DennisvdBr wrote:
Nee, ben ik het niet mee eens.
Vorig jaar ook een spoorboekje kunnen maken dat volgepland zat. Andere hadden ook een goed volgepland spoorboekje met andere acts en andere genre’s.
Ik denk dat dat aankomend jaar ook is, aansluiting van acts en genre’s zal er wel zijn.
Natuurlijk komt er een deel waarvan ik waarschijnlijk geen interesse kan opbrengen, maar die clashen hoogstwaarschijnlijk met iets waar ik wel interesse in heb. Komt zeker goed, alle vertrouwen in…
Haha, mooi hoe je Pinkpop toch altijd de hand boven het hoofd houdt.
Ik mag dan wat zuur zijn, maar Pinkpop faalt op alle vlakken:
– Communicatie & PR: Smeets wordt elk jaar lachwekkender, met het PJ en Foo Fighters debacle als triest dieptepunt. Haal die man uit de media en laat hem alleen vanaf het podium roepen dat die vuurtjes uitmoeten.
– Gebrek aan zelfreflectie: volhouden dat ze Champions League zijn maar aan alle kanten worden ingehaald. Zie RW en BKS.
– Het topdown programmeren zoals ze het zelf noemen geeft al aan dat dagvulling bijzaak is: ze moeten een headliner hebben die richting uitverkocht gaat en vullen daarna op met heel veel missers.
– Geen lijn in het programma. Een festivaldag die ergens naar toe werkt brengt je in een betere staat dan het heen en weer springen van genre. Doe Maar voor Rammstein? Kygo op mainstage? Sowieso, Kygo? Walk off the Earth op main? En dan heb ik het nog maar over 2016.
– Geen lijn over meerdere jaren: ze springen alle kanten op qua genres en keuzes en breken zo hun eigen identiteit af, voor zover ze die hadden. Zelfs hier op het Festileaks forum blijkt het elk jaar lastig om goed te voorspellen welke kant het een vlgd jaar opgaat. Bij andere festivals (die niks roepen over Champions League maar gewoon lekker programmeren) kun je een een stuk beter inschatten wat ze elk jaar doen. En dat is niet saai, dat is programmatisch inhoudelijk werk gaan.
Anywayyy… ik zal er toch wel 3 dagen rondlopen en te veel bier drinken. Want ja, dat weekend thuis zitten is ook al niet echt een optie. Al beloof ik hier plechtig dat ik het terrein zal verlaten zodra de combinatie Garrix-Bieber begint. En dan pak ik Arcade Fire op BKS en Foo Fighters op RW mee.