Pinkpop 2016

Romy

Dagopener
15 sep 2015
602
0
Hoe durf je Mainstreet te vergeten!! En ik vind dat JB ook wel een plaatsje verdient in de line-up hoor!!
 

Sav

Playlistbediener
12 okt 2014
29
0
Dan wil ik de nieuwe K3 ook zien, Pinkpop is de perfecte kans om hun nieuwe line-up te testen!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Dan wil ik de nieuwe K3 ook zien, Pinkpop is de perfecte kans om hun nieuwe line-up te testen!
Leuk! Zie ik ze 2 keer, ook al in het MECC 24 januari met m'n dochtertje ;)
:mrgreen:
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
Even serieus...
Ik was aan het denken aan de aflsuiters van 3FM-stage aankomend jaar.
Al reeds on tour dan is Florence and the Machine.
Daarbij Sam Smith moet nog afgelopen jaar 'goed' maken.
Als laatste dacht ik aan Maroon 5, zal ook zeggen waarom want ik roep dit niet uit het niets.
Blijkbaar gaan de heren waarschijnlijk volgens de geruchtjes op festival tour, lijkt me 3FM-stage afsluiter wel de maximale spot voor ze.
Heb je daar toch 3 pop en 3fm acts staan.
Wat denken jullie hier over?
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ah… het pinkpopforum is weer op niveau als vanouds.



Dennis1808 wrote:
Wat voor Belgen zouden er eigenlijk volgend jaar op Werchter staan? Van mij mag Intergalactic Lovers wel eens een spot krijgen in The Barn. Als ze dan toch bezig zijn, de Compact Disk Dummies mogen ook wel eens de Klub C openen.


Pinkpop topic he Dennis
1f609.png

Whoops. Ironie ten top
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Even serieus…
Ik was aan het denken aan de aflsuiters van 3FM-stage aankomend jaar.
Al reeds on tour dan is Florence and the Machine.
Daarbij Sam Smith moet nog afgelopen jaar ‘goed’ maken.
Als laatste dacht ik aan Maroon 5, zal ook zeggen waarom want ik roep dit niet uit het niets.
Blijkbaar gaan de heren waarschijnlijk volgens de geruchtjes op festival tour, lijkt me 3FM-stage afsluiter wel de maximale spot voor ze.
Heb je daar toch 3 pop en 3fm acts staan.
Wat denken jullie hier over?

Hangt er echt vanaf wat die laatste headliner wordt denk ik. Als dat ook in de rockhoek zit dan zie ik 3FM stage wel als de poptempel. Mocht er een grote popnaam komen afsluiten dan denk ik dat er meer op mainstage zullen staan.
Ze zullen het toch een beetje moeten verdelen, heb echt geen zin in clashes volgend jaar
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik hoop dat 39 second to mar s komt! Maar Pearl Jam niet want die vind ik kut!

http://oor.nl/#!/articles/jared_leto_de_studio_in_met_thirty_seconds_to_mars/news

Ze zitten in de studio. Ik maak me op voor het ergste....
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
30 seconds to mars, leuk, doet me denken aan toen ik 16 was.

Mogen voor de nostalgie van mij wel komen, op een mooi lage spot maar voor Jareds mooie stem die 25% van een liedje maar zingt hoeven ze niet te komen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
30 seconds to mars, leuk, doet me denken aan toen ik 16 was.

Mogen voor de nostalgie van mij wel komen, op een mooi lage spot maar voor Jareds mooie stem die 25% van een liedje maar zingt hoeven ze niet te komen.

toen ik 16 was was de kwaliteit niet veel beter :oops:
http://www.top40.nl/bijzondere-lijsten/top-100-jaaroverzichten/1995
 

Sav

Playlistbediener
12 okt 2014
29
0
In de hoogtijdagen van mij beschamende emo periode heb ik 30 Seconds To Mars 2x gezien en het was om te janken. Vind ze qua muziek best tof maar ze speelden maar 1 nummer van A Beautiful Lie, persoonlijk m'n favoriete album van ze, en van de nieuwe nummers die ze wel speelden werd maar 30% daadwerkelijk door Leto gezongen.
 

Stoffer

Gouden Tip
13 dec 2013
422
8
In de hoogtijdagen van mij beschamende emo periode heb ik 30 Seconds To Mars 2x gezien en het was om te janken. Vind ze qua muziek best tof maar ze speelden maar 1 nummer van A Beautiful Lie, persoonlijk m’n favoriete album van ze, en van de nieuwe nummers die ze wel speelden werd maar 30% daadwerkelijk door Leto gezongen.

Leto zingt helaas maar gemiddeld genomen 30% van de hele show. Ze waren idd best tof alleen tegenwoordig wil ik toch wel wat meer dan 30% van een liedje uit de mond van een zanger horen anders kan iedere pinkpopper wel de mic pakken en de nummers van 30STM zingen
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.397
592
Ze zitten in de studio. Ik maak me op voor het ergste….

En terecht. Als je een grafiekje maakt van de kwaliteit van hun albums is dat een rechte lijn van linksboven naar rechtsonder zeg maar (kwaliteit op de y-as en tijd op de x-as, zie onder). Maar goed, lijken me nog altijd wel vermakelijke liveshows, heb er helaas nooit een kunnen bijwonen.

 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Dennis1808 wrote:
Ze zitten in de studio. Ik maak me op voor het ergste….

En terecht. Als je een grafiekje maakt van de kwaliteit van hun albums is dat een rechte lijn van linksboven naar rechtsonder zeg maar (kwaliteit op de y-as en tijd op de x-as, zie onder). Maar goed, lijken me nog altijd wel vermakelijke liveshows, heb er helaas nooit een kunnen bijwonen.


@black-lies ik heb er bewondering voor dat je serieus de tijd hebt genomen om een grafiek te maken. Chapeau!
 

Gloeilamp

Sunset slot
24 nov 2013
2.467
3
Haha. Was je vandaag vrij Jeroen?

On topic: @dennisvdbr Ik schat Florence & the Machine en Maroon 5 toch iets hoger in dan headliner op 3FM. Dit zijn allebei namen die de Ziggo Dome vullen en het verleden heeft uitgewezen dat namen van die grootte ook nog weleens als headliner worden geboekt op het hoofdpodium. Met deze twee namen zie ik ook dat niet gebeuren, maar ik denk dat ze te groot zijn voor een plek op 3FM. Sam Smith zou daarentegen wel een prima headliner zijn voor 3FM, die inderdaad nog wat goed te maken heeft.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Wel jammer dat ze voor hun self-titled geen plaat hebben gemaakt. Was een meesterwerk dan geweest
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.472
716
Maar gaat Sam Smith uberhaupt nog verder touren volgende zomer? Zijn huidige plaat is al van begin 2014 uit, en de bijhorende tour zal bijna 2 jaar geduurd hebben, inclusief stemproblemen tussenin. Ik kan me inbeelden dat hij dan een tijdje gaat pauzeren, op zijn minst om een nieuwe plaat af te werken.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Maar gaat Sam Smith uberhaupt nog verder touren volgende zomer? Zijn huidige plaat is al van begin 2014 uit, en de bijhorende tour zal bijna 2 jaar geduurd hebben, inclusief stemproblemen tussenin. Ik kan me inbeelden dat hij dan een tijdje gaat pauzeren, op zijn minst om een nieuwe plaat af te werken.

Hij heeft aangegeven eventjes vrij te nemen. Verwacht dus eigenlijk geen tour van hem komend jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.573
6.771
hmmm, dan is idd de vraag hoe lang Sam Smith vrijaf neemt...
Florence & the Machine, duikt wel zo'n beetje overal op, misschien dan elders als headliner beter toch...
Maroon 5 weet ik nog net niet zo, ze waren zelfs gepolst voor vervanging van Foo Fighters dit jaar ( http://www.limburger.nl/article/20150615/REGIONIEUWS01/306159992/1056# ).
Als sub voor Pearl Jam (?) dan maar ;)
Het zijn eventueel wel headliner waardige acts anno 2016, maar had Pinkpop in 2015 (volgens uitleg Jan, bedoeld waarschijnlijk Elbow, Avicii, The Script, Pharrell, Placebo?) ook niet meer 'headliner's' staan op sub plekken.
Is in 2016 dan toch ook mogelijk dat je sub's headliner waardige acts zijn, het is opbouwen top-down, eerst de headliners, dan de sub's (second headliners), en dan (met alle respect) de rest.
btw, Editors zal ook een mooie mainstage sub zijn voor Pearl Jam (indien beide zouden komen).
Blijkbaar was dat in 2014 ook al de bedoeling.
Zo liet Trommelen aan 3voor 12 weten in 2014: Oktober '13 stond Pearl Jam eigenlijk al vast, maar een van de kinderen van de bandleden moest examen doen en begon de tour een week later. Waardoor Arctic Monkeys laat nog geboekt werden als headliner na Editors in 2014.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken