Overig Muzieknieuws

Er zal echt wel een task force bezig zijn met alternatieven die uitgevoerd kunnen worden als er geen slachtoffers blijken te zijn en als de brand onder controle is zonder schade voor omwonenden. Het festival is veel te groot om zomaar met de witte vlag te zwaaien.

Bij PKP 2011 was er ook sprake van een beperkt programma terwijl ze puin aan het ruimen waren en gewonden aan het tellen waren.
Pukkelpop werd afgelast.

• Leuk
Waarderingen: Bart1981
Bij PKP 2011 was er ook sprake van een beperkt programma terwijl ze puin aan het ruimen waren en gewonden aan het tellen waren.
Dat van dat “beperkt programma” bij PKP 2011 was volgens mij enkel om de uittocht minder chaotisch te maken.
Chokri heeft daarover toch gezegd dat het voor hen meteen duidelijk was dat het festival afgelast was.

Je kan wel zeggen, alle andere stages zijn er nog maar puur voor veiligheidsredenen kan je niet al het volk voor het volledig festival loslaten op die stages maar dan de oppervlakte voor de mainstage niet gebruiken. Enige manier om dat te laten werken is met serieus beperkte capaciteit en hoe beslis je dan wie er niet in mag?

Je kan wel zeggen, alle andere stages zijn er nog maar puur voor veiligheidsredenen kan je niet al het volk voor het volledig festival loslaten op die stages maar dan de oppervlakte voor de mainstage niet gebruiken. Enige manier om dat te laten werken is met serieus beperkte capaciteit en hoe beslis je dan wie er niet in mag?
Wel als je dagtickets schrapt, scheelt al flink in capaciteit.

Ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die verwachten dat het festival nog doorgaat.... lijkt me zowel qua veiligheid als logistiek vrijwel onmogelijk.
Awel, ik zou aan hen eens zeggen, pakt den auto en rijdt eens naar daar en trekt uw ogen open. Tegen dat ze alles onder controle hebben, zijn we mss al morgenvroeg. Tis niet gelijk in de films hoor.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
Ik snap niet zo goed dat er mensen zijn die verwachten dat het festival nog doorgaat.... lijkt me zowel qua veiligheid als logistiek vrijwel onmogelijk.
Kan me wel voorstellen dat ze toch bezoekers ontvangen op de campings. Maar niet meer dan dat inderdaad.

Als leek denk ik; Het vuur moet gedoofd worden. Er moet beoordeeld worden of alles veilig kan worden 'afgebroken' en vervolgens moet er ook nog een nieuwe stage opgebouwd worden. En het eerste optreden op dat podium moet dan binnen 40 uur plaatsvinden? No way toch.

Dat mes snijdt hier toch aan 2 kanten hoor. Als er daadwerkelijk 200.000 mensen of meer opaf komen voor een enkel weekend dan moet je wat. Ook dat in het kader van veiligheid en crowd control

Nadat er bleek dat er enkele doden waren en een deel van de stages onbruikbaar was. Hier spreken we over andere omstandigheden.
De mainstage, waar groot deel van het publiek heel de dag staat, is volledig weg en kan niet gebruikt worden. Is zoals pukkelpop of Werchter zonder mainstage, dat is toch gewoon onmogelijk. Je kan dat publiek niet verspreiden over de resterende podia.

Dat mes snijdt hier toch aan 2 kanten hoor. Als er daadwerkelijk 200.000 mensen of meer opaf komen voor een enkel weekend dan moet je wat. Ook dat in het kader van veiligheid en crowd control
Daarom blijft die camping open. Maar de kans dat er een festival gaat plaatsvinden is vrijwel nul.

Laatste update:
De medewerkers van Tomorrowland moeten het festival verlaten, er is voorlopig nog geen melding van gewonden.

Kan me wel voorstellen dat ze toch bezoekers ontvangen op de campings. Maar niet meer dan dat inderdaad.
Ja, lijkt me ook dat.

Mensen die al onderweg waren en geen alternatief hebben opvangen op camping Dreamville. Misschien een minimaal programma op podium The Gathering. En die mensen zo snel mogelijk weer thuis zien te krijgen.

En dan volgend jaar alle huidige tickethouders opnieuw een ticket en nog één of twee weekends extra om de geleden financiële schade wat te verlichten.

Dit weekend kan sowieso niet doorgaan maar ben wel benieuwd als er tegen weekend 2 iets mogelijk is, mogelijks met 'beperkte' mainstage

Dit weekend kan sowieso niet doorgaan maar ben wel benieuwd als er tegen weekend 2 iets mogelijk is, mogelijks met 'beperkte' mainstage
Maar dan heb je geen prachtige aftermovie en feërieke Instagram en TikTok reels…

Je wilt niet zoals Fyre Festival (no pun intended) de wereld rondgaan…

Alles draait echt rond die over-the-top main stage daar.

Pukkelpop werd afgelast.
Eigenlijk werd Pukkelpop officieel stopgezet, niet afgelast. Ik weet nog dat Chokri letterlijk zei toen iemand begon over refunds en dat het in de voorwaarden stond dat hij zei "Maar Pukkelpop is niet afgelast geweest, Pukkelpop is stop gezet"

Anyway. Holy shit. Wtf. Ik ben er daar juist nog bijna voorbij gefietst toen ik van mijn werk kwam. Wat is dit? Ik ben absoluut geen liefhebber van het festival, maar dit wenst ge uw grootste vijand niet toe. Al goed om te horen dat ze voorlopig geen gewonden zouden zijn. Verschillende internationale vluchten zijn reeds toegekomen in Brussel en Amsterdam. Ik hoop echt voor die mensen voor het best. En ook voor de andere festivalgangers en de organisatie en haar vrijwilligers!

Users who are viewing this thread