Dennis1808 wrote:
Land Graaf wrote:
Afgaand op zo’n ‘recensie’? Ik denk dat er op het WWW betere info te vinden is dan zoiets.
Nouja, mocht BlackLies echt met goeie argumenten komen, dan kan ik het nog serieus nemen, meestal is 3FM, StuBru en de rest van het publiek nogal in de ‘ja het was wel prima-sfeer’. Dan wil ik iemand die het opeens echt superkut vond gewoon horen over waarom. Dus dat.
Het was ook niet bedoeld als ‘recensie’, maar oke:
Het concert zelf was niet heel erg slecht ofso, maar wel een heel stuk minder dan hun Pinkpop-optreden in 2014. Daar speelden ze in een uur tien uitstekende nummers en ik wist eigenlijk al dat ze daar niet overheen konden komen. Nu hebben ze een nieuw album waar ze 8 nummers van spelen, terwijl alleen Marching Orders goed klonk live. Ze hebben weliswaar vijf albums, maar alles bij elkaar niet genoeg goede muziek om een set van 1 uur 50 te vullen. De nummers die van het eerste en tweede album af kwamen klonken nog wel overtuigend moet ik zeggen. Als headliner voor Pinkpop of Werchter is het natuurlijk wel een veilige gok, want het is een niet erg controversiële band verder en zet wel een prima setje in elkaar.
Alles bij elkaar had ik het nog wel een leuk optreden gevonden in de tijd dat ik Editors nog leuke muziek vond, maar nu klinkt het voor mij gewoon als de zoveelste indierockband eigenlijk. Dus ik wil ook niet zeggen dat iedereen nou Editors moet gaan skippen volgend jaar, als je het thuis leuke muziek vindt ga je het ook wel een leuk optreden vinden waarschijnlijk.