Overig Muzieknieuws

Ik vrees dat er doden zullen zijn bij de crew, ik zie niet hoe je daarna kan verder gaan.
Voorlopig toch geen melding van gewonden…

Maar hoe kun je als Tomorrowland verder zonder main stage ? Dat podium IS het festival…
No way dat dit kan doorgaan.

HLN:

De mainstage van Tomorrowland, het festival dat morgen moet beginnen, zou bijna volledig vernield zijn. Buurtbewoners zeggen dat de brand is overgeslaan naar het aangrenzende bos, vlak naast hun huizen. Links van het podium zou er nog steeds een tankwagen in brand staan.

Er lijken momenteel geen slachtoffers te zijn gevallen. De politie roept op dat buurtbewoners van het festivalterrein van Tomorrowland ramen en deuren moeten dicht houden.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Wat een bizar nieuws. En wat heftig voor de organisatie, vrijwilligers, omwonenden en die duizenden bezoekers die momenteel al bezig zijn om die kant op te reizen. Heftig

• Leuk
Waarderingen: saurus en Joe
Kan me wel voorstellen dat ze proberen om het toch door te laten gaan, gezien de hoeveelheid bezoekers van buitenaf.
Hangt natuurlijk echt af van de hoeveelheid schade.

Wat een bizar nieuws. En wat heftig voor de organisatie, vrijwilligers, omwonenden en die duizenden bezoekers die momenteel al bezig zijn om die kant op te reizen. Heftig
Hoe rampzalig het nu ook uit ziet( hopelijk geen slachtoffers), maar mijn eerste ingeving was hoe blij je mag zijn dat dit niet gebeurd is tijdens het festival met tienduizenden mensen aanwezig.

Eventueel zonder dagtickets? Dan kan je alle internationale gasten wel helpen. Zal toch al grootte mainstage schelen. Je zal nu maar in de lucht hangen op weg...

Brand slaat over: vuurpijl raakt huis

Enkele buurtbewoners zouden evacueren door de overslaande brand. Op beelden is er tussen rook ook vuurwerk te zien. Een vuurpijl zou een huis hebben geraakt. De brandweer zegt dat de situatie onder controle is.

Dreamville gaat morgen wél open

Bronnen laten weten dat Dreamville, de officiële camping van Tomorrowland, morgen gewoon open zal gaan zoals gepland.
Ergens voelt het wat maf dat die camping nog wel open gaat. Helemaal met die update daarboven.

Wel goed dat de situatie onder controle is.

Als het tegenzit gaan er misschien huizen in rook opgaan. Het is nu echt het minste van iedereen die daar bezig is hun zorgen wat er met het festival moet gebeuren.
Er zal echt wel een task force bezig zijn met alternatieven die uitgevoerd kunnen worden als er geen slachtoffers blijken te zijn en als de brand onder controle is zonder schade voor omwonenden. Het festival is veel te groot om zomaar met de witte vlag te zwaaien.

Bij PKP 2011 was er ook sprake van een beperkt programma terwijl ze puin aan het ruimen waren en gewonden aan het tellen waren.

Users who are viewing this thread