Paaspop 2022

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
738
443
??????? ???? ?? ??, ?? & ?? ?????
☀️

Ladies and Gentlemen, na twee jaar van afwezigheid is het tijd om terug te keren naar de legendarische festivalgronden van Paaspop in Schijndel voor de meest spectaculaire editie ever: Paaspop 2022 (official)!
??????? ?????????
?

The Chainsmokers • Paul Kalkbrenner
Chef’Special • Davina Michelle • DI-RECT • Eagles of Death Metal • Floor Jansen • Frenna Deluxe • Kensington • Maan • The Opposites • Rolf Sanchez • Suzan & Freek • White Lies
Antoon • Bazart • Bilal Wahib • Blues Pills • Dool • Froukje • Goldband • Hang Youth • Joost • Josylvio + Kevin + Sevn Alias • Kakkmaddafakka • Lijpe • Miles Kane • Pokey Lafarge • Postmodern Jukebox • S10 • Shame • Shantel & Bucovina Club Orkestar • Sloper • Son Mieux • The Vices • Whispering Sons
Beachdog • Bente • Bones • Cordovas • Elvana • Fire Horse • Ka • Mike and the Moonpies • Muyayo Rif • The Dust Coda • Noble Jacks
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek en rhcp

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Paar leuke namen met vooral Eagles of Death Metal, Shame, Beachdog en Miles Kane.
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.708
2.271
Zoals altijd een verwarrende mix van rommel en geinige namen. Dat maakt de lineup wel altijd interessant om in te duiken. Als de dagindeling precies goed valt dan wil ik een dagje Paaspop nog wel overwegen. Hierbij hoop ik veel van de volgende namen op één dag te zien, met nog wat andere aanvullingen:

Eagles of Death Metal, Shame, Froukje, White Lies, The Opposites, Blues Pills, Dool, Miles Kane, Pokey Lafarge, Whispering Sons, Beachdog
 
  • Leuk
Waarderingen: Moniek

Moniek

Gouden Tip
7 mrt 2017
299
167
Ik ben tevreden met deze eerste worp. Toch al een behoorlijk stel namen die ik zeker wil gaan checken:
Dool, Goldband, Hang Youth, Sloper, Son Mieux, Whispering Sons, Floor Jansen en Beachdog

Verder ook wel leuk om weer eens te zien als het programma het toe laat:
The Opposites, Chef’s Special, White Lies en (ik durf het bijna niet te zeggen hier) Kensington

Ik duim heel hard dat het dit jaar door zal kunnen gaan en de piek van de winter snel genoeg helemaal weg is om festivals toestemming te geven om door te mogen gaan. Dat is wel het nadeel van Paaspop met hun ligging zo vroeg in het jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

tom93

Dagopener
24 apr 2019
603
255
Waarom geven ze die Bilal Wahib eigenlijk een podium? (Wist niet eens dat hij kon zingen/rappen trouwens, maar dat terzijde)
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Er zijn grenzen natuurlijk en dit lijkt me daar vrij ver voorbij, vind ik althans
Helemaal mee eens, maar ik geloof ook in tweede kansen. Ligt bij hem nogal onder een vergrootglas. Wanneer zou hij wel weer mogen optreden dan?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.523
10.742
Er zijn grenzen natuurlijk en dit lijkt me daar vrij ver voorbij, vind ik althans
Zolang die grens wettelijk is gelegd, vind ik het best. Nou, hij is er, geloof ik, voor veroordeeld, maar daarna is het dan toch klaar? Je kan die jongen ook niet jaren verbannen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.708
2.271
Helemaal mee eens, maar ik geloof ook in tweede kansen. Ligt bij hem nogal onder een vergrootglas. Wanneer zou hij wel weer mogen optreden dan?
Dat maakt het vooral lastig omdat er niet echt een verjaringstermijn op "cancellen" zit. Maar dit is het eerste (hopelijk) doorgaande festivalseizoen sinds het incident.

Zolang die grens wettelijk is gelegd, vind ik het best. Nou, hij is er, geloof ik, voor veroordeeld, maar daarna is het dan toch klaar? Je kan die jongen ook niet jaren verbannen.
Ja en nee. Als festival heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar je achterban. Een achterban waar volgens mij ook redelijk wat jongeren in de leeftijdscategorie van het slachtoffer zitten. Mijn eerdere bericht was natuurlijk wat ongenuanceerd, dus laat ik het zo stellen:

Elk festival heeft het recht die Bilal te boeken, daar is zeker juridisch niets tegenin te brengen. Echter zou ik als festival mijn handen daar niet aan branden, nog los van dat ik hem als festivaldirecteur (ongeacht mijn voorkeur muzikaal gezien) überhaupt niet zou boeken door dit schandaal. Nu en de komende jaren.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Dat maakt het vooral lastig omdat er niet echt een verjaringstermijn op "cancellen" zit. Maar dit is het eerste (hopelijk) doorgaande festivalseizoen sinds het incident.


Ja en nee. Als festival heb je ook een bepaalde verantwoordelijkheid naar je achterban. Een achterban waar volgens mij ook redelijk wat jongeren in de leeftijdscategorie van het slachtoffer zitten. Mijn eerdere bericht was natuurlijk wat ongenuanceerd, dus laat ik het zo stellen:

Elk festival heeft het recht die Bilal te boeken, daar is zeker juridisch niets tegenin te brengen. Echter zou ik als festival mijn handen daar niet aan branden, nog los van dat ik hem als festivaldirecteur (ongeacht mijn voorkeur muzikaal gezien) überhaupt niet zou boeken door dit schandaal. Nu en de komende jaren.
Ik begrijp je gevoel wel en het was ook absoluut fout. Hoe een festival daarmee omgaat, geen idee. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met een band als Hang Youth die te pas en onpas het woord kanker gebruiken. Moet je dat als festival willen?
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
On topic. Prima namen toch? Zou me met een groot deel goed kunnen vermaken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.199
4.434
Ik begrijp je gevoel wel en het was ook absoluut fout. Hoe een festival daarmee omgaat, geen idee. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met een band als Hang Youth die te pas en onpas het woord kanker gebruiken. Moet je dat als festival willen?
Bij "de tabaksindustrie kan de kanker krijgen" is het misschien nog wel functioneel..
 

Poppenkast

Playlistbediener
17 nov 2021
31
15
Ik begrijp je gevoel wel en het was ook absoluut fout. Hoe een festival daarmee omgaat, geen idee. Ik heb bijvoorbeeld veel moeite met een band als Hang Youth die te pas en onpas het woord kanker gebruiken. Moet je dat als festival willen?
Hang Youth met Bilal vergelijken is als appels met peren vergelijken. Hang Youth vertolkt het geluid van de jonge generatie doormiddel van hun muziek, Bilal gaat om iets wat buiten muziek omgaat.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.757
3.700
Nounou als dat de vertolking van de jonge generatie is dan houd ik mijn hart vast
 
  • Verdrietig
Waarderingen: @Marc

Poppenkast

Playlistbediener
17 nov 2021
31
15
Zo te zien zijn er nu twee headliners bekend, dus er zal er nog een missen. Vergeleken met andere jaren hebben ze een pop, edm en rock/metal headliner. Met Chainsmokers en Paul Kalkbrenner zijn de eerste twee voldaan. Als paaspop dit principe aanhoudt en de boeking van september heeft weten vasthouden hebben ze als derde headliner Maneskin, wat voor hen een prima naam zou zijn
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.391
1.073
Hang Youth met Bilal vergelijken is als appels met peren vergelijken. Hang Youth vertolkt het geluid van de jonge generatie doormiddel van hun muziek, Bilal gaat om iets wat buiten muziek omgaat.
Het kan aan mij liggen, maar ik vergelijk niks. Ik geef aan waar ik veel moeite mee heb….. maar sorry voor de onduidelijkheid
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken