Pinkpop 2016

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ben zelf woonachtig in Limburg en wil m’n kaartje bij t VVV kantoor halen. Hoelaat zou ik ’s morgens in de rij moeten gaan staan?

Heb hier totaal geen idee van eerlijk gezegd.
Dat is wel afhankelijk van het VVV kantoor.
Ik hoop toch zeker dat men niet zo gek is om 20:00 uur op 19 februari vrijdag avond al klaar te gaan staan. Want als er 1 schaap over de dam is..............

Nu met RW er naast met ticketverkoop, moeten we afwachten. Maar gezien de beschikbaarheid nog daar, kan het wel eens minder hard gaan dan we dachten.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
Woensdag verwacht ik:
– De Staat
– Haevn
– The Brahms
– Causes
– Storksky

En misschien nog Common Linnets..

Haevn, Common Linnets staan ook op concert at sea. Weet niet of dat uitmaakt?
(Net als Jett Rebel, Typhoon en Douwe Bob)
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Haevn, Common Linnets staan ook op concert at sea. Weet niet of dat uitmaakt?
(Net als Jett Rebel, Typhoon en Douwe Bob)

Haevn ga ik zeer zeker van uit. Eerder al een verspreking van ze gehoord. Vandaag nog gevraagd. Geven ze aan dat ze woensdag repetitie hebben, met een smile.
 

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
381
107
Ben zelf woonachtig in Limburg en wil m’n kaartje bij t VVV kantoor halen. Hoelaat zou ik ’s morgens in de rij moeten gaan staan?

Heb hier totaal geen idee van eerlijk gezegd.

Twee jaar geleden stond ik om 3:00 in Gulpen (bewuste gok op een kleine VVV) en was vlak na mij uitverkocht. Vorig jaar was ik er om 7:30 uur en waren de weekendkaarten drie personen na mij uitverkocht.
Heb al gehoord dat komende vrijdag er om 19 uur bij VVV Landgraaf zitten en Satisfaction in Heerlen. En precies zoals Dennis zegt als er 1 schaap over de dam is...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Vinden mensen het niet behoorlijk duur voor 2,5 dag festival?
In principe wel bijna 200 euro voor 3 dagen festival, met mogelijkheid om op de camping te staan inclusief.
Maar kijkend naar andere festivals, valt het dan ook weer mee.
Ik bekijk op het zelf elk jaar op Pinkpop zo, wat kan ik allemaal zien in het tijdschema (op vrijdag 8 acts, zaterdag 10 acts, zondag 10 acts en dan ook volledige set).
Daarbij ook nog eens 3 headliners van formaat, waar normaal gezien 2 headliners bij zijn waar je voor een los concert al 80 a 100 euro betaald, dus ook al in principe rond 160 a 200 euro. Dan nog met de rest erbij, vind ik de prijs nog altijd meevallen.
Tja, inflatie is een pain in the ass, 10 jaar terug betaalde je nog 99 euro voor een weekend kaart. Maar de tijden zijn (ook bij festivals) veranderd, alles is duurder hè....
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Veel plezier om 19 uur in de vrieskou. Ik blijf het niet snappen dat mensen dat ervoor over hebben. 's nachts rond een uur of 4/5 kan ik misschien nog begrijpen. Ik blijf erbij dat dat de mensen alleen maar gekker maakt. Ik verwacht ongeveer soortgelijke taferelen als vorig jaar, misschien iets minder ivm 3 headliners delen met Rock Werchter.
 

Baas

Gouden Tip
21 okt 2013
486
34
Bovendien is Pinkpop een vrij goedkoop festival qua eten en drinken, ja 2,50 voor een bon is niet goedkoop maar wel in vergelijking met andere 'Major' festivals waar het al gauw tegen de 3 euro aanzit.
 

Pim

Randprogramma
24 mrt 2013
233
1
Het is veel geld, natuurlijk. Je zit inclusief reiskosten, parkeerkaart, eten/drinken al snel op ruim €400 voor een weekendje Pinkpop. Maar je koopt daarvoor wel een mooie beleving!

Ben ook benieuwd naar de verkoop via de Primera. Er zijn +/- 475 Primera's, ik verwacht echt niet bij elke Primera lange rijen voor de deur.
Vraag me ook af of die Primera's een speciale ticketcomputer hebben met voorrang op de wachtrij, of dat die verbinding straks ook volloopt. Heb hier serieus nog nooit iemand een ticket zien kopen bij de Primera eigenlijk.




 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Woensdag verwacht ik:
– De Staat
– Haevn
– The Brahms
– Causes
– Storksky

Lucas Hamming zal ook wel op Pinkpop staan toch?
Douwe Bob ivm Songfestival?
Lil'Kleine en Ronnie misschien?
en verder weet ik echt niet wat 3fm draait.

Waar is trouwens dat gezever gebleven van een paar dagen geleden toen de helft niet zat te wachten op Paul?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Waar is trouwens dat gezever gebleven van een paar dagen geleden toen de helft niet zat te wachten op Paul?
Die keren Pinkpop nu volledig de rug toe omdat McCartney nu echt aangekondigd is??
Of zo iets...
 

KK

Playlistbediener
25 feb 2015
6
0
KK wrote:
Ben zelf woonachtig in Limburg en wil m’n kaartje bij t VVV kantoor halen. Hoelaat zou ik ’s morgens in de rij moeten gaan staan?

Heb hier totaal geen idee van eerlijk gezegd.


Twee jaar geleden stond ik om 3:00 in Gulpen (bewuste gok op een kleine VVV) en was vlak na mij uitverkocht. Vorig jaar was ik er om 7:30 uur en waren de weekendkaarten drie personen na mij uitverkocht.
Heb al gehoord dat komende vrijdag er om 19 uur bij VVV Landgraaf zitten en Satisfaction in Heerlen. En precies zoals Dennis zegt als er 1 schaap over de dam is…

Wilde dit jaar ook naar Gulpen gaan, om precies die reden. Zat aan ong 6.00uur/half 6.30 te denken, goeie tijd denk je?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Niemand kan echte indicatie geven van hoelaat je ergens moet gaan staan. Denk alleen dat rond een uur or 6/7 wel oke moet zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.776
6.521
Timmetje wrote:
Vinden mensen het niet behoorlijk duur voor 2,5 dag festival?


In principe wel bijna 200 euro voor 3 dagen festival, met mogelijkheid om op de camping te staan inclusief.
Maar kijkend naar andere festivals, valt het dan ook weer mee.
Ik bekijk op het zelf elk jaar op Pinkpop zo, wat kan ik allemaal zien in het tijdschema (op vrijdag 8 acts, zaterdag 10 acts, zondag 10 acts en dan ook volledige set).
Daarbij ook nog eens 3 headliners van formaat, waar normaal gezien 2 headliners bij zijn waar je voor een los concert al 80 a 100 euro betaald, dus ook al in principe rond 160 a 200 euro. Dan nog met de rest erbij, vind ik de prijs nog altijd meevallen.
Tja, inflatie is een pain in the ass, 10 jaar terug betaalde je nog 99 euro voor een weekend kaart. Maar de tijden zijn (ook bij festivals) veranderd, alles is duurder hè….

Naja, 2,5 dag eerder hé. Vrijdag begint het pas om 16.00u.

Vond persoonlijk vorig jaar qua headliners stukken beter. Denk dat ik dit jaar een dagje doe of het gewoon maar oversla. Heb wat live optredens van Mc Cartney opgezocht en het is niet echt meer om aan te horen.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.651
703
Ik denk dat ik bij mijn oude verkooppunt ga staan. De Primeras zijn niet voorbereid. Die schieten helemaal in de paniek.
Ooit een kaartje voor CAS gekocht.....dat duurde echt lang.
Verouderde hardware....paar dagen was er nog niks bekend. Daar ga ik niet voor in de rij liggen
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.286
4.454
DennisvdBr wrote:
Timmetje wrote:
Vinden mensen het niet behoorlijk duur voor 2,5 dag festival?


In principe wel bijna 200 euro voor 3 dagen festival, met mogelijkheid om op de camping te staan inclusief.
Maar kijkend naar andere festivals, valt het dan ook weer mee.
Ik bekijk op het zelf elk jaar op Pinkpop zo, wat kan ik allemaal zien in het tijdschema (op vrijdag 8 acts, zaterdag 10 acts, zondag 10 acts en dan ook volledige set).
Daarbij ook nog eens 3 headliners van formaat, waar normaal gezien 2 headliners bij zijn waar je voor een los concert al 80 a 100 euro betaald, dus ook al in principe rond 160 a 200 euro. Dan nog met de rest erbij, vind ik de prijs nog altijd meevallen.
Tja, inflatie is een pain in the ass, 10 jaar terug betaalde je nog 99 euro voor een weekend kaart. Maar de tijden zijn (ook bij festivals) veranderd, alles is duurder hè….


Naja, 2,5 dag eerder hé. Vrijdag begint het pas om 16.00u.

Vond persoonlijk vorig jaar qua headliners stukken beter. Denk dat ik dit jaar een dagje doe of het gewoon maar oversla. Heb wat live optredens van Mc Cartney opgezocht en het is niet echt meer om aan te horen.

Heb zelf wat fragmenten van Roskilde 2015 en Moskou 2011 gezien. Ok, je kunt horen dat ie al een tijdje zingt, maar ik vind het nog best meevallen. En het publiek ziet er enthousiast uit.
 

Shaverion

Support act
12 nov 2012
1.129
0
Vinden mensen het niet behoorlijk duur voor 2,5 dag festival?

Ik vind een weekendticket niet heel duur. Je hebt gelijk dat Pinkpop relatief weinig festival in de vorm van muziek bied voor het geld wat je betaald maar je betaald natuurlijk voor meer dan dat. De sfeer, camping, beleving, etc.

Wat ik dan weer niet snap is hoe mensen 100euro voor een dagkaart neertellen. Als je begin van de middag een keer aan komt en 's avonds de laatste trein terug pakt mis je in mijn ogen al de helft van de festivalervaring en over het algemeen komen die mensen ook voornamelijk voor de headliner. 100euro voor een festivalset is dan nauwelijks meer te rechtvaardigen.
 

Festivaltime

Randprogramma
31 jan 2016
118
11
Kloppen deze geruchten wel? Dua Lipa, Royal Republic, Anderson Paak, The Analogues, Imagine Dragons, Gerson Main op Pinkpop 2016???
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Kloppen deze geruchten wel? Dua Lipa, Royal Republic, Anderson Paak, The Analogues, Imagine Dragons, Gerson Main op Pinkpop 2016???
Geen idee. Royal Republic kan best imo...
Maar laat me maar eens weten hoe je er aan komt (eventueel PM)??
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken