Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
En jan maar zeggen dat ie gaat uitverkopen...... ik geloof er helemaal niets van.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.762
Ja, maar misschien houden ze niet vast aan dezelfde regeltjes. Als er één jaar is om de vastgeroeste paden eens te herbekijken, dan is het nu, imo...

Garrix hoort gewoon NA de headliner. Anders krijg je weer dezelfde fout die ze al gedaan zijn (en toegegeven hebben). Zoals Timmetje hier al aanhaalde.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
Nee met de namen tot nu toe ga je echt niet uitverkopen hoor, en dat gun ik ze ook niet als het zo moet.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Inderdaad, als je een koerswijziging wilt doen, zul je zo'n danceact moeten programmeren in het donker. Maar als de eindtijd echt 00.00 uur is, dan zou Garrix toch nog wel kunnen na Bieber? Als die om 22.30 uur klaar is, kan Garrix van 23.00 - 00.00 uur.

Dan zou het geen gekke zet zijn hoor. Vorig jaar had de vrijdag ook een sterk popkarakter, met Years&Years, Bastille en Major Lazer. Je spreekt daarmee toch zeker een grote doelgroep aan. Ook al vind ik het persoonlijk niet te verhapstukken...

Kings of Leon vind ik voor pinkpopbegrippen absoluut een headliner, maar wel een van het kleinere soort. In combinatie met Green Day en waarschijnlijk Justin Bieber is het dit jaar inderdaad mager. Ik hoop voor de pinkpopgangers dat er een fijn dagprogramma komt te staan, maar juist dat was in ieder geval afgelopen jaar wat minder. Maar goed, er is dit jaar ook ongetwijfeld meer budget over dan afgelopen jaar met McCartney en Rammstein.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Als je koerswijziging wilt doen kun je ook je datum verzetten en vast zetten op het tweede of derde weekend in juni. Eens kijken wat voor headliners je dan krijgt!!!!
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
mad cool festival heeft ook kings of leon en greenday en ...... FOO FIGHTERS of heb ik dan een te grootte hoop?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Nee met de namen tot nu toe ga je echt niet uitverkopen hoor, en dat gun ik ze ook niet als het zo moet.
er zijn pas 5 namen?

Ja, maar misschien houden ze niet vast aan dezelfde regeltjes. Als er één jaar is om de vastgeroeste paden eens te herbekijken, dan is het nu, imo…

Garrix hoort gewoon NA de headliner. Anders krijg je weer dezelfde fout die ze al gedaan zijn (en toegegeven hebben). Zoals Timmetje hier al aanhaalde.
Een koerswijziging zal niet zo zeer in de tijd zitten, eerder in de headliner van zaterdag. Uitspraak over 'anders' doelt waarschijnlijk op het antwoord van Smeets op de vraag wat het antwoord van Pinkpop zou zijn op Rock Werchter na aankondiging van Radiohead en Foo Fighters, zijn antwoord dus 'anders'. Nou, Justin Bieber is behoorlijk anders dan verwacht op voorhand, toch... Koerswijziging is een verzonnen term door media die we niet uit het verband moeten halen.

NA de headliner komt niets meer, headliner is de laatste act van de dag en 00:00 is het klaar.
Dat is zelfs een uur later dan een aantal jaar terug.

( fyi, in de beginjaren in de 70's eindigde het zelfs om 18:30 uur 's avonds stel je dat eens voor tegenwoordig... )
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Je moet die reacties op PP Facebook eens lezen. Heel wisselend mbt KOL. Van super tot helemaal niets. Weinig over Garrix. Over Bieber zijn ze het daar wel eens. Die kan beter thuis blijven.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
mad cool festival heeft ook kings of leon en greenday en …… FOO FIGHTERS of heb ik dan een te grootte hoop?
Ja te grote hoop.
Die komen niet.
Ik denk dat de uitspraak van Smeets over dat ze maar 2 weken in europa zouden zijn verkeerd is, zal wel zijn dat ze pas 2 weken na Pinkpop in Europa zijn...

We kunnen nu het headliner lijstje wel in de prullenbak dumpen.
Of is er nog iemand die Justin Bieber echt niet meer als headliner ziet komen op Pinkpop.
Dan mogen de goede voorstellen nu komen, want ik ben er bang voor.... :(
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
chris knoben wrote:
mad cool festival heeft ook kings of leon en greenday en …… FOO FIGHTERS of heb ik dan een te grootte hoop?


Ja te grote hoop.
Die komen niet.
Ik denk dat de uitspraak van Smeets over dat ze maar 2 weken in europa zouden zijn verkeerd is, zal wel zijn dat ze pas 2 weken na Pinkpop in Europa zijn…

We kunnen nu het headliner lijstje wel in de prullenbak dumpen.
Of is er nog iemand die Justin Bieber echt niet meer als headliner ziet komen op Pinkpop.
Dan mogen de goede voorstellen nu komen, want ik ben er bang voor….
1f641.svg


coldplay en iron maiden dan ... martin garix is een Nederlander en dat is denk ik wat anders dan in het geval met bieber. ik denk dat bieber als gast langst komt en we dan een andere headliner krijgen
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Kings Of Leon vind ik persoonlijk geen slechte headliner, alleen ze onderscheiden zich hiermee allerminst. Die staan al op veel verschillende festivals.
Wat betreft Martin Garrix ben ik het wel eens dat je die beter niet kunt boeken als die toch niet in het donker staat. Maar goed, waarschijnlijk is het gewoon een package deal met JB.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.340
7.329
Wat ik vermoed:

Greenday - Justin Bieber - Kings of Leon
SOAD - Martin Garrix - Imagine Dragons
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
– Geen lijn over meerdere jaren: ze springen alle kanten op qua genres en keuzes en breken zo hun eigen identiteit af, voor zover ze die hadden. Zelfs hier op het Festileaks forum blijkt het elk jaar lastig om goed te voorspellen welke kant het een vlgd jaar opgaat. Bij andere festivals (die niks roepen over Champions League maar gewoon lekker programmeren) kun je een een stuk beter inschatten wat ze elk jaar doen. En dat is niet saai, dat is programmatisch inhoudelijk werk gaan.

Gek genoeg ga ik Pinkpop hier nu toch verdedigen, wat ik niet snel verwacht had binnenkort nog te doen. Qua programmering houdt Pinkpop best wel vast aan hun 'pop-programma'. Rock Werchter boekt typische festivalnamen die overal in Europa op de affiches staan en zet zich zo weg als 'internationaal festival', Pinkpop doet dat anders en zet gerust een Martin Garrix, Robbie Williams of Justin Bieber weg. Daar zit best wel een lijn in: ongeacht het genre, als het populair genoeg is kan het op Pinkpop staan. Dat is dus 'pop-programmeren'. Zo kun je op één festival best wel uiteenlopende muziek hebben waarmee ze misschien inderdaad jaarlijks wel een heel ander publiek trekken.

Dat Jan Smeets ondertussen roept dat ze 'de champions league' namen binnenhalen of iets in die richting klopt ook wel half, want in Nederland is dit het enige festival dat stadionbands boekt, maar het een geen opeenvolging van grote internationale rockbands zoals RW is, maar een selectie popmuziek met namen die allemaal erg groot zijn in diverse (toegankelijke) genres.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.531
834
Ik vind het eigenlijk wel wat hebben een festival met aan de ene kant System of a Down en aan de andere kant JB. Voor ieder wat wils en voor ieder wat te ontdekken :)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Kings Of Leon vind ik persoonlijk geen slechte headliner, alleen ze onderscheiden zich hiermee allerminst. Die staan al op veel verschillende festivals.
Wat betreft Martin Garrix ben ik het wel eens dat je die beter niet kunt boeken als die toch niet in het donker staat. Maar goed, waarschijnlijk is het gewoon een package deal met JB.
ten eerste, goed verwoord Black Lies! helemaal mee eens.

Ook wat EddieVerder zegt ban ik het eens.
KOL is niet mijn favoriet, maar idd, headliner op veel posities en nieuwe album trekt blijkbaar beter dan het oude werk.
Ik denk dat we KOL voor aankomend jaar niet moeten onderschatten... Dat kon best eens een uitverkochte dag gaan opleveren.

Ik denk idd package deal.
Volgens mij staat Martin Garrix niet met Biebert op Tinderbox en Bieber (nog) niet met Garrix Wireless Duitsland.
Verder trekt Martin Garrix overal vanaf Australië in maart t/m BST Hyde Park in juli met Bieber mee op zijn Purpose Tour.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Gek genoeg ga ik Pinkpop hier nu toch verdedigen, wat ik niet snel verwacht had binnenkort nog te doen. Qua programmering houdt Pinkpop best wel vast aan hun ‘pop-programma’. Rock Werchter boekt typische festivalnamen die overal in Europa op de affiches staan en zet zich zo weg als ‘internationaal festival’, Pinkpop doet dat anders en zet gerust een Martin Garrix, Robbie Williams of Justin Bieber weg. Daar zit best wel een lijn in: ongeacht het genre, als het populair genoeg is kan het op Pinkpop staan. Dat is dus ‘pop-programmeren’. Zo kun je op één festival best wel uiteenlopende muziek hebben waarmee ze misschien inderdaad jaarlijks wel een heel ander publiek trekken.

Als je het zo bekijkt heb je best een punt. De 'pop' uit Pinkpop is dan de identiteit die ze zich aanmeten. Omdat echter de échte pop-acts (de Aviciis, Biebers en Garrixen van deze wereld) nooit een blijvende factor in muziekland zijn, zwiept je affiche wel aardig heen en weer. Dat kun je positief vinden (noem het verandering/verjonging), of negatief (geen meerjarenplan). Uiteindelijk komt het overigens puur aan op smaak. Ik zit gewoon niet te wachten op Bieber, Avicii, Kygo, Kensington, Garrix, Major Lazer, en vindt festival met live muziek juist de uitgelezen kans op een tikkeltje minder mainstream te programmeren dan Pinkpop doet. Dat hoeft dan niet meteen à la BKS waar naast de headliners, een hoop niche-bands staan. Maar zoals bijvoorbeeld RW het doet, dat vind ik van visie en lijn spreken.

Dat Jan Smeets ondertussen roept dat ze ‘de champions league’ namen binnenhalen of iets in die richting klopt ook wel half, want in Nederland is dit het enige festival dat stadionbands boekt, maar het een geen opeenvolging van grote internationale rockbands zoals RW is, maar een selectie popmuziek met namen die allemaal erg groot zijn in diverse (toegankelijke) genres.

Champions League is een Europese competitie. Dus dan moet je het ook met Europese festivals vergelijken. ;-) Maar, dat hele Champions League verhaal is meer een symptoom van een groter probleem: de waardeloze mediaoptredens van Smeets/Pinkpop.
Neem opnieuw RW: geen DJ van StuBru die om de haverklap een stamelende Schueremans aan de lijn heeft. RW maakt gewoon zonder poespas elke vrijdag om 16u een of een paar namen bekend. Geen gedoe, geen discussie op de radio, en al helemaal geen interview na het festival waarin de Schuer zich laat verleiden tot namen voor volgend jaar te noemen.
 

Bjorn

Randprogramma
26 okt 2013
163
0
Ik verwacht de zaterdag een headliner à la Coldplay of Foo fighters meen ik echt nog. Justin Bieber komt niet echt niet ( hopen)

Kings of Leon in 2011 gezien tja idd goeie band persoonlijk vind ik zijn stem echt heel gaaf alleen weinig show dus beetje zonde dat dit de rop afsluiting moet worden van een weekend Pinkpop maar verder een goeie boeking
 

FlM

Nieuw lid
12 dec 2016
3
0
Had liever Daft Punk gezien op de plaats van Martin Garrix. Ook al is het totaal onrealistisch en uitgesloten. Als Justin Bieber er nog bij komt wordt dit toch wel een beetje het begin van het einde. Krijgen we een totaal andere doelgroep.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Dit zijn de officiele bekendmakingen tot nu, met de dag waarop ze spelen:

zaterdag 3 juni 2017
The Ten Bells (opener Brand Bier stage)
Martin Garrix

zondag 4 juni 2017
Green Day (headliner)

maandag 5 juni 2017
System of a Down
Kings of Leon (headliner)

Zeg maar, ging Martin Garrix niet ook op Flying Dutch spelen?
Dit denk ik er nu over, maar hey.. KoL had ik ook al verkeerd ingeschat.. Dacht dat 't gewoon LP ging worden lol, wat jammer
Headliners: Green Day - Justin Bieber - Kings Of Leon
Subs: Editors - Martin Garrix - Kensington
3FM: Macklemore & Ryan Lewis - Alt-J - System Of A Down
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Airbnb is geregeld. Waar ik vorig jaar op dezelfde plek bleef hangen voor de headliners daar ga ik meer rondlopen dit jaar. Rag n bone en 21 pilots ga ik sowieso kijken. Imagine Dragons is ook gewoon leuk en als Bieber komt dan is het lekker op tijd naar bed.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken