Pinkpop 2016

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Loveless wrote:
Zou een leuke combi zijn, Pinkpop met z’n vroege eindtijden, en dan GnR boeken. Ook in heb 2 uur staan wachten bij GMM. Zie ‘t niet gebeuren voor Pinkpop, teveel risico op veel gebieden, en er ligt al een ‘harde’ act vast. Een Coldplay, Pearl Jam, of zelfs Queen past veel beter bij Pinkpop.


Rebel
1f61b.png


Mocht Pinkpop ze boeken dan dan leggen dat wel even contractueel vast dat ze op tijd op het podium staan lijkt me.

Ik heb ze nog nooit gezien dus het zou het toch wel eens willen zien.

Tjah, is zoiets vast te leggen? En dan nog, al krijg je je geld terug als ze te laat opdagen, je hebt er wel 60.000 man staan die voor lul komen en woedend zijn. Ik zou het een historisch slechte beslissing vinden als Pinkpop met hún krappe tijden een band met de voorgeschiedenis als GnR gaan boeken.

Sowieso, ik wil GnR wel zien, maar ik wil ook niet naar Pinkpop. Beter komen ze gewoon op een goed festival met programmering die wat meer in lijn is en dito sfeer. Niet eerst overdag Kensington en Jett Rebel aan moeten horen tussen de rozehoedjesidioten om dan via Marco Borsato naar GnR te gaan ;(
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.684
841
Even los van het feit of ik G`n R wel of niet wil zien, dit zou wel een zeer harde editie worden dan.
En daarom zie ik het ook niet gebeuren.
Plus zoals Loveless hierboven al zegt, ik hoop het ook niet, ik zie ze dan liever op een meer op rock gericht festival
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.939
6.189
Indiaantje89 wrote:
Loveless wrote:
Zou een leuke combi zijn, Pinkpop met z’n vroege eindtijden, en dan GnR boeken. Ook in heb 2 uur staan wachten bij GMM. Zie ‘t niet gebeuren voor Pinkpop, teveel risico op veel gebieden, en er ligt al een ‘harde’ act vast. Een Coldplay, Pearl Jam, of zelfs Queen past veel beter bij Pinkpop.


Rebel
1f61b.png


Mocht Pinkpop ze boeken dan dan leggen dat wel even contractueel vast dat ze op tijd op het podium staan lijkt me.

Ik heb ze nog nooit gezien dus het zou het toch wel eens willen zien.


Tjah, is zoiets vast te leggen? En dan nog, al krijg je je geld terug als ze te laat opdagen, je hebt er wel 60.000 man staan die voor lul komen en woedend zijn. Ik zou het een historisch slechte beslissing vinden als Pinkpop met hún krappe tijden een band met de voorgeschiedenis als GnR gaan boeken.

Sowieso, ik wil GnR wel zien, maar ik wil ook niet naar Pinkpop. Beter komen ze gewoon op een goed festival met programmering die wat meer in lijn is en dito sfeer. Niet eerst overdag Kensington en Jett Rebel aan moeten horen tussen de rozehoedjesidioten om dan via Marco Borsato naar GnR te gaan ;(
Ach Pinkpop heb ik me toch regelmatig vermaakt. Probeer wel de Kensingtons en Causes zoveel mogelijk te ontlopen. En zeker met stage 4 erbij is dat gewoon mogelijk. Ik heb Dotan en The Script vorig jaar ook laten schieten voor Twin Atlantic en Lonely The Brave. Bij Elbow stond ook nog bij Pop Evil. Dus kwa dat betreft is stage 4 wel handig zo nu en dan. En als je GnR met nog een leuke subheadliner voor hebt staan dan reis ik er wel even voor naar Landgraaf.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Loveless wrote:
Zou een leuke combi zijn, Pinkpop met z’n vroege eindtijden, en dan GnR boeken. Ook in heb 2 uur staan wachten bij GMM. Zie ‘t niet gebeuren voor Pinkpop, teveel risico op veel gebieden, en er ligt al een ‘harde’ act vast. Een Coldplay, Pearl Jam, of zelfs Queen past veel beter bij Pinkpop.


Rebel
1f61b.png


Mocht Pinkpop ze boeken dan dan leggen dat wel even contractueel vast dat ze op tijd op het podium staan lijkt me.

Ik heb ze nog nooit gezien dus het zou het toch wel eens willen zien.

Volgens mij doen ze dat wel vaker met ze, maar het haalt weinig uit.

Slash heeft altijd gezegd dat het veel te laat komen van Axl een van de belangrijkste redenen was om niet terug te willen naar GNR, dus misschien wordt het wel beter als de oude bandleden weer terug zijn.
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Om even voor een frisse wind te zorgen, laat ik de laatste headliner even links liggen. Wat zou er verder nog op het programma kunnen staan? Een groot deel kun je natuurlijk nog niet noemen aangezien die acts over een kwart jaar pas 1 hitje op 3fm zullen hebben en nu nog niet bekend zijn natuurlijk (en over een paar jaar weer vergeten), maar voor de overige acts:

Je zou mogen verwachten dat met de boeking van Rammstein er tenminste een paar hardere bands zullen komen. Niet een hele dag zoals met Metallica in 2014, maar over het algemeen wat acts die de dagjesmensen van Rammstein tevreden zullen stellen. Voorbeelden van bands die rond pinkpop al op andere festivals staan:
- (iets harder) Flogging Molly, Dropkick Murphys, Biffy Clyro, Rival Sons, Billy Talent, Bring me the horizon, The offspring, Red Fang, Bad Religion
- (veel harder) Korn, Deftones, Nightwish, Motörhead, Ghost

Dan weer de hardere acts buiten beschouwing latend; de volgende acts zijn ook in de buurt rond de tijd van pinkpop:
- Florence and the machine (meerdere malen genoemd als mogelijke headliner, maar kijkend naar de algehele populariteit in nederland wellicht beter als sub)
- Major Laser (Op Rock am ring te vinden)
- Rudimental (Ook op rock am ring)
- New Order (Roskilde)
- Foals (ook Roskilde)
- The National (Tinderbox festival)

Verder nog een aantal bands die CD releases hebben gehad of hebben aangekondigd voor komend jaar of acts die wat goed te maken hebben:
Sam Smith, Hurts, Ellie Goulding, The maccabees, Tim McGraw, Palma Violets, Gaslight Anthem, Bloc Party, John Newman, Justice, Calvin Harris, Ben Howard, All Time low, The gaslight anthem, Roisin Murphy, Tame Impala, Owl City, Years & Years, 3 Doors Down, Django Django, Gary Clark Jr, Disclosure, Panic! At The Disco, Circa Waves, Jamie XX, Gorgon City en La Pegatina.

En dan de nederlands/ belgische aanwas van elk jaar. Een aantal die al een tijd niet meer op pp geweest zijn of afgelopen jaar populair geworden zijn:
Racoon, Kenny B, Moke, DeWollf, Yellowclaw, Lost Frequencies

Voor elke band is wel een reden waarom ze op pinkpop zouden kunnen staan, maar er zijn er ook zat redenen om te zeggen dat ze niet komen (o.a. door wat de boekers liever zien en wat andere festivals zouden willen boeken) Ook wil een cd release niet per se zeggen dat er een toer komt.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
The Gaslight Anthem zou ik niet verwachten als ik jou(/jullie) was. Die gaven aan om voorlopig te stoppen. Daarnaast is Brian Fallon solo bezig nu dus dan kan je beter Brian Fallon verwachten dan TGA.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
GnR op pinkpop?..
Vind het leuk om zijn muziek te horen maar de hedendaagse stem van die gozer alsjeblieft niet zeg.


 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
510
77
Bloodhound Gang hebben ook aangekondigd dat er ene nieuw album (voor het eerst in tien jaar) aan komt in het voorjaar. Was het vorige keer op Pinkpop volgens mij niet het beste concert ooit, ik zou ze alsnog graag zien. Hun muziek is geniaal.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Toch vreemd dat meerdere media het niet oppakken gisteren avond en vanochtend.
Daarbij viel mij op dat spitsnieuws geen mediapartner meer is van Pinkpop.
Ik moet nog maar zien of ze überhaupt naar Pinkpop komen, dat ze in die periode touren en naar festivals gaan dat is inmiddels langzaamaan wel duidelijk.
Daarom moeten we ze zeker niet afschrijven als gerucht.
Vraag me wel af hoeveel dagen het duurt tot nieuws naar buiten komt, kwestie van dagen en misschien zelfs slechts uren...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Het is en blijft GnR, dus nu al iets bestempelen als ‘duidelijk’…

JA, duidelijk!

Legendary ​rock giants ​Guns N’ Roses​ are ​​”days away” from announcing ​a​ world​ reunion tour ​next year, Dish Nation is exclusively reporting.
Guitarist Slash ​has confirmed that he ​and lead singer​ Axl Rose have​​ ​reconciled after ​almost a decade of ​arguments and now Los Angeles music insiders close to the band say they ​have tentatively​ agreed to perform together again in 2016.
It’s expected that they will headline several festivals across Europe and the United States before heading out on a staggered world tour that will coincide with their 30th anniversary​.
http://dishnation.com/guns-n-roses-reunion-tour-2016/

While the sale of tickets coinciding with the tour announcement seems unlikely, be prepared for the exact moment the tickets go on sale, as surely vendors will crash and sell out within minutes.
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Dus? Zie jij als bron daar Guns 'n Roses of hun management staan? Of staat Dish Nation (wie?) ineens bekend als super betrouwbaar. Andere prachtige berichten op die site:

Hey Girl, It’s Ryan Gosling’s Birthday

Kanye West Pays What For A Haircut Everyday and More!

VOTE: Which Celebrity Nanny Scandal Was The Most Shocking?

'We' wisten in het voorjaar ook zeker dat ze op Soundwave zouden staan, en dan vast ook DLUK gingen doen. Wat is daar van uitgekomen uiteindelijk?

Begrijp me niet verkeerd, het is ondertussen vrij aannemelijk geworden, maar niet meer dan dat. Heb het idee dat men hier nogal snel is met dingen als 'officieel' of 'zeker' bestempelen, terwijl imho het dat pas is als het óf een festival / venue ze heeft bevestigd, óf de band(leden) of hun management zelf.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Jawel, wacht maar af...
Het is iets wat al langer speelt, de ontknoping komt in een paar dagen of zelfs misschien uren.
Ik verwacht echter niet dat ze naar Pinkpop komen, moet ik eerlijk zeggen, maar dat is slechts een sterk vermoeden.
(btw als ze onverhoopt toch naar Pinkpop zouden komen vind ik dat wel fantastisch hoor; RHCP, Rammstein en GnR is zeker niet mis!)
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
With it being heavily rumored that a Guns N' Roses reunion is on the cards, questions have abounded as to who exactly will be performing with the band.

Many outlets have been reporting that a "classic" line-up reunion is in the works, suggesting that the Axl Rose, Slash, Duff McKagan, Izzy Stradlin and Steven Adler iteration of the band was the one that we'd be seeing. However, if a new report from Melodic Rock is to be believed, the band's new line-up will feature classic GN'R members Axl, Slash and Duff alongside Frank Ferrer and Richard Fortus from Axl's current Guns N' Roses line-up. Long time keyboardist Dizzy Reed will also remain in the band.

So less a classic line-up reunion, and more of a classic GN'R / new GN'R hybrid. While this is only a rumor at this stage, we can kind of believe it. Izzy Stradlin has always remained the most aloof of the original Guns line-up, and Steven Adler has previously stated that neither Duff or Slash want anything to do with him. Frank Ferrer and Richard Fortus didn't leave GN'R along with Bumblefoot and DJ Ashba last year, and the latter promised big things from the band in 2016 a while ago.

Melodic Rock is also reporting that the band will perform a string of high-profile European festivals next summer, and that Coachella in the US might also be on the cards. A 2017 stadium tour to celebrate the 30th anniversary of "Appetite for Destruction" is reportedly also on the horizon.

In other GN'R news, Mötley Crüe bassist Nikki Sixx is the latest high profile name to confirm that the group are getting back together. Asked on Twitter if he thought the band should do a reunion, he responded: "They are. Everybody knows they're coming back."

https://www.ultimate-guitar.com/news/general_music_news/report_guns_n_roses_reunion_wont_feature_izzy_stradlin_steven_adler_or_matt_sorum_nikki_sixx_confirms_band_are_coming_back.html
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Duff Slash en Axl zijn ook de de drie-eenheid die de sound bepalen. Adler is van minder belang, Izzy ook.

In dit geval zou ik ze nog steeds willen zien. En zeg nou zelf..als Mojo ze aangeboden krijgt om op PP te komen en daarna nog een avondje Ziggo meepakken. Dan grijpen ze dat echt wel aan.

Het is dan wel een echte rock/metal PP........Urban Dance Squad reunie anyone?
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Duff Slash en Axl zijn ook de de drie-eenheid die de sound bepalen. Adler is van minder belang, Izzy ook.

In dit geval zou ik ze nog steeds willen zien. En zeg nou zelf..als Mojo ze aangeboden krijgt om op PP te komen en daarna nog een avondje Ziggo meepakken. Dan grijpen ze dat echt wel aan.

Het is dan wel een echte rock/metal PP……..Urban Dance Squad reunie anyone?

Maar laten we wel zijn, dit is alweer stukken minder interessant dan de 'classic GNR', dit wordt alweer water bij de wijn doen en half oud / half nieuw. Je zou toch zeggen dat ze met de hele verzameling oud leden wel een bandje kunnen vullen. Niks tegen Frank Ferrer of Richard Fortus, maar dat heeft gewoon niet de aantrekkingskracht van een Steve Adler of anders Matt Sorum, Izzy Stradlin, los van het feit welke nou de betere muzikanten zijn.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Het is dan wel een echte rock/metal PP……..

Juist om deze reden zie ik het niet echt gebeuren... Denk dat ze na de voorbije edities gaan proberen een goede mix van rock en pop te behouden, anders zijn ze in een keer de helft van die hype kwijt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken