Paaspop 2026

Zo ik ben nu thuis! Laatste nacht niet meer op de camping met dank aan mijn buren die de pret aardig voor me aan t verpesten waren. Maar goed!

Ik heb geen top 5 per dag, want dan zit de vrijdag zo goed als vol tributes. Hier dan een top 10 van het weekend!

10. The Dirty Daddies
9. Punk Rock Factory
8. Leif De Leeuw Band
7. Nova Twins
6. Wind Rose
5. Native James
4. Scooter
3. The Butcher Sisters
2. The Gathering
1. Pendulum
(Honorable Mention: K3 want dat was niks anders dan een uurtje jeugdsentiment)

Van alle edities die ik tot nu toe heb meegemaakt moet ik zeggen dat ik dit jaar zowel de line up als de sfeer eigenlijk het matigste vond tot nu toe.

Plus, als je ziet hoe vol de Thunderbolt eigenlijk altijd wel stond mogen ze toch wel meer rock boeken lijkt mij?
Of ik volgend jaar nog eens ga ligt toch sterker aan de line up dan het afgelopen jaren heeft gelegen.
Vervelend van de laatste nacht. Om hier meteen op in te haken (het positieve gedeelte volgt 😇).

Onze buren waren echt top. 1 groep en een paar stelletjes van tussen de 20-25. Heel beleefd, gezellig, rustig, ze hoeven met alleen niet de hele tijd meneer te noemen 😂.

Maar verder vond ik de sfeer op de camping mwoh. Dingen ‘lenen’ (tafel/stoelen/attributen) zonder terug te brengen, midden in de nacht op een willekeurige tent duiken, een schoen die voor een tent staat weggooien, schreeuwen, muziek aan op standje max om 4uur ‘s nachts. Vast allemaal te vinden op TikTok/Snapchat, alles voor de likes…

De Barn was leeg? Minder activiteiten dan vorige jaren. Bij de douches lange rijen, toiletten deels niet overdekt, geen overdekt eetgedeelte. Als het slecht weer was geweest…

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Top 3 voor mij:
1 Pendulum.Nu gezien waarom de verhalen op Graspop zo lovend waren.
2.Windrose.Thuis als luistermuziek doet het mij niet veel,maar live echt een feest!
3.Native james

Voor de rest aardige dingen gezien,maar niets echt opzienbarends.

Pendel altijd graag tussen the Shelter en Thunderbolt maar regelmatig overlap.In the Shelter veel van hetzelfde.Miste echt dit jaar een Dool,Amenra of Green lung.
Thunderbolt draait voornamelijk op de (herhalende) tribute acts,wat vaker een original zou mooi zijn.

Verders prima sfeertje op het terrein,Paaspop blijft altijd een mooie mix van jong en oud en liefhebbers van diverse genres.
Ondanks de verhalen gewoon 3 dagen net zo druk als anders.

Hopelijk volgend jaar weer wat vernieuwing in de line-up,aanwezig zal ik vast wel zijn maar het is dat het voor ons op een kwartiertje rijden is.

Top 5 van de zondag:

1. Interplanetary Criminal
2. Native James
3. Karen Dio
4. Horsegiirl
5. Tom Odell

Verder veel in de thunderbolt gestaan. Coldplay tribute viel erg tegen vond ik.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Moniek
Zo rustig typen in de fitness (sorry mensen hier, ondanks 2x douchen, ruik je nog festival).

Prima Nocta gaf tijdens hun concert een zeer pakkende omschrijving van Paaspop, heel vrij vertaald: “normaal staan wij op genre festivals (metal/mystic), op Paaspop staat alles door elkaar en dat maakt het bijzonder. En gaaf dat hier zoveel mensen staan”
Dit is de kracht, maar ook de zwakte. Heel divers (leeftijd, smaak, etc.) maar vergt ook aanpassingsvermogen. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat iedereen zichzelf continu filmt (zelfs de DJ’s tijdens het draaien) en het constante gezoem van drones boven mijn hoofd. Alles draait om socials. Maar dat is de huidige tijd…
Ook onverwacht leuke momenten: zoals de aandachtspanne en stilte bij Tom Odell!
En reclame voor Bacardi/Heineken op de grote schermen, dat kan niet.

Vrijdag rond 11:30 aangekomen, geen file, geen rij, tentje opgezet. Meteen leuke buren, dus prima. Rondje camping gedaan (incl. Paascantus) en die vond ik behoorlijk uitgekleed t.o.v. voorgaande jaren.

Met een zoontje van 11, elke dag vroeg op pad, dus iedere dag bij de eerste 20 op het terrein (doe ik trouwens altijd).

Ook op terrein miste ik de sparkle van de ‘greatest show on earth’.
Positief: wat waren alle medewerkers (bar, security, crew, eten) vrolijk en vooral bij de barren met (te) veel!

Je wilt alle genres een beetje meepakken dus begonnen bij de Disco (Discot!ts), vervolgens Equal Idiots (lekker begin!), Suzan en Freek (🥱), Triggerfinger en door naar het eerste hoogtepunt: Cian Ducrot. Op papier een typische Paaspop act, helaas slechts een paar 1000man, maar vooraan wel echte fans. Super gezellig en voor ons een fantastisch popshow (dit ligt precies in onze gemiddelde muzieksmaak).

Kraantje Pappie was de enige keer dat we niet naar binnen konden, dus naar Jesse Hoefnagels. Dat was niet best, generatiekloofje denk ik.
Het leuke aan de diversiteit aan genres, je kan dingen meepakken die je normaal niet zou zien: Marco Schuitmaker met band. Fantastisch, wat een feest, en gewoon steengoed (voor het genre).
Daarna naar The Warehouse in voor ervaren rot Brennan Heart (top) en The Saints (te hard).

Zaterdag, met heerlijk weer, begonnen bij de Basic Fit en daarna het terrein op met IDA. Leuke beginnende artiest, die een passender publiek verdiende! Om echt alle genres mee te pakken: La June. Vervolgens Paceshifters play Nirvana (toch jammer dat ze met covers volle tenten trekken, als band zijn ze ook top) en alleen bij Paaspop volgen daarna Samson & Marie + K3. K3 was een feest met een gigatempo en live band, dat kan ik altijd wel waarderen. Mocht iemand mijn stem vinden in de Apollo, ik wil hem graag terug 😇.

SPRINTS vond ik erg sterk (en ook weer een goed gevulde tent), Prima Nocta gaaf (The Social Club is mwoh), omdat iedereen het hier noemde 2 nummers Wind Rose (sorry, kan er niks mee), Racoon (altijd onderhoudend, nooit goed), naar het hoogtepunt van het weekend: Pendulum.
Live dance met gitaren en show, dat is perfectie voor mij 🤘🏻(de zoon kon er niks mee, dat was even doorbijten 😂).
Afgesloten bij De Jeugd van Tegenwoordig. 1 van hun betere shows, alleen al omdat ze met wat onbekendere nummers begonnen, vervolgens het publiek vragen: “willen jullie meezingers? Ja, nou dan moet je nog even wachten”

De nacht bestond uit veel herrie op de camping en gelukkig ging het waaien konden we eindelijk slapen.

Zondag was Nederlandstalige dag: Hiigo (prima), Bente (verrassing van het weekend), Jet van der Steen (1e grote show? veel potentie en stond behoorlijk vol), Acda en de Munnik (onderhoudend), S10 (matig), Pommelien Thijs (vond het vorige keren beter), Antoon (zie eerder), Rosso (de tent ging plat, en het was ook plat).

Onze afsluiter: Tom Odell. Bij het open gaan van de hekken om 12:00 begonnen er een stuk of 100 meisjes te rennen om vooraan te komen 🤷🏼‍♂️.
Ik denk dat het 10jaar geleden is dat ik hem heb gezien. Ik zou voor een zaal geen kaartje kopen en op een festival vind ik het te langzaam. Vooraf het nieuwe werk geluisterd en hij heeft echt prachtige nummers. Ik moet zeggen ik vond het heel sterk. Fantastische band en hij deed zijn best voor publiekinteractie. Om ons heen aandacht en stilte, niet alleen voor Another Love. Erg genoten samen met de zoon.

Op weg naar de auto binnengelopen bij
Horsegiirl. Bij eerdere pogingen was het extreem druk (Lowlands), nou in Brabant kennen ze de hype niet, half leeg 😂.

Om eerlijk te zijn, dit was de minste editie tot nu toe.
Volgend jaar eerst naar het programma kijken en dan naar Paaspop/Pinkpop of misschien zelfs Rock Werchter.

Ben zelf de vrijdag en zaterdag geweest.

Prima vermaakt, aankleding van het terrein blijft fascinerend. Veel randprogramma wat blijft verassen. Diverse line up (mis wel de wat bekendere punk/metal namen wat vroeger meer was). Eten en drinken zat.

Voelt wel commercieel aan allemaal. Veel pubers die er druk zijn met zichzelf en met elkaar, festival zelf lijkt meer een meeting point voor ze dan dat ze bezig zijn met de artiesten.

Pendulum absoluut hoogtepunt, Jonna Fraser verassend goed live, nederlanstalige nummers van Racoon konden mij wel raken. Goed vermaakt bin Wind Rose en Slipknot coverband.
Sean Paul zonde van het geld.

Verder prima vermaakt op het festivalterrein zelf en af en toe random tenten binnen gelopen. Goede start van het festival seizoen maar voelde allemaal iets te hip.

Top 5 zondag:

1. Tom Odell (kwam ff binnen na 2 overlijdens deze maand)
2. Bizkit Park
3. Son Mieux
4. Native James
5. Karen Dio

Eervolle vermelding voor de Leif de leeuw band

Het was weer een mooi feestje. Er waren voor mij nog genoeg toffe optredens die het geld waard waren al was dit zeker niet de sterkste line-up. Heb daardoor bijvoorbeeld nu wel Steven Brunswijk kunnen zien (muziek gaat altijd boven cabaret bij mij). Het terrein was voor mij druk genoeg, zeker de Phoenix puilde een aantal keer uit. Fijn was dat disco tent The shelter minder verstoorde. Ook de bellenblaasbubbels waren een leuke toevoeging. Het was voor mij een hele geslaagde seizoensopening en ik zit morgen om 18:00 klaar voor de super early birds. Paaspop tot volgend jaar, houdoe hè.

Vervelend van de laatste nacht. Om hier meteen op in te haken (het positieve gedeelte volgt 😇).

Onze buren waren echt top. 1 groep en een paar stelletjes van tussen de 20-25. Heel beleefd, gezellig, rustig, ze hoeven met alleen niet de hele tijd meneer te noemen 😂.

Maar verder vond ik de sfeer op de camping mwoh. Dingen ‘lenen’ (tafel/stoelen/attributen) zonder terug te brengen, midden in de nacht op een willekeurige tent duiken, een schoen die voor een tent staat weggooien, schreeuwen, muziek aan op standje max om 4uur ‘s nachts. Vast allemaal te vinden op TikTok/Snapchat, alles voor de likes…
Ja mijn buren aan de ene kant waren echt tof! Ook veel bij gezeten en biertjes gedronken enzo.
Maar de buren waar ik het specifiek over had waren aan t pissen over tenten, bij mij durfden ze het niet meer nadat ik er een had betrapt toen hij klaar stond voor de straal, bij zn kraag gegrepen en naar z'n groep terug geduwd. Maar de zondag ochtend hadden ze flessen mayo en curry gevonden en waren ze best veel tenten hiermee aan t bekladden. Dus heb diegene die dat bij mij deed zijn eigen handdoek laten pakken en mijn tent schoon laten maken.
Hij vond het wel grappig, tot ik hem aan de tent liet likken toen hij hem "schoon" had om te bewijzen dat dat niet zo was.

Maar merkte op verschillende pekken inderdaad dat de mensen echt geen respect hadden naar anderen...

• Grrr
Waarderingen: piep
Ja mijn buren aan de ene kant waren echt tof! Ook veel bij gezeten en biertjes gedronken enzo.
Maar de buren waar ik het specifiek over had waren aan t pissen over tenten, bij mij durfden ze het niet meer nadat ik er een had betrapt toen hij klaar stond voor de straal, bij zn kraag gegrepen en naar z'n groep terug geduwd. Maar de zondag ochtend hadden ze flessen mayo en curry gevonden en waren ze best veel tenten hiermee aan t bekladden. Dus heb diegene die dat bij mij deed zijn eigen handdoek laten pakken en mijn tent schoon laten maken.
Hij vond het wel grappig, tot ik hem aan de tent liet likken toen hij hem "schoon" had om te bewijzen dat dat niet zo was.

Maar merkte op verschillende pekken inderdaad dat de mensen echt geen respect hadden naar anderen...
vraag me dan altijd meer af waarom je zoiets zou doen. Wat is de meer waarden hiervan...
erg triest gedrag en jammer dat het zo mis soms kan gaan...

Ik ben langzaamaan weer een beetje bijgekomen en in staat wat te typen.

Ik sluit me aan bij heel veel dat hier al gezegd is. Ik vond de lineup dit jaar eigenlijk iets sterker dan vorig jaar, met name op de zaterdag, en zelfs deze metalhead heeft genoten van enig showtje in de Warehouse.
Sean Paul, Scooter en Tom Odell waren mijn insziens aanfluitingen; erg zonde dat hier zoveel budget aan gaat want zulke indrukwekkende acts waren het niet als je het mij vraagt.

Er is beduidend dit jaar bespaart op onder andere aankleding. Op de camping merkte je gewoon dat er het een en ander ontbrak vergeleken met voorgaande jaren. Op het festival merkte ik dit in de tenten zelf; de visuals van vorig jaar in de Roxy waren verdwenen en vervangen met een paar schermpjes, in de Phoenix ontbraken de grote ovalen blokken bovenin de tent... het voelde gewoon iets uitverdund ofzo.

De sfeer ook was goed, maar niet zo goed als vorig jaar. Dit jaar voelde ik me ook minder verbonden met het overige publiek. Misschien enkel omdat ik dit jaar wèl de binnenkant van de warehouse en haar (jonge) publiek gezien heb, maar vooral ook op de camping had ik het idee dat er iets meer "gespuis" rondliep dan voorheen. Wat een gigantische asociale teringbende daar achtergelaten werd op zondag bevestigde dat gevoel bij mij...

Kortom; ik heb me met een paar hele sterke acts echt vermaakt, hopelijk word volgend jaar voor de 50e editie wat minder bespaard op de leuke dingen (Loco Royale terug aub?)

Dat gezegd hebbende, hieronder mijn top 5:

1. Pendulum - stak er met kop en schouders bovenuit, wat een denderende show was dat! Ook heel tof om @Metalhead Liam daar te ontmoeten!
2. Kensington - net zo sterk als vorig jaar, dit jaar met meer visuals; ik kon het weer niet droog houden
3. The Butcher Sisters - keigrappig en vooral vocaal super sterk, mooi de dag mee starten!
4. Wind Rose - goeie show maar ik heb nog meer genoten van het publiek, heerlijke meligheid
5. Interplanetary Criminal - een goed voorbeeld dat zelfs ik kan genieten van een sterke EDM set, lekker het festival mee afgesloten.

Mijn super early bird is in ieder geval weer binnen voor volgend jaar, ik hoop jullie allemaal dan weer te zien op de nieuwe forum!
Tot die tijd wens ik jullie allemaal een heel fijn en feestelijk 2026 festivalseizoen toe. Zie jij nou toevallig een kale man met een Burn My Eyes backpatch op Nova Rock, Graspop of Dynamo? Straal me vooral aan voor een lullepot en een proost!🤘

Ik ben langzaamaan weer een beetje bijgekomen en in staat wat te typen.

Ik sluit me aan bij heel veel dat hier al gezegd is. Ik vond de lineup dit jaar eigenlijk iets sterker dan vorig jaar, met name op de zaterdag, en zelfs deze metalhead heeft genoten van enig showtje in de Warehouse.
Sean Paul, Scooter en Tom Odell waren mijn insziens aanfluitingen; erg zonde dat hier zoveel budget aan gaat want zulke indrukwekkende acts waren het niet als je het mij vraagt.

Er is beduidend dit jaar bespaart op onder andere aankleding. Op de camping merkte je gewoon dat er het een en ander ontbrak vergeleken met voorgaande jaren. Op het festival merkte ik dit in de tenten zelf; de visuals van vorig jaar in de Roxy waren verdwenen en vervangen met een paar schermpjes, in de Phoenix ontbraken de grote ovalen blokken bovenin de tent... het voelde gewoon iets uitverdund ofzo.

De sfeer ook was goed, maar niet zo goed als vorig jaar. Dit jaar voelde ik me ook minder verbonden met het overige publiek. Misschien enkel omdat ik dit jaar wèl de binnenkant van de warehouse en haar (jonge) publiek gezien heb, maar vooral ook op de camping had ik het idee dat er iets meer "gespuis" rondliep dan voorheen. Wat een gigantische asociale teringbende daar achtergelaten werd op zondag bevestigde dat gevoel bij mij...

Kortom; ik heb me met een paar hele sterke acts echt vermaakt, hopelijk word volgend jaar voor de 50e editie wat minder bespaard op de leuke dingen (Loco Royale terug aub?)

Dat gezegd hebbende, hieronder mijn top 5:

1. Pendulum - stak er met kop en schouders bovenuit, wat een denderende show was dat! Ook heel tof om @Metalhead Liam daar te ontmoeten!
2. Kensington - net zo sterk als vorig jaar, dit jaar met meer visuals; ik kon het weer niet droog houden
3. The Butcher Sisters - keigrappig en vooral vocaal super sterk, mooi de dag mee starten!
4. Wind Rose - goeie show maar ik heb nog meer genoten van het publiek, heerlijke meligheid
5. Interplanetary Criminal - een goed voorbeeld dat zelfs ik kan genieten van een sterke EDM set, lekker het festival mee afgesloten.

Mijn super early bird is in ieder geval weer binnen voor volgend jaar, ik hoop jullie allemaal dan weer te zien op de nieuwe forum!
Tot die tijd wens ik jullie allemaal een heel fijn en feestelijk 2026 festivalseizoen toe. Zie jij nou toevallig een kale man met een Burn My Eyes backpatch op Nova Rock, Graspop of Dynamo? Straal me vooral aan voor een lullepot en een proost!🤘
Ja was erg tof! Mooie herinnering aan mijn 1e paaspop! Naast natuurlijk de gezellige ontmoeting aan de barricade bij windrose met Pim!
Waarschijnlijk spreken we elkaar nog wel op graspop.
Dan ook hier mijn top 5 (was er alleen de zaterdag)

1. Pendulum; Hele toffe energie show en lekker los kunnen gaan. Ook erg tof om dat samen met @MartinB te doen!
2. Windose, leuke show en leuk souvenirtje aan overgehouden (setlist🤩)
3. SCOOTER; tof feestje, wel beetje gimmick/fout (maar dan op positive manier)
4. Racoon; leuk om ze een X gezien te hebben. Al heb k t begin en einde gemist vanwege mn nmr. 1 en 2.
5. Jeugd van tegenwoordig. Was ff inkomen omdat k nog ff aan t bijkomen was van pendulum. Maar uiteindelijk wel een leuke show.
(Verder alleen de nirvana tribute band, K3 en Samson en Marie gezien omdat we best laat aankwamen)

De aankleding was natuurlijk minder dit jaar om de kaart- en muntprijzen niet te hoeven verhogen, jammer wel. Had beter bezuinigd kunnen worden op de matige headliners.

Mijn top 10 van het weekend:
1. Pendulum
2. Zac Schulze Gang
3. Interplenatary Criminal
4. Native James
5. Somebody’s child
6. From Zero
7. Wodan Boys
8. Chris Stussy
9. Ferocious Dog
10. Chibi Inchigo

Een keer niet zoveel musts op de lineup is ook wel lekker. Echt genoten van de Zomaar stage op zaterdag en de hardrock karaoke met Amaezing Snake zondagavond.

Volgend jaar jubileumeditie, ik ben er in ieder geval weer bij! 🙌

als je filmpjes kijkt op youtube dan zie je enkel telefoons en acts die kwalitatief heel zwak zijn, lil kleine
of mensen met de rug naar t podium staan en gewoon door de act heen kletsen, dolle mina, tom odell

jammer

t gaat bij festivals tegenwoordig steeds minder om de muziek ,maar meer om 1, het feestje. 2, het erbij zijn en dat ook op de socials kunnen laten zien.
heel jammer, want paaspop heeft eigenlijk alles om een leuk festival te zijn. maar muzikaal wordt t wel heel mager op deze manier

• Leuk
Waarderingen: Metalhead Liam
Is alweer even geleden, maar enorm genoten van Paaspop afgelopen weekend. Veel lol gehad, paar mooie optredens gezien en redelijk wat "what the fuck" momenten. Geluk gehad met het weer trouwens, dat pakte echt wel lekker uit.

1. IJsland. Eigenlijk kan ik niet zo heel veel met deze muziek. Toen album 2 uitkwam vond ik Hete Take wel geinig, maar dat was het ook wel. De eerste helft van het optreden vond ik dan ook wel vermakelijk, maar ik zat nog niet in die hype zoals de meesten. Maar die tweede helft, jemig wat was dat lekker. Ben wel mee nu. Wel echt jammer dat ik Pendulum heb moeten skippen hiervoor.
2. Sean Paul. Bij mijn groepje was dit gewoon een groot feest. Mister Sean Paul zat er zelf ook lekker in, ondanks dat hij bijna geen nummer volledig speelde.
3. Merol. Fan van die nieuwe show, zag er goed uit. Lekker hard, geen blad voor de mond en wel een redelijke afslag tov haar vorige werk. Zou op Lowlands meer werken dan op BKS denk ik.
4. The Gathering. Pakte me niet zoals ik had gehoopt, maar was wel gewoon reegoed.
5. Sophie Straat
6. Deadletter
7. Tom Smith
8. K3 (feest der nostalgie!)
9. Gruppa Karl-Marx Stadt
10. Triggerfinger

(Pommelien had hier tussen gestaan als ik niet eerder weg ging voor een plek vooraan bij Merol. Sprints had hier bij kunnen staan als ik niet later kwam door The Gathering)

Tegenvallers:
- Grote Geelstaart. Veel buzz rondom gehoord, maar ik vond he tniet superspannende muziek en ook niet heel bijster boeiend
- Acda en de Munnik. Maar dat kwam door de drukte. De heren zelf waren weer heel goed. Alsjeblieft ga weer de theaters in waar fantastische liedjes zoals Hoogmoed en de Val wel tot zijn recht komen.
- Suzan en Freek. Echt geprobeerd een eerlijke kan te geven, maar gewoon echt niet mijn ding.
- Scooter. Pfff, wat een gimmick.
- Jesse Hoefnagels. Wat was dit nou wee rjoh.
- Karen Dio. Tja, simpele punk, had wel wat meer verwacht.
- horsegiirl. Had een feestje verwacht rondom een paarden/country thema. Maar het was gewoon dance waar ik niks mee kon.

Opvallendheden:
- Suprise set Ronnie Flex. Ik kende alleen de laatste 3 nummers, maar al de jeugd om mij heen had aan een noot intro al genoeg om alles mee te zingen. Generatiedingetje. Wel leuk om een Lowlands headliner in zo'n setting te zien ;)
- Otto Orgel, .............
- Samson & Marie, die hebben dus nummers. Ik dacht dit een toneelstukje zou zijn. Complete verwarring.

Users who are viewing this thread