Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Vanavond dit artikeltje terug zitten lezen uit 2014, in principe het volledige interview met Trommelen van Mojo destijds. Waar we het hier recent over hadden, oa uit de quotes uit 3voor12.
Interessant wel, dat Red Hot Chili Peppers er in ter sprake komt voor Pinkpop 2014.
Duidelijk hieruit blijkt dat RHCP en Rammstein uit de pen van Trommelen komen.
Ik hoop dat hij ook de volgende voor aankomend jaar binnen heeft gehaald.
(Dit artikel blijft een duidelijk en verhelderende kijk in de wereld van de boekings voor Pinkpop imo)
Wilde ik gewoon ff oprakelen hier...

https://blendle.com/i/quest/sterrenplukker/bnl-quest-20140601-2087_sterrenplukker
( kan je het artikel niet benaderen, is hier een samenvatting van Festileaks van toen
http://festileaks.com/2014/05/eindexamen-hinderde-komst-pearl-jam-naar-pinkpop-2014/ )
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
maetrik wrote:
Sav wrote:
Voor de geïnteresseerden, gister heb ik gefilmd dat Dave zich verontschuldigde voor Pinkpop en ook bevestigde hij nog een keer dat ze een break nemen na deze tour: https://www.youtube.com/watch?v=Pbj4OtR9Ai8


Holy shit, ik sta 2 meter naast je haha. What are the odds!


Serieus? Van al die 17.000 man, verzin je ook niet haha.

Jeetje man ik stond ook redelijk dichtbij jullie beide! https://instagram.com/p/9zgW8qwPYx/?taken-by=jackparkeratl
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
DLUK komt vanavond om 2100 met meer namen. Zou er wat tussen zitten voor Pinkpop?

Zelfde weekend, 1 headliner delen dus zou het wel een soort van package deal kunnen zijn in het geval van Rammstein. Kraftwerk anyone? Zijn tot 6 augustus vrij. Zou wel een erg gewaagde act zijn voor PinkPop. Zou het zelf erg gaaf vinden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
DLUK komt vanavond om 2100 met meer namen. Zou er wat tussen zitten voor Pinkpop?

Zelfde weekend, 1 headliner delen dus zou het wel een soort van package deal kunnen zijn in het geval van Rammstein. Kraftwerk anyone? Zijn tot 6 augustus vrij. Zou wel een erg gewaagde act zijn voor PinkPop. Zou het zelf erg gaaf vinden.
Is misschien een handje vol maar. Moeten ook nog Download FR affiche vullen hè.
Daar volgt ook nieuws maandag 18 uur. Zal vast de 3e headliner voor zaterdag bij kunnen zitten? Ik denk aan Volbeat of RHCP?
Ik verwacht niet meer dan ca 5 overeenkomstige namen, kan zelfs een naam voor Stage 4 bij zitten op het 3de podium van Download.
 

LucR

Campingartiest
10 nov 2013
67
0
Download UK:

Vrijdag: Motörhead - Korn - Rammstein
Zaterdag: Megadeth - Deftones - Black Sabbath
Zondag: Nightwish - Disturbed - Iron Maiden
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Dacht ik ook, eventueel Deftones zou mooi zijn.

Dat zou inderdaad leuk zijn. Nu even kijken waar DLFR mee gaat komen morgen. Wel een zooi klagers op dat forum daar, vinden de subs te licht. Nog een paar namen van RAR erbij (BFMV, BMTH en vooruit Major Lazer) en het ziet er dan al beter uit als vorig jaar :)
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Dacht ik ook, eventueel Deftones zou mooi zijn.

Dat zou inderdaad leuk zijn. Nu even kijken waar DLFR mee gaat komen morgen. Wel een zooi klagers op dat forum daar, vinden de subs te licht. Nog een paar namen van RAR erbij (BFMV, BMTH en vooruit Major Lazer) en het ziet er dan al beter uit als vorig jaar
simple-smile.png

Hebben wel een punt, als je ziet dat de subs de voorbije jaren eerder richting het kaliber QOTSA/Biffy Clyro/30STM/Soundgarden gingen. Nu zijn het 3 acts die bij de vorige passage onder de sub stonden en niets gedaan hebben wat een hogere plek goedpraat. Ter vergelijking: vorig jaar waren het Faith No More, Judas Priest en Motley Crue.
 

Yakkslapper

Playlistbediener
17 okt 2015
20
0
Voor diegene die geïnteresseerd zijn: Er stond gisteren een puzzel in dagblad de limburger waar een vraag bij was welke band de EERSTE dag van pinkpop komend jaar gaat afsluiten. RHCP zullen waarschijnlijk dus op de vrijdag staan.

Verder zou het idd wel vet zijn als er wat namen van Download naar pp komen om een beetje een aansluitend programma bij op zn minst Rammstein te vinden. Korn (2x), Mötorhead (1x) en Deftones (3x) hebben al eerder op pinkpop gestaan, dus het zou kunnen. En nightwish is qua metal toch ietwat populair bij de wat meer mainstream mensen en lijkt me ook niet te misstaan. Maar dan wordt het meer een vraag van welk podium en hoe hoog op de programmatie zouden ze passen.
Disturbed gaat al naar Forta en zie ik geen 2 festivals in NL doen in 1 jaar. Van megadeth gok ik ook dat ze eerder naar Nijmegen zullen gaan
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Voor diegene die geïnteresseerd zijn: Er stond gisteren een puzzel in dagblad de limburger waar een vraag bij was welke band de EERSTE dag van pinkpop komend jaar gaat afsluiten. RHCP zullen waarschijnlijk dus op de vrijdag staan.

Verder zou het idd wel vet zijn als er wat namen van Download naar pp komen om een beetje een aansluitend programma bij op zn minst Rammstein te vinden. Korn (2x), Mötorhead (1x) en Deftones (3x) hebben al eerder op pinkpop gestaan, dus het zou kunnen. En nightwish is qua metal toch ietwat populair bij de wat meer mainstream mensen en lijkt me ook niet te misstaan. Maar dan wordt het meer een vraag van welk podium en hoe hoog op de programmatie zouden ze passen.
Disturbed gaat al naar Forta en zie ik geen 2 festivals in NL doen in 1 jaar. Van megadeth gok ik ook dat ze eerder naar Nijmegen zullen gaan

Op vrijdag, dat komt wel overeen met de volgorde van tourdata op de site van RHCP.
Daar staat eerst Pinkpop en erna NovaRock, dus zal het idd de vrijdag kunnen zijn.
Dan zal de kraker en daarmee 3de headliner / festival-afsluiter op zondag staan, misschien ook wel meerdere festivals dat weekend kunnen doen.
http://redhotchilipeppers.com/tour
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Op vrijdag, dat komt wel overeen met de volgorde van tourdata op de site van RHCP.
Daar staat eerst Pinkpop en erna NovaRock, dus zal het idd de vrijdag kunnen zijn.
Dan zal de kraker en daarmee 3de headliner / festival-afsluiter op zondag staan, misschien ook wel meerdere festivals dat weekend kunnen doen.
http://redhotchilipeppers.com/tour

Dat lijkt me inderdaad logisch. En ik zet mijn geld voor de 3de op Coldplay als echte kraker, kan me niet voorstellen dat ze met iets minder komen aanzetten of een coheadliner zoals Editors/Fatm
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Hoe zien jullie "20th Anniversary of Jagged Little Pill" integraal op Pinkpop vroege middag op Mainstage met orkestje als mogelijkheid?
 

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
dit weekend bij de slotconcerten van rowwen heze geweest niks bijzonders gehoord. wel jan smeets gespot, kan dit te maken hebben met pinkpop ???? of was dit gewoon een uitje naar "vrienden"?
in het voorprogramma stonden
vrijdag: normaal (stopt na dit jaar ) blöf
zaterdag: de dijk en bzb

kijk ik dacht dat het gewoon voor een dag als gast was. maar ik vond het raar om hem alle 2 de dagen te zien.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
dusss...
Take That naar British Summer Time en Queen met Adam Lambert naar Sweden Rock...
Gelukkig komen er geen BST acts naar Pinkpop :p
Lambert hoeft voor mij ook niet.
Helaas denk ik dat we voor Queen geen plek meer gaan hebben, helaas heeft Queen nooit op Pinkpop gestaan... (was anders een hele mooie voor PPClassic)
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Queen + Adam Lambert zou ik nog wel tof vinden, Take That nee ajb niet!

Alanis mag komen wat mij betreft, lijkt me best leuk.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Queen + Adam Lambert zou ik nog wel tof vinden

Brian May heeft gezegd dat er komende zomer nog meer Queen + Adam Lambert aan komt! Dat zou me daarom een klapper van een headliner zijn, maar ik vrees dat de productie daarvan te groot is. Als je alleen al keek naar de show in de Ziggo Dome...
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Queen en Adam Lambert zou ik wel absoluut top vinden.

Jan Smeets is volgens mij al vaker gezien bij Rowwen Heze, denk niet dat dit per se iets betekend.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Jan Smeets is volgens mij al vaker gezien bij Rowwen Heze, denk niet dat dit per se iets betekend.

Of hij wou even kijken hoe Blof speelde, misschien vind hij het wat voor Pinkpop :twisted: Laten we hopen van niet
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken