Pinkpop 2016

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Welterusten iedereen. Mochten de Foo's morgen toch nog aangeven dat ze op PP hoeven we over de headliners niet meer te speculeren. Als ik wat hoor gooi ik het gelijk op festileaks.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Editors zeiden nog iets interessants net "see you tomorrow", wat zouden ze daar nu mee bedoelen?

Best een kutconcert trouwens, gelukkig was het voorprogramma nog vele malen kutter.
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Editors zeiden nog iets interessants net “see you tomorrow”, wat zouden ze daar nu mee bedoelen?

Best een kutconcert trouwens, gelukkig was het voorprogramma nog vele malen kutter.

Ja joh? Vind dat The Twilight Sad toch wel een aantal sterke nummers heeft. Ik twijfel nog of ik vrijdag zal gaan.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Gast wtf. Het was echt steeds de meest standaard drumbeat en baslijn die je kunt bedenken, zanger had een lelijke stem, de gitaar hoorde je überhaupt niet en elke melodie was een goedkope cheesy keyboardtune. Waarschijnlijk was je aan het fucken maar wil toch even iedereen gewaarschuwd hebben voor deze kutband.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Vanop eFestivals: Foo Fighters zijn ook out of the picture voor Glastonbury en Rock Werchter. De beslissing om toch niet terug te keren zou overigens pas in september genomen zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Vanop eFestivals: Foo Fighters zijn ook out of the picture voor Glastonbury en Rock Werchter. De beslissing om toch niet terug te keren zou overigens pas in september genomen zijn.
ai... September, dat verklaart wel de uitspraken eerder (o.a. Smeets en Eavis) over het inhalen en de uitspraken later (o.a. Copping) over het niet komen.
Ben wel benieuwd wat in dit geval de vervanger is, Rammstein die 3 dagen achter elkaar moeten spelen of RHCP die in ene op veel festivals opduiken (ik heb de neiging Rammstein te zeggen door de drie dagen achter elkaar spelen en omdat RHCP op RaR/RiP staat waar Foo's vorig jaar al stonden)


en ff wat anders, Pinkpop Classic.
Volgens mij kan de eerste headliner van de eerste Pinkpop Classic uit 2007, zowel op pinkstermaandag als ook in augustus (afhankelijk van de mogelijke datum van PPClassic), ik bedoel Status Quo...
Pinkstermaandag is 16 mei, 28 mei speelt Status Quo op Muziekweekend Pesse en vr 12 augustus spelen ze Lakeland Festival Switzerland (met Foreigner btw) waardoor za 13 augustus een optie zou kunnen zijn voor Pinkpop Classic?
http://www.statusquo.co.uk/tourdates.html#.Vjr--fl_NBc
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Editors zeiden nog iets interessants net “see you tomorrow”, wat zouden ze daar nu mee bedoelen?

Best een kutconcert trouwens, gelukkig was het voorprogramma nog vele malen kutter.

Ik was er niet bij, maar waarom was het een kutconcert? Mochten ze dan toch ergens gaan headlinen, dan weet ik dat ik dan iig een keer Editors ga skippen.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zo liet Trommelen aan 3voor 12 weten in 2014: Oktober ’13 stond Pearl Jam eigenlijk al vast, maar een van de kinderen van de bandleden moest examen doen en begon de tour een week later. Waardoor Arctic Monkeys laat nog geboekt werden als headliner na Editors in 2014.

Jan Smeets gaf begin november 2013 reeds aan dat PJ niet op PP 2014 zou spelen vanwege (inderdaad) 'familie omstandigheden'.
Dat AM laat geboekt werd (als dat zo is) ligt in ieder geval niet daar aan.
 

Wilbert

Playlistbediener
19 nov 2014
34
0
Editors zeiden nog iets interessants net “see you tomorrow”, wat zouden ze daar nu mee bedoelen?

Best een kutconcert trouwens, gelukkig was het voorprogramma nog vele malen kutter.
The Twilight Sad was idd niet best. Leek allemaal veel te veel op elkaar. Editors vond ik echt wel prima spelen gisteren. Die nieuwe nummers pakken me niet zo erg, maar daar speelden ze er maar een stuk of 4 van. Rest was echt prima!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
DennisvdBr wrote:
Zo liet Trommelen aan 3voor 12 weten in 2014: Oktober ’13 stond Pearl Jam eigenlijk al vast, maar een van de kinderen van de bandleden moest examen doen en begon de tour een week later. Waardoor Arctic Monkeys laat nog geboekt werden als headliner na Editors in 2014.


Jan Smeets gaf begin november 2013 reeds aan dat PJ niet op PP 2014 zou spelen vanwege (inderdaad) ‘familie omstandigheden’.
Dat AM laat geboekt werd (als dat zo is) ligt in ieder geval niet daar aan.

Helaas wel..
Jan wist dat dan blijkbaar ook nog niet zo lang in november 2013.
Zie hier, uit het interview met Rob Trommelen:
"Eind oktober zat ik met de handen in het haar", vertelt Trommelen. "Pearl Jam stond eigenlijk al vast. Het klopte helemaal: de plaat was uit, de band zou op tour gaan. Maar toen bleek een van de kinderen van de bandleden examen te doen en begon de tour een week later, in Ziggo Dome. Voor Pinkpop had ik toen alleen Arctic Monkeys. Leuke band hoor, maar dat is toch niet echt een knaller."
http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Mojo-Pinkpop-programma-is-twee-keer-zo-duur-als-vorig-jaar-.html

kleine edit: het officiele groen licht van Rolling Stones en Metallica kwam idd nog later. Betreffende Arctic Monkeys, in eerste instantie waren ze te duur bevonden maar door de headliner problemen hebben ze ze toch vastgelegd, indien het groen licht van Stones of Metallica niet door zou gaan.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Black Lies wrote:
Editors zeiden nog iets interessants net “see you tomorrow”, wat zouden ze daar nu mee bedoelen?

Best een kutconcert trouwens, gelukkig was het voorprogramma nog vele malen kutter.


Ik was er niet bij, maar waarom was het een kutconcert? Mochten ze dan toch ergens gaan headlinen, dan weet ik dat ik dan iig een keer Editors ga skippen.

Afgaand op zo'n 'recensie'? Ik denk dat er op het WWW betere info te vinden is dan zoiets. :)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Afgaand op zo’n ‘recensie’? Ik denk dat er op het WWW betere info te vinden is dan zoiets.

Nouja, mocht BlackLies echt met goeie argumenten komen, dan kan ik het nog serieus nemen, meestal is 3FM, StuBru en de rest van het publiek nogal in de 'ja het was wel prima-sfeer'. Dan wil ik iemand die het opeens echt superkut vond gewoon horen over waarom. Dus dat.
 

Sjoerd

Support act
5 dec 2013
869
21
Ik was er gisteren ook bij en vond het juist wel heel tof. Twilight Sad was inderdaad ook niet zo mijn pakkie an, maar ik vond Editors echt heel tof. Van het nieuwe werk vond ik vooral Marching Orders erg tof. Komt wel bij dat ik blijkbaar VIP-plaatsen had gewonnen, dus alles was heel chill geregeld. Lijkt me een logische stap als ze weer op Pinkpop staan. Moet ik wel bij zeggen dat ze voor mij niet hoeven te headlinen, gewoon omdat ik liever een Pearl Jam o.i.d. zie.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Land Graaf wrote:
DennisvdBr wrote:
Zo liet Trommelen aan 3voor 12 weten in 2014: Oktober ’13 stond Pearl Jam eigenlijk al vast, maar een van de kinderen van de bandleden moest examen doen en begon de tour een week later. Waardoor Arctic Monkeys laat nog geboekt werden als headliner na Editors in 2014.


Jan Smeets gaf begin november 2013 reeds aan dat PJ niet op PP 2014 zou spelen vanwege (inderdaad) ‘familie omstandigheden’.
Dat AM laat geboekt werd (als dat zo is) ligt in ieder geval niet daar aan.


Helaas wel..
Jan wist dat dan blijkbaar ook nog niet zo lang in november 2013.
Zie hier, uit het interview met Rob Trommelen:

“Eind oktober zat ik met de handen in het haar”, vertelt Trommelen. “Pearl Jam stond eigenlijk al vast. Het klopte helemaal: de plaat was uit, de band zou op tour gaan. Maar toen bleek een van de kinderen van de bandleden examen te doen en begon de tour een week later, in Ziggo Dome. Voor Pinkpop had ik toen alleen Arctic Monkeys. Leuke band hoor, maar dat is toch niet echt een knaller.”

http://3voor12.vpro.nl/nieuws/2014/Pinkpop-2014/Mojo-Pinkpop-programma-is-twee-keer-zo-duur-als-vorig-jaar-.html

Ik ken het interview Dennis. ;-)
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Land Graaf wrote:
Afgaand op zo’n ‘recensie’? Ik denk dat er op het WWW betere info te vinden is dan zoiets.

Nouja, mocht BlackLies echt met goeie argumenten komen, dan kan ik het nog serieus nemen, meestal is 3FM, StuBru en de rest van het publiek nogal in de ‘ja het was wel prima-sfeer’. Dan wil ik iemand die het opeens echt superkut vond gewoon horen over waarom. Dus dat.

Het was ook niet bedoeld als 'recensie', maar oke:

Het concert zelf was niet heel erg slecht ofso, maar wel een heel stuk minder dan hun Pinkpop-optreden in 2014. Daar speelden ze in een uur tien uitstekende nummers en ik wist eigenlijk al dat ze daar niet overheen konden komen. Nu hebben ze een nieuw album waar ze 8 nummers van spelen, terwijl alleen Marching Orders goed klonk live. Ze hebben weliswaar vijf albums, maar alles bij elkaar niet genoeg goede muziek om een set van 1 uur 50 te vullen. De nummers die van het eerste en tweede album af kwamen klonken nog wel overtuigend moet ik zeggen. Als headliner voor Pinkpop of Werchter is het natuurlijk wel een veilige gok, want het is een niet erg controversiële band verder en zet wel een prima setje in elkaar.

Alles bij elkaar had ik het nog wel een leuk optreden gevonden in de tijd dat ik Editors nog leuke muziek vond, maar nu klinkt het voor mij gewoon als de zoveelste indierockband eigenlijk. Dus ik wil ook niet zeggen dat iedereen nou Editors moet gaan skippen volgend jaar, als je het thuis leuke muziek vindt ga je het ook wel een leuk optreden vinden waarschijnlijk.
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Land Graaf wrote:
Afgaand op zo’n ‘recensie’? Ik denk dat er op het WWW betere info te vinden is dan zoiets.


Nouja, mocht BlackLies echt met goeie argumenten komen, dan kan ik het nog serieus nemen, meestal is 3FM, StuBru en de rest van het publiek nogal in de ‘ja het was wel prima-sfeer’. Dan wil ik iemand die het opeens echt superkut vond gewoon horen over waarom. Dus dat.


Het was ook niet bedoeld als ‘recensie’, maar oke:

Het concert zelf was niet heel erg slecht ofso, maar wel een heel stuk minder dan hun Pinkpop-optreden in 2014. Daar speelden ze in een uur tien uitstekende nummers en ik wist eigenlijk al dat ze daar niet overheen konden komen. Nu hebben ze een nieuw album waar ze 8 nummers van spelen, terwijl alleen Marching Orders goed klonk live. Ze hebben weliswaar vijf albums, maar alles bij elkaar niet genoeg goede muziek om een set van 1 uur 50 te vullen. De nummers die van het eerste en tweede album af kwamen klonken nog wel overtuigend moet ik zeggen. Als headliner voor Pinkpop of Werchter is het natuurlijk wel een veilige gok, want het is een niet erg controversiële band verder en zet wel een prima setje in elkaar.

Alles bij elkaar had ik het nog wel een leuk optreden gevonden in de tijd dat ik Editors nog leuke muziek vond, maar nu klinkt het voor mij gewoon als de zoveelste indierockband eigenlijk. Dus ik wil ook niet zeggen dat iedereen nou Editors moet gaan skippen volgend jaar, als je het thuis leuke muziek vindt ga je het ook wel een leuk optreden vinden waarschijnlijk.

Oké, ja daar ben ik ook bang voor, dat Editors als me niet genoeg kan boeien voor een headlinerpositie. Mijn festivalkeuze hangt er nog steeds redelijk van af. Stel dat Editors headlinen, dan ga ik simpelweg niet, want dan weet ik dat de sub op die dag waarschijnlijk ook niet veel beter is. Dan ga ik liever naar Best Kept. Komen Editors als sub van bijv. Pearl Jam, of als 3fm headliner ofzo, dan overweeg ik Pinkpop wel zeker.
 

Joey

Playlistbediener
4 jun 2015
6
0
Op de website van de Foo FIghers is er wat aangepast.
Zie dit zojuist (was nog niet eerder volgensmij)..

The Wish Is Drawn Inside........
 

hendriks11

Playlistbediener
27 nov 2013
9
0
See you tomorrow...Misschien omdat ze vandaag en morgen weer in de HMH staan ;-)

Concert Editors was super, voorprogramma wel slecht inderdaad!
 

Aardappelhoofd

Playlistbediener
6 jan 2014
36
15
Op de website van de Foo FIghers is er wat aangepast.
Zie dit zojuist (was nog niet eerder volgensmij)..

The Wish Is Drawn Inside……..

Gaat waarschijnlijk over een nieuwe serie van sonic highways.
 

SanderA

Campingartiest
18 mrt 2014
82
0
Ben er even verder ingedoken.

Idd, wordt vaak gezegd een nieuwe serie, een EP met 5 nummers opgenomen in Austin...

Verwacht ze idd niet voor volgend jaar, die discussie kunnen we helaas wel sluiten denk ik.

Hier nog de link met speurneuzen naar het logo op de website en de tekst:

http://bbs.foofighters.com/showthread.php?t=168835
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken