17 juli 2016
Een nieuw hoofdstuk in de ruzie tussen Kanye West en Taylor Swift.
Kanye brengt het nieuwe nummer Famous uit met daarin de tekst: 'I feel like me and Taylor might still have seks / Why? I made that bitch famous.'
Kanye claimt dat hij Taylors goedkeuring kreeg nog vóórdat hij het nummer uitbracht: 'I called Taylor and had an hour long convo with her about the line and she thought it was funny and gave her blessings'.
Team Taylor ontkent.
Zoals 't Kanye beaamt, gooit de videoclip van Famous nog wat olie op het vuur. De video opent met het beeld van Kanye en Kim slapend in bed, en terwijl het beeld breder wordt zien we een slapende Taylor aan de ándere kant van Kanye liggen. Ook aanwezig op het logeerpartijtje: Rihanna, Chris Brown, Donald Trump, Caitlyn Jenner, George W Bush, Anna Wintour, Ruby Rose, Ray J en Bill Cosby.
Kim Kardashian laat op deze dag via Snapchat de wereld het telefoongesprek tussen Kanye en Taylor over de goedkeuring van Famous horen. Kim laat de wereld het telefoongesprek tussen Kanye en Taylor over de goedkeuring van Famous horen.
We horen haar mening over de regel 'I think me and Taylor might still have sex': 'I mean, it's like a compliment, kind of.' Maar het gesprek dekt meer dan alleen een eventuele goedkeuring: 'It doesn't matter if I sold 7 million of that album before you did that,' zegt Taylor. 'Which is what happened – you didn't know who I was before that. It's fine.' Wat lijkt op een verwijzing naar de zin: 'I made that bitch famous'. En later gebeurt dit:
TS: 'You know, right after the song comes out I'm going to be on a Grammy red carpet and they're going to ask me about it and I'm going to be like, "He called me."'
TS: '…and awesome that you're so outspoken, and it's going to be like "Yeah she does, it made her famous." You know, so it's more provocative to say "might still have sex" because –' hele gesprek hoor en lees je hier. Taylor kan zich hier onmogelijk nog onderuit lullen.
We horen haar mening over de regel 'I think me and Taylor might still have sex': 'I mean, it's like a compliment, kind of.' Maar het gesprek dekt meer dan alleen een eventuele goedkeuring: 'It doesn't matter if I sold 7 million of that album before you did that,' zegt Taylor. 'Which is what happened – you didn't know who I was before that. It's fine.' Wat lijkt op een verwijzing naar de zin: 'I made that bitch famous'. En later gebeurt dit:
TS: 'You know, right after the song comes out I'm going to be on a Grammy red carpet and they're going to ask me about it and I'm going to be like, "He called me."'
TS: '…and awesome that you're so outspoken, and it's going to be like "Yeah she does, it made her famous." You know, so it's more provocative to say "might still have sex" because –'
Maar Taylor laat het hier niet bij zitten en slaat terug met een statement die ze waarschijnlijk al maanden klaar had liggen, wijzend op het feit dat Kanye gelogen heeft en haar nooit de 'bitch'-regel óf het hele nummer heeft laten horen.