Pinkpop 2016

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
bcmrmaybe wrote:
De meeste bronnen (inclusief interviews met de band zelf) lijken me toch eerder te wijzen op een stadiontour van Coldplay, met enkel Glastonbury als uitzondering. Zullen wel Malieveld of Arena doen.


Als Chris zijn goedkeuring moet uitspreken over posters dan denk ik dat ze dan festivalposters bedoelen. Zo werd het in ieder geval in het interview aangegeven. Als Glastonbury met de mededeling komt dan zal de rest van de tour denk ik snel volgen.


Voor posters van festivals valt er toch weinig te keuren? Ieder festival heeft zijn eigen huisstijl. Dan gaat het hoogstens er om hoe groot de bandnaam wordt afgedrukt. Iets wat door hun management zal worden afgehandeld. Juist bij eigen concerten hebben ze hun eigen stijl, die door de band zelf goedgekeurd moeten worden.

Dit + Pinkpop en Glastonbury komen pas in februari-maart met een eerste poster, er zijn uberhaupt geen festivalposters om nu al goed te keuren.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.082
Had Jan de vorige keer bij Giel niet gezegd half November met een nieuwe naam te komen? Dat kan dan niet Lang meer duren...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.769
bcmrmaybe wrote:
Is dit echt wat je verwacht?
Ik denk dat het meer hopen is vanuit jouw perspectief.


Wat verwacht jij Thomas? Ik zeg nog steeds Coldplay. Queen en AL zou ik steunen.


De meeste bronnen (inclusief interviews met de band zelf) lijken me toch eerder te wijzen op een stadiontour van Coldplay, met enkel Glastonbury als uitzondering. Zullen wel Malieveld of Arena doen.
Dit, wat Kereltje ook aangeeft.
Niet zo zeer wens (deels wel natuurlijk), maar het wijst meer de kant van Pearl Jam op.

Had Jan de vorige keer bij Giel niet gezegd half November met een nieuwe naam te komen? Dat kan dan niet Lang meer duren…
Volgens mij was de bedoeling dat Rammstein later aangekondigd zou worden, maar door de 'hardnekkige' lek is dat vervroegd.
Ik denk dat de volgende headliner misschien zelfs pas december te verwachten is.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.082
Ik gok op Coldplay of Pearl Jam. Misschien is Springsteen ook een optie. Tenzij iemand mij nog een andere potentiele headliner kan noemen.....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.769
dit is bij PJ nog maar een gerucht/speculatie.
correct.
echter...
de geruchten zijn :
nieuw album in 2016
http://www.nu.nl/muziek/4113230/pearl-jam-wil-in-2016-nieuw-album-uitbrengen.html
en
tour in europa, naar festivals mei/juni/juli
http://festileaks.com/2015/11/pearl-jam-in-onderhandeling-met-europese-festivals/
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.073
2.082
Ik vind RHCP live heel erg slecht. Die hadden van mij thuis mogen blijven. Hun muziek op plaat is goed te beluisteren maar live nou niet echt mijn ding...

Even mbt U2 op een fansite gelezen dat ze hun tour volgend jaar voortzetten waarbij Amsterdam Madrid en Lissabon genoemd worden als speelsteden... Geen festivals maar gezien de pruductie van de show kan dat ook niet als je het mij vraagt....
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
489
36
Ik denk dat we Bruce Springsteen nog zeker niet weg kunnen cijferen. Hij wordt niet zoveel meer besproken, maar de geruchten van een Tour deze zomer liggen nog steeds op tafel. En aangezien Pinkpop en Bruce Springsteen een goede relatie hebben, lijkt het mij dat ze hem makkelijk, en misschien niet eens voor de hoofdprijs, kunnen krijgen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.769
In het Pinkpop weekend Biffy Clyro en Rival Sons o.a. naar Download FR. Ook Deftones en KoRn daar.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Rival Sons en Biffy zijn welkom. Dat is ook meer de wens van de gedachte. :lol:

Helaas zal er ook meuk geplaatst worden. Daar kunnen we niet onderuit #Dotan #Kensington #eendagsvlieghitjesvan3FM
 

Bram Finkers

Playlistbediener
28 okt 2015
13
0
Ik denk dat we Bruce Springsteen nog zeker niet weg kunnen cijferen. Hij wordt niet zoveel meer besproken, maar de geruchten van een Tour deze zomer liggen nog steeds op tafel. En aangezien Pinkpop en Bruce Springsteen een goede relatie hebben, lijkt het mij dat ze hem makkelijk, en misschien niet eens voor de hoofdprijs, kunnen krijgen.

Er is (zover ik heb kunnen ontdekken) nog weinig bekent of er na het uitbrengen van The Ties That Bind (The River Collection box) direct een tour volgt. er zijn wel geruchten over optredens in Madison Square Garden in het voorjaar (maart/april) of een tour eind 2016.

Zelf zou ik Springsteen het liefst een paar avonden in de Ziggo Dome zien spelen (heeft hij langer de tijd en heb ik nog meer energie over. Al hou ik wel van het enthousiasme van Pinkpop). Maar goed, Bruce Springsteen naar Nederland is altijd dikke prima.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Bruce Springsteen verwacht ik absoluut niet op Pinkpop dit jaar. Vorige twee keer was al kort achter elkaar, gaan ze echt niet drie keer kort na elkaar programmeren. Lijkt me meer voor Ziggo Dome inderdaad.

U2 is uitgesloten. Hebben bij hun concert in Antwerpen aangegeven geen festivals te doen in 2016.

Mijns inziens blijft het dan gaan tussen PJ en Coldplay, Waarvan ik op PJ reken. PJ is al zo vaak geprobeerd te halen en mislukt, dat Jan/Mojo er alles aan zal hebben gedaan om ze deze keer eindelijk wel te krijgen, na de jaarlijks terugkerende geruchten en vragen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.520
4.851
PJ is nog niet zeker of ze überhaupt touren. Als ze festivals in Europa doen, dan schat ik de kans op PP hoog in. Maar vooralsnog zijn de geruchten over de Tour niet meer dan geruchten.
Voor Coldplay is de tour vrijwel zeker, maar is het de vraag of ze festivals doen. Voor NL lijkt de kans groter dat ze een eigen concert geven (Ziggo, GelreDome bv).

PP heeft al 2 grotere headliners. Je moet niet al te verbaast zijn, als hier een "mindere" headliner bijkomt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.769
Bruce Springsteen verwacht ik absoluut niet op Pinkpop dit jaar. Vorige twee keer was al kort achter elkaar, gaan ze echt niet drie keer kort na elkaar programmeren. Lijkt me meer voor Ziggo Dome inderdaad.
U2 is uitgesloten. Hebben bij hun concert in Antwerpen aangegeven geen festivals te doen in 2016.
Mijns inziens blijft het dan gaan tussen PJ en Coldplay, Waarvan ik op PJ reken. PJ is al zo vaak geprobeerd te halen en mislukt, dat Jan/Mojo er alles aan zal hebben gedaan om ze deze keer eindelijk wel te krijgen, na de jaarlijks terugkerende geruchten en vragen.
PJ is nog niet zeker of ze überhaupt touren. Als ze festivals in Europa doen, dan schat ik de kans op PP hoog in. Maar vooralsnog zijn de geruchten over de Tour niet meer dan geruchten.
Voor Coldplay is de tour vrijwel zeker, maar is het de vraag of ze festivals doen. Voor NL lijkt de kans groter dat ze een eigen concert geven (Ziggo, GelreDome bv).
PP heeft al 2 grotere headliners. Je moet niet al te verbaast zijn, als hier een “mindere” headliner bijkomt.
Springsteen, U2 en Coldplay gaan naar mijn idee meer geruchten over stadions dan festivals.
Zeker is dat ze gaan touren in 2016, maar dat geeft niet aan dat dat dan naar festivals is imo.
PJ, zijn idd nog maar geruchten, ja correct.
Als ik moet uitgaan van de meest recente geruchten zal de verwachte datum rond 11 december de tour bekend making moeten zijn.
Let hierbij op o.a, Rock in Rio, eventueel Rock im Revier of Rockavaria en ik denk ook Pinkpop.
MAAR, iemand die normaal wel vrij correcte info lijkt te hebben geeft aan dat het voor PJ Amsterdam zal worden, waardoor Pinkpop het dus niet lijkt te gaan worden.
Dat gaat dan toch spannender worden dan ik dacht....


Vandaag verwacht ik wel weer een berichtje van Pinkpop eigenlijk.
21 ste oktober werd de vvk bekend gemaakt, 28 oktober was de aankondiging RHCP en Rammstein, vorige week een paar kleine berichtjes.
Als ik reken op 'elke week 1 nieuwtje' als vorig jaar, zal het vandaag of vrijdag kunnen zijn dat er een nieuwtje komt.
(Let wel, een nieuwtje kan alles zijn en hoeft niet per definitie een nieuwe naam te zijn.)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
MAAR, iemand die normaal wel vrij correcte info lijkt te hebben geeft aan dat het voor PJ Amsterdam zal worden, waardoor Pinkpop het dus niet lijkt te gaan worden.
Dat gaat dan toch spannender worden dan ik dacht….

Degene heeft het wel eerder goed gehad Dennis?
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
MAAR, iemand die normaal wel vrij correcte info lijkt te hebben geeft aan dat het voor PJ Amsterdam zal worden, waardoor Pinkpop het dus niet lijkt te gaan worden.
Dat gaat dan toch spannender worden dan ik dacht….

Degene heeft het wel eerder goed gehad Dennis?

Dimitris is een soort ueber PJ fan, die alles weet en die iedereen kent en iedereen kent hem binnen de fans
In hoeverre zijn info in dit geval correct is, is nog maar de vraag, want hij geeft ook aan dat ie dronken is.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.769
Dimitris is een soort ueber PJ fan, die alles weet en die iedereen kent en iedereen kent hem binnen de fans
In hoeverre zijn info in dit geval correct is, is nog maar de vraag, want hij geeft ook aan dat ie dronken is.
JUIST, van de Ten Club in Griekenland.

MAAR, iemand die normaal wel vrij correcte info lijkt te hebben geeft aan dat het voor PJ Amsterdam zal worden, waardoor Pinkpop het dus niet lijkt te gaan worden.
Dat gaat dan toch spannender worden dan ik dacht….

Degene heeft het wel eerder goed gehad Dennis?
Nou, voorgaande jaren wel ZIggo Dome o.a. en een aantal andere locatie's, ook in 2014 voor zover ik me herinner.
Er zijn wel andere berichtjes die juist aangeven dat het Pinkpop juist wel gaat worden.
Maar gezien het scepticisme hier jegens de komst van Pearl Jam, moest ik dit helaas vermelden hoe graag ik een ander bericht zou plaatsen..
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Dimitris gooit inderdaad een foto van Amsterdam op het PJ forum daar.
Als ze voor de Ziggo (lees ook management) meer geld kunnen krijgen tsja dan kun je ze het ook niet kwalijk nemen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Bruce Springsteen zie ik ook niet komen, al hoop ik het wel. Maar Ziggo zie ik hem niet ook niet doen hoor, dan eerder de Arena of weer Goffertpark.

Queen + AL geloof ik wel in omdat ze in ieder geval in Europa zijn tijdens Pinkpop

Coldplay blijft ook een groot gerucht, wellicht inderdaad net iets groter dan Pearl Jam.

Maar zoals ergens hiervoor al aangegeven kan het ook zomaar zijn dat er een wat kleinere headliner komt; Dan is het wellicht Snow Patrol met F+tM ervoor ofzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken