Zo rustig typen in de fitness (sorry mensen hier, ondanks 2x douchen, ruik je nog festival).
Prima Nocta gaf tijdens hun concert een zeer pakkende omschrijving van Paaspop, heel vrij vertaald:
“normaal staan wij op genre festivals (metal/mystic), op Paaspop staat alles door elkaar en dat maakt het bijzonder. En gaaf dat hier zoveel mensen staan”
Dit is de kracht, maar ook de zwakte. Heel divers (leeftijd, smaak, etc.) maar vergt ook aanpassingsvermogen. Ik vind het zelf behoorlijk vervelend dat iedereen zichzelf continu filmt (zelfs de DJ’s tijdens het draaien) en het constante gezoem van drones boven mijn hoofd. Alles draait om socials. Maar dat is de huidige tijd…
Ook onverwacht leuke momenten: zoals de aandachtspanne en stilte bij Tom Odell!
En reclame voor Bacardi/Heineken op de grote schermen, dat kan niet.
Vrijdag rond 11:30 aangekomen, geen file, geen rij, tentje opgezet. Meteen leuke buren, dus prima. Rondje camping gedaan (incl. Paascantus) en die vond ik behoorlijk uitgekleed t.o.v. voorgaande jaren.
Met een zoontje van 11, elke dag vroeg op pad, dus iedere dag bij de eerste 20 op het terrein (doe ik trouwens altijd).
Ook op terrein miste ik de sparkle van de ‘greatest show on earth’.
Positief: wat waren alle medewerkers (bar, security, crew, eten) vrolijk en vooral bij de barren met (te) veel!
Je wilt alle genres een beetje meepakken dus begonnen bij de Disco (Discot!ts), vervolgens Equal Idiots (lekker begin!), Suzan en Freek (

), Triggerfinger en door naar het eerste hoogtepunt: Cian Ducrot. Op papier een typische Paaspop act, helaas slechts een paar 1000man, maar vooraan wel echte fans. Super gezellig en voor ons een fantastisch popshow (dit ligt precies in onze gemiddelde muzieksmaak).
Kraantje Pappie was de enige keer dat we niet naar binnen konden, dus naar Jesse Hoefnagels. Dat was niet best, generatiekloofje denk ik.
Het leuke aan de diversiteit aan genres, je kan dingen meepakken die je normaal niet zou zien: Marco Schuitmaker met band. Fantastisch, wat een feest, en gewoon steengoed (voor het genre).
Daarna naar The Warehouse in voor ervaren rot Brennan Heart (top) en The Saints (te hard).
Zaterdag, met heerlijk weer, begonnen bij de Basic Fit en daarna het terrein op met IDA. Leuke beginnende artiest, die een passender publiek verdiende! Om echt alle genres mee te pakken: La June. Vervolgens Paceshifters play Nirvana (toch jammer dat ze met covers volle tenten trekken, als band zijn ze ook top) en alleen bij Paaspop volgen daarna Samson & Marie + K3. K3 was een feest met een gigatempo en live band, dat kan ik altijd wel waarderen. Mocht iemand mijn stem vinden in de Apollo, ik wil hem graag terug

.
SPRINTS vond ik erg sterk (en ook weer een goed gevulde tent), Prima Nocta gaaf (The Social Club is mwoh), omdat iedereen het hier noemde 2 nummers Wind Rose (sorry, kan er niks mee), Racoon (altijd onderhoudend, nooit goed), naar het hoogtepunt van het weekend: Pendulum.
Live dance met gitaren en show, dat is perfectie voor mij

(de zoon kon er niks mee, dat was even doorbijten

).
Afgesloten bij De Jeugd van Tegenwoordig. 1 van hun betere shows, alleen al omdat ze met wat onbekendere nummers begonnen, vervolgens het publiek vragen: “willen jullie meezingers? Ja, nou dan moet je nog even wachten”
De nacht bestond uit veel herrie op de camping en gelukkig ging het waaien konden we eindelijk slapen.
Zondag was Nederlandstalige dag: Hiigo (prima), Bente (verrassing van het weekend), Jet van der Steen (1e grote show? veel potentie en stond behoorlijk vol), Acda en de Munnik (onderhoudend), S10 (matig), Pommelien Thijs (vond het vorige keren beter), Antoon (zie eerder), Rosso (de tent ging plat, en het was ook plat).
Onze afsluiter: Tom Odell. Bij het open gaan van de hekken om 12:00 begonnen er een stuk of 100 meisjes te rennen om vooraan te komen

.
Ik denk dat het 10jaar geleden is dat ik hem heb gezien. Ik zou voor een zaal geen kaartje kopen en op een festival vind ik het te langzaam. Vooraf het nieuwe werk geluisterd en hij heeft echt prachtige nummers. Ik moet zeggen ik vond het heel sterk. Fantastische band en hij deed zijn best voor publiekinteractie. Om ons heen aandacht en stilte, niet alleen voor Another Love. Erg genoten samen met de zoon.
Op weg naar de auto binnengelopen bij
Horsegiirl. Bij eerdere pogingen was het extreem druk (Lowlands), nou in Brabant kennen ze de hype niet, half leeg

.
Om eerlijk te zijn, dit was de minste editie tot nu toe.
Volgend jaar eerst naar het programma kijken en dan naar Paaspop/Pinkpop of misschien zelfs Rock Werchter.