Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Met veel genoegen lees ik ongeveer anderhalf jaar mee via deze rubriek en wil wat van mij laat horen. Moet erg lachen hoe Jan Smeets het er vaak van langs krijgt door zijn ongelukkige uitspraken. Neem het hem niet kwalijk, hij is gewoon verknocht aan zijn Pinkpop. Al is de bezetting nog zo slecht, Jan vindt het de beste line-up ooit. Mijn eerste Pinkpop was in 1980 speciaal voor Van Halen. In de loop der jaren meerdere keren geweest en dit jaar zal het de 25ste keer zijn. Pinkpop probeert mee te gaan in de tijd maar vind de weg inslaan met DJ’s niet de juiste. Er zijn genoeg alternatieven waar zij beter tot hun recht komen. Vond Avicii een regelrechte aanfluiting en zit ook niet op Martijn Garristen te wachten. In dat geval ga ik gewoon elders op het veld wachten op een andere band of wellicht is er in de tent een aardig bandje. Na het verdwijnen van de Roskilde tent is 3FM-stage en prima oplossing. Bij slecht is er alleen minder schuilplek. Hoogtepunt blijft de editie van 2014. Nog nooit zo veel mensen gezien toen de Stones daar optraden. Een gevaar was wel dat de volgende dagen een stuk minder publiek was ondanks dat het uitverkocht was. Door schaarste kochten veel fans een weekend kaart (lees kapitaal krachtige generatie) die de andere twee dagen verstek lieten gaan. Stel dat U2 komt volgend jaar dan krijg je hetzelfde.

Nu is de discussie over de verschijning van meisjesheld Biebert. Persoonlijk zou ik dat geen probleem vinden maar wel met een sterk voorprogramma die haaks staat op de muziek van het kleine idool. Is Bieber niks dan ga je toch gewoon eerder naar je tent of hotel ( ja, die tijd is voor mij voorbij om in een tent te verblijven). Het zou een prachtcombinatie zijn: Rod Steward/Bieber. Rod blij want die staat voor een vol veld met jonge meisjes want die staan echt al om 16 uur vooraan. Alternatief zou the Offspring of Placebo kunnen zijn. Allen hebben ruimte in tourschema en Rod maakt de meeste kans gezien zijn verschijning een week later bij IOW. Betreft ook een golden oldie alhoewel we daar niet blind op moeten staren. Vorig jaar geweldig natuurlijk een Beatle maar die stond wel voor een half leeg/vol veld. Het weer hielp niet mee maar opvallend veel mensen liepen weg. Vorig jaar ook nog op Desert Trip gezien en zijn stem was toen nog slechter. Stel dat ooit Neil Young komt dan is hij zeiker geen headliner. Bospop heeft zich enkele jaren terug hierop ook verkeken. Voordeel van een paar golden oldie’s is de omzet. Over het algemeen spenderen de 40 ers en 50 ers het meeste geld. Vraag naar meer luxe neemt ook toe. Kijk maar naar de speciale bier stand. Zal niet lang meer duren of Pinkpop komt ook aan zetten met VIP-campings. Hartstikke leuk hoor Bieber maar tienermeisjes staan hoofdzakelijk in de rij bij gratis water en niet bij bierstand en er moet toch geld verdiend worden.

De huidige namen zijn redelijk. SOAD lekker hard en KOL zal eindelijk een andere setlist spelen. Vorige twee edities waren exact hetzelfde. Green Day is een zekerheidje. Benieuwd wat de Champions Leaque band gaat worden want tot nu toe Europa Leaque. We moeten Aerosmtih, PJ, FF, Metallica en Coldplay vergeten. Zitten we allemaal mis dan is er toch sprake van CL. De Stones sluit ik ook nog niet uit. Ze zijn behoorlijk Nederland-minded al is alleen maar vanwege hun zakelijk pand aan de Herengracht. Toch is 14 juni Goffert realistischer omdat de Guns daar 12 juli staan. Scheelt weer centjes in de productie. en daar zijn beide mega-groepen niet vies van.

Over een kleine 5 weken weten wie er staan. Nederlandse afgevaardigden als Kensington, Guus Meeuwis en Golden Earring geen verrassing maar best welkom. Anouk, Jan z’n favoriet zou ook zo maar kunnen. Ouwe lullen als Alice Cooper, Dave Gilmour of Neil Diamond zouden niet misstaan. Helaas tourt Robert Plant niet dit jaar want die is een zeer geziene gast in de Barn op Werchter de laatste jaren en op PP14 was hij ook geweldig. Verwacht Noel Gallangher, alleen al om zijn broertje te sarren die met U2 op toernee is.

Goed stukje, maar je weet dat juist Noel met U2 op tour is? Je bedoelt waarschijnlijk juist Liam.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
The Offspring naar de Lokerse Feesten. Ze hebben een onregelmatige tour dus wie weet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
PP1980 wrote:
The Offspring naar de Lokerse Feesten. Ze hebben een onregelmatige tour dus wie weet


Zie ik eerder op Bospop verschijnen

Zijn nog in VS tijdens Pinkpop. Volgens mij zelfs nog in juli in Canada en pas eind juli in Europa, meen ik.
Dus dan zijn volgens mij zowel Pinkpop alsmede Bospop uitgesloten.
 

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Hun tour schiet alle kanten op. Op 27 mei in Texas, volgende pas 22 juni Canada dan weer 15 juli Hyde Park Londen en daarna de 27 ste juli in Italië.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Kings of leon heeft de datum op hun site trouwens aangepast naar 5 juni, dus deze zijn zeker afsluiter van pinkpop 2017.
klopt, op de dag dat Rock in Vienna de dagindeling online zette hadden ze dat aangepast vorige week donderdag. Daar in Oostenrijk staan ze btw de 3e juni, dus kon ook niet anders.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Lady Gaga zal haar tour dadelijk bekend maken. Weten we meteen of we haar ook kunnen afstrepen of dit een konijn uit de hoge hoed is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Lady Gaga zal haar tour dadelijk bekend maken. Weten we meteen of we haar ook kunnen afstrepen of dit een konijn uit de hoge hoed is.

Tot nu toe blijft het bij een tweet dat ze op wereldtournee zal gaan. Verdere details volgen later...
https://mobile.twitter.com/ladygaga


 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Rockavaria doorprikt de stilte...
Ondertussen is dit weekend officieel de stekker uit Rockavaria 2017 (zie topic) getrokken.
Dus na de excuses van Rock in Vienna voor de tegenvallende line-up, het niet doorgaan van Rock im Revier nu ook geen Rockavaria.

Ondertussen is Rock am Ring terug naar der Ring en is die cirkel daar weer rond.
DEAG liet een dikke natte scheet en kon niet opboksen tegen MLK/LiveNation.

Conclusie is dat daar de gewenste headliners niet gepakt konden worden.
Er zijn lijkt het potentiële headliners geweest met achteraf andere plannen.
We kunnen wel zeggen dat Pinkpop met Green Day en Kings of Leon eigenlijk al goed weg komt in die periode.
Pinkpop heeft het geluk een breede vijver te hebben om uit te vissen, dus een Pop-idool als headliner zetten is achteraf een goeie zet....

Eens zien wanneer de stilte door Pinkpop doorgeprikt zal worden...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Rolo wrote:
Lady Gaga zal haar tour dadelijk bekend maken. Weten we meteen of we haar ook kunnen afstrepen of dit een konijn uit de hoge hoed is.


Tot nu toe blijft het bij een tweet dat ze op wereldtournee zal gaan. Verdere details volgen later…
https://mobile.twitter.com/ladygaga
Inderdaad ja. Voor de Super Bowl las ik al dat ze erna haar world tour bekend zou maken. Maar het was dus letterlijk alleen dat ze op world tour gaat, nog zonder data.
Maar sow dat was even een goede show in de rust van de super bowl. Als er dan toch een popafsluiter moet komen, dan liever Gaga dan Bieber.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Rockavaria doorprikt de stilte…
Ondertussen is dit weekend officieel de stekker uit Rockavaria 2017 (zie topic) getrokken.
Dus na de excuses van Rock in Vienna voor de tegenvallende line-up, het niet doorgaan van Rock im Revier nu ook geen Rockavaria.

Ondertussen is Rock am Ring terug naar der Ring en is die cirkel daar weer rond.
DEAG liet een dikke natte scheet en kon niet opboksen tegen MLK/LiveNation.

Conclusie is dat daar de gewenste headliners niet gepakt konden worden.
Er zijn lijkt het potentiële headliners geweest met achteraf andere plannen.
We kunnen wel zeggen dat Pinkpop met Green Day en Kings of Leon eigenlijk al goed weg komt in die periode.
Pinkpop heeft het geluk een breede vijver te hebben om uit te vissen, dus een Pop-idool als headliner zetten is achteraf een goeie zet….

Eens zien wanneer de stilte door Pinkpop doorgeprikt zal worden…

Ik snap het wel hoor, de concurrentie is groot en die headliners boeken heeft ook met zoveel andere dingen te maken, tourschema's en zo maar toch....... Jammer dat PP naast bands grijpt als FF Radiohead Pearl Jam, Arcade Fire, Mumford and Sons. Hetzij omdat ze ergens anders spelen of omdat ze hun plannen hebben gewijzigd. En toch heb ik zomaar het idee en dat is enkel gebaseerd op het feit dat PP zo lang wacht met die laatste headliner dat dit wel eens een verrassing kan zijn........
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
PJ wrote:
Rolo wrote:
Lady Gaga zal haar tour dadelijk bekend maken. Weten we meteen of we haar ook kunnen afstrepen of dit een konijn uit de hoge hoed is.


Tot nu toe blijft het bij een tweet dat ze op wereldtournee zal gaan. Verdere details volgen later…
https://mobile.twitter.com/ladygaga


Inderdaad ja. Voor de Super Bowl las ik al dat ze erna haar world tour bekend zou maken. Maar het was dus letterlijk alleen dat ze op world tour gaat, nog zonder data.
Maar sow dat was even een goede show in de rust van de super bowl. Als er dan toch een popafsluiter moet komen, dan liever Gaga dan Bieber.
Tja, als ik de keuze zou moeten maken, zal ik ook eerder voor Gaga kiezen :p

Wat betreft de headliner opties, denk ik dat we The Rolling Stones langzaam wel kunnen schrappen. De kans dat ze een concert in Oostenrijk hebben dan is vrij groot, althans zeggen de geruchten.
Voor Nederland is Pinkpop niet aan de orde lijkt, Goffertpark (na Guns N Roses) werd veel genoemd, maar zoals nu lijkt is nu ook veel Malieveld genoemd voor 2e week juni...

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.473
6.721
Gaga op 3 oktober in de Ziggo Dome. Geen PP dus…
yep, zie het net ook langskomen...

tour vanaf augustus en pas eind september in Europa. Lijkt me niet dat het Glastonbury gaat zijn, Lady Gaga kan uit de geruchten denk ik voor de festivals.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.980
2.042
Wilbert wrote:
Gaga op 3 oktober in de Ziggo Dome. Geen PP dus…


yep, zie het net ook langskomen…

tour vanaf augustus en pas eind september in Europa. Lijkt me niet dat het Glastonbury gaat zijn, Lady Gaga kan uit de geruchten denk ik voor de festivals.

Tot nu toe het enigste festival waar ze op staat is Rock in Rio op 15 september.....
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Daar gaat GaGa dus..ook liever dan Bieber.

Al nieuws over dat concert in India (Mumbai) ? Nog steeds niet bij Bieber te zien.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.652
1.974
Simple Plan exclusief naar de 013 op 7 juni, nog een naam die kan worden weggestreept.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken