Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Als je de keuze tussen Werchter of Pinkpop gisteren nog niet kon maken dan is de keuze nu gemaakt.

Het dagprogramma was dit jaar (2016) ook niet al te best, maar toen had je iig nog toffe headliners. Nu is dat waarschijnlijk allebei niet het geval.

Naja, het positieve nieuws is dat het €200,- scheelt van de zomer.

Misschien niet iedereen opgevallen...
Aanstaande woensdag 14 december start de Gouden Tip!!
GOUDEN TIP
Bij Pinkpop horen fijne tradities zoals de GOUDEN TIP, waarbij de Pinkpop fans hun wensen kenbaar maken en hiermee het programma deels kunnen bepalen. Via de website en de facebook-pagina kan men vanaf woensdag 14 december tot 31 december a.s. drie favoriete acts opgeven. De Gouden Tip is voor de organisatie in al die jaren een uitstekend middel gebleken om te horen welke nieuwe acts men wil zien op Pinkpop en tevens maken de deelnemers kans op allereerste entreekaarten voor het festival.

Als je dan een act zoals Martin Garrix boekt, plaats hem dan na je headliner zodat die tenminste zijn lichtshow en vuurwerk kan gebruiken. Rammstein plaats je toch ook niet in klaarlichte dag. Ik vergelijk hier nergens een dj met Rammstein op muzikaal gebied, maar een dj moet het toch ook grotendeels hebben van zijn show, lichten, vuurwerk, ...

Als je dan een act zoals Martin Garrix boekt, plaats hem dan na je headliner zodat die tenminste zijn lichtshow en vuurwerk kan gebruiken. Rammstein plaats je toch ook niet in klaarlichte dag. Ik vergelijk hier nergens een dj met Rammstein op muzikaal gebied, maar een dj moet het toch ook grotendeels hebben van zijn show, lichten, vuurwerk, …

Helemaal mee eens. Dat werkt bij Avicii ook voor geen meter.

Ik denk, dat de opties die er waren voor Guns N Roses niet goed zijn uitgepakt en dat Goffertpark niet zo heel lang geleden besloten is. Het gat in het tourschema van Guns tussen Praag en Parijs lijkt ook op de Pinkpop-optie te wijzen.
Volgens mij is Kings of Leon dus niet een langlopende beslissing, ik denk een vrij verse.

Gat? 3 dagen na Praag staan ze in Parijs, bijna heel hun tour doen ze om de 3 dagen een concert. Daarnaast zijn die concerten in Praag en Parijs nog eens in juli dus ik denk dat je verkeerd hebt gekeken. Rond pinkpop staan ze 4 juni in Madrid en 7 juni in Zurich. Ik denk dat Pinkpop dus nooit een optie was.

Michiel wrote:
Als je dan een act zoals Martin Garrix boekt, plaats hem dan na je headliner zodat die tenminste zijn lichtshow en vuurwerk kan gebruiken. Rammstein plaats je toch ook niet in klaarlichte dag. Ik vergelijk hier nergens een dj met Rammstein op muzikaal gebied, maar een dj moet het toch ook grotendeels hebben van zijn show, lichten, vuurwerk, …

Is toch geen headliner, Martin Garrix. Als Pinkpop een 100% dance-festival was geweest, dan wel...
Maar voor Pinkpop zeker geen headliner, daarnaast, de festivals waar hij al staat ook geen headliner. De keuze lijkt me duidelijk, maximaal positie sub op Main (of afsluiter 3FM-stage kan eigenlijk ook nog).

DennisvdBr wrote:
Ik denk, dat de opties die er waren voor Guns N Roses niet goed zijn uitgepakt en dat Goffertpark niet zo heel lang geleden besloten is. Het gat in het tourschema van Guns tussen Praag en Parijs lijkt ook op de Pinkpop-optie te wijzen.
Volgens mij is Kings of Leon dus niet een langlopende beslissing, ik denk een vrij verse.

Gat? 3 dagen na Praag staan ze in Parijs, bijna heel hun tour doen ze om de 3 dagen een concert. Daarnaast zijn die concerten in Praag en Parijs nog eens in juli dus ik denk dat je verkeerd hebt gekeken. Rond pinkpop staan ze 4 juni in Madrid en 7 juni in Zurich. Ik denk dat Pinkpop dus nooit een optie was.
Ik bedoelde ook tussen 4 juni en 7 juni, dat is idd tussen Madrid en Zurich, zal op 5 juni dan geweest moeten zijn dus. Daar is men niet uit gekomen lijkt mij...

Timmetje wrote:
Michiel wrote:

Is toch geen headliner, Martin Garrix. Als Pinkpop een 100% dance-festival was geweest, dan wel…
Maar voor Pinkpop zeker geen headliner, daarnaast, de festivals waar hij al staat ook geen headliner. De keuze lijkt me duidelijk, maximaal positie sub op Main (of afsluiter 3FM-stage kan eigenlijk ook nog).

Was imo een prima afsluiter van het festival geweest NA Kings of Leon om een uurtje of 0:00.

Een DJ als sub boeken is waanzin. Je laat iemand toch niet in het volle licht zo'n set draaien? :roll:

Is toch geen headliner, Martin Garrix. Als Pinkpop een 100% dance-festival was geweest, dan wel…

Een dance-act wordt op vele festivals zoals Werchter na de headliner geplaatst zonder dat die headliner is. Als je dan toch Martin Garrix boekt, waar ik al geen voorstander van ben, moet je hem gewoon in het donker zetten, anders zal het echt een serieuze aanfluiting worden.

En over Guns n Roses, net alsof die na Madrid de dag nadien op Pinkpop zouden staan, wanneer ze altijd bijna 2 dagen rust nemen en de afstanden niet zo ver zijn. Dat is echt wel wishful thinking dat het ooit een optie was.

Ik blijf het ergens toch bizar vinden. De Foo Fighters waren in de buurt (en die zouden zodra het kan terugkomen op Pinkpop), Guns n Roses komen naar Nederland, Deep Purple speelt in de Ziggodome, Radiohead, Linkin Park, Imagine Dragons, Blink-182 doen festivals aan en dan kom je als één van de grootste festivals met Kings of Leon (die een paar weken geleden voor €5,- in Rotterdam speelden) en Green Day aan.

Daarnaast boek je één van de grootste DJ's ter wereld en die zet je op klaarlichte dag neer om een uurtje een set te draaien.

Als ze nou volgend jaar ook de kaartprijzen omhoog gooien dan snap ik er geen snars meer van. :-P

Ik mag hopen dat ze eindelijk geleerd hebben om zo'n dancenaam ook gewoon na de headliner te zetten (zoals op RW eigenlijk). Daarmee heb je geen 'last' van zo'n naam als je niet van de dance bent, maar geef je wel andere mensen (de tieners) de kans om nog even de beentjes te strekken na de feitelijke headliner.

Anders verspil je een heel kostbare sub plek op je affiche aan een dj die op klaarlichte dag zijn USB stick act opvoert.

Ongelofelijk hoeveel grote acts Pinkpop allemaal misloopt volgend jaar (Radiohead, Guns 'N Roses, Foo Fighters, Depeche Mode, Arcade Fire, Linkin Park). Uiteraard is er voor elk van deze namen wel een uitleg, maar alles bij elkaar wel erg jammer.

Ik mag hopen dat ze eindelijk geleerd hebben om zo’n dancenaam ook gewoon na de headliner te zetten (zoals op RW eigenlijk). Daarmee heb je geen ‘last’ van zo’n naam als je niet van de dance bent, maar geef je wel andere mensen (de tieners) de kans om nog even de beentjes te strekken na de feitelijke headliner.

Anders verspil je een heel kostbare sub plek op je affiche aan een dj die op klaarlichte dag zijn USB stick act opvoert.
Gaat hem natuurlijk niet worden voor Pinkpop zolang ze niet tot 01:00-02:00 mogen doorgaan, dan speelt de 'echte' headliner zijn set grotendeels niet in het donker.

mattman wrote:
Ik mag hopen dat ze eindelijk geleerd hebben om zo’n dancenaam ook gewoon na de headliner te zetten (zoals op RW eigenlijk). Daarmee heb je geen ‘last’ van zo’n naam als je niet van de dance bent, maar geef je wel andere mensen (de tieners) de kans om nog even de beentjes te strekken na de feitelijke headliner.

Gaat hem natuurlijk niet worden voor Pinkpop zolang ze niet tot 01:00-02:00 mogen doorgaan, dan speelt de ‘echte’ headliner zijn set grotendeels niet in het donker.

Als je een koerswijziging doorvoert, dan is dit het belangrijkste werkpunt wat mij betreft.

Garrix na de headliner wordt hier voorgesteld, zoals de werchter constructie

Was imo een prima afsluiter van het festival geweest NA Kings of Leon om een uurtje of 0:00.

Een DJ als sub boeken is waanzin. Je laat iemand toch niet in het volle licht zo’n set draaien?
1f644.svg

Eindtijd Pinkpop is 00:00 dus na de headliner is er niets meer...
Laatste acts zijn op Mainstage en Stage 4 na ca 22 uur, Brand-stage en 3FM-stage sluiten dan zelfs geheel af.

Dan is Garrix als Sub gewoon een merkwaardige keuze en gaat het Pinkpop dan blijkbaar meer om het hebben van de naam dan de kwaliteit van de act die die geboekte naam kan neerzetten. Waanzin.

Dan is Garrix als Sub gewoon een merkwaardige keuze.
Nee, juist niet, want is geen headliner voor een festival als Pinkpop nu. Dan is sub maximaal de hoogste positie, niet merkwaardig.
Dan zou niet boeken een meer logische verklaring zijn, om een gitaren band in die plaats te laten, maar die keuze is niet gemaakt... Dus sub.

Je kan een DJ toch niet op klaarlichte dag in het volledige licht zijn set laten neerzetten? Daar doe je zowel de artiest als de fans geen plezier mee. Dan hadden ze hem beter niet kunnen boeken.

Da's hetzelfde als de Gorillaz boeken en ze dan hun visuele projecties afnemen omdat het teveel kost.

Overigens was imo het dan beter geweest als ze Garrix en Kings of Leon hadden omgedraaid in het programma. Dan gaat het publiek iig nog feestend naar de tent.

Users who are viewing this thread