Paaspop 2019

eigenlijk raar dat “matig geluid” nog steeds kan gebeuren op n festival. ik ga volgend jaar wel proberen mijn opties open houden voor weekendje paaspop.
Je kan ook altijd een dagje proberen natuurlijk. Het blijft een eigenaardig festival. Kwa aankleding doen ze het prima, de line-up doet er voor heel veel mensen niet toe. Dit is echt het meest uit de hand gelopen buurtfeestje wat ik ken. Hoe later op de avond hoe rustiger je het ziet worden op het terrein, gezien de meeste hun zakken al vol hebben ;).

Toch kan ik me er altijd vermaken, al zou ik 3 dagen denk ik wat aan de lange kant vinden. Daarvoor kom ik toch te weinig aan mijn muzikale trekken. Maar als je er heen gaat, dan moet je het ook allemaal met een korreltje zout nemen.

Ik ben alleen de zaterdag geweest, en het was schitterend weer.
Maar het eerste compliment wat ik Paaspop wil geven is gewoon simpelweg de infrastructuur.
We kwamen rond 14:00 aan en konden gewoon zonder problemen de parkeerplaats op rijden, klein stukje lopen en in no time stonden we op het festivalterrein. Muntjes ook zo in the pocket evenals het eerste biertje.
Wat Indiaan had bij Laurence jones, hadden wij bij Danny Vera, even wennen aan de warmte in de tent, maar was prima te doen. Ik kan er niks aan doen maar vind Danny Vera echt een superact voor Nederlandse begrippen, ik denk ook dat het terecht is dat die nu echt aan het doorbreken is.

Erna zijn we naar DVTCH Norris gegaan , de zaal was bijna leeg toen we aankwamen. Maar deze man is live echt heel erg sterk. Ook terecht dat de zaal toch nog een stuk voller werd.

Erna hadden we eigenlijk niks te doen en zijn we naar ROD (Benny Rodriquez) gegaan in de Detroit.
In tegenstelling tot wat Indiaan had bij Resom was het echt bomvol in dit kleine zaaltje, en als ik zeg een klein zaaltje, noem het dan maar een minizaaltje want dit leek echt nergens op. Het zag er wel heel tof uit van binnen, maar echt te klein voor een Technostage. Verder was Rod wel oké, niet bijzonder.

Daarna stuk Donnie & Joost meegepakt, maar viel mee heel erg tegen. Joost op LL vond ik namelijk echt heel tof. Maar op Paaspop was het feestgehalte een beetje te hoog. 10x gooi die pit open. 3x sit down, cover van Heb je even (jonko) voor mij , stukje van Frogers eigen huis plek onder de zon etc etc. Ik vond het dan wel weer grappig dat Lange Frans het nummer “het land van” kwam doen. Ook leuk om te zien dat de jongere op Paaspop dit toch ook helemaal mee kunnen zingen.

Erna Sir Reg gezien in de Restolounge. Ik snap nog steeds niet dat dit niet gewoon een aparte tent word, want vind het echt een aparte gewaarwording zo’n band in een grote eettent. Maar het was wel een feestje. Ierse (folk) rock doet het toch altijd goed op dit soort festivals en met Dropkick in de avond was er ook genoeg publiek voor deze band.

Daarna de Staat meegepakt, ik blijf het toch echt een geweldige band vinden en Torre Florim is gewoon echt een geweldige frontman. Viel me op dat Rocco ook veel zong dit keer , ik kon me niet herinneren dat die altijd zoveel zong? De nieuwe nummers zijn echt een toevoeging, moet alleen wel echt nog even wennen aan Pickachu met die dansjes erbij, het is wel echt een gimmick, maar het werkte wel. Op een gegeven moment zie je toch veel mensen even de pasjes meedoen.

Daarna even eten (die kip in de restolounche is goddelijk) en door naar Dropkick Murphys, en daar valt gewoon weinig over te vertellen. Dropkick = Dropkick en is altijd genieten, was voor mij nu al de 7e keer denk ik en ze stellen nooit teleur. Vond het publiek wel echt opvallend bij Dropkick, echt van Jonge meiden tot ouwe lullen en iedereen stonden mee te zingen bij bijv. Rose Tattoo.

Erna stukje Fata Boom meegepakt, Muziek vond ik best oké maar snel besloten om door te gaan naar Pendulum

Pendulum DJ set blijft en is gewoon tof, en we hebben 2 uur lang echt genoten. Blijft gewoon jammer dat die altijd in ze eentje komt draaien. Viel me wel op dat er behalve D&B ook veel hardhouse in de set zat. Het enigste wat ik er nog over kan zeggen is dat ik nu echt verlang naar een volledige liveset in de volle bezetting….

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een schitterende dag heb gehad.

Er zijn mensen op Twitter aan het klagen dat ze hun kids uitgedroogd moesten ophalen op Paaspop. Of je geeft je kids gewoon een zakcentje mee als je van ze af wil zijn... jezus zeg.

Er zijn mensen op Twitter aan het klagen dat ze hun kids uitgedroogd moesten ophalen op Paaspop. Of je geeft je kids gewoon een zakcentje mee als je van ze af wil zijn… jezus zeg.

God deze discussie weer. Okay festivals kunnen echt wel wat water uitdelen, maar een beetje zelf nadenken is ook gewoon nog steeds belangrijk. Moeten ze hun kinderen maar leren gewoon fatsoenlijk te drinken.

Zoals eerder geschreven hier ben ik alleen op zaterdag geweest. Door het wegvallen van Michelle Davids ben ik pas vrij laat richting Schijndel gegaan. We zijn de dag begonnen met Indian Askin, wat wel oké was maar veel soortgelijke nummers waardoor het na 40 minuten toch wel saai begon te worden.
Daarna zijn we richting de Thunderbolt gegaan voor Nervana. Het kostte behoorlijk wat moeite om daar binnen te komen en het kwam de sfeer ook niet echt ten goede dat het zo ram vol stond. Daardoor heb ik niet echt lekker van de band kunnen genieten.
Vervolgens zijn we een hapje gaan eten en hebben we even de tijd genomen om het terrein op komisch vlak te bekijken. Ik vond vooral de paardenstal erg leuk bedacht. Daarna was het eigenlijk de bedoeling om Sir Reg te gaan bekijken, maar ik vond het echt veel ste warm en benauwd in de restolounge dus die hebben we geskipt. De volgende band die we hebben gezien was de Staat. Ik vond hun muziek live veel beter overkomen als op Spotify. Erg gaaf!
We hebben de dag afgesloten met Dropkick Murphy’s die er een mooi feest van maakte en Pendulum. Die laatste viel me tegen aangezien ik hun muziek normaliter erg tof vind maar in deze DJ set klonk het toch heel anders dan ik gewend was. Ik ben ook nog niet eerder naar een DJ set van een artiest geweest, dus ik wist eerlijk gezegd ook niet helemaal wat ik kon verwachten.

Ten opzichte van vorig jaar waren het weer en de infrastructuur echt mega verbeterd. Het weer was mazzel hebben, maar ik was echt blij verrast dat ik binnen no-time het terrein op en af was. Vorig jaar werd ik opgehaald bij de Kiss & Ride zone en was dit echt dramatisch. Pluspunten voor de organisatie dus.

Bericht van Paaspop op FB:

Een traantje gelaten omdat Paaspop 2019 erop zit? Volgend jaar zijn we gewoon terug! Haal vanavond om 19:00 uur jouw Paaspop 2020 (Official) Super Early Bird tickets, met een fikse korting via www.paaspop.nl/tickets.

??????? 2020 ????? 3 ????? €115,-
??????? 2020 ????? 3 ????? + ??????? €135,-
+ ?? ???? ??? ??????? ???????????? ??? ????????????? We Are Electric Weekender 2019 (OFFICIAL) ???????????.

Let op: deze ticketsale loopt maar 1 dag

Sta ik voor in de pit bij IDLES en zie ik niemand met een Brockhampton shirt.

Mijn top 5:
1. IDLES
2. Steel Panther
3. Oscar & The Wolf
4. Steel Panther
5. Steel Panther

Amyl and the Sniffers was ook debiel goed.
2020 ticket binnen.

Intussen mijn stem terug en iets minder verbrand nu, dit was weer een heel goed weekend!

Hoogtepunten:
IDLES, Ho99o9,Oscar and the Wolf, De Staat, H.P. Baxxter van Scooter die even jumpstyle-dansje doet, HENGE (tip voor de DTRH-bezoekers!), in mijn gezicht geroggeld worden door Amyl van Amyl and the Sniffers, 1001 Arabian Nights van CH!PZ live horen, de silent disco zaterdagnacht op de camping.

Dieptepunten:
De tent bij Indian Askin was te vol, toen maar uit pure ellende naar Douwe Bob gegaan. Also, de nieuwe Detroit-stage.

Geweldig weekendje paaspop gehad. Lekker weer, fijne sfeer en een hele leuke aankleding van het terrein. Het leek op een mix van een kermis en picadilly circus. Ik vond dit qua randactiviteiten, absurditeiten en aankleding leuker gedaan dan zelfs de Zwarte Cross. Wel jammer dat ze Heineken schonken ( maar dat maakte de Desperados enigzins goed).

Vrijdag:

Eerst naar Thijs Boontjes geweest. Leuke mengeling van Nederlandstaliger slager en herman brood muziek. Hele sympathieke podium houding heeft hij ook. Er werd voor het tijdstip al flink gedanst (of iig de stap-sluit van Olga Commandeur zoals Thijs het uitlegde). In de wat kleinere Roxy naar Merol gegaan waar het ontzettend warm en vol was. Geluid stond heel slecht, je verstond haar nauwelijks. Mocht daar net ook haar kracht liggen, jammer dus. Het weinige wat ik wel kon horen leverde rare blikken van mijn groep op waar ik ze nou weer naar toe had gesleept. Ze hadden nog nooit van 'hou je bek en bef me' gehoord en bij 'Rik, wat ben je lekker bezig pik', haakten we af.
Tijd voor iets serieuzere muziek, White Lies. Tijdje terug in Doornroosje gezien en ik zie ze ook nog op pinkpop, geen ontkomen aan deze band voor mij dit jaar. Maar met dat nieuwe album is dat helemaal geen straf. Time to Give is voor mij direct een klassieker geworden, wat vind ik dat een fenomenaal goed nummer. Daarna Fairwell to the Fariground erachter aan knallen, heerlijk. De mooie lichtshow van de zaaltour hadden ze meegenomen en stond als een huis. Toch eerder weg gegaan want de act die we voor geen goud wouden missen stond direct erna te spelen: Scooter! Wat een feest. Uur alleen maar staan dansen, springen, schreeuwen en met mij vele anderen. Ben hierna maar even gaan bijkomen en over de reling bij de techniek naar Within Temptation gaan kijken. Waar me dat de vorige keer overdonderde pakte het me dit keer totaal niet. De muziek was goed maar het kwam niet op mij over.

Zaterdag:

Vroeg op het terrein voor het Stoepkrijtdisco gebeuren, maar dat begon een half uur later. Dan maar even langs de belofte Pip Blom. Catchy pop rock maar een echtte uitschieter hadden ze niet. Show kabbelde wat voort, maar er zit zeker potentie in de sound die ze hebben. Deed me erg denken aan Courtney Barnett. Daarna een mooie tekening van vissen gemaakt onder het genot van ABBA en Bee Gees bij de stoepkrijt disco.
Indian Askin hadden hun dag niet. Of in ieder geval Chino, de zanger, niet. Die kwam arrogant, verwaand en niet sympathiek over. Muzikaal zat het zoals altijd uitstekend in elkaar, maar dit was geen shows waarmee ze nieuwe fans hebben gewerft.
Snel powernapje gedaan op de camping (sorry Tape Toy) en daarna het terrein weer op voor de Staat. Wat een gave show. Elke keer weten ze er een nog groter spektakel van te maken. Genoten van de lichtshow bij het enige minder nummer wat ze speelden 'Phoenix'. Van mij mogen ze ook een simpel nummer als 'Help Yourself' achterwege laten voor bijvoorbeeld een 'Fantastic Journey' of 'Blues is Dead'. Dit zijn ook de enige minpunten die ik kan vinden samen met dat het te kort duurde. Vooral die uiitvoering van 'Kitty Kitty' met de zo erg de nadruk op de strijd tussen rood en blauw heeft indruk op me gemaakt.
Hierna genoten van de stonerblues van All Them Witches wat gewoon goed was. Dropkick Murhpy's maar overgeslagen wegens overkill en naar HENGE geweest vanwege de beschrijving op de site. Een drummende kikker, bassende alien en een tovenaar met een glazen bol op zijn hoofd. Achtterlijk? jazeker. Goede muziek? mwoah, al heeft het watt weg van King Gizard. Aanstekelijk? En hoe! Samen met eerst 40 anderen, maar later iets meer ontzettend uit mijn dak gegaan. Hierna nog eventjes wezen kijken bij Pendulum, maar zo'n DJ set is niks voor mij. Dagje afgesloten bij Russkaja. Iedereen die daar kwam was of dronken of had er zin in. Dat is best een goede combi met Russische polka punk. Jackk Daniels afgebroken.

Zondag:

Heel brak, maar toch weer vroeg op het terrein voor Son Mieux. Aanstekelijke zomerpop. Vooral het gebruik van verschillende electronische drums maakt het heel aanstekelijk. Prima band om je dag mee te beginnen. Lekker rustig aan gedaan en een cabaret show van Katinka Polderman bijgewoond. Leuk dat het er kan tussen al die muziekacts door. Wat rondgezworven en hier en daar wat gezien, maar de eerste act die ik helemaal goed zag was Rowwen Hèze. Altijd per ongeluk ontweken, maar precies zoals je verwacht een leuk feestje. Tusky vond ik dan weer tegenvallen, maar dat lag meer aan dat ik mijn vrienden inmiddels kwijt was en ik toch al wat biertjes had weg getikt in die hitte. Eerste half uur van Clean Bandit maar meegepakt en dat viel me helemaal niet tegen voor een popact. Leuk dat ze veel met strijkers doen en niet alles uit een doosje komt. Op deze manier werdt het echt een live-show die luchtig, fris en zomers aanvoelde.
Steel Panther was nog meer een comedyact dan de cabaret voorstelling waar ik was geweest. Wat een onzin kraamden die mannen uit en wat heb ik erom gelachen. Na een dikke 20 minuten hadden ze nog maar 2 nummers gespeeld, maar niemand die zich eraan stoorde. Mooi was om de reacties van 2 vriendinnen te zien die met 2 kameraden van mij mee waren, maar geen idee hadden wat een Steel Panther was.
Hierna volgde voor mij de grootste verassing van het festival. Passenger speelde een leuke act en had bij mij geen moeite om de aandacht vast te houden. Mooie afwisseling tussen rustige en meer up-tempo nummers. Knap voor 1 man met 1 akoestische gitaar. Vooral een hele mooie uitvoering van Scare Away the Dark. We wouden afsluiten bij Ch!pz, maar dat ging door de drukte niet meer wat worden helaas. Toen maar naar de happy hardcore van Charly Lownoise en Mental Theo geweest, wat precies is wat je ervan verwacht. Goede en minder goede nummers worden verkracht met hetzelfde soort sausje keer op keer maar omdat iedereen los gaat en het fantastisch vind doe je maar gewoon mee. Daarna nog een uurtje lekker hard rocken bij Blood Red Shoes om het festival terrein weer gedag te headbangen.

Top optredens:

10. Steel Panther
9. All Them Witches
8. HENGE
7. Thijs Boontjes
6. Son Mieux
5. White Lies
4. Scooter
3. Russkaja
2. Passenger
1. De Staat

We worden binnenkort uit de winterslaap gehaald, aldus social media. Eerste namen ?

EddieVerder wrote:
Parkway drive kanshebber voor 2020 editie? Nog mooi plek in agenda op 12 april.

Die stonden er in 2018 toch al ? niet dat het op Paaspop heel veel uitmaakt…
Denk zelf dat ze nu te veel gegroeid zijn. Sinds hun show op Paaspop 2017 is er veel gebeurd met die band. Als ze al op een festival als Paaspop zouden komen denk ik dat ze al richting de headliner spot moeten gaan, of überhaupt een late spot op de main, ivm hun producties. Denk niet dat Paaspop de ballen heeft hiervoor. Stond er al van te kijken dat ze Within Temptation dit jaar als headliner gezet hadden.

Within Tempation stond al vaak op het hoofdpodium van Paaspop. Dropkick Murphys bijvoorbeeld ook al een paar keer. Maar Parkway Drive heeft muzikaal volgens mij niets op het hoofdpodium te zoeken.

Within Tempation stond al vaak op het hoofdpodium van Paaspop. Dropkick Murphys bijvoorbeeld ook al een paar keer. Maar Parkway Drive heeft muzikaal volgens mij niets op het hoofdpodium te zoeken.
Als het publiek dat Parkway Drive trekt nou specifiek voor die band naar Paaspop zou gaan, zouden ze die tent wel goed vol kunnen spelen. Maar dat was in 2017 helaas ook al niet het punt. Voor mij zou het geen probleem zijn, heb m'n kaartje direct na de afgelopen editie blind gehaald. Zou ik zelf echt een heel mooie boeking vinden.
Al zouden ze in de huidige Phoenix ook een goede setup kunnen neerzetten.

Ik ga trouwens even een Paaspop 2020 forum aanmaken. Het kan niet lang meer duren, na die winterslaap post van 2 weken terug.

Users who are viewing this thread