Pinkpop 2016

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Niet verwacht dat Slash zich daarvoor zou laten lenen gezien zijn succes met Myles Kennedy & band en de plannen die hij nu al heeft voor een nieuw album. Al zal Myles Kennedy in 2016 weer aan nieuw Alter Bridge album gaan werken.
Axl Rose is nog minder dan een schim van wat hij ooit was. Wellicht zal het veel volk trekken maar de legendarische band die G 'n R ooit was zal tegenwoordig muzikaal gezien geen grote hoogten gaan bereiken.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.081
Het zal waarschijnlijk wel waar zijn en binnen enkele dagen volgt vermoedelijk een officiële bevestiging. Blijft de vraag of het meteen een hele tour zal zijn of zomaar een eenmalig iets....

http://www.guitarplayer.com/artists/1013/friend-of-duff-mckagans-wife-guns-n-roses-are-coming-back-mfers/55022

http://loudwire.com/longtime-friend-duff-mckagan-wife-guns-n-roses-is-coming-back/

 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.081
Niet verwacht dat Slash zich daarvoor zou laten lenen gezien zijn succes met Myles Kennedy & band en de plannen die hij nu al heeft voor een nieuw album. Al zal Myles Kennedy in 2016 weer aan nieuw Alter Bridge album gaan werken.
Axl Rose is nog minder dan een schim van wat hij ooit was. Wellicht zal het veel volk trekken maar de legendarische band die G ‘n R ooit was zal tegenwoordig muzikaal gezien geen grote hoogten gaan bereiken.

Muziek kunnen ze wel maken dus daar heb ik wel vertrouwen in alleen het schijnt dat Axl Rose vocaal gezien er niet echt beter op is geworden en dan druk ik me nog voorzichtig uit.
 

liefhebber1617899554

Playlistbediener
11 nov 2015
5
0
Hoewel ik RHCP (zeker het oude werk) en GnR op plaat wel tof vind weet ik niet of Pinkpop er verstandig aan doet ze allebei te nemen. RHCP is echt niet meer wat het vroeger was, zeer niet zonder John. Als daar nog een vervallen GnR bijkomt is het misschien iets te veel teren op het verleden.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Alsjeblieft niet zeg, Axl Rose is een schim van zichzelf? Dan blijft er dus niks meer over, aangezien die gast nooit briljant heeft kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit is doorgebroken in de muziek! Slash daarentegen vind ik wel een legende, briljante gitarist en songwriter.
Maar ik snap ook gewoon niet wat Slash hiermee moet, ook Myles Kennedy is een veel briljantere zanger dan Axl Rose. Hij zingt eigenlijk alle GnR nummers beter dan Axl.

Zo.... Dat was het...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.081
Ik denk nog steeds aan het feit dat Smeets vertelde aan het einde van PP 2015 dat de headliners voor 2016 al zo goed als vast lagen. In het geval van RHCP en Rammstein wil ik dat ook best geloven. De laatse kan toch nooit GnR zijn. Zo'n reünie houden ze nooit zo lang stil zonder dat er eens iets naar buiten komt denk ik dan maar.. Ik zie het dan ook niet gebeuren...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.081
Alsjeblieft niet zeg, Axl Rose is een schim van zichzelf? Dan blijft er dus niks meer over, aangezien die gast nooit briljant heeft kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit is doorgebroken in de muziek! Slash daarentegen vind ik wel een legende, briljante gitarist en songwriter.
Maar ik snap ook gewoon niet wat Slash hiermee moet, ook Myles Kennedy is een veel briljantere zanger dan Axl Rose. Hij zingt eigenlijk alle GnR nummers beter dan Axl.

Zo…. Dat was het…

Volledig mee eens met het laatste gedeelte. Rose is inderdaad nooit de beste zanger geweest maar om nou te zeggen dat hij van de meest talentloze mensen is gaat me ook wat ver.
Maar als ik Slash was had ik lekker een nieuw album gemaakt met Myles K en was ik daarmee op tour gegaan. had hij nog steeds al die oude nummers kunnen spelen met een betere zanger idd.....
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Alsjeblieft niet zeg, Axl Rose is een schim van zichzelf? Dan blijft er dus niks meer over, aangezien die gast nooit briljant heeft kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit is doorgebroken in de muziek! Slash daarentegen vind ik wel een legende, briljante gitarist en songwriter.
Maar ik snap ook gewoon niet wat Slash hiermee moet, ook Myles Kennedy is een veel briljantere zanger dan Axl Rose. Hij zingt eigenlijk alle GnR nummers beter dan Axl.

Zo…. Dat was het…

Talentloos is wel een beetje overdreven vind je niet ? Brian Johnson heeft ook geen stem die bij The Voice door de eerste ronde komt, Mick Jagger ook niet, maar ze hebben wel alle drie iets unieks. Daarnaast is door meerdere mensen aangegeven (ook oud-bandleden) dat Axl een muzikaal inzicht heeft wat tegen het briljante aan schuurt, maar daar zal ik me niet aan wagen, omdat ik de muziek daar niet goed genoeg voor ken.

Hij is wel achteruit gegaan qua stem, hoewel dat per nummer wel verschilt, zoals ik op Youtube wel eens heb gezien.

Festivals is een opmerkelijke keuze als je met zo'n grote reunie komt, ik zou eerder voor losse shows kiezen, al was het maar voor de fans,, maar het is dan wel weer een publiek geheim dat je voor festivalshows vaak meer geld krijgt dan voor losse zaalshows.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.729
7.501
Alsjeblieft niet zeg, Axl Rose is een schim van zichzelf? Dan blijft er dus niks meer over, aangezien die gast nooit briljant heeft kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit is doorgebroken in de muziek! Slash daarentegen vind ik wel een legende, briljante gitarist en songwriter.
Maar ik snap ook gewoon niet wat Slash hiermee moet, ook Myles Kennedy is een veel briljantere zanger dan Axl Rose. Hij zingt eigenlijk alle GnR nummers beter dan Axl.

Zo…. Dat was het…

Ik vind dit ook erg overdreven. Axl Rose stemgeluid is heel specifiek en past goed bij de meeste nummers van Guns N' Roses. Ik kan me wel goed voorstellen dat je zijn stem niks vindt, maar dat is iets anders dan nooit kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit doorgebroken is? Hij heeft nummers als November Rain en Estranged geschreven. Die zitten (vind ik dan en wereldwijd gezien vinden veel mensen dat ook) geniaal in elkaar.

Ik vind hem dan wel weer een arogante zak met sterallures. Heb in 2010 2 uur moeten wachten tot hij zin had om het podium op te komen, want hij had het in de kroeg zo gezellig.

Onn topic:

Ik zie Guns N' Roses niet op pinkpop staan icm de andere headliners. Te hard/oud. Qua afwisseling zou Coldplay het er best bij passen denk ik.

@ Dennis, Waarom is bij jou Bon Jovi met potlood opgeschreven? Waren toch alleen gerucht voor Hellfest en daar zijn ze toch niet aangekondigd, of heb ik iets omtrent Bon Jovi gemist?
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Baas wrote:
Alsjeblieft niet zeg, Axl Rose is een schim van zichzelf? Dan blijft er dus niks meer over, aangezien die gast nooit briljant heeft kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit is doorgebroken in de muziek! Slash daarentegen vind ik wel een legende, briljante gitarist en songwriter.
Maar ik snap ook gewoon niet wat Slash hiermee moet, ook Myles Kennedy is een veel briljantere zanger dan Axl Rose. Hij zingt eigenlijk alle GnR nummers beter dan Axl.

Zo…. Dat was het…


Ik vind dit ook erg overdreven. Axl Rose stemgeluid is heel specifiek en past goed bij de meeste nummers van Guns N’ Roses. Ik kan me wel goed voorstellen dat je zijn stem niks vindt, maar dat is iets anders dan nooit kunnen zingen. Een van de meest talentloze mensen die ooit doorgebroken is? Hij heeft nummers als November Rain en Estranged geschreven. Die zitten (vind ik dan en wereldwijd gezien vinden veel mensen dat ook) geniaal in elkaar.

Ik vind hem dan wel weer een arogante zak met sterallures. Heb in 2010 2 uur moeten wachten tot hij zin had om het podium op te komen, want hij had het in de kroeg zo gezellig.

Onn topic:

Ik zie Guns N’ Roses niet op pinkpop staan icm de andere headliners. Te hard/oud. Qua afwisseling zou Coldplay het er best bij passen denk ik.

@ Dennis, Waarom is bij jou Bon Jovi met potlood opgeschreven? Waren toch alleen gerucht voor Hellfest en daar zijn ze toch niet aangekondigd, of heb ik iets omtrent Bon Jovi gemist?

Aan de andere kant kwam hij op Graspop eens een kwartier te vroeg, omdat een band die met hen overlapte op een ander podium, zei dat het toch nog uren zou duren voor hij kwam.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.729
7.501
[/quote]

Aan de andere kant kwam hij op Graspop eens een kwartier te vroeg, omdat een band die met hen overlapte op een ander podium, zei dat het toch nog uren zou duren voor hij kwam.

[/quote]

Dat had ik inderdaad eens gehoord. Hoor het alleen andersom vaker en kan het ook beamen met de enige keer dat ik hem live zag, dus tja. Vind het trouwens op een festival anders dan met een losse zaalshow. Want bij die laatste komt het publiek echt speciaal voor die artiest en bij een festival heb je dat toch minder.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Wat een lap tekst staat hier sinds ik voor Pampus lag...

Om te beginnen Brian, idd Bon Jovi niet op Hellfest, maar dat is niet zo gek moet ik eerlijk zeggen.
Wat wel kan gebeuren is dat zijn 'Bon Jovi Live!' Tour met nieuwe nummers vervolg krijgt in Europa, zonder Sambora dan ook.
Wat betreft GnR, ze worden al meer dan een half jaar oa in Portugal op de voet gevolgd door Blitz, eveneens als Pearl Jam.
Ze zijn daar vrij zeker van de komst van deze 2 acts.
Ook o.a. AC/DC, Maroon5 en Rihanna worden er genoemd, bij Rock in Rio o.a. dan.
Ook de overgebleven spots bij Rock im Revier lijken hier een invulling te kunnen krijgen.
Na de aankondiging van Queen op Rock in Rio is een volgende aankondiging kwestie van dagen of weken en GnR staat boven aan die lijst.
Of ze daarmee naar Pinkpop komen, nee ik denk zelf van niet.
Dat het een succes kan zijn, ja dat denk ik wel. Na (wat is het) ca 20 jaar afwezigheid en als vercolg van de 2014 Zuid en Noord Amerika tour, lijkt me een komst naar Europa niet ondenkbaar.
De zaterdag spot van Download FR speel hier waarschijnlijk ook een rol, de act die daar staat zal misschien niet 2 dagen achter elkaar spelen en dus uitgesloten voor Pinkpop.
Ik denk dat Download FR best eens Pearl Jam, GnR of AC/DC kan hebben. AC/DC misschien laatste tour en Download FR eerste editie en UK heeft Sabbath.
Qua pop-acts en singer/songwriters moeten we wachten op meer namen van Rock in Rio, IOW, Roskilde.
Maar voor de pop-namen moeten we denk ik ook wachten op festivals als Bravalla, Orange Warchau, Northside etc etc,
Daarbij is het wachten imo totdat, RaR/RiP, de pop-acts en singer/songwriters gaat toevoegen wat ook interessant is voor Pinkpop.

Tenminste dit is hoe ik het zie...
 

Luud

Dagopener
23 mrt 2013
674
0
Waarom zouden mensen GnR nog graag op Pinkpop willen zien als headliner.. Axl is toch meer een zielige dikke oude man geworden en is echt niks meer van wat hij ooit was.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.764
Word snel tijd dat smeets de laatste naam bekend maakt, want op het lijstje van geruchten staan nu behoorlijk wat acts
Ik ben bang dat dat nog even kan duren.
Met een uitzondering daargelaten met aankondiging van de laatste headliner op de persconferentie, ga ik normaal gezien er van uit dat de 3 headliners bekend zijn voor de kerstdagen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Word snel tijd dat smeets de laatste naam bekend maakt, want op het lijstje van geruchten staan nu behoorlijk wat acts

Denk dat er nog niet gecommuniceerd mag worden van het management.
 

Thom1617899553

Playlistbediener
7 okt 2015
17
0
Thom wrote:
Word snel tijd dat smeets de laatste naam bekend maakt, want op het lijstje van geruchten staan nu behoorlijk wat acts


Ik ben bang dat dat nog even kan duren.
Met een uitzondering daargelaten met aankondiging van de laatste headliner op de persconferentie, ga ik normaal gezien er van uit dat de 3 headliners bekend zijn voor de kerstdagen.
oke, dan word het afwachten,
 

Loveless

Geliefde act
4 nov 2014
1.256
1
Zou een leuke combi zijn, Pinkpop met z'n vroege eindtijden, en dan GnR boeken. Ook in heb 2 uur staan wachten bij GMM. Zie 't niet gebeuren voor Pinkpop, teveel risico op veel gebieden, en er ligt al een 'harde' act vast. Een Coldplay, Pearl Jam, of zelfs Queen past veel beter bij Pinkpop.
 

Thom1617899553

Playlistbediener
7 okt 2015
17
0
toch blijf ik hopen op pearl jam, ik zie liever pearl jam pinkpop afsluiten als coldplay, persoonlijk niet zo veel met de band.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.939
6.189
Zou een leuke combi zijn, Pinkpop met z’n vroege eindtijden, en dan GnR boeken. Ook in heb 2 uur staan wachten bij GMM. Zie ‘t niet gebeuren voor Pinkpop, teveel risico op veel gebieden, en er ligt al een ‘harde’ act vast. Een Coldplay, Pearl Jam, of zelfs Queen past veel beter bij Pinkpop.
Rebel :p

Mocht Pinkpop ze boeken dan dan leggen dat wel even contractueel vast dat ze op tijd op het podium staan lijkt me.

Ik heb ze nog nooit gezien dus het zou het toch wel eens willen zien.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken