Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Haha. Dat zou mij verbazen, maar toch ook weer niet. Guus M. stond in 2009 op Bospop. Okee, dat is een ander festival (ja, wel). Ach, op Pinkpop kan alles. Altijd al zo geweest (denk aan Janse Bagge Bend in 1983 en Rowwen Hèze – heel wat keren -). Maar Marco… tja. Waar leg je de ‘grens’. Nick & Simon? Guus Meeuwis? Kenny B? Gers Pardoel stond er niet zo lang geleden ook.

Nee Douwe Bob dan...kolere
 

lazybitch

Playlistbediener
19 mei 2015
6
0
is Deftones al een keer voorbij gekomen als gerucht? Past wel bij SOAD volgens mij en is voorjaar 2017 op tournee in Europa.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.359
2.697
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.

Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
is Deftones al een keer voorbij gekomen als gerucht? Past wel bij SOAD volgens mij en is voorjaar 2017 op tournee in Europa.

Kan je afschrijven helaas. Geven in april hun enige Nederlandse show van 2017 in 013...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.


Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.

Is Borsato dan een Pinkpop naam? Ik weet niet hoe het in Nederland zit, natuurlijk maar in België heeft die wel een beetje een 'foute' reputatie. Bij hem stel ik mij moeders voor die weleens naar een ambiancefeest gaan maar voor de rest helemaal niet van (live)muziek houden. Of het moet voor Céline Dion of de Toppers zijn.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.674
658
DennisvdBr wrote:
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.


Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.


Is Borsato dan een Pinkpop naam? Ik weet niet hoe het in Nederland zit, natuurlijk maar in België heeft die wel een beetje een ‘foute’ reputatie. Bij hem stel ik mij moeders voor die weleens naar een ambiancefeest gaan maar voor de rest helemaal niet van (live)muziek houden. Of het moet voor Céline Dion of de Toppers zijn.

Wat mij betreft hetzelfde in NL. Typische Sky Radio / 100% NL muziek voor de huismoedertjes.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.


Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.

Het maakt mij verder niet zoveel uit wie ze boeken. Maar Marco Borsato op Pinkpop? Begrijp me niet verkeerd: ik snap het wanneer Pinkpop nieuwe wegen inslaat om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Dat zou ik ook waarderen. Dance, r&b, hiphop: logisch en tof. Maar Marco Borsato? Dat is toch wel heel ver uit de richting van wat Pinkpop ooit was. Of doe ik Marco Borsato daarmee te kort?

Tenzij het enige doel is om uit te verkopen, ongeacht het soort festival je wilt neerzetten en welk publiek je wilt trekken. En uit het interview van vanochtend met Jan Smeets viel op te maken dat een vol terrein erg belangrijk is. In dat kader is het wellicht geen vreemde boeking.

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.


Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.


Het maakt mij verder niet zoveel uit wie ze boeken. Maar Marco Borsato op Pinkpop? Begrijp me niet verkeerd: ik snap het wanneer Pinkpop nieuwe wegen inslaat om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Dat zou ik ook waarderen. Dance, r&b, hiphop: logisch en tof. Maar Marco Borsato? Dat is toch wel heel ver uit de richting van wat Pinkpop ooit was. Of doe ik Marco Borsato daarmee te kort?

Tenzij het enige doel is om uit te verkopen, ongeacht het soort festival je wilt neerzetten en welk publiek je wilt trekken. En uit het interview van vanochtend met Jan Smeets viel op te maken dat een vol terrein erg belangrijk is. In dat kader is het wellicht geen vreemde boeking.
Nou, mattman, EddieVerder en Raskolnikov.
Ik denk dat Marco Borsato wel in de categorie Nederlandstalige Popmuziek vat, de Nederpop dus.
Dan is dat in de lijn van Doe Maar, Blof, De Dijk of Van Dik Hout bijvoorbeeld die ook al eens op Pinkpop stonden.
Dat is dus helemaal niet zo gek, zeker met de populariteit die weer toenemend is, ook door zijn inbreng bij programma's als The Voice..
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.808
9.763
Hmm we zien wel.

Naar mijn gevoel passen acts als Doe Maar, Blof, Racoon en De Dijk beter op zo'n festival dan pakweg Marco Borsato, Rene Froger of Guus Meeuwis. Maar de lijn is inderdaad soms wat dun. Misschien is het in België ook wat anders qua perceptie dan in Nederland. Hier zou Borsato nooit op een affiche van RW (of zelfs TWC) terechtkomen.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
Hmm we zien wel.

Naar mijn gevoel passen acts als Doe Maar, Blof, Racoon en De Dijk beter op zo’n festival dan pakweg Marco Borsato, Rene Froger of Guus Meeuwis. Maar de lijn is inderdaad soms wat dun. Misschien is het in België ook wat anders qua perceptie dan in Nederland. Hier zou Borsato nooit op een affiche van RW (of zelfs TWC) terechtkomen.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het verschil tussen beide festivals dan met een verschil in perceptie.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.359
2.697
Hmm we zien wel.

Naar mijn gevoel passen acts als Doe Maar, Blof, Racoon en De Dijk beter op zo’n festival dan pakweg Marco Borsato, Rene Froger of Guus Meeuwis. Maar de lijn is inderdaad soms wat dun. Misschien is het in België ook wat anders qua perceptie dan in Nederland. Hier zou Borsato nooit op een affiche van RW (of zelfs TWC) terechtkomen.
Maar goed ook, zie je Clouseau daar al staan? :D
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.511
2.024
Raskolnikov wrote:
DennisvdBr wrote:
Joe wrote:
Bieber en Borsato als headliners; dochters met hun moeder op de camping.

Gezellig.


Ik voorzie wel de mogelijkheid dat Borsato komt. Maar dat zal maximaal de spot zijn die Doe Maar had. Maar ook niet langer dan een uurtje alle hits.
Lijkt me voor Pinkpop zelfs helemaal niet een vreemde boeking als ik eerlijk ben.


Het maakt mij verder niet zoveel uit wie ze boeken. Maar Marco Borsato op Pinkpop? Begrijp me niet verkeerd: ik snap het wanneer Pinkpop nieuwe wegen inslaat om nieuwe doelgroepen aan te spreken. Dat zou ik ook waarderen. Dance, r&b, hiphop: logisch en tof. Maar Marco Borsato? Dat is toch wel heel ver uit de richting van wat Pinkpop ooit was. Of doe ik Marco Borsato daarmee te kort?

Tenzij het enige doel is om uit te verkopen, ongeacht het soort festival je wilt neerzetten en welk publiek je wilt trekken. En uit het interview van vanochtend met Jan Smeets viel op te maken dat een vol terrein erg belangrijk is. In dat kader is het wellicht geen vreemde boeking.


Nou, mattman, EddieVerder en Raskolnikov.
Ik denk dat Marco Borsato wel in de categorie Nederlandstalige Popmuziek vat, de Nederpop dus.
Dan is dat in de lijn van Doe Maar, Blof, De Dijk of Van Dik Hout bijvoorbeeld die ook al eens op Pinkpop stonden.
Dat is dus helemaal niet zo gek, zeker met de populariteit die weer toenemend is, ook door zijn inbreng bij programma’s als The Voice..

Het is inderdaad Nederlandstalige muziek ja. De andere bands die je noemt ook. Maar die hebben voor mijn gevoel toch meer geloofwaardigheid en artisticiteit dan Marco Borsato, die aalgladde, overgeproduceerde muziek maakt. Veel theater, bombast en glitters, maar flinterdun. Inderdaad, hij heeft een beetje fout imago. Het feit dat zijn populariteit stijgt vanwege zijn inbreng in programma's als The Voice, is ook geen aanbeveling wat mij betreft. En begrijp me niet verkeerd, ik wil helemaal niet de snob uithangen hoor. Ik vind Blof en De Dijk persoonlijk ook niet zo interessant, maar ik begrijp wel dat zij ooit door Pinkpop zijn geboekt.

Maar goed, hij zal ongetwijfeld veel kaarten doen verkopen.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Bon Jovi heeft zojuist nieuwe tourdata bekend gemaakt, maar komt nog niet verder dan 10 april. En nog geen Europa hier tussen. Wellicht dus te verwachten in de zomer in Europa.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
GnR concerten zijn blijkbaar te vinden op ticketmaster voor concerten in UK en Ierland. Niets over festivals. Check het mygnrforum voor actuele update..

http://www.mygnrforum.com/index.php?/topic/214975-rumored-concert-date-thread/&page=168

 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
3.134
777
GnR concerten zijn blijkbaar te vinden op ticketmaster voor concerten in UK en Ierland. Niets over festivals. Check het mygnrforum voor actuele update..

http://www.mygnrforum.com/index.php?/topic/214975-rumored-concert-date-thread/&page=168
Klopt, je kon op de ticketmaster sites de 'seating chart' van het Olympisch Stadion in London bekijken voor een Guns n Roses event. Is er nu weer afgehaald trouwens, maar heb het zelf ook gezien. Bevestigt alleen de locatie waar ze in London gaan spelen (onder voorbehoud uiteraard).

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Bon Jovi heeft zojuist nieuwe tourdata bekend gemaakt, maar komt nog niet verder dan 10 april. En nog geen Europa hier tussen. Wellicht dus te verwachten in de zomer in Europa.
Dat is alles VS toch? Europa komt er achteraan, ik verwacht vanaf eind mei eerlijk gezegd....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.979
2.039
Rolo wrote:
Bon Jovi heeft zojuist nieuwe tourdata bekend gemaakt, maar komt nog niet verder dan 10 april. En nog geen Europa hier tussen. Wellicht dus te verwachten in de zomer in Europa.


Dat is alles VS toch? Europa komt er achteraan, ik verwacht vanaf eind mei eerlijk gezegd….

Dan moeten ook zij zeer snel met nieuws komen. Ik verwacht toch zeker voor de kerstdagen.....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken