Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.796
5.321
Blink 182 naar werchter. Spelen op dezelfde dag als SOAD en LP.
Zou PP die andere 2 ook niet hebben??

Wat dat betreft mogen ze Werchter van mij lekker links laten liggen ;).
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.796
5.321
Blink 182 zou ik nog wel leuk vinden, overdag met een biertje in de zon. Op Linkin Park hoop ik niet. Ik denk dat als er net zo'n SOAD - LP constructie was geweest, dat dit ook al bekend was geweest.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Oasiss wrote:
Wat SOAD betreft begrijp ik in het algemeen gewoon niet zo goed waarom zij zo hoog staan op festivals. Dan valt het mij voorPinkpop nog zelfs alleszins mee dat ze slechts als sub zijn geboekt.


Wat mij betreft één van de musthaves als “Champions League” festival.
Precies, staat waarschijnlijk dus 5 juni een onverwachte headliner in de catagorie 'anders'.
Lijkt me logisch als dat Bieber is, 7 juni in Noorwegen op een festival is zo belachelijk in de buurt.

Momenteel denk ik dat er van een flinke lijst mogelijke headliners een paar logisch te verklaren zijn naast Green Day te komen:
- Justin Bieber, op basis van 2 festivals 1 in Noorwegen 7 juni (2 dagen na Pinkpop) en i-Days Italie iets later
- Aerosmith, heeft 3 juni nog vrij en nog geen datum in NL en BE, maar valt in de Golden Oldie catagorie denk ik.
- Kings of Leon, laatste keer was 2013 met nieuw album en al enkele festivals aangekondigd, zijn echter voorlopig in juli
- Linkin Park, veel festivals in de planning maar alles vanaf 9 juni en nog niets er voor.
- Coldplay, tourstart is dag na Pinkpop in Munchen, maar niet echt verwacht
- Iron Maiden, laatste tourdag enkele dagen voor Pinkpop met geen datum in NL

Dan zijn er een aantal waarvan het vermoeden ofwel gerucht is dat ze komen touren.
- Guns N Roses, misschien wel 1 van de grootste in deze catagorie.
- Lady Gaga, genoemd voor Glastonbury
- The Killers, voorlopig in april in Mexico, dus ver weg nog
- Queen, gerucht voor enkele DEAG festivals
- Volbeat, gerucht voor enkele DEAG festivals
- U2, gerucht voor Bonnaroo, week er voor nog op Pinkpop maar lijkt niet mogelijk.

dan een aantal waarvan niet heel duidelijk is of een headline plek te hoog gegrepen is of minstens in aanmerking kunnen komen als sub naast SOAD.
- Prophets of Rage
- Biffy Clyro
- Imagine Dragons
- Martin Garrix
- Macklemore
- Alter Bridge
- Ed Sheeran (tour gerucht)
- Bon Jovi (tour gerucht)

Weet niet of ik het zo een beetje gefilterd heb op actualiteit.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.978
2.038
Popijn wrote:
PJ wrote:
Gezien het tourschema van Blink 182 verwacht ik die ook wel op PP


blink-182 staat 26 juni in Ahoy. Zou ze niet verwachten op PP


idd

Had ik weer helemaal naast gekeken. Is niet zo mijn stijl dus dan mis je wel eens wat :oops:
Verder vind ik je lijstje erg actueel Dennis... Niets aan toe te voegen. Je zou eigenlijk je lijstje eens moeten leggen tegen dat van een 3 maanden geleden en kijken wat ervan over blijft......................
Van die potentiële headliners zijn er toch al behoorlijk wat afgevallen helaas.........
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
PJ wrote:
Gezien het tourschema van Blink 182 verwacht ik die ook wel op PP


blink-182 staat 26 juni in Ahoy. Zou ze niet verwachten op PP
Niet alleen dit. Maar, zoals ik gister al vermeldde, ze vragen 150.000 voor een uurtje, toch wel redelijk wat geld... En live klinken ze nou niet bepaald zuiver. Het lijkt me leuk als ze komen, maar verwacht het niet.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Snap niet dat Coldplay nog op het lijstje van Dennis staat. Argument "geen NL datum, dus wie weet" is niet logisch. Hun tour sloeg vorig jaar België over, dat halen ze nu in. Kun je doorstrepen voor Pinkpop dus.

U2 lijkt me ook te ver gezocht. Doen geen festivals. Glastonbury viel ze tegen. En die Facebook-post van die Geleen Calling gast lijkt me ook meer wishful thinking.

Vrees dat we Bieber en Garrix gaan krijgen op de zaterdag. Die dag verkoopt dan helaas wel uit. Zondag Green Day en maandag KOL of Linkin Park. Hopelijk compenseren ze deze dramatische headliners dan met een goeie dagvulling. Overigens KOL kan ik best waarderen. Alleen niet echt een band om 60.000 mensen in jubelstemming naar huis te sturen de laatste dag.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.978
2.038
Vrees dat we Bieber en Garrix gaan krijgen op de zaterdag. Die dag verkoopt dan helaas wel uit. Zondag Green Day en maandag KOL of Linkin Park. Hopelijk compenseren ze deze dramatische headliners dan met een goeie dagvulling. Overigens KOL kan ik best waarderen. Alleen niet echt een band om 60.000 mensen in jubelstemming naar huis te sturen de laatste dag.

Ik hoop dat PP toch nog iets uit die hoge hoed weet te toveren en dan denk ik aan Bon Jovi, GnR of Coldplay. Maar als dat niet lukt sluit ik me volledig bij je aan wat andere headliners betreft voor PP.
Veel smaken zijn er dan ook niet meer over volgens mij. Al het andere kan niet, wil niet of is later op tour....
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Popijn wrote:
PJ wrote:
Gezien het tourschema van Blink 182 verwacht ik die ook wel op PP


blink-182 staat 26 juni in Ahoy. Zou ze niet verwachten op PP


Niet alleen dit. Maar, zoals ik gister al vermeldde, ze vragen 150.000 voor een uurtje, toch wel redelijk wat geld… En live klinken ze nou niet bepaald zuiver. Het lijkt me leuk als ze komen, maar verwacht het niet.

150.000 voor een uur vind ik niet zo bijzonder veel voor bands hoor. Als je soms bedragen hoort die de headliners vragen... Oke die spelen over het algemeen ook wel wat langer maar het is ook al snel bijna tien keer zoveel.

Daarnaast hebben ze een nieuwe zanger die live beter schijnt te zijn dat de vorige, maar goed ze komen niet op PP want zoals gezegd ze staan in Ahoy.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Snap niet dat Coldplay nog op het lijstje van Dennis staat. Argument “geen NL datum, dus wie weet” is niet logisch. Hun tour sloeg vorig jaar België over, dat halen ze nu in. Kun je doorstrepen voor Pinkpop dus.

U2 lijkt me ook te ver gezocht. Doen geen festivals. Glastonbury viel ze tegen. En die Facebook-post van die Geleen Calling gast lijkt me ook meer wishful thinking.

Vrees dat we Bieber en Garrix gaan krijgen op de zaterdag. Die dag verkoopt dan helaas wel uit. Zondag Green Day en maandag KOL of Linkin Park. Hopelijk compenseren ze deze dramatische headliners dan met een goeie dagvulling. Overigens KOL kan ik best waarderen. Alleen niet echt een band om 60.000 mensen in jubelstemming naar huis te sturen de laatste dag.
Kan me goed in je opmerking vinden hoor.
Ik persoonlijk heb Coldplay ook afgestreept voor Pinkpop 2017. Maar ze worden nog veel genoemd, dat is juist om de reden tourstart 7 juni München en nog geen NL datum. Vandaar dat ik 'niet verwacht' erbij zette.
Betreft U2 die naam zoemt veel rond, nog steeds. Maar ook genoemd voor Bonnaroo week na Pinkpop in VS. Kan het niet achterwege laten, vandaar nog er bij.
Je redenatie Bieber / Garrix op zaterdag zit wat in...
Ik verwacht zelf KOL en LP niet, zijn nu TE verwacht. Naar mijn idee zouden ze dan al aangekondigd zijn, maar dat is maar een gevoel dat ik er bij hem. Nergens op gebaseerd verder...
Ik hoop idd iets op maandag dat we met jubelstemming naar buiten gaan.
Echter kan ook dat ze rekening houden met veel die maandag optijd naar huis gaan, dan is Bieber ook te verklaren ;) Dan is de jubelstemming zaterdag, net als 2014 ongeveer...
 

Dansen met Janssen

Playlistbediener
9 mrt 2015
33
6
Het gerucht van de combinatie Martin Garrix - justin Bieber op de zaterdag kan gelijk de prullenbak in.
Het is zo goed als zeker dat Martin Garrix ook in 2017 weer acte de presence zal geven op The Flying Dutch.
Aangezien de DJ's daar 3 plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Omgeving Eindhoven) aandoen en geprogrammeerd staan tussen 14:00 en 22:00 is het onmogelijk om Martin Garrix om half 9 in Landgraaf te hebben.

Kortom: Martin Garrix op de pinkpopzaterdag onmogelijk. Streep erdoor. Zondag/maandag is natuurlijk nog wel een optie. Dan zou de zondag afvallen (GreenDay headliner) en ligt de maandag i.v.m. System Of A Down niet voor de hand. Enige optie daar is dat System Of A Down op 3fm stage geprogrammeerd staat en Justin Bieber na Martin Garrix mainstage aandoet. Dit zou betekenen dat Justin Bieber pinkpopafsluiter zou zijn. Niet erg voor de hand liggend.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Het gerucht van de combinatie Martin Garrix – justin Bieber op de zaterdag kan gelijk de prullenbak in.
Het is zo goed als zeker dat Martin Garrix ook in 2017 weer acte de presence zal geven op The Flying Dutch.
Aangezien de DJ’s daar 3 plaatsen (Amsterdam, Rotterdam, Omgeving Eindhoven) aandoen en geprogrammeerd staan tussen 14:00 en 22:00 is het onmogelijk om Martin Garrix om half 9 in Landgraaf te hebben.

Kortom: Martin Garrix op de pinkpopzaterdag onmogelijk. Streep erdoor. Zondag/maandag is natuurlijk nog wel een optie. Dan zou de zondag afvallen (GreenDay headliner) en ligt de maandag i.v.m. System Of A Down niet voor de hand. Enige optie daar is dat System Of A Down op 3fm stage geprogrammeerd staat en Justin Bieber na Martin Garrix mainstage aandoet. Dit zou betekenen dat Justin Bieber pinkpopafsluiter zou zijn. Niet erg voor de hand liggend.


Ik juich het toe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
(...)

Kortom: Martin Garrix op de pinkpopzaterdag onmogelijk. Streep erdoor. Zondag/maandag is natuurlijk nog wel een optie. Dan zou de zondag afvallen (GreenDay headliner) en ligt de maandag i.v.m. System Of A Down niet voor de hand. Enige optie daar is dat System Of A Down op 3fm stage geprogrammeerd staat en Justin Bieber na Martin Garrix mainstage aandoet. Dit zou betekenen dat Justin Bieber pinkpopafsluiter zou zijn. Niet erg voor de hand liggend.
Beetje raar...
Maandag met Garrix en Bieber ligt aan jouw uitleg toch juist meest voor de hand.
Zoals ik eerder al zei. Ik kan me heel goed voorstellen dat Mainstage is geprogrammeerd richting Bieber en 3FM stage richting SOAD.
Misschien aan het begin van de dag nog wat genre verschuivingen over de stages.
Maar Garrix sub op Mainstage en SOAD sluit 3FM stage is niet heel onlogisch dacht ik.

Maakt wel die zaterdag interessanter, want wat gebeurt die dag dan. Zal nog wat staan om de Bieber-weekendkaart-bezoekers tevreden te houden, maar eerlijk gezegd verwacht ik dan juist een wat harder dagje...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.194
6.667
Bullshit, Garrix hoeft niet te subben als ie ook kan afsluiten daarbij is het heen en weer vliegen van helikopters echt geen probleem als je het een beetje logistiek inricht.. Daarnaast ben ik het eens met Dennis dat het juist veel logischer dan lijkt dat die 2 op maandag worden gezet en SOAD 3 FM afsluit.. Qua pop-acts valt er dit jaar wel wat te zien hoor, Dua-Lipa, Mo, Bastille misschien op herhaling, KoL (als sub dan, zou het?) Heb nog wel een lijstje met namen staan in een bestandje maar die kwamen me nu net te binnen haha

Amsterdam 2 - 3
Rotterdam 5 - 6
Eindhoven 8 - 9
PP 10 - ....
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Jep, is ook een betrouwbare bron.
+ bron dichtbij de band bevestigd het.
Galmbak arena it is.
Dus ook door GNR kan een streep.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken