daarvan, Draw a Blank, is al eens door Frank op 3FM gedraaid en stonden in de top 25 van beste bands op Noorderslag. Zal voor een goede dosis rock zorgen op het affiche..
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Ik vroeg me af of er nog festivals, in de periode juni/juli, zijn die ook net als Pinkpop nog steeds met 1 of misschien wel meerdere headliners moeten komen. Volgens mij Glastonbury nog maar zijn er nog meer. Weet iemand dit en zou dit bijvoorbeeld wel eens kunnen betekenen dat we toch nog een act krijgen op een paar festivals die we mogelijk niet hadden verwacht of is alles op de meeste festivals wel zo'n beetje ingevuld qua headliners??
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Orange Warsaw had in 2015 nog headliners als Muse en Chemical Brothers, en missen nu nog grote namen. Maar die hadden vorig jaar ook niet zulke grote artiesten.

Volgens mij zijn de meeste headliners van festivals rond die tijd wel bekend.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Ik vroeg me af of er nog festivals, in de periode juni/juli, zijn die ook net als Pinkpop nog steeds met 1 of misschien wel meerdere headliners moeten komen. Volgens mij Glastonbury nog maar zijn er nog meer. Weet iemand dit en zou dit bijvoorbeeld wel eens kunnen betekenen dat we toch nog een act krijgen op een paar festivals die we mogelijk niet hadden verwacht of is alles op de meeste festivals wel zo’n beetje ingevuld qua headliners??
IOW nog de vrijdag headliner.
Rockavaria (als het überhaupt doorgaat) nog geheel affiche.
Wildlife UK volgens mij nog een headliner.
Roskilde volgens mij ook nog niet alle headliners.
Weet niet of je dat wil meetellen, maar voor Rock in Roma komen nog een paar concerten.

Zijn er nog been klein aantal waarschijnlijk dus.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
PJ wrote:
Ik vroeg me af of er nog festivals, in de periode juni/juli, zijn die ook net als Pinkpop nog steeds met 1 of misschien wel meerdere headliners moeten komen. Volgens mij Glastonbury nog maar zijn er nog meer. Weet iemand dit en zou dit bijvoorbeeld wel eens kunnen betekenen dat we toch nog een act krijgen op een paar festivals die we mogelijk niet hadden verwacht of is alles op de meeste festivals wel zo’n beetje ingevuld qua headliners??


IOW nog de vrijdag headliner.
Rockavaria (als het überhaupt doorgaat) nog geheel affiche.
Wildlife UK volgens mij nog een headliner.
Roskilde volgens mij ook nog niet alle headliners.
Weet niet of je dat wil meetellen, maar voor Rock in Roma komen nog een paar concerten.

Zijn er nog been klein aantal waarschijnlijk dus.
Oké, dus het is wel aannemelijk dat die festivals nog headliners krijgen komende uit de groep waarvan we al weten dat ze touren en op festivals staan. Mogelijke outsider misschien dan The Rolling Stones..........?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Oké, dus het is wel aannemelijk dat die festivals nog headliners krijgen komende uit de groep waarvan we al weten dat ze touren en op festivals staan. Mogelijke outsider misschien dan The Rolling Stones……….?
Dat durf ik niet stellig te zeggen.

Wel ( begreep ik uit enkele berichten uit Oostenrijk/Zwitserland ) dat Jagger outdoor wil spelen, dus geen indoor-stadions.
Dat strookt dan wel weer met het Goffertpark gerucht, maar 'er is niets zo veranderlijk als de industrie' zei Jan Smeets laatst, kan laatste maanden veel veranderd zijn, Pinkpop was ze aardig goed bevallen vorige keer ;)
Lijkt me dat Rockavaria nog gaan aankondigen niet door te gaan, uitgaande van Rock in Vienna zijn die gewilde headliners misgelopen, dat gaat nog naslepen.
Gezien Pinkpop normaal wel lukt op stadion-acts als headliner te zetten, denk ik dat er nog een act op zaterdag komt van dat nivo.
Daarvoor hoeve we ook niet meer naar RaR/RiP te kijken, komen geen grote acts meer bij maar wel dagvulling, zeker wel interessant voor PInkpop zitten zeker nog doorkomers bij, Prophets of Rage heb ik al heel vaak genoemd als één verrassing voor aankomend seizoen.
Eerlijk gezegd, Bieber valt in die catagorie hoor... Beyonce ook wel.
Van mijn lijstje van laatst, laat ik het toch echt bij Bieber en Beyonce als grootste kanshebbers.
De Stones dus niet naar festivals, dat lijkt me wel besloten te zijn denk ik of er moet ergens een exclusiefje zitten???
Daarnaast nog altijd geen Benelux dag voor Aerosmith.... Ik snap daar echt totaal niets van...
Leuk detail is wel dat Aerosmith, The Rolling Stones de oldies zijn die in Duitsland onder DEAG touren (waar Rockavaria onder valt), overigens valt Bon Jovi daar ook onder...
Nou, ik het zeg... Misschien is Bon Jovi wel de laatste strohalm voor Rockavaria... Phoe, dat kan een laatste headliner zijn, zie hem ook best op IOW staan eerlijk gezegd.

The Killers verwacht ik zelf niet meer voor Pinkpop, ook Linkin Park verwacht ik niet meer.
Overigens de Linkin Park / SOAD combi-headline zit er al niet meer in, nu we weten dat KOL en SOAD op maandag staan.
Ik denk wel dat we de laatste strohalm aan hoop op Pearl Jam kunnen laten gaan, die gaan aankomende maanden geen gigs in juni bekend meer maken gok ik zo.
Als ze iets bekendmaken is het pas na het Hall of Fame verhaal en dat zal het pas rond oktober en indoor zijn, op zijn laatst.
Anders durf ik ze gerust door schuiven naar de geruchten voor Pinkpop 2018, easy!!
Zegut verwachte blijkbaar nog een aankondiging van Metallica, zo zei hij de 26e. Maar ook die zie ik niet in aanmerking komen voor juni festivals.
Als Metallica niet met meer aankondigingen komt dit jaar, durf ik die ook door te schuiven naar geruchten voor Pinkpop 2018, easy!!
Foo Fighters ook, dat blijft hier bij denk ik. Daarnaast komt er later het jaar nog een nieuw album wat een meerwaarde gaat zijn in 2018, aldus naar mijn idee door te schuiven naar geruchten voor Pinkpop 2018, easy!!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
PJ wrote:
Ik vroeg me af of er nog festivals, in de periode juni/juli, zijn die ook net als Pinkpop nog steeds met 1 of misschien wel meerdere headliners moeten komen. Volgens mij Glastonbury nog maar zijn er nog meer. Weet iemand dit en zou dit bijvoorbeeld wel eens kunnen betekenen dat we toch nog een act krijgen op een paar festivals die we mogelijk niet hadden verwacht of is alles op de meeste festivals wel zo’n beetje ingevuld qua headliners??


IOW nog de vrijdag headliner.
Rockavaria (als het überhaupt doorgaat) nog geheel affiche.
Wildlife UK volgens mij nog een headliner.
Roskilde volgens mij ook nog niet alle headliners.
Weet niet of je dat wil meetellen, maar voor Rock in Roma komen nog een paar concerten.

Zijn er nog been klein aantal waarschijnlijk dus.

IOW heeft alle headliners, Rockavaria gaat volgens mij niet meer doorgaan, Wildlife UK zijn niet echt de headliners voor Pinkpop (vorig jaar Discosure, Rudimental en Sam Smith). Dus nee alles is al ingevuld voor de festivals qua headliners. Enige die nog kan verrassen is Roskilde, maar hun verrassingen zijn meestal Eu festival exclusive.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
IOW komt met nieuwe namen een week naar Pinkpop http://us1.campaign-archive1.com/?u=34f8c64a4fbd26549f62fb54b&id=243a0d3c11&e=6bb5d3d0dc
Dus popnamen zoals Zara Larsson, Clean Bandit
Gelukkig wel The Amazones
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
IOW heeft alle headliners
ah ja klopt, David Run en Guetta DMC zijn daar de vrijdag-coheadline-constructie http://www.isleofwightfestival.com/line-up.aspx


IOW komt met nieuwe namen een week naar Pinkpop http://us1.campaign-archive1.com/?u=34f8c64a4fbd26549f62fb54b&id=243a0d3c11&e=6bb5d3d0dc
Dus popnamen zoals Zara Larsson, Clean Bandit
Gelukkig wel The Amazones
Dat is toevallig... Wel ontzettend leuke toevoegingen!! btw, mag wel wat van doorkomen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.720
Oké, weer een +1 voor Bieber....
Beyonce uit de geruchten!, ze is blijkbaar in verwachting.

https://twitter.com/CameToSlayBitch/status/825046822443888640
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken