Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
EddieVerder wrote:
Nogmaals de bevestiging dat die Smeets een ongeleid projectiel is. Eerst stellig beweren dat er in 2016 geen nieuwe namen komen en dan anderhalve week later twee namen.
Echt wat flippo.


Nou niet alles op Smeets gaan gooien. Smeets heeft niet geroepen dat er in 2016 geen naam meer zou volgen. Dat was een standaardtweet van MOJO. Die geven nooit een antwoord op zoiets. Je moest toen al weten dat die tweet niet geloofwaardig was, aangezien Nu Of Nooit in 2016 zeker nog een naam ging opleveren.

idd... Kwam via MOJO en was geen uitspraak van Smeets. Dit geval dan ;)
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.797
5.324
mattman wrote:
Verder hoop ik met jullie mee voor tenminste een knaller van een maandagheadliner. Bieber geloof ik niet meer in, anders was die al aangekondigd.


KOL is de maandag-headliner
1f641.svg


Er moet nog een zaterdag headliner komen, de dag heeft Bieber nog vrij en is al aangekondigd op festivals met Marin Garrix.
Als hij voor de persconferentie niet aangekondigd is zal hij dan aangekondigd worden, maar ik verwacht hem in de januari al wel hoor..

Als Smeets in Paradiso wilt worden uitgejouwd is dat precies wat hij moet doen.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Wat valt dit ontzettend tegen. Maar eigenlijk lag het wel in de lijn der verwachting. Zou PP een poging gewaagd hebben bij bv Coldplay vraag ik mij nu af. Zouden ze een konijn uit die hoge hoed hebben willen hebben????? Dit is toch zeer mager. Kijk naar wat er allemaal op tour is en wat men om wat voor reden dan ook is misgelopen. Ook raar is dat vorige week wordt aangegeven dat er geen nieuws meer komt voor 2017 en 5 dagen later krijg je dit???
 

NvL

Playlistbediener
16 dec 2014
43
0
Phoe.... dit is allemaal niet best. 2013 was de eerste editie die ik sinds 2006 miste.... toen had je ook een (doodsaai en langdradig) Green Day en die dooie visjesvreters van KOL. Deze boekingen samen met de potentieele boeking van de beebs is natuurlijk een weergaloos zwaktebod.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Zul je straks nog zien dat geruchten van een Europese Tour van Pearl Jam waar zijn. Op het forum sprak men al van mogelijke datum in juli in Italië. Ik denk dat ze als klapper op de vuurpeil 2dagen in de Ziggo staan in juni..........
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
En dus ook geen LP........niet dat dat voor mij wat uitmaakt maar ik had daar toch ook wel rekening mee gehouden.......
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
En dus ook geen LP........niet dat dat voor mij wat uitmaakt maar ik had daar toch ook wel rekening mee gehouden.........
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
Zul je straks nog zien dat geruchten van een Europese Tour van Pearl Jam waar zijn. Op het forum sprak men al van mogelijke datum in juli in Italië. Ik denk dat ze als klapper op de vuurpeil 2dagen in de Ziggo staan in juni……….

Hoop wel op Ziggo Dome idd.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Nee, ben ik het niet mee eens.
Vorig jaar ook een spoorboekje kunnen maken dat volgepland zat. Andere hadden ook een goed volgepland spoorboekje met andere acts en andere genre’s.
Ik denk dat dat aankomend jaar ook is, aansluiting van acts en genre’s zal er wel zijn.
Natuurlijk komt er een deel waarvan ik waarschijnlijk geen interesse kan opbrengen, maar die clashen hoogstwaarschijnlijk met iets waar ik wel interesse in heb. Komt zeker goed, alle vertrouwen in…

Haha, mooi hoe je Pinkpop toch altijd de hand boven het hoofd houdt. ;-)

Ik mag dan wat zuur zijn, maar Pinkpop faalt op alle vlakken:

- Communicatie & PR: Smeets wordt elk jaar lachwekkender, met het PJ en Foo Fighters debacle als triest dieptepunt. Haal die man uit de media en laat hem alleen vanaf het podium roepen dat die vuurtjes uitmoeten.
- Gebrek aan zelfreflectie: volhouden dat ze Champions League zijn maar aan alle kanten worden ingehaald. Zie RW en BKS.
- Het topdown programmeren zoals ze het zelf noemen geeft al aan dat dagvulling bijzaak is: ze moeten een headliner hebben die richting uitverkocht gaat en vullen daarna op met heel veel missers.
- Geen lijn in het programma. Een festivaldag die ergens naar toe werkt brengt je in een betere staat dan het heen en weer springen van genre. Doe Maar voor Rammstein? Kygo op mainstage? Sowieso, Kygo? Walk off the Earth op main? En dan heb ik het nog maar over 2016.
- Geen lijn over meerdere jaren: ze springen alle kanten op qua genres en keuzes en breken zo hun eigen identiteit af, voor zover ze die hadden. Zelfs hier op het Festileaks forum blijkt het elk jaar lastig om goed te voorspellen welke kant het een vlgd jaar opgaat. Bij andere festivals (die niks roepen over Champions League maar gewoon lekker programmeren) kun je een een stuk beter inschatten wat ze elk jaar doen. En dat is niet saai, dat is programmatisch inhoudelijk werk gaan.

Anywayyy... ik zal er toch wel 3 dagen rondlopen en te veel bier drinken. Want ja, dat weekend thuis zitten is ook al niet echt een optie. Al beloof ik hier plechtig dat ik het terrein zal verlaten zodra de combinatie Garrix-Bieber begint. En dan pak ik Arcade Fire op BKS en Foo Fighters op RW mee.
 

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
Hoop echt dat die headliner voor zaterdag een grote naam zal zijn en geen Bieber. Smeets heeft het steeds erover dat het sowieso gaat uitverkopen en hij geen namen mag bekend maken vanwege boetes. Nou dan had ik wel een naam in de categorie Coldplay, FF of U2 verwacht. Echt jammer dit.....
 

Marco Poloo

Randprogramma
10 okt 2016
173
0
DennisvdBr wrote:
Nee, ben ik het niet mee eens.
Vorig jaar ook een spoorboekje kunnen maken dat volgepland zat. Andere hadden ook een goed volgepland spoorboekje met andere acts en andere genre’s.
Ik denk dat dat aankomend jaar ook is, aansluiting van acts en genre’s zal er wel zijn.
Natuurlijk komt er een deel waarvan ik waarschijnlijk geen interesse kan opbrengen, maar die clashen hoogstwaarschijnlijk met iets waar ik wel interesse in heb. Komt zeker goed, alle vertrouwen in…


Haha, mooi hoe je Pinkpop toch altijd de hand boven het hoofd houdt.
1f609.svg


Ik mag dan wat zuur zijn, maar Pinkpop faalt op alle vlakken:

– Communicatie & PR: Smeets wordt elk jaar lachwekkender, met het PJ en Foo Fighters debacle als triest dieptepunt. Haal die man uit de media en laat hem alleen vanaf het podium roepen dat die vuurtjes uitmoeten.
– Gebrek aan zelfreflectie: volhouden dat ze Champions League zijn maar aan alle kanten worden ingehaald. Zie RW en BKS.
– Het topdown programmeren zoals ze het zelf noemen geeft al aan dat dagvulling bijzaak is: ze moeten een headliner hebben die richting uitverkocht gaat en vullen daarna op met heel veel missers.
– Geen lijn in het programma. Een festivaldag die ergens naar toe werkt brengt je in een betere staat dan het heen en weer springen van genre. Doe Maar voor Rammstein? Kygo op mainstage? Sowieso, Kygo? Walk off the Earth op main? En dan heb ik het nog maar over 2016.
– Geen lijn over meerdere jaren: ze springen alle kanten op qua genres en keuzes en breken zo hun eigen identiteit af, voor zover ze die hadden. Zelfs hier op het Festileaks forum blijkt het elk jaar lastig om goed te voorspellen welke kant het een vlgd jaar opgaat. Bij andere festivals (die niks roepen over Champions League maar gewoon lekker programmeren) kun je een een stuk beter inschatten wat ze elk jaar doen. En dat is niet saai, dat is programmatisch inhoudelijk werk gaan.

Anywayyy… ik zal er toch wel 3 dagen rondlopen en te veel bier drinken. Want ja, dat weekend thuis zitten is ook al niet echt een optie. Al beloof ik hier plechtig dat ik het terrein zal verlaten zodra de combinatie Garrix-Bieber begint. En dan pak ik Arcade Fire op BKS en Foo Fighters op RW mee.

Ik denk wel dat er een aantal punten te verdedigen zijn, Doe maar, ga je niet op 3Fm of Stage 4 neer pleuren, voor de tent zullen ze te groot zijn, aangezien de meeste mensen de liedjes nog mee kennen bleren.
Kygo was dat jaar en het jaar ervoor overal hot, dus die logico om hem te programmeren uberhaubt was logisch, alleen Major Lazor op main en kygo op 3fm was logischer geweest.
Walk of the Earth kon ik alleen van een cover, maar toch heb ik mij hier op de vroege middag meer dan vermaakt.

Voor Jan en Mojo is het gewoon we moeten uitverkopen, en je weet dat je de zaterdag uitverkoopt als je er bieber neer zet, dan is het voor Jan op de zaterdag al geslaagd, ik zou er ook niet gaan kijken, hoop ook dat het flopt zijn optreden.

Maar over welke identiteit hebben we het? Het moeten gitaren zijn die er scheuren? vergeet niet dat de originele opzet van Pinkpop was; een podium voor nieuw talent..
Tuurlijk is dit over de jaren veranderd en zijn wij ook erg verwend, het zal hoe dan ook aan het einde een pure geld kwestie zijn.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Hoop echt dat die headliner voor zaterdag een grote naam zal zijn en geen Bieber. Smeets heeft het steeds erover dat het sowieso gaat uitverkopen en hij geen namen mag bekend maken vanwege boetes. Nou dan had ik wel een naam in de categorie Coldplay, FF of U2 verwacht. Echt jammer dit…..

Na zijn missers in het verleden is het mij wel opgevallen dat Smeets bij ieder interview wil benadrukken dat hij niets mag zeggen zolang er niets bevestigd is. Hoe veel zou die man op z'n falie hebben gehad na zijn uitspraken over PJ RH en FF. En ze dan ook alledrie gewoon niet hebben!!!! Die zaterdag wordt gewoon Bieber. Te zielig voor woorden. In jaren niet zulke matige headliners gezien!!!!
 

MatthijsH

Gouden Tip
15 okt 2016
335
12
Welke artiesten spelen nu op welke dag? Is dat van alle artiesten al bekend, want ik kan daarover op de pinkpop site niets vinden
 

Chef

Campingartiest
13 dec 2013
70
0
Boeking van KOL is een zwaktebod. Band is verre van relevant en al ver over hun piek qua populariteit.
Boeking van Garrix is niet verrassend gezien zijn populariteit op dit moment. Vraag is alleen of pinkpop heeft geleerd van het fiasco dat Kygo vorig jaar was, dat wil zeggen dat zulks artiesten niet overkomen midden op de dag op de main.
Bieber zal wel de derde headliner worden inderdaad, vind ik persoonlijk nog een betere boeking dan KOL.

Positieve aan drie zwakkere headliners is dat de baan vrij is voor een goed dagprogramma, of in ieder geval een sterke bezetting in de namiddag/vooravond.
Er is namelijk geld bespaart en er moet toch uitverkocht worden (heilig). Dus ik verwacht nog wel namen zoals Editors, POR, Biffy, Placebo etc.

Alle hoop is nog niet verloren!
 

Michiel1617899561

Randprogramma
12 nov 2016
171
0
Ook opvallend dat ze 2 grote acts samen aankondigen, ze wisten direct hoeveel kritiek ze zouden krijgen. Ook in de reacties op fb valt me op hoeveel kritiek er is, niet alleen op Martin Garrix, maar evenveel op Kings Of Leon. Uit de reacties op te maken zal er wel een stortvloed zijn van 15-17 jarige meisjes dus het nieuwe publiek hebben ze alleszins mee, wat zal dat geven als Justin Bieber wordt aangekondigd :eek:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Welke artiesten spelen nu op welke dag? Is dat van alle artiesten al bekend, want ik kan daarover op de pinkpop site niets vinden

Dit zijn de officiele bekendmakingen tot nu, met de dag waarop ze spelen:

zaterdag 3 juni 2017
The Ten Bells (opener Brand Bier stage)
Martin Garrix

zondag 4 juni 2017
Green Day (headliner)

maandag 5 juni 2017
System of a Down
Kings of Leon (headliner)
 

MISG

Playlistbediener
9 nov 2014
48
0
Kings of Leon hebben wat goed te maken, waren in 2013 verschrikkelijk saai.
Had ook liever een andere act gezien.
Aan de andere kant snap ik de boeking wel
Ze hebben de hits en zijn headlinewaardig, kijk maar op andere festivals.

Martin Garrix...ja, laat ik het zo zeggen dat ik totaal niet van de dance ben
Maargoed gelukkig is het geen headliner en is het hetzelfde soort boeking als Avicii en Kygo.
 

erik90

Campingartiest
22 nov 2013
90
9
nu gaan ze vast voor de verrassing om ook the killers te boeken :p dan krijg je dezelfde headliners als in 2013 maar dan andere volgorde..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Kings of Leon hebben wat goed te maken, waren in 2013 verschrikkelijk saai.
Had ook liever een andere act gezien.
Aan de andere kant snap ik de boeking wel
Ze hebben de hits en zijn headlinewaardig, kijk maar op andere festivals.

Martin Garrix…ja, laat ik het zo zeggen dat ik totaal niet van de dance ben
Maargoed gelukkig is het geen headliner en is het hetzelfde soort boeking als Avicii en Kygo.
mee eens...
KOL ook niet mijn eerste keus. Maar idd, zo veel headliner spots en het nieuwe album slaat wel aan.

Martin Garrix, ik denk dat Pinkpop het goed doet om nr 1 DJ van het moment te halen na 2015 Avici, 2016 Kygo en die andere USB-stick-afspelers... Totaal niet mijn ding, maar kan niet ontkennen dat het een goede boeking is.
Ik vermoed wel dat hij sub staat op Mainstage vóór de headliner.

Ik denk, dat de opties die er waren voor Guns N Roses niet goed zijn uitgepakt en dat Goffertpark niet zo heel lang geleden besloten is. Het gat in het tourschema van Guns tussen Madrid en Zurich lijkt ook op de Pinkpop-optie te wijzen.
Volgens mij is Kings of Leon dus niet een langlopende beslissing, ik denk een vrij verse.

Ik denk wel dat we nu kunnen kijken naar festivals waar Garrix en KOL staan, of er nog acts mee kunnen. Als ik bijvoorbeeld kijk bij Tinderbox. Kan ik me voorstellen dat Die Antwoord, Jimmy eat World en Tove Lo daarvan mee kunnen. Allicht zelfs Pet Shop Boys als guilty pleaure sub??
Rancid, Me First and the Gimme Gimmes met Green Day mee vanaf Greenfield/NovaRock/I-Days?
 

Kenny

Playlistbediener
11 nov 2016
10
0
Met veel plezier heb ik dit forum bijgehouden m.b.t. eventuele headliners en gave programma punten..

Om vervolgens met stomheid geslagen te zijn na het nieuws van vanmorgen.
Toch maar eens even naar de tickets van Werchter gekeken en hopen dat mijn vader met me mee de grens overgaat.

Mijn hart ligt bij Pinkpop, niet alleen qua programmering maar 'overall feel'.
Maar ik vind dat het dit jaar wel érg ver gaat. Het weekend was nog niet afgelopen of we hoorden dat PJ en de Foos zouden komen.
Tot de vreemde berichten de afgelopen weken, naar het bericht van vanochtend.

Jammer, Pinkpop.. Please don't go dying on us..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken