Oasiss wrote:
Wat SOAD betreft begrijp ik in het algemeen gewoon niet zo goed waarom zij zo hoog staan op festivals. Dan valt het mij voorPinkpop nog zelfs alleszins mee dat ze slechts als sub zijn geboekt.
Wat mij betreft één van de musthaves als “Champions League” festival.
Precies, staat waarschijnlijk dus 5 juni een onverwachte headliner in de catagorie 'anders'.
Lijkt me logisch als dat Bieber is, 7 juni in Noorwegen op een festival is zo belachelijk in de buurt.
Momenteel denk ik dat er van een flinke lijst mogelijke headliners een paar logisch te verklaren zijn naast Green Day te komen:
- Justin Bieber, op basis van 2 festivals 1 in Noorwegen 7 juni (2 dagen na Pinkpop) en i-Days Italie iets later
- Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt in de Golden Oldie catagorie denk ik.
- Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, zijn echter voorlopig in juli
- Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
- Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht
- Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL
Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
- Guns N Roses, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie.
- Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
- The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
- Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
- Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals
- U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.
dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
- Prophets of Rage
- Biffy Clyro
- Imagine Dragons
- Martin Garrix
- Macklemore
- Alter Bridge
- Ed Sheeran (tour gerucht)
- Bon Jovi (tour gerucht)
Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.