Pinkpop 2016

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Maar eerlijk is eerlijk, het zijn wel die-hards en dit is wel de charme van het kaarten halen. Heb het vroeger ook regelmatig voor U2 enzo gedaan en het had wel wat qua sfeer en gezelligheid met een aantal van die mede-idioten. Nu is het toch een soort loterij via internet…

Er is nog wel een verschil tussen met 20 mede-U2 fans een nachtje doorhalen en met 4 All-Time-Low-emo-tieners wat suf voor een winkel zitten :p
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Black Lies wrote:
Geen kritiek of iets verder dit, gewoon verschil in perspectief.


Juist. Dat is meer dan onze mening maar een objectief feit.
1f609.png
Heb je helemaal gelijk in. Maar het gaat me ook om het principe. Waar je vroeger voor ieder concert in de rij ging liggen, zet je nu de wekker een kwartier voor de verkoop start en probeer je via internet kaarten te krijgen. Je hoeft er nu minder moeite voor te doen. Dus vroeger waren het meer de fans die echt graag wilden, die gingen in de rij liggen. Nu heeft iedere boerenlul kans.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Wilbert wrote:
Maar eerlijk is eerlijk, het zijn wel die-hards en dit is wel de charme van het kaarten halen. Heb het vroeger ook regelmatig voor U2 enzo gedaan en het had wel wat qua sfeer en gezelligheid met een aantal van die mede-idioten. Nu is het toch een soort loterij via internet…


Er is nog wel een verschil tussen met 20 mede-U2 fans een nachtje doorhalen en met 4 All-Time-Low-emo-tieners wat suf voor een winkel zitten :p
Heb je helemaal gelijk in. Maar het gaat me ook om het principe. Waar je vroeger voor ieder concert in de rij ging liggen, zet je nu de wekker een kwartier voor de verkoop start en probeer je via internet kaarten te krijgen. Je hoeft er nu minder moeite voor te doen. Dus vroeger waren het meer de fans die echt graag wilden, die gingen in de rij liggen. Nu heeft iedere boerenlul kans.

Vorige post was met de verkeerde quote, mijn excuses.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Heb je helemaal gelijk in. Maar het gaat me ook om het principe. Waar je vroeger voor ieder concert in de rij ging liggen, zet je nu de wekker een kwartier voor de verkoop start en probeer je via internet kaarten te krijgen. Je hoeft er nu minder moeite voor te doen. Dus vroeger waren het meer de fans die echt graag wilden, die gingen in de rij liggen. Nu heeft iedere boerenlul kans.
Juist, de fans sluiten aan bij de gelegenheidsgangers. Maar dat is ook wel een charmant iets. Alleen zijn vvk voor dit soort evenementen een pain in the ass, kijk naar Coldplay ArenA of Springsteen Malieveld.
Gelukkig is mijn ticket gereserveerd bij OOR, dat scheelt heel veel zorg voor mij.
Jullie kunnen misschien niet voorstellen, maar voor mij is Pinkpop meer dan een festival.
Dat is aan niet-pinkpoppers niet uit te leggen.
Voorbeeld, voor mij een heel speciaal moment om de trap af te lopen en eindelijk op het gras op Megaland te staan. Dat gevoel... Dat kan je niet uitleggen!
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Verwachten jullie dat het uitverkoopt raakt dit jaar? In mijn ”pinkpopvriendengroep” is er heftige discussie over hoe we de kaartjes gaan kopen namelijk. Ik zelf ga met twee anderen rond 6 a 7 uur naar een fysiek verkooppunt. Dat kan ons twaalf tickets opleveren en dan ontbreken er nog 5. Die gaan 6 mensen online proberen te kopen maar mijn verwachting is dat we dan met veel te veel kaarten komen te zitten. Zij denken dat het online ‘Adele-taferelen’ worden en dus met 6 mensen (onafhankelijk van elkaar) kaartjes proberen te kopen bepaald niet overdreven is. Ik vrees dat we straks veel te veel kaarten hebben waar we niet meer vanaf komen als het festival niet uitverkocht raakt. Wat denken jullie?
Truc is om kaartjes in je winkelmandje te stoppen, dan heb je nog een kwartier om te overleggen of je ze wel of niet moet kopen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
Jullie kunnen misschien niet voorstellen, maar voor mij is Pinkpop meer dan een festival.
Dat is aan niet-pinkpoppers niet uit te leggen.
Voorbeeld, voor mij een heel speciaal moment om de trap af te lopen en eindelijk op het gras op Megaland te staan. Dat gevoel… Dat kan je niet uitleggen!

Mee eens! Voor mij was het de eerste en ik heb sinds dien voorgenomen elk jaar te gaan, heb een brede smaak en kan een hoop waarderen/me bij een hoop vermaken, het heeft een soort waarde voor mij met veel goede herinneringen!
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.349
926
Jullie kunnen misschien niet voorstellen, maar voor mij is Pinkpop meer dan een festival.
Dat is aan niet-pinkpoppers niet uit te leggen.
Voorbeeld, voor mij een heel speciaal moment om de trap af te lopen en eindelijk op het gras op Megaland te staan. Dat gevoel… Dat kan je niet uitleggen!

Absoluut mee eens hoor Dennis! Alleen om 195 euro aan ticket + nog eens 250 tot 300 euro aan eten/drank uit te geven voor puur dat gevoel en slechts 4 of 5 interessante bands, maakt het zo dat ik dit jaar serieus twijfel. Ik koop die kaart wel zaterdag, maar dan bedenk ik me vervolgens nog eens even een paar weken. Misschien even wachten tot het lente wordt, en zonnig weer. En dan zal ik er waarschijnlijk wel weer gewoon bij zijn in Landgraaf ;-)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
DennisvdBr wrote:
Jullie kunnen misschien niet voorstellen, maar voor mij is Pinkpop meer dan een festival.
Dat is aan niet-pinkpoppers niet uit te leggen.
Voorbeeld, voor mij een heel speciaal moment om de trap af te lopen en eindelijk op het gras op Megaland te staan. Dat gevoel… Dat kan je niet uitleggen!

Absoluut mee eens hoor Dennis! Alleen om 195 euro aan ticket + nog eens 250 tot 300 euro aan eten/drank uit te geven voor puur dat gevoel en slechts 4 of 5 interessante bands, maakt het zo dat ik dit jaar serieus twijfel. Ik koop die kaart wel zaterdag, maar dan bedenk ik me vervolgens nog eens even een paar weken. Misschien even wachten tot het lente wordt, en zonnig weer. En dan zal ik er waarschijnlijk wel weer gewoon bij zijn in Landgraaf
Ja, dat is idd veel geld. Daar houd ik ook het hele jaar rekening mee. Pinkpop is standaard ingecalculeerd. Vandaar lastig om nog andere festivals er naast te doen, hoe graag ik sommige ook wel eens wil bezoeken.
Daarom rekening naast Pinkpop elk jaar op 1 (misschien 2) grote concerten, bijvoorbeeld dit jaar Iron Maiden en vorig jaar AC/DC. Dan is er nog wel af en toe iets over voor de kleine zaaltjes in het zuiden van het land, voor vooral cabaret of wat muziek.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Zolang jullie elkaar dit op het forum aan elkaar blijven vertellen gaan jullie dit blijven geloven.
Ik blijf bij mijn mening dat er genoeg moois in deze line-up zit, maar jullie vinden dat ik aan het goedpraten ben.
Ik blijf bij mijn mening, goeie Pinkpop Line-up!
En vergeleken met andere jaren dan? 2008? 2012? 2014?
 

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
939
110
Nou nou, ik vind het wel meevallen hoor.
Heb zo'n beetje alle festivals wel gezien in de omgeving, van pinkpop naar lowlands van Rock am Ring naar Sziget.
Maar dat gevoel wat jij beschrijft is op een lowlands / Pukkelpop toch wel vele malen meer aanwezig als op een pinkpop ?

Ik ga zelf met regelmaat naar Pinkpop en vind het een geweldig festival, maar ik zal er nooit heen gaan als de line-up voor mij persoonlijk niet goed genoeg is.
Dit jaar valt het (voor mij) behoorlijk tegen. zijn over het hele weekend zo'n 5 bands die echt de moeite waard zijn voor die prijs.

Lowlands daarentegen ben ik 9 jaar achter elkaar geweest ongeacht de line up.

Dus als je puur voor het gevoel gaat, raad ik jou aan om een x naar Lowlands te gaan en dan het gevoel nog een x te beschrijven.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
493
204
@benjamin Je kan toch niet iemand zijn gevoel veranderen?! Ik heb precies hetzelfde wat dennis heeft het wachten voor de camping open gaat je bandje halen idd van de trap naar beneden het eerste pinopop biertje het openings woordje dat zijn voor mij ook allemaal dingen waar ik van geniet dat zit in je ofniet! Dacht dat het overal zo was maar toen naar lowlands en nee een wereld van verschil iedereen voor zn eigen populaire anabolen slikkers gejuich bij een band die vals speelt Nee niet mijn ding! Het saamhorigheid gevoel wat je op pinkpop hebt is er nergens imo en waarschijnlijk ook in dennisvdbr zijn ogen dus laat dat zo! En over de kaartverkoop rustig blijven ademen laat je niet gek maken het is voor sommige idd ook een hype geworden om een nacht door te halen voor tickets nergens voor nodig in ieder geval niet dit jaar
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Everyknight wrote:
Een mening mag er inderdaad bij iedereen zijn en deze respecteer ik. Maar voor deze Pinkpopline up kan er toch objectief gezegd worden dat deze line-up (buiten de headliners) in het algemeen zwak is? Daar hoeft niemand zich aangevallen voor te voelen.


Niet aangevallen hoor. Maar ik kan niet begrijpen dat jullie dit zo’n zwakke lineup vinden voor Pinkpop begrippen, waar ik het wel goed vind. Maar zoals gezegd, wij denken er blijkbaar samen anders over. Nou, dat is dan zo. Dus objectief is het absoluut niet.
En zoals je had kunnen zien heb ik zo kritisch mogelijk mijn uitgebreide reactie gegeven. Als die kritiek op dit programma voor jullie niet fair genoeg is, dan mogen jullie dat vinden.
Ik vind het wel mooi dat jullie massaal komen meepraten over Pinkpop hoor, een mening waar je alle kritiek uitkotst is ook een mening. Dat mag…

Met objectief bedoel ik wat hier elders ook al aangegeven is: leg de line-up naast die van andere major festivals in Europa, en dan kan je zien dat er op Pinkpop meer 'kleinere' namen op een 'grote' positie staan. Om nog niet te spreken over acts zoals Kygo op mainstage.

Ik blijf erbij: op bepaalde andere festivals (NOS Alive, Rock Werchter en vele andere) heb je meer acts per dag en 'grotere' acts elke dag. Bovendien kunnen die festivals allemaal later doorgaan (geen vroege tijdslimiet 's avonds). En dit voor minder geld per dag. Dit is allemaal objectief hoor! Dus: dit alles kan je objectief gerust stellen. (In mijn ogen ook de kwaliteit van muziek, maar goed, dit is voor discussie vatbaar)

Maar verder: ik hoop dat je je amuseert, ik ken het gevoel van 'thuiskomen', ik heb dat met Rock Werchter. Sinds 2005 ga ik er combi. Dus: geniet er van! (Maar als ik eerlijk ben: komt Rock Werchter met zulke line-up, dan zoek ik sowieso een ander festival op)
 

Kiwitwins

Playlistbediener
18 feb 2016
14
0
Ik denk dat iedereen elkaar gewoon eens even zijn ding moet laten doen. En proberen daar niet zo tegenin te gaan. Ik kan me precies vinden in wat Dennis en Brutus zeggen. Dat gevoel dat is door de jaren heen gegroeid.
Ik ga er gewoon altijd naar toe er hangen heel wat herinneringen. En ik wordt er ieder jaar blij van. En ja ik betaal daar graag voor. De muziek is bijna "bijzaak", alhoewel ik natuurlijk wel wat leuke dingen wil horen en zien. Ik kom er mensen tegen die ik al lang niet meer heb gezien, maak nieuwe bekenden, en ja ik leer ook "nieuwe" bands kennen.

Ik las een beetje terug het relaas van de hofleveancier van negatieve berichten (zegt eigenlijk al genoeg) dat je muziek niet snapt of verblind bent als je op Pinkpop nieuwe muziek ontdekt. Grootste onzin. Ik kom ieder jaar op Pinkpop met nieuwe muziek in aanraking en dat vind ik heerlijk. Zo blijf ik een beetje bij. Ik ben nooit echt underground geweest maar wel altijd op de hoogte en een brede CD kast met brede smaak.. sinds ik kinderen heb en er op mijn werk zo'n standaard music machine afgedraaid wordt lig ik echt wel achter. Niet bewust maar het is niet anders. Op pinkpop leer ik altijd wel iets kennen waarvan ik denk Wauw! Benieuwd wat dat dit jaar zal zijn.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
Deze discussie is zo zinloos.. Het zit hem gewoon in een stukje beleving, pinkpop is voor velen gewoon een soort vriendenweekend/traditie/buurtfeest, en dat is ook dik prima. Echter kun je natuurlijk niet ontkennen dat acts als Tame Impala of Last Shadow Puppets niet zouden misstaan dit jaar op een major. Pinkpop is een festival voor iedereen zoals Smeets dan zo mooi kan zeggen, laten we het dan ook fijn daarbij houden.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.269
1.333
Ik snap wat jullie zeggen over beleving, bekende mensen tegenkomen, "thuis" komen.... 100% hoor, zoals ik ook in mijn reactie aangaf! Ik begrijp en ken dat gevoel. Ik reageerde gewoon op DennisvdBr, die antwoordde op een bericht van mij met "Dus objectief is het absoluut niet." Daarvoor dient een forum toch?
 

The Fly

Playlistbediener
9 feb 2016
23
0
Pinkpop blijft een prachtig festival, maar niemand kan volgens mij ontkennen dat de sfeer de laatste twee jaar toch wat anders/minder is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken