Pinkpop 2016

Dieter98

Gouden Tip
16 mei 2015
490
9
is coldplay niet te kort dag ten opzichte van de vorige editie. als je kijkt ook naar wat nog meer waarschijnlijk gaat touren
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
“iedereen verwacht dat Coldplay stadionoptredens gaat doen en niet festivals”

Kan ook de Muse constructie worden..festivals pakken in de zomer en dan daarna uitgebreide stadiontour

Ik persoonlijk heb liever Coldplay dan PJ…zolang de Editors maar geen headliner worden is het mij om het even.
Ik persoonlijk heb liever Pearl Jam dan Coldplay…zolang de Editors maar geen headliner worden of nog beter een jaar overslaan is het mij om het even.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Ik persoonlijk heb liever Pearl Jam dan Coldplay…zolang de Editors maar geen headliner worden of nog beter een jaar overslaan is het mij om het even.

Zijn we het in ieder geval daar over eens..hahaha :p
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.651
105
Ik persoonlijk heb liever Pearl Jam dan Coldplay…zolang de Editors maar geen headliner worden of nog beter een jaar overslaan is het mij om het even.

Zijn we het in ieder geval daar over eens..hahaha
1f61b.png

Toch durf ik er mijn handen voor in het vuur te steken dat Editors komen. Ze zijn natuurlijk keihard geliefd door 3FM, en trekken altijd wel publiek dat het wel leuk vind om ze eens te zien. Als ik dan ook nog eens lees dat sommige sites ze nog steeds onder de noemer 'postpunk' durven te plaatsen, schrik ik toch wel even. Dan liever echte postpunk als The Soft Moon, maar dat is niet hip genoeg voor Pinkpop vrees ik
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
attentie deelnemers Het Pinkpop Voorspel-spel 2016!
RONDE 2
Deze ronde start nu.
Geef 10 namen die jij op Pinkpop verwacht. Correcte naam 10 punten en correct podium 5 bonuspunten.
LET OP: namen doorgeven én het podium waarvan je denkt dat deze act speelt (Main Stage, 3FM Stage, Brand Bier Stage, Stage 4, Garden Of Love).
Ronde 2 eindigt 7 december 12:00, info en spelregels zie post nr 1 http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/#post-84777 .
http://forum.festileaks.com/forums/topic/het-pinkpop-voorspel-spel-2016/page/4/#post-86009
 

Joeri147

Playlistbediener
28 feb 2014
49
0
Gister naar een concert van Graveyard geweest in de Melkweg. Ik heb na afloop nog met de gitarist gepraat en gevraagd naar Pinkpop/Werchter. Over Werchter wist hij weinig, maar hij dacht wel dat ze op Pinkpop zouden spelen komend jaar. Moet er wel bij zeggen dat hij aan gaf 'confused' te zijn door alle nieuwe boekingen en het dus niet helemaal zeker wist.

Ze stonden er in 2013 ook, hebben nu net een nieuw album uit en het zou goed passen op de Rammstein dag =).
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
1 van deze 'bandjes' zal Pinkpop openen in 2016!
http://www.1limburg.nl/finalisten-bandjeswedstrijd-nu-nooit-bekend
Finalisten bandjeswedstrijd Nu of Nooit bekend

De zes bands die op 12 december in het Parkstad Limburg Theater in Heerlen mogen strijden om een plek op de Pinkpop-affiche zijn bekend.
Zaterdagavond werd in de ECI Cultuurfabriek in Roermond de zesde en laatste voorronde gehouden. Eerdere voorrondes waren in Heerlen, Weert, Maastricht, Sittard en Venlo.
Pinkpop
De wedstrijd Nu of Nooit wordt georganiseerd door Stichting Popmuziek Limburg, om elk jaar de meest veelbelovende popact van Limburg te vinden. De winnaar mag traditiegetrouw het Pinkpop-festival in Landgraaf openen. De afgelopen jaren viel die eer onder meer te beurt aan Jick Munroe & the Amazing Laserbeams, Madi, Sungrazer en Christopher Green.

De zes finalisten zijn:
Forgettoforgive (rock, Heerlen)
Waking Skies (voorheen Band van der Lende, pop, Herkenbosch)
Crazy Cult Roadshow (rock, Maastricht)
Statesmen (pop, Heerlen)
Storksky (rock, Sittard)
Sula (hiphop, Reuver)

meer info via Stichting Popmuziek Limburg :
http://www.spl.nl/page/nieuws.dot?node=131065ed-90a1-42b9-a798-46d6594c7f60
 

Roman

Campingartiest
10 apr 2014
89
27
12 december al? Meen me te herinneren dat altijd de winnaar bekend gemaakt in het weekend voor de persconferentie.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
12 december al? Meen me te herinneren dat altijd de winnaar bekend gemaakt in het weekend voor de persconferentie.
correct, er is dit jaar voor gekozen om de wedstrijd en de finale eerder te houden.
Dit omdat met professionele coaches de deelnemers voorbereid zullen worden op de finale.
Na de finale zullen coaches tevens de winnende band intensief begeleiden richting het Pinkpop-optreden.
 

Daantje

Dagopener
21 mrt 2015
518
70
Within temptation is idd een mogelijkheid.

Editors 3 keer HMH uitverkocht.
Populair genoeg dus voor pinkpop wederom.

En ik heb ook liever Pearl jam ?

Afwachten maar.......
 

whiteandblack

Playlistbediener
16 jan 2014
29
0
Offspring zou heerlijk zijn en reëel. Zou Saint Asonia en Tremonti ook graag zien, Saint Asonia staat nu in voorprogramma van Mortley Crue in EU tour en geen idee of ze naar Europa komen deze zomer en festivals gaan doen. Mark Tremonti heeft wel aangegeven dat na opnemen van Alter Bridge album in maart hij 3/4 maanden gaat touren met Tremonti, zou nice zijn op Rammstein dag. Voor Myles met Slash geld t zelfde maarja die stonden er vorig jaar ookal ;)
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
8.074
2.084
Weet iemand of er deze week nog nieuwe namen bekend worden gemaakt voor een festival in binnen of buitenland?
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.535
835
Weet iemand of er deze week nog nieuwe namen bekend worden gemaakt voor een festival in binnen of buitenland?

Vrijdag 4 uur voor Werchter waarschijnlijk weer. Pinkpop deze week denk ik niet.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.732
7.506
In het Rock Werchter topic had iemand het over dat Ellie Goulding tot 21 juni bezig is met de noord Amerika tour. Geen pinkpop dus (niet dat ik dat erg vind).
Even een raar zijspoortje. Keith Richards heeft een solo album uitgebracht. Ik kom er zelf niet achter of hij hiermee ook tourt. Ik zie alleen sterke geruchten dat de rolling stones in het vroege voorjaar in zuid Amerika touren. Heel Misschien zomertour europa voor Keith Richards? Met de nadruk op heel misschien.
 

whiteandblack

Playlistbediener
16 jan 2014
29
0
Zou Megadeth een keer op Pinkpop kunnen staan dit jaar? Of zullen die als ze naar Nederland komen naar Fortarock gaan? Zijn bevestigd voor Hellfest dus rond Pinkpop in Europa en op festivals.
 

Land Graaf

Geliefde act
14 mrt 2014
1.355
0
Zou Megadeth een keer op Pinkpop kunnen staan dit jaar? Of zullen die als ze naar Nederland komen naar Fortarock gaan? Zijn bevestigd voor Hellfest dus rond Pinkpop in Europa en op festivals.

Van vorig jaar een 3FM meuk festival naar dit jaar een metal festival? Zou leuk zijn maar nee, hoewel Pinkpop van links naar rechts slingert in de programmering zal Megadeth niet op PP te staan
maar schijnt wel zo goed als rond te zijn met FortaRock.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.574
6.772
Eens zien waar Sweden Rock mee komt over 45 minuten??
In het zelfde weekend met Pinkpop, 8 t/m 11 juni 2016.
Vorig jaar deelde we 1 van de headliners op 3FM stage, dat was Slash en Myles Kennedy met the Conspirators.
Verder kan er een classic act in zitten voor Pinkpop Classic.
Misschien een aantal namen voor FortaRock, nog.
Ik heb geen hoge verwachting, maar eens kijken wat er komt???
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.678
730
Voor zover ik het kan zien zijn het geen namen voor PP bij Sweden Rock. Fortarock zou nog wel in de vijver kunnen vissen.

http://www.swedenrock.com/en/festival
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken