Raskolnikov wrote:
DennisvdBr wrote:
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.
Gezellig.
Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.
Het maakt mij verder niet zoveel uit wie ze boeken. Maar Marco Borsato op Pinkpop? Begrijp me niet verkeerd: ik snap het wanneer Pinkpop nieuwe wegen inslaat om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Dat zou ik ook waarderen. Dance, r&b, hiphop: logisch en tof. Maar Marco Borsato? Dat is toch wel heel ver uit de richting van wat Pinkpop ooit was. Of doe ik Marco Borsato daarmee te kort?
Tenzij het enige doel is om uit te verkopen, ongeacht het soort festival je wilt neerzetten en welk publiek je wilt trekken. En uit het interview van vanochtend met Jan Smeets viel op te maken dat een vol terrein erg belangrijk is. In dat kader is het wellicht geen vreemde boeking.
Nou, mattman, EddieVerder en Raskolnikov.
Ik denk dat Marco Borsato wel in de categorie Nederlandstalige Popmuziek vat, de Nederpop dus.
Dan is dat in de lijn van Doe Maar, Blof, De Dijk of Van Dik Hout bijvoorbeeld die ook al eens op Pinkpop stonden.
Dat is dus helemaal niet zo gek, zeker met de populariteit die weer toenemend is, ook door zijn inbreng bij programma’s als The Voice..