Pinkpop 2016

Thom1617899553

Playlistbediener
7 okt 2015
17
0
Thom wrote:
DennisvdBr wrote:
Thom wrote:
nu toch weer grotere twijfel na wat dave grohl gister zei in ziggo dome, ben benieuwd!


Nee, 2017 pas Foo Fighters.. Twijfel is niet meer nodig.


oke, dankjewel, dan blijf ik toch hopen op pearl jam!


Laat ik het zo benoemen, ik ga er van uit dat Pearl Jam idd headliner nummer 3 gaat worden voor Pinkpop 2016.
Geruchten voor shows in Portugal. Er zijn blijkbaar geruchten over 2 shows in Barcelona, maar die kan ik zo snel niet vinden.
In Portugal gaan de geruchten samen met festivals in de periode mei, juni en juli waardoor Pinkpop er middenin zit.
Ik hoop dat ze nog tijdens deze tour in Zuid Amerika bekend maken naar Europa te komen, anders denk ik dat we tot erna moeten wachten en dan is het pas december hé.
Kwestie van afwachten imo…
laten we het afwachten, wanneer word normaal ong de laatste headliner bekend gemaakt??
ben al blij met RHCP :)
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Laat ik het zo benoemen, ik ga er van uit dat Pearl Jam idd headliner nummer 3 gaat worden voor Pinkpop 2016.
Geruchten voor shows in Portugal. Er zijn blijkbaar geruchten over 2 shows in Barcelona, maar die kan ik zo snel niet vinden.
In Portugal gaan de geruchten samen met festivals in de periode mei, juni en juli waardoor Pinkpop er middenin zit.
Ik hoop dat ze nog tijdens deze tour in Zuid Amerika bekend maken naar Europa te komen, anders denk ik dat we tot erna moeten wachten en dan is het pas december hé.
Kwestie van afwachten imo…

Wat dat betreft is het met PJ net zoveel afwachten als met Coldplay. Ik hoop wel dat er binnenkort weer nieuws komt. Ik denk dat Coldplay vanavond hun tour bekend gaan maken.

Heb overigens Pinkpop nog weer gemaild over wanneer ze wat meer bekend gaan maken maar het blijft nu angstaanjagend stil.

Overigens even off-topic, het is vrijdag dus Werchter zou wel eens weer met een naam kunnen komen vandaag.


 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
http://festileaks.com/2015/11/coldplay-op-tournee-in-2016/

Die zie ik dus wel de derde headliner worden hoe erg hier ook gehoopt wordt op Pearl Jam, ik blijf bij Coldpay.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Die zie ik dus wel de derde headliner worden hoe erg hier ook gehoopt wordt op Pearl Jam, ik blijf bij Coldpay.

Die kans is nu sowieso groter dat Coldplay komt dan PJ. En tsja ik heb liever Coldplay.

Dat zou in ieder geval wel betekenen dat ik een nachtje voor de voorverkoop ga liggen.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.685
841
Coldplay zou het meest logische zijn ja
2 x Rock (RHCP soort van) en 1 Pop
Gelijk aan vorig jaar, alleen is de volgorde dit keer anders
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
494
204
Ik begrijp en hoop dat iedereen pearl jam of coldplay verwacht maar is dat niet te hoog gegrepen! Met rammstein en rhcp heb je al 2 headliners van wereld niveau en erg prijzig! Coldplay in 2011 volgens mij, was de duurste pinkpop act ooit toen destijds.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Ik begrijp en hoop dat iedereen pearl jam of coldplay verwacht maar is dat niet te hoog gegrepen! Met rammstein en rhcp heb je al 2 headliners van wereld niveau en erg prijzig! Coldplay in 2011 volgens mij, was de duurste pinkpop act ooit toen destijds.
Ongeveer zo iets...
Top 6 best betaalde acts op Pinkpop (naar schatting)
The Rolling Stones (2014) - 4 miljoen euro
Coldplay (2011) - 1,3 miljoen euro
Rammstein (2010) - 1,2 miljoen euro
Metallica (2008): - 1 miljoen euro
Bruce Springsteen (2009 & 2012): 1 miljoen euro
Red Hot Chili Peppers (2006): 600.000 euro
RHCP zal wel na 10 jaar meer gage's vragen, rond 1 miljoen denk ik wel, Rammstein zal nog wel om en nabij 1,2 miljoen vragen.
Pearl Jam zou in gesprek zijn met festivals (in Portugal sowieso) voor ca 1 miljoen euro.
Verwacht dat Coldplay niet veel zal toegeven en nog wel rondom de 1,3 miljoen zal willen.
 

WeckoJ

Geliefde act
14 nov 2012
1.763
0
Ik zie niet in waarom RHCP van 600.00 naar 1.000.000 zou gaan, zoveel hebben ze in die laatste jaren niet gepresteerd en daarnaast zijn ze een van hun beste leden kwijt geraakt, ik gok dat het toch wel onder het miljoen zit. En dus zou het prima kunnen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Ik zie niet in waarom RHCP van 600.00 naar 1.000.000 zou gaan, zoveel hebben ze in die laatste jaren niet gepresteerd en daarnaast zijn ze een van hun beste leden kwijt geraakt, ik gok dat het toch wel onder het miljoen zit. En dus zou het prima kunnen.

Omdat de belangrijkste graadmeter voor die vraagprijs toch de hoeveelheid tickets is die ze verschepen. Als Pinkpop bereid is anno 2011 800 à 900 ton neer te leggen voor Kings of Leon, of 1 miljoen voor Arctic Monkeys, dan lijkt het me sterk dat ze bij RHCP wegkomen met iets onder het miljoen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.267
6.759
WeckoJ wrote:
Ik zie niet in waarom RHCP van 600.00 naar 1.000.000 zou gaan, zoveel hebben ze in die laatste jaren niet gepresteerd en daarnaast zijn ze een van hun beste leden kwijt geraakt, ik gok dat het toch wel onder het miljoen zit. En dus zou het prima kunnen.


Omdat de belangrijkste graadmeter voor die vraagprijs toch de hoeveelheid tickets is die ze verschepen. Als Pinkpop bereid is anno 2011 800 à 900 ton neer te leggen voor Kings of Leon, of 1 miljoen voor Arctic Monkeys, dan lijkt het me sterk dat ze bij RHCP wegkomen met iets onder het miljoen.

Eerlijk gezegd AM > KoL > RHCP maar dat vind ik dan.. Met wat gaan die komen spelen? Toch gewoon maar hun klassiekers? Ik zie niet in waarom ze meer zouden kosten zelfs als toen..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Eerlijk gezegd AM > KoL > RHCP maar dat vind ik dan.. Met wat gaan die komen spelen? Toch gewoon maar hun klassiekers? Ik zie niet in waarom ze meer zouden kosten zelfs als toen..
nieuw album RHCP in 2016, momenteel afmixen met Danger Mouse
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Kereltje wrote:
WeckoJ wrote:
Ik zie niet in waarom RHCP van 600.00 naar 1.000.000 zou gaan, zoveel hebben ze in die laatste jaren niet gepresteerd en daarnaast zijn ze een van hun beste leden kwijt geraakt, ik gok dat het toch wel onder het miljoen zit. En dus zou het prima kunnen.


Omdat de belangrijkste graadmeter voor die vraagprijs toch de hoeveelheid tickets is die ze verschepen. Als Pinkpop bereid is anno 2011 800 à 900 ton neer te leggen voor Kings of Leon, of 1 miljoen voor Arctic Monkeys, dan lijkt het me sterk dat ze bij RHCP wegkomen met iets onder het miljoen.


Eerlijk gezegd AM > KoL > RHCP maar dat vind ik dan.. Met wat gaan die komen spelen? Toch gewoon maar hun klassiekers? Ik zie niet in waarom ze meer zouden kosten zelfs als toen..

Omdat de muziekwereld uiteindelijk ook gewoon volgens dezelfde marktlogica van vraag en aanbod werkt. Bands die je verzekeren van een uitverkochte dag (Coldplay, Rammstein, Springsteen) zullen altijd meer kosten dan nieuwere headliners waarmee je een risico neemt (bvb Florence of Arctic Monkeys).

Laten we overigens niet vergeten dat alle gages jaar na jaar blijven stijgen. RHCP zaten 10 jaar geleden bij de duurste acts met hun 600.000, als die gewoon logisch meegegroeid zijn met die andere gages zullen ze wel rond het miljoen uitkomen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.521
4.851
Maar als de Peppers meer kunnen vragen (maar echt niet 4 ton meer dan de vorige keer), dan Rammstein zeker.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Laten we overigens niet vergeten dat alle gages jaar na jaar blijven stijgen. RHCP zaten 10 jaar geleden bij de duurste acts met hun 600.000, als die gewoon logisch meegegroeid zijn met die andere gages zullen ze wel rond het miljoen uitkomen.

Daarnaast zijn er meer festivals gekomen die willen uitverkopen. Denk ook dat RHCP rond de miljoen zit, ik gok er net onder.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.770
Maar als de Peppers meer kunnen vragen (maar echt niet 4 ton meer dan de vorige keer), dan Rammstein zeker.
Nou, dat denk ik omdat het de festival wereld betreft van 10 jaar geleden toen ze 6 ton vroegen.
Nu 10 jaar verder zijn de normale prijzen voor headliners op festivals blijkbaar boven de 1 miljoen.
Subs / pre-headliners zullen rond de 7,5 ton zitten.
Daaronder rondom de 2 ton, Anouk kreeg bijvoorbeeld 2 ton afgelopen jaar.
Voor de rest is het top-down programmeren en gage's zitten daar evenredig aan vast.
 

MyMusic

Playlistbediener
1 dec 2014
36
0
Paddy wrote:
Maar als de Peppers meer kunnen vragen (maar echt niet 4 ton meer dan de vorige keer), dan Rammstein zeker.


Nou, dat denk ik omdat het de festival wereld betreft van 10 jaar geleden toen ze 6 ton vroegen.
Nu 10 jaar verder zijn de normale prijzen voor headliners op festivals blijkbaar boven de 1 miljoen.
Subs / pre-headliners zullen rond de 7,5 ton zitten.
Daaronder rondom de 2 ton, Anouk kreeg bijvoorbeeld 2 ton afgelopen jaar.
Voor de rest is het top-down programmeren en gage’s zitten daar evenredig aan vast.

Tja, lijkt me dat die gewoon ook rond de miljoen vragen, en waarom ook niet? Het is nog steeds een van de bekendste rockbands ter wereld, los van wat we er hier van vinden. Ik vind ook niet alles van ze even goed, maar feit blijft wel dat ze een indrukwekkend aantal wereldhits hebben gescoord, en ik denk dat je als festival zo'n band gewoon moet pakken als je de mogelijkheid krijgt, al is het maar voor de kaartverkoop en het binnenstromende geld.
 

Sav

Playlistbediener
12 okt 2014
29
0
Voor de geïnteresseerden, gister heb ik gefilmd dat Dave zich verontschuldigde voor Pinkpop en ook bevestigde hij nog een keer dat ze een break nemen na deze tour: https://www.youtube.com/watch?v=Pbj4OtR9Ai8
Man want kan die kerel kletsen zeg, wel een mega toffe show! Maar helaas geen FF op Pinkpop 2016.

Overigens vind ik Coldplay en Pearl Jam zoveel beter dan Rammstein of RHCP. Ramsstein is mijn ding niet echt en RHCP vind ik gewoon zoveel minder nu die gitarist er vandoor is en hun live shows op youtube klinken nou ook niet geweldig. En als het niet Coldplay of Pearl Jam wordt ben ik echt heel benieuwd wie dan wel!
Doe Maar vind ik echt geen ruk aan dus ik hoop niet dat die headliner worden, zie ze dan eerder 3FM afsluiten of al sub zoals mensen hier al benoemen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.521
4.851
Paddy wrote:
Maar als de Peppers meer kunnen vragen (maar echt niet 4 ton meer dan de vorige keer), dan Rammstein zeker.


Nou, dat denk ik omdat het de festival wereld betreft van 10 jaar geleden toen ze 6 ton vroegen.
Nu 10 jaar verder zijn de normale prijzen voor headliners op festivals blijkbaar boven de 1 miljoen.
Subs / pre-headliners zullen rond de 7,5 ton zitten.
Daaronder rondom de 2 ton, Anouk kreeg bijvoorbeeld 2 ton afgelopen jaar.
Voor de rest is het top-down programmeren en gage’s zitten daar evenredig aan vast.

Inflatie van de gages snap ik. Maar dat geldt dan toch zeker ook voor Rammstein?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken