Paaspop 2026

Ik heb vandaag wat eerder het terrein verlaten want ik wil er morgen om 14:30 zijn en er kon toch niks meer over Pendulum heen. Dus hier al mijn top 5 van de zaterdag:

1. Pendulum
  2. Prima Nocta
  3. The Gathering
  4. Windrose
  5. Deadletter
Eervolle vermelding: Blue Grass boogieman en Beach boys best

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Ik ben ook in een opwelling naar Paaspop afgezakt vandaag (vijf uur een ticket aangeboden gekregen, anderhalf uur later in Schijndel). Pendulum gaat nooit meer zo vet worden als op Graspop 2024, maar was ook nu weer goed. Voor de rest is vooral Deadletter als goed optreden blijven hangen. Scooter was hilarisch slecht maargoed.
Het was mijn eerste keer daar, dus ik was ook wel onder de indruk van de aankleding, en over het algemeen was de sfeer ook gewoon top. Zeker voor herhaling vatbaar.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Moniek
Ik heb vandaag wat eerder het terrein verlaten want ik wil er morgen om 14:30 zijn en er kon toch niks meer over Pendulum heen. Dus hier al mijn top 5 van de zaterdag:

1. Pendulum
  2. Prima Nocta
  3. The Gathering
  4. Windrose
  5. Deadletter
Eervolle vermelding: Blue Grass boogieman en Beach boys best
Ja die beach boys konden ook wel spelen! Normaal heb ik t niet zo met cover bands maar deze waren wel tof

• Leuk
Waarderingen: Louwers en Moniek
Voor mij ook Pendulum op 1! Prima Nocta was ook prima tijdens het eten.

Vandaag de route van mijn zoontje (7 mijlslaarzen aan). Vooralsnog is Bente de verrassing van het weekend, dat staat echt als een huis.

• Leuk
Waarderingen: Louwers en Moniek
Wat was IJsland gisteren hard. Eigenlijk totaal niet mijn ding, maar vanaf 2/3de (laat die koppen rollen ofzo) echt los gegaan. The Gathering was ook vet. Scooter aanfluiting

• Leuk
Waarderingen: Moniek
Antoon heeft het zwaar in de Apollo!

Na de show van Noorderslag (3voor12) had ik er meer van verwacht. Prima beats en staging, verder flinterdun. Staat op veel festivals hoog op de line-up

Gisteren toch nog een dag geweest, laatste keer was 2018 geloof ik ! Was een erg leuke dag en ook echt gezellig ! Wel verschil tussen de ene kant (Warehouse) en de andere kant (Apollo) betreft het soort publiek haha.
Enige moeilijke clash was ijsland vs Pendulum, maar op basis van dat ik Pendulum al vaak gezien heb , gekozen voor ijsland, en wat was dat ongelooflijk vet! Echt geen seconde spijt gehad.
Verder vond ik Paceshifters en chibi ook erg leuk.
Ook het vermelden waard: Schorry Molly, wat een feestje, echt een leuke band en Scooter is wel een gimmick, echt geen reet aan. Maar blijkbaar waren er een hoop mensen die het wel leuk vonden.

Zo ik ben nu thuis! Laatste nacht niet meer op de camping met dank aan mijn buren die de pret aardig voor me aan t verpesten waren. Maar goed!

Ik heb geen top 5 per dag, want dan zit de vrijdag zo goed als vol tributes. Hier dan een top 10 van het weekend!

10. The Dirty Daddies
9. Punk Rock Factory
8. Leif De Leeuw Band
7. Nova Twins
6. Wind Rose
5. Native James
4. Scooter
3. The Butcher Sisters
2. The Gathering
1. Pendulum
(Honorable Mention: K3 want dat was niks anders dan een uurtje jeugdsentiment)

Van alle edities die ik tot nu toe heb meegemaakt moet ik zeggen dat ik dit jaar zowel de line up als de sfeer eigenlijk het matigste vond tot nu toe.

Plus, als je ziet hoe vol de Thunderbolt eigenlijk altijd wel stond mogen ze toch wel meer rock boeken lijkt mij?
Of ik volgend jaar nog eens ga ligt toch sterker aan de line up dan het afgelopen jaren heeft gelegen.

Ik kreeg FOMO dus toch geen paaseieren zoeken, maar een zondagmiddag bandjes kijken.
Heel erg benieuwd naar de Lambrini Girls, maar die kwamen niet …🙈
De dag startte met Hiigo. Enthousiast bandje met Nederlandse teksten in een stijl van de jaren tachtig. Daarna overgestoken naar de eethal waar Ragmob vrolijke bluegrass ging spelen. Er was geen hond op af gekomen, wat het een troosteloos aanzicht gaf. Na een paar nummers dus de bar opgezocht, een korte passage bij Grote Geelstaart ( experimentele jazz/electro; voor mij te lastig) en op tijd terug naar de Phoenix (tent) voor Tom Smith. De voorman van de Editors speelde samen met een begeleidende vriend een akoestische set van zijn nieuwe solo-album. Enigszins plichtmatig, uiteraard van sublieme kwaliteit en met een paar Editorsnummers (o.a. Papillion) als toetje. Het geroezemoes van het publiek deed wel een beetje afbreuk aan de ervaring. Dat wordt op Werchter vast een mooie ervaring!
Om de energie terug te vinden werd na afloop de buitenlucht opgezocht bij Marlon Pichel. Heerlijk energieke soul van de drummende zanger waar de zon een schepje bovenop deed en het publiek vrolijk op danste. Een mooi feestje dus!
De food line-up was met de vele (bekende) foodtrucks ook meer dan prima en met volle buik was het dansen op de punk van Karen Dio. De Braziliaanse punker stond met een gitarist en drummer op het podium van een voor 2/3e gevulde zaal (Shelter), die gedurende de show nog wat leger liep. Het optreden had voldoende energie, maar kwam niet echt los. Typerend daarvoor was ook dat haar meest gestreamde nummer Sick Ride 2x werd gespeeld (als laatste nummer).
De grootste zaal Apollo had ik nog niet gezien, dus met een halve show van Pommelien Thijs werd dat hokje ook afgevinkt. Waar ik Pommelien de laatste jaren vakkundig heb omzeild, moesten we er nu maar eens aan geloven. En ik moet zeggen de mooie stem met ferme uithalen en frisse persoonlijkheid maakte de kennismaking aangenaam.
En dit was ook het laatste optreden voor mij. Met veel voor mij bekende bands/zangers in de line-up (en ook veel te veel waar ik niet dood gevonden wil worden) en eigenlijk maar 1 gewenste toevoeging op deze dag, waar -door het annuleren van de Lambrini girls- ook veel te lang op moest worden gewacht, het instant feestje bij de ska/polka van Dubioza Kolektiv, werden de munten opgemaakt en de terugreis aangevangen.

Users who are viewing this thread