Paaspop 2022

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
was al bekend dat dinsdag 19 april om 19:00 een early bird verkoop begint voor Paaspop 2023?
wie gaat er voor? het is overigens om 19:00 vanavond
( 7, 8 & 9 APRIL 2023 )



ik ga vanmiddag eens rustig zitten om jullie sfeerverslagjes goed door te lezen, leuk!
 
Laatst bewerkt:

Pompompidom

Dagopener
14 jun 2021
567
477
Je begon zo goed met het afkraken van Bazart en vervolgens Suzan & Freek en toen deed je die Kensingtonuitspraak en toen was m'n volledige lofzang voor je weg.
Idd goede afsprong, maar jammer van de landing. Een 6,5. ;)

Ik herken het stukje van @Brian over White Lies en de lichten. Ik was in Paradiso op Eerste Paasdag bij White Lies en dacht zelf dat ik ontzettend overprikkeld raakte, maar blijkbaar dezelfde set aan lampjes gezien.
 
Laatst bewerkt:

joepz

Nieuw lid
20 jan 2018
1
9
Paaspop 2022 was mijn eerste festival in bijna drie jaar tijd (Pinkpop 2019) en wat was het fantastisch! Om half 12 ‘s ochtends zaten we al op de camping klaar voor de tent met het eerste biertje en om 15 uur naar het terrein gelopen voor het eerste optreden. Helaas geen boekjes of flyer met de timetable beschikbaar op het terrein maar gelukkig had ik de clashfinder van Brian uitgeprint :geek:. Kleine hartverzakking van de muntprijs (€3,20), maar wat was het terrein mooi aangekleed en nog meer uitgebreid in vergelijking tot de afgelopen edities, echt waanzinnig! De tenten voor de optredens waren ook groter, bij de Apollo is er een VIP deck ingebouwd, de Phoenix lijkt veel ruimtelijker door de koepelvorm en de prachtige aankleding en de Jack Daniëls stage heeft nu een eerste verdieping/balkon waardoor je je in een kleine concertzaal waant. Al ben ik wel benieuwd hoeveel mensen er op hun bek zijn gegaan bij het afstapje op de begane grond (wie verzint dat?)..

Eerste optreden was Sloper en hier ga ik toch tegen alle positieve reacties in. Ik vond het meer een optreden van de ego’s van Caesar en Mario, de drums stonden zo hard dat je de zang niet meer hoorde. Nu nemen ze die zanger toch niet serieus want die stond helemaal aan de zijkant van het podium haha. Hoop ook niet dat ze die grapjes die ze maken elk optreden herhalen want dan wordt het tenenkrommend. Dus op naar Son Mieux en daar spatte de energie vanaf, wat zijn die gasten (en dame) goed! Het bier begon al zijn werk te doen dus Ramkot links laten liggen en door naar Guus Meeuwis, wat een feest! Daarna Miles Kane die voor een opvallend lege zaal aan het spelen was, was wel prima, maar we hadden trek gekregen dus naar de Restolounge waar toevallig ook Thijs Boontjes aan het optreden was. En dit is precies waarvoor je naar Paaspop komt. Ergens belanden wat vooraf niet de bedoeling was en waar het dak vanaf gaat! Het was episch, een uitzinnig publiek en dan the wall of death, een absoluut hoogtepunt! Door naar Hang Youth waar ik de zanger niet verstond omdat de muziek zo enorm hard stond (of is dat de bedoeling?) en Eagles of Death Metal, was ook wel prima maar daar kwam niet echt sfeer in. Door naar Di-rect, wat wel weer goed was, maar misschien al te vaak gezien. Langzaamaan ging het lampje uit, ben ook geen 20 meer dus lekker terug naar de camping.

Dag twee begonnen bij Merol, die muzikaal grote stappen heeft gemaakt, niet mijn muziek maar die catsuit, wow :love:..Stukje Coach Party meegepikt (top!), waarna het tijd was voor de Festileaks meeting. Erg gezellig en leuk om een aantal mensen uit de Festifans app te ontmoeten! Daarna klein stukje Snelle meegepakt, niet echt mn ding en door naar Prins S en de Geit. Ja echt wel weer een geweldig optreden! Mooi om de emotie te zien bij de zanger en de knuffel die ze elkaar gaven na het nummer dat ze voor gitarist Marne hebben geschreven. Om daarna heel de tent af te breken, wat een optreden! Daarna even bijkomen bij The Vices, prima optreden. 4B2M was een beetje rommelig, dus door naar de Carnavalsparade in de Loco Royale waar Lamme Frans de boel op z’n kop aan het zetten was, wat een held! Er zat alweer flink wat bier in dus nog even zingen en dansen bij de Queen coverband en daarna door naar White Lies die een magistraal optreden gaven. Heb ze al een paar keer live gezien en elke keer zong die zanger vals maar nu niet, het was echt heel goed! Door naar Franz Ferdinand wat ook echt een feestje was! Daarna was mijn energie op haha dus helaas The Chainsmokers niet gezien, maar zo te lezen heb ik niks gemist.

Na een extreem koude nacht, nadeel van een festival in april, de dag begonnen bij Meau. Heel groot talent en ze heeft veel fans onder de 20 dus die kan voorlopig vooruit. Daarna Froukje die haar eerste festivaloptreden gaf, ze was echt zenuwachtig en een keer de tekst kwijt maar het zij haar vergeven, want je ziet aan alles dit ze een hele grote gaat worden. Hoogtepunt was het duet met S10, kippenvel! Door naar de Apollo voor Floor Jansen, tsja..dat was geen zingen maar schreeuwen, misschien dacht ze dat ze met Nightwish op het podium stond…zonde als je zo’n goede stem hebt. En die Henk Poort kan ook echt niet hoor :ROFLMAO:, snel weg hier..even de Jack Daniëls ingelopen en daar stond Blanks met een energieke set, Meau kwam nog even meedansen bij zijn cover van Tom Odell, best vermakelijk. Bazart zal ik het maar niet over hebben haha, al die nummers lijken ook op elkaar :unsure:..Even een rondje over het terrein gemaakt en vroeg de Phoenix in voor Goldband. Het persoonlijke hoogtepunt van mijn Paaspop 2022. Wat een prettig gestoord geheel en uitzinnige menigte, iedereen helemaal los! Daarna even bijkomen bij het gedeelte met de vele foodtrucks en lekker zitten in het kleine theater waar net Bjorn van der Doelen ging beginnen met zijn kleine liedjes en hilarische gedichten (terugkijk/luistertip: ode aan het bier). Perfecte timing ook want PSV had net de beker gewonnen waar hij uiteraard erg blij mee was. Precies op tijd klaar om naar de Apollo te lopen voor The Opposites, die terug zijn en hoe! Hoop wel dat ze op Lowlands een iets originelere setlist doen als headliner want dit lijkt heel erg op hun show van een aantal jaar geleden. Bij het publiek ging het erin als zoete koek, heerlijk! Kritiekpuntje aan de organisatie is wel de wc’s bij de Apollo die veel te klein zijn voor zo’n grote tent. Voorafgaand aan het optreden van The Opposites was het daar zo druk dat er mensen in de verdrukking kwamen, verklaard misschien ook de rode kruizen. Daarna nog even bij Sophie Straat binnengelopen, heel erg leuk. Goldband kwam “Tweede Kamer” nog meezingen, heel vet. En als afsluiter Kensington, even allemaal jullie oren dicht: het was echt een heel goed optreden! Het lijkt wel alsof er een last van de schouders van de zanger is gevallen nu bekend is dat hij ermee stopt. Hij was heel energiek, veel interactie met het publiek en 1,5 uur lang alleen maar hits.

Bovenstaande is mijn bescheiden mening, niet de bedoeling om bands af te kraken, maar het is zoals ik het beleefd heb. Het was werkelijk fantastisch om weer een drie daags festival mee te maken en om zoveel mensen te zien genieten van muziek. Wat waren we hier aan toe. Op naar een mooie festival en concertzomer!

1 Goldband
2 Thijs Boontjes
3 White Lies
4 Prins S. en de Geit
5 Son Mieux
6 The Opposites
7 Franz Ferdinand
8 Froukje
9 Kensington
10 Coach Party
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Helaas niet naar Thijs Boontjes en Prins S en de Geit gegaan. Voor dat laatste een goede reden, vorige week al gezien tijdens Parowfest, maar was gewoon nog net te brak voor Thijs, Heel zonde als ik het zo hoor! Verslag volgt ;)
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik ben ook weer boven water! Iedereen die niet naar Prins S. en de Geit is geweest heeft de hardste show van het hele festival gemist. Knaldrang met een hoofdletter K. Verder ben ik tevreden over de shows van Froukje, S10, Bazart, Shame(!), Franz Ferdinand, Thijs Boontjes en helemaal Blackwave. Alex Agnew (ik was niet echt bekend met zijn humor) was werkelijk waar een deceptie. Zijn humor is niet meer dan "Ik heb niets te zeggen thuis, hahaha vrouwen.". Begrijp me niet verkeerd, ik houd van wat hardere humor (Daniëls Arends kan bijv. ongenadig zijn) maar dit was echt slecht, makkelijke humor en gewoon kut. Nooit meer.

Goose viel helaas een beetje tegen, de muntprijs van € 3,20 was om te huilen. Hang Youth was waardeloos.

Al met al ben ik erg blij met deze editie en ben ik weer helemaal op de hoogte van het Nederlandse poplandschap. Volgend jaar weer!
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Brian

rhcp

Dagopener
18 okt 2018
677
248
Edit: te snel gevraagd, ticketprijs al gevonden, 20(?) Euro goedkoper
 
Laatst bewerkt:

Saja1970

Nieuw lid
21 apr 2022
2
2
Nieuw hier en net zo nieuw op Paaspop 2022. Ik had me niet voorbereid en met enkel ervaring met de klassieke festivals (Werchter en Pinkpop) was het voor mij een hele verrassing. Zowel positief als negatief. Even beginnen met de mindere dingen: organisatie - of beter het gebrek daaraan ? Althans, zo kwam het over op me. Een zoektocht op vrijdag door de boerenpaadjes van Schijndel die spaak liep op een file van gefrustreerde caravans, mensen in gele hesjes die zomaar stonden te staan maar verder ook geen info hadden, een rij van heb ik jou daar bij de ingang. Maar toen waren we dan eindelijk binnen. En het moet gezegd: de look en feel van het festival geven je meteen goede zin. Eigenlijk is Paaspop nog het best te vergelijken met een groot kermisterrein. De side entertainment is erg divers en het decor wordt naarmate de avond valt en de lichtjes het overnemen mooier en mooier. Wat ons eerst een "raar" festivalpubliek leek (van rockers tot meisjes met handtasjes en hoge hakjes) werd meteen verklaard door het binnenlopen van de verschillende tenten - er was namelijk voor elk wat wils. Muzikaal niet allemaal heel hoogstaand, maar qua feestjes zat de sfeer er overal goed in. Ons hoogtepunt was Joost in de Roxy (daar moesten we wel het gedrum in en uit voor ondergaan - eigenlijk was dat niet helemaal verantwoord daar). Voor de rest tent in tent uit gelopen om ons te vergapen aan de verschillende sferen. Weet niet of dit nu echt een festival is voor mij - misschien ben ik daar toch iets te "snob" voor, maar hé je gaat ook niet elke dag naar een Michelin restaurant en af en toe een goede vettige hap is ook prettig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom en Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken