Pinkpop 2017 - Nieuws en geruchten

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
DennisvdBr wrote:
Zal een goede zijn om de balans in het affiche te houden

en is ook weer eens anders dan normaal
1f61b.svg

normaal is gestopt :p
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Even driftig teruggelezen, en ik denk/hoop dat Pinkpop toch de andere onverwachte kant gaat en harder wordt. Vergeet niet: er hebben altijd wat metal bandjes gestaan, en de kleinere metalfestivalletjes (into The Grave etc) doen het niet onaardig. Graspop, Wacken, Hellfest, geen kinderachtige festivals meer intussen. Fortarock gaat niet door, oa omdat gages steeds hoger worden, wat voor een Pinkpop natuurlijk geen issue is. Vorig jaar Rammstein zorgde in mijn buurt voor flink wat mensen die ineens wel naar pinkpop gingen terwijl ze eigenlijk geen interesse hadden.

Ik wil ergens ook niet geloven dat Smeets, onder druk van Mojo en die andere clowns van 3FM dan ook maar de poppy kant opgaat, met Bieber en al die ellende, Avicii was nou ook niet echt geweldig, en ik huil nog na van Pharell (Kom, zei mijn vrouw, gaan we in het voorvak, leuk! Nog nooit een voorvak zo snel zien leegstromen..)

Er zijn genoeg beste metal bands in de omgeving, en STEL DAT Aerosmith nog steeds mogelijk is heb je ook een echte Headliner, met POR als sub, SOAD subt, Green Day pakt een dagje, dan is er nog een AIrbourne, etc. etc.

Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
Even driftig teruggelezen, en ik denk/hoop dat Pinkpop toch de andere onverwachte kant gaat en harder wordt. Vergeet niet: er hebben altijd wat metal bandjes gestaan, en de kleinere metalfestivalletjes (into The Grave etc) doen het niet onaardig. Graspop, Wacken, Hellfest, geen kinderachtige festivals meer intussen. Fortarock gaat niet door, oa omdat gages steeds hoger worden, wat voor een Pinkpop natuurlijk geen issue is. Vorig jaar Rammstein zorgde in mijn buurt voor flink wat mensen die ineens wel naar pinkpop gingen terwijl ze eigenlijk geen interesse hadden.

Ik wil ergens ook niet geloven dat Smeets, onder druk van Mojo en die andere clowns van 3FM dan ook maar de poppy kant opgaat, met Bieber en al die ellende, Avicii was nou ook niet echt geweldig, en ik huil nog na van Pharell (Kom, zei mijn vrouw, gaan we in het voorvak, leuk! Nog nooit een voorvak zo snel zien leegstromen..)

Er zijn genoeg beste metal bands in de omgeving, en STEL DAT Aerosmith nog steeds mogelijk is heb je ook een echte Headliner, met POR als sub, SOAD subt, Green Day pakt een dagje, dan is er nog een AIrbourne, etc. etc.

Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..

amen. kan ik mijn kaartje al halen
 

Floating

Randprogramma
6 mrt 2014
134
0
Even driftig teruggelezen, en ik denk/hoop dat Pinkpop toch de andere onverwachte kant gaat en harder wordt. Vergeet niet: er hebben altijd wat metal bandjes gestaan, en de kleinere metalfestivalletjes (into The Grave etc) doen het niet onaardig. Graspop, Wacken, Hellfest, geen kinderachtige festivals meer intussen. Fortarock gaat niet door, oa omdat gages steeds hoger worden, wat voor een Pinkpop natuurlijk geen issue is. Vorig jaar Rammstein zorgde in mijn buurt voor flink wat mensen die ineens wel naar pinkpop gingen terwijl ze eigenlijk geen interesse hadden.

Ik wil ergens ook niet geloven dat Smeets, onder druk van Mojo en die andere clowns van 3FM dan ook maar de poppy kant opgaat, met Bieber en al die ellende, Avicii was nou ook niet echt geweldig, en ik huil nog na van Pharell (Kom, zei mijn vrouw, gaan we in het voorvak, leuk! Nog nooit een voorvak zo snel zien leegstromen..)

Er zijn genoeg beste metal bands in de omgeving, en STEL DAT Aerosmith nog steeds mogelijk is heb je ook een echte Headliner, met POR als sub, SOAD subt, Green Day pakt een dagje, dan is er nog een AIrbourne, etc. etc.

Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..

Dit zou nog wel kunnen maar, vergeet niet dat Jera on Air naar 3 dagen is gegaan. Die zullen nu meer hardere bands boeken.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.677
729
Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..

Natuurlijk kan dat werken..ik hoop ook dat we het in die richting moeten zoeken...ik hoop het echt
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
633
317
Jera boekt wel hele andere bands dan een fortarock. Daar is meer de punk en hardcoremetal van kracht. Dus denk dat bands die voornamelijk hoog in de geruchten stonden voor fortarock nu wel grote kans maken om op pinkpop te staan (ik noem een sabaton, slayer, opeth, ffdp)
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
Dat Jera naar 3 dagen gaat is leuk, maar is natuurlijk van andere statuur dan een pinkpop, met een heel ander budget.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.650
1.968
Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..

Natuurlijk kan dat werken..ik hoop ook dat we het in die richting moeten zoeken…ik hoop het echt
Vergeet alleen niet dat het publiek voor 'harde' bands in Duitsland een stuk groter lijkt te zijn dan in Nederland. Zonder een grote headliners als Rammstein zie ik een dergelijk festival in Nederland amper boven de 40k verkochte kaartjes komen.
 

Rookie

Playlistbediener
20 nov 2016
13
0
Ik vind dat Eminem hier wel snel afgeschreven wordt. Mochten de geruchten kloppen dat hij in januari met een album komt, is een tour in de zomer niet onwaarschijnlijk? Het past in de categorie 'anders' en spreekt zowel een jong als een iets ouder publiek aan..

Ik blijf de ontwikkelingen omtrent zijn naam volgen en hoop stiekem ook op de aankondiging van een Europese tour.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.395
592
Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..

Natuurlijk kan dat werken..ik hoop ook dat we het in die richting moeten zoeken…ik hoop het echt

Dat is een heel ander festival joh. Pinkpop moet het gewoon van bands als Kensington, RHCP en Green Day hebben. Makkelijke stadionrock waar heel veel mensen 100 euro per dag voor neer willen leggen.
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.345
920
Amy MacDonald kan ook op het lijstje met kanshebbers voor een mooie middagspot op 3FM of Main. Nieuw album uit in februari en een kleine UK-tour in april.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Amy MacDonald kan ook op het lijstje met kanshebbers voor een mooie middagspot op 3FM of Main. Nieuw album uit in februari en een kleine UK-tour in april.
McDonald? Ik ga denk ik voor de Black Angus op Pinkpop :lol:
 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.513
796
Ghost staat in april in de HMH. Denk niet dat ze 't festivalseizoen meepikken. Aangezien ze eind april klaar zijn met de Europese tour.
 

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
105
102
bcmrmaybe wrote:
Dat is een heel ander festival joh. Pinkpop moet het gewoon van bands als Kensington, RHCP en Green Day hebben. Makkelijke stadionrock waar heel veel mensen 100 euro per dag voor neer willen leggen.
Ik ken persoonlijk niemand die überhaupt geld wil neerleggen voor Kensington, maar dat is geen graadmeter...

Het punt is juist dat er nu gezegd wordt/gesuggereerd wordt dat Pinkpop een "andere kant" zou opgaan, dan is dus niet te verwachten dat de lijn RHCP/Kensingkots wordt doorgezet. Eerder inderdaad richting de Kanye's en verwante ellende, of een ander muzikaal hokje. En Dancefestivals zijn er al genoeg. Ook het feit dat de eerste namen Green Day en SOAD zijn, zou een hardere lijn suggereren...

Ik gooi ook maar wat olie op het vuur hoor ;-)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.977
2.038
Als ze dan toch de wat hardere lijn gaan hanteren boek dan GnR zou ik zeggen........
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Ik denk dat het kan werken, Rock Am Ring heeft ook al jaren behoorlijk stevige bands..


Natuurlijk kan dat werken..ik hoop ook dat we het in die richting moeten zoeken…ik hoop het echt


Dat is een heel ander festival joh. Pinkpop moet het gewoon van bands als Kensington, RHCP en Green Day hebben. Makkelijke stadionrock waar heel veel mensen 100 euro per dag voor neer willen leggen.

Ik ken persoonlijk niemand die überhaupt geld wil neerleggen voor Kensington, maar dat is geen graadmeter…

Het punt is juist dat er nu gezegd wordt/gesuggereerd wordt dat Pinkpop een “andere kant” zou opgaan, dan is dus niet te verwachten dat de lijn RHCP/Kensingkots wordt doorgezet. Eerder inderdaad richting de Kanye’s en verwante ellende, of een ander muzikaal hokje. En Dancefestivals zijn er al genoeg. Ook het feit dat de eerste namen Green Day en SOAD zijn, zou een hardere lijn suggereren…

Ik gooi ook maar wat olie op het vuur hoor
1f609.svg

Toevallig ken ik dan wel weer genoeg mensen die geld neerleggen om Kensington te zien (zelfs recent meerdere avonden hebben gedaan)...

De "andere richting" van Pinkpop is natuurlijk wel interessante materie...
Laten we wel stellen dat dat uit de mond van Jan Smeets komt, dus kan ook een korreltje zout zijn.
Met een onverwachte headliner alleen al krijgt het affiche een "andere riching"-stempel.
Er staan in ieder geval verrassende dingen op, ik ga er vooralsnog van uit dat het grootste deel leuke verrassingen zijn!! :)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken