Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.182
4.326
bcmrmaybe wrote:
Airbnb is geregeld. Waar ik vorig jaar op dezelfde plek bleef hangen voor de headliners daar ga ik meer rondlopen dit jaar. Rag n bone en 21 pilots ga ik sowieso kijken. Imagine Dragons is ook gewoon leuk en als Bieber komt dan is het lekker op tijd naar bed.


Twenty One Pilots, niet 21 pilots, schaam je, je mag wel T­ØP zeggen.
Twenty One Pilots mogen van mij zeker wel komen, ik heb ze 15 november live gezien, geweldig!
Zijn er ook over Twenty One Pilots geruchten dat ze komen?

Twenty One = 21
Dus 21 Pilots als 21 Pilots schrijven is voor iedereen duidelijk. Als je T­ØP schrijft, denk ik dat je een onbekende Deense DJ bedoeld ofzo.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
superginger wrote:
James wrote:
Rolo wrote:
“Jan laat weten dat nieuwe namen nu enkel nog komen als een artiest zelf hun komst naar Pinkpop bekendmaakt. Mocht één van de geboekte artiesten veel awards binnenslepen, dan wil Pinkpop ook nog wel eens vroegtijdig onthullen.”

Veel awards? Wat is er de komende drie maanden nog? EMA’s? MTV Music Awards? Ik heb geen idee, Maar mijns inziens moet het dan toch om Justin Bieber gaan. Die sleept telkens awards binnen…


Twenty One Pilots heeft ook twee EMA’s, twee AMA’s en een NRJ Award binnen gehengeld afgelopen maand :p


Geeft maar weer aan dat 21 pilot dus wel in dezelfde categorie als bieber valt aangezien hij ook van dat soort commerciele ongein awards wint.


Ten eerste is het een band, dus geen ‘hij’ maar goed, je kan er niet veel aandoen als je een Award wint hè? Echt een domme opmerking, ze nomineren zichzelf toch niet? Coldplay en Green Day winnen toch ook zulk soort awards, is dat ook commerciele ongein dan?
Ja dat zijn die ook ja. De reden dat ze genomineerd worden is omdat ze bekend zijn bij de massa wat vaak komt omdat ze muziek gericht op de massa maken ipv hun eigen gang gaan en doen met hun muziek wat ze willen. Dat zie ik als commercieel. Een band als radiohead bijvoorbeeld is ook erg bekend, alleen maken zij hun muziek niet zo dat ze er een zo groot mogelijk publiek mee trekken want t spreekt niet iedereen aan, maar ze doen dus waar ze zin in hebben. Omdat ze niet iedereen aanspreken worden ze dus niet genomineerd en bands als 21 pilot en coldplay die dat grotendeels wel doen wel.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
superginger wrote:
James wrote:
Rolo wrote:
“Jan laat weten dat nieuwe namen nu enkel nog komen als een artiest zelf hun komst naar Pinkpop bekendmaakt. Mocht één van de geboekte artiesten veel awards binnenslepen, dan wil Pinkpop ook nog wel eens vroegtijdig onthullen.”

Veel awards? Wat is er de komende drie maanden nog? EMA’s? MTV Music Awards? Ik heb geen idee, Maar mijns inziens moet het dan toch om Justin Bieber gaan. Die sleept telkens awards binnen…


Twenty One Pilots heeft ook twee EMA’s, twee AMA’s en een NRJ Award binnen gehengeld afgelopen maand :p


Geeft maar weer aan dat 21 pilot dus wel in dezelfde categorie als bieber valt aangezien hij ook van dat soort commerciele ongein awards wint.


Ten eerste is het een band, dus geen ‘hij’ maar goed, je kan er niet veel aandoen als je een Award wint hè? Echt een domme opmerking, ze nomineren zichzelf toch niet? Coldplay en Green Day winnen toch ook zulk soort awards, is dat ook commerciele ongein dan?


Ja dat zijn die ook ja. De reden dat ze genomineerd worden is omdat ze bekend zijn bij de massa wat vaak komt omdat ze muziek gericht op de massa maken ipv hun eigen gang gaan en doen met hun muziek wat ze willen. Dat zie ik als commercieel. Een band als radiohead bijvoorbeeld is ook erg bekend, alleen maken zij hun muziek niet zo dat ze er een zo groot mogelijk publiek mee trekken want t spreekt niet iedereen aan, maar ze doen dus waar ze zin in hebben. Omdat ze niet iedereen aanspreken worden ze dus niet genomineerd en bands als 21 pilot en coldplay die dat grotendeels wel doen wel.

Als je dit serieus meent kan ik je mening over muziek niet serieus meer nemen. Deze band, Twenty One Pilots, speelt sinds 2009. De zanger, Tyler Joseph, begon omdat hij zelf depressief was en deze in muziek kwijt wilde. Als je goed luistert naar hun teksten kom je hier ook achter, maar dat heb jij duidelijk niet gedaan. Dat de radio deze nummers oppikt en besluit ze te draaien getuigt toch niet van het feit dat ze geen eigen identiteit hebben? Wat een onzin, alsof zij muziek maken voor het grote publiek! Dan moet je je echt eens wat meer over deze band inlezen voordat je wat roept. Radiohead is ook helemaal grijs gedraaid op de radio dus dat voorbeeld vind ik ook wat apart.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Over Rag’n’Bone Man gesproken, verkocht de Melkweg heel snel uit, lijkt me dus toch wel een naam die we met potlood kunnen noteren, heeft natuurlijk ook al andere festivals in zijn agenda staan.
van die andere festivals is uiteraard RaR/RiP in het zelfde weekend wel heel belangrijk. Naast Rag'n'Bone Man kan er best meer (lees handje vol) mee komen met SOAD.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Over Rag’n’Bone Man gesproken, verkocht de Melkweg heel snel uit, lijkt me dus toch wel een naam die we met potlood kunnen noteren, heeft natuurlijk ook al andere festivals in zijn agenda staan.


van die andere festivals is uiteraard RaR/RiP in het zelfde weekend wel heel belangrijk. Naast Rag’n’Bone Man kan er best meer (lees handje vol) mee komen met SOAD.

Bastille zal er ook wel weer staan
 

AlexD

Nieuw lid
12 dec 2016
4
0
Zo best vermakelijk al deze reacties. Ik zie het nog best positief tegemoet met top derde headliner. Dan moet jantje wel met een goed dagprogramma komen.

Zou zelf Bazart op LL afgelopen jaar super in een veeeel te kleine stage), The XX in de 3FM, editors, macklemore, top vinden

Afwachten folks
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Bastille zal er ook wel weer staan
vast niet, stonden er dit jaar.
Ik denk dat ze in augustus de festivals nog meepikken, als Lowlands of Pukkelpop in die strekking gok ik.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Zo best vermakelijk al deze reacties. Ik zie het nog best positief tegemoet met top derde headliner. Dan moet jantje wel met een goed dagprogramma komen.

Zou zelf Bazart op LL afgelopen jaar super in een veeeel te kleine stage), The xx in de 3FM, editors, macklemore, top vinden

Afwachten folks

Denk dat The xx 3FM wel een beetje ontgroeid is... Editors is ook headline/subwaardig.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
Bastille zal er ook wel weer staan


vast niet, stonden er dit jaar.
Ik denk dat ze in augustus de festivals nog meepikken, als Lowlands of Pukkelpop in die strekking gok ik.

Onderschat ze niet hoor, die staan overal zovaak.. ;)
Ik vind het zelf ook niet echt een LL band om eerlijk te zijn, al zou het me niks verbazen als ze ze boeken met het oog op hun populariteit
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.046
6.091
Zo best vermakelijk al deze reacties. Ik zie het nog best positief tegemoet met top derde headliner. Dan moet jantje wel met een goed dagprogramma komen.

Zou zelf Bazart op LL afgelopen jaar super in een veeeel te kleine stage), The XX in de 3FM, editors, macklemore, top vinden

Afwachten folks
Bazart stond dit jaar op PP, dus lijkt me te snel als ze weer komen.
Macklemore zal ook wel via RaR/RiP komen.
The XX lijkt mij een naam voor BKS.
Editors, twijfelgeval... Kan in principe denk ik...
Afwachten.
De derde headliner, ha ha, hoop dat je Bieber top vind ;)
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
superginger wrote:
James wrote:
superginger wrote:
James wrote:
Rolo wrote:
“Jan laat weten dat nieuwe namen nu enkel nog komen als een artiest zelf hun komst naar Pinkpop bekendmaakt. Mocht één van de geboekte artiesten veel awards binnenslepen, dan wil Pinkpop ook nog wel eens vroegtijdig onthullen.”

Veel awards? Wat is er de komende drie maanden nog? EMA’s? MTV Music Awards? Ik heb geen idee, Maar mijns inziens moet het dan toch om Justin Bieber gaan. Die sleept telkens awards binnen…


Twenty One Pilots heeft ook twee EMA’s, twee AMA’s en een NRJ Award binnen gehengeld afgelopen maand :p


Geeft maar weer aan dat 21 pilot dus wel in dezelfde categorie als bieber valt aangezien hij ook van dat soort commerciele ongein awards wint.


Ten eerste is het een band, dus geen ‘hij’ maar goed, je kan er niet veel aandoen als je een Award wint hè? Echt een domme opmerking, ze nomineren zichzelf toch niet? Coldplay en Green Day winnen toch ook zulk soort awards, is dat ook commerciele ongein dan?


Ja dat zijn die ook ja. De reden dat ze genomineerd worden is omdat ze bekend zijn bij de massa wat vaak komt omdat ze muziek gericht op de massa maken ipv hun eigen gang gaan en doen met hun muziek wat ze willen. Dat zie ik als commercieel. Een band als radiohead bijvoorbeeld is ook erg bekend, alleen maken zij hun muziek niet zo dat ze er een zo groot mogelijk publiek mee trekken want t spreekt niet iedereen aan, maar ze doen dus waar ze zin in hebben. Omdat ze niet iedereen aanspreken worden ze dus niet genomineerd en bands als 21 pilot en coldplay die dat grotendeels wel doen wel.


Als je dit serieus meent kan ik je mening over muziek niet serieus meer nemen. Deze band, Twenty One Pilots, speelt sinds 2009. De zanger, Tyler Joseph, begon omdat hij zelf depressief was en deze in muziek kwijt wilde. Als je goed luistert naar hun teksten kom je hier ook achter, maar dat heb jij duidelijk niet gedaan. Dat de radio deze nummers oppikt en besluit ze te draaien getuigt toch niet van het feit dat ze geen eigen identiteit hebben? Wat een onzin, alsof zij muziek maken voor het grote publiek! Dan moet je je echt eens wat meer over deze band inlezen voordat je wat roept. Radiohead is ook helemaal grijs gedraaid op de radio dus dat voorbeeld vind ik ook wat apart.
Heel veel bands zijn idd begonnen toen ze iets hadden als een depressie en toen kwam t recht uit t hart. Kijk naar Linkin park, green day etc. Dus ook bij 21 pilot zoals je zegt. Na een tijdje moeten ze echter met nieuwe muziek blijven komen om te verkopen en dan komt t meer uit productiewanhoop om maar te blijven cashen. Veel bands doen dit, al zijn er nog steeds parels die hun muziek op de eerste plaats zetten boven het geld door er meer tijd voor te nemen en wel zien wanneer t af is. Zo neemt een band als radiohead 5 jaar om hun album te perfectioneren terwijl (heb t even opgezocht voor je) 21 pilot daar 2 jaar over gedaan heeft om er maar weer mee te kunnen touren en elk tuinfeest mee te pakken voor de centen. Dat zie ik toch wel degelijk als een verschil in waar een band muziek voor maakt.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
James wrote:
superginger wrote:
James wrote:
superginger wrote:
James wrote:
Rolo wrote:
“Jan laat weten dat nieuwe namen nu enkel nog komen als een artiest zelf hun komst naar Pinkpop bekendmaakt. Mocht één van de geboekte artiesten veel awards binnenslepen, dan wil Pinkpop ook nog wel eens vroegtijdig onthullen.”

Veel awards? Wat is er de komende drie maanden nog? EMA’s? MTV Music Awards? Ik heb geen idee, Maar mijns inziens moet het dan toch om Justin Bieber gaan. Die sleept telkens awards binnen…


Twenty One Pilots heeft ook twee EMA’s, twee AMA’s en een NRJ Award binnen gehengeld afgelopen maand :p


Geeft maar weer aan dat 21 pilot dus wel in dezelfde categorie als bieber valt aangezien hij ook van dat soort commerciele ongein awards wint.


Ten eerste is het een band, dus geen ‘hij’ maar goed, je kan er niet veel aandoen als je een Award wint hè? Echt een domme opmerking, ze nomineren zichzelf toch niet? Coldplay en Green Day winnen toch ook zulk soort awards, is dat ook commerciele ongein dan?


Ja dat zijn die ook ja. De reden dat ze genomineerd worden is omdat ze bekend zijn bij de massa wat vaak komt omdat ze muziek gericht op de massa maken ipv hun eigen gang gaan en doen met hun muziek wat ze willen. Dat zie ik als commercieel. Een band als radiohead bijvoorbeeld is ook erg bekend, alleen maken zij hun muziek niet zo dat ze er een zo groot mogelijk publiek mee trekken want t spreekt niet iedereen aan, maar ze doen dus waar ze zin in hebben. Omdat ze niet iedereen aanspreken worden ze dus niet genomineerd en bands als 21 pilot en coldplay die dat grotendeels wel doen wel.


Als je dit serieus meent kan ik je mening over muziek niet serieus meer nemen. Deze band, Twenty One Pilots, speelt sinds 2009. De zanger, Tyler Joseph, begon omdat hij zelf depressief was en deze in muziek kwijt wilde. Als je goed luistert naar hun teksten kom je hier ook achter, maar dat heb jij duidelijk niet gedaan. Dat de radio deze nummers oppikt en besluit ze te draaien getuigt toch niet van het feit dat ze geen eigen identiteit hebben? Wat een onzin, alsof zij muziek maken voor het grote publiek! Dan moet je je echt eens wat meer over deze band inlezen voordat je wat roept. Radiohead is ook helemaal grijs gedraaid op de radio dus dat voorbeeld vind ik ook wat apart.


Heel veel bands zijn idd begonnen toen ze iets hadden als een depressie en toen kwam t recht uit t hart. Kijk naar Linkin park, green day etc. Dus ook bij 21 pilot zoals je zegt. Na een tijdje moeten ze echter met nieuwe muziek blijven komen om te verkopen en dan komt t meer uit productiewanhoop om maar te blijven cashen. Veel bands doen dit, al zijn er nog steeds parels die hun muziek op de eerste plaats zetten boven het geld door er meer tijd voor te nemen en wel zien wanneer t af is. Zo neemt een band als radiohead 5 jaar om hun album te perfectioneren terwijl (heb t even opgezocht voor je) 21 pilot daar 2 jaar over gedaan heeft om er maar weer mee te kunnen touren en elk tuinfeest mee te pakken voor de centen. Dat zie ik toch wel degelijk als een verschil in waar een band muziek voor maakt.

Het grote verschil is hier echter, dat TØP pas sinds febuari vorig jaar opgepikt werd door de radio en sindsdien zo groot is geworden zoals ze nu zijn. Het feit dat ze dus 'maar' 2 jaar over het maken van een nieuw album doen zegt niks over het feit dat ze willen 'cashen' omdat ze nog helemaal niet groot waren dus er nog helemaal geen sprake was van cashen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.930
6.172
Bazart stond dit jaar op PP, dus lijkt me te snel als ze weer komen.
Die hype komt van België ook stilletjes aan overgewaaid denk ik, verkochten elke show gemakkelijk uit op hun NL tour. Ik verwacht ze wel eerlijk gezegd
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
DennisvdBr wrote:
Bazart stond dit jaar op PP, dus lijkt me te snel als ze weer komen.

Die hype komt van België ook stilletjes aan overgewaaid denk ik, verkochten elke show gemakkelijk uit op hun NL tour. Ik verwacht ze wel eerlijk gezegd

Staan wel al in Paradiso de 21ste april, ben benieuwd hoe snel ze die uitverkopen, want de shows op deze tour waren allemaal behoorlijk klein (Pandora etc.)
 

AlexD

Nieuw lid
12 dec 2016
4
0
Toch denk ik dat the XX mogelijk is, nieuw album.
En als Bieber komt kan mijn weekend niet meer stuk haha.
 

Popijn

Randprogramma
29 jan 2016
243
0
Wat een drukte hier! Leuk om te zien.
De bekendmaking vandaag vond ik minder leuk om te zien... Het is wat Dennis zegt, tijdens (waarschijnlijk) Bieber zal je mij bij stage 4 vinden.. Al vrees ik dat m'n vriendin van de gelegenheid gebruik wil gaan maken om toch die JB maar een keer te aanschouwen :(
Ik zie trouwens nog vaak blink-182 hier in reacties voorbij komen, maar die kan je echt afschrijven. Staan 26 juni in Ahoy.

En @superginger, RH deed in de beginjaren ook nauwelijks twee jaar over het produceren van een album, maar dat geheel terzijde. Wil me verder niet mengen in de discussie over T­ØP (jaja ook ik heb wat geleerd vandaag) :p
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
570
167
Het grote verschil is hier echter, dat TØP pas sinds febuari vorig jaar opgepikt werd door de radio en sindsdien zo groot is geworden zoals ze nu zijn. Het feit dat ze dus ‘maar’ 2 jaar over het maken van een nieuw album doen zegt niks over het feit dat ze willen ‘cashen’ omdat ze nog helemaal niet groot waren dus er nog helemaal geen sprake was van cashen.
Ja en dat ze toen zijn opgepikt door de radio was omdat ze meer moesten cashen en dus commerciëlere muziek gingen maken omdat te bereiken
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.414
1.915
Quoteception hier, irritant op de smartphone. Op graz zijn er toch al 2, met een geschiedenis van op de hoogte te zijn, dat het NIET Bieber zou zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ja en dat ze toen zijn opgepikt door de radio was omdat ze meer moesten cashen en dus commerciëlere muziek gingen maken omdat te bereiken

Dit is een discussie waarin we het nooit met elkaar eens gaan worden, dus laten we de strijdbijl begraven en terug gaan naar dingen die er echt toe doen, want dit heeft geen zin.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken