North Sea Jazz

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Vrijdag 8 juli: o.a. The Roots, Diana Krall*, Buddy Guy, Snarky Puppy, Vintage Trouble, Kamasi Washington with Metropole Orkest, Brainfeeder presents: Flying Lotus, Kneedelus A Live Collaboration between Kneebody + Daedelus, Thundercat & Jameszoo Quintet, Dr. Lonnie Smith, Antonio Sanchez and Migration, Christian Scott aTunde Adjuah Presents Stretch Music

Zaterdag 9 juli: o.a. Earth, Wind & Fire, Level 42, Miguel, Pat Metheny & Ron Carter*, Anderson .Paak & The Free Nationals, Cécile McLorin Salvant and The Aaron Diehl Trio, Steven Wilson, Hiromi: The Trio Project feat. Anthony Jackson & Simon Phillips, Jacob Collier, Con Brio, Steps Ahead Reunion World Tour featuring Mike Mainieri, Eliane Elias, Donny McCaslin, Marc Johnson, and Billy Kilson, Branford Marsalis Quartet with special guest Kurt Elling, Sabrina Starke

Zondag 10 juli: o.a. Simply Red, Jill Scott, Joe Bonamassa, Anthony Hamilton, Gregory Porter, Walter Trout, Chick Corea, 75th Birthday Celebration: Homage To Heroes, Scofield Mehldau Guiliana, Colin Stetson & Sarah Neufeld, Henri Texier Sky Dancers 6, Charles Lloyd New Quartet featuring Jason Moran, Reuben Rogers and Eric Harland, Kenny Barron & Dave Holland, Cory Henry The Revival & The Funk Apostles, The Jones Family Singers, Steve Lehman Octet, STUFF.

Zowaar dat ik de vrijdag serieus overweeg. Dat had ik niet verwacht.
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.973
548
Het is dat ik dat weekend in Portugal zit, anders was een vrijdagkaartje bijna wel een zekerheid. The Roots, Vintage Trouble, Kamasi Washington, Flying Lotus, Thundercat & Jameszoo Quintet... Serieus mooie namen zeg!
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Damn ja, die vrijdag is goed. Thundercat en FlyLo zijn wel twee artiesten die hoog op mijn lijstje staan van must sees. North Sea Jazz is alleen zo ongelofelijk duur altijd...
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Achja los betaal je voor The Roots ook al 50 euro, en omdat half Brainfeeder daar staat zullen ze vast ook wel bij elkaar op het podium klimmen. Ook toegevoegde waarde natuurlijk. Maarja nog steeds meer dan 83 euro... (met CJP)
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
en omdat half Brainfeeder daar staat zullen ze vast ook wel bij elkaar op het podium klimmen.

Klopt, hoe leip zou een Young Jazz Giants reünie zijn...

Edit: holy shit ik had trouwens helemaal over Jameszoo en Daedelus heengelezen. Wat een dag eigenlijk. Dat album met Kneebody ook maar eens checken, vorig jaar niet meegekregen.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Een maand voor de bekendmaking van het volledige programma en tijdschema van het Port of Rotterdam North Sea Jazz Festival 2016, kunnen we een aantal nieuwe namen bekendmaken. Toegevoegd aan het programma zijn onder anderen James Blake, St Germain en Pharoah Sanders Trio featuring William Henderson and Trilok Gurtu.

Artist in Residence dit jaar is Ibrahim Maalouf. Op vrijdag brengt de Frans-Libanese trompettist zijn ‘Kalthoum’ project, op zaterdag het ‘Red & Black Light’ album en op zondag treedt hij op met het Metropole Orkest, onder leiding van Jules Buckley.

Het Metropole Orkest onder leiding van Jules Buckley treedt ook op vrijdag op met Snarky Puppy. Tijdens een extra optreden van het instrumentale fusionjazz-ensemble voeren zij ‘Syvla’ uit; het album waarvoor zij vorige maand de Grammy Award voor Best Contemporary Instrumental Album mochten ontvangen.

Verder zijn op vrijdag Pokey LaFarge, James Hunter, Allen Stone, Tineke Postma & Jasper van 't Hof, Melanie De Biasio, Giovanni Guido Trio, James Brandon Lewis Trio, Gard Nilssen's Acoustic Unity, Rag 'n' Bone Man, Songhoy Blues, Oddisee & GOOD COMPNY en Jonathan Scales Fourche stra aan het programma toegevoegd.

Nieuwe namen voor zaterdag 9 juli zijn: Hiatus Kaiyote, Arturo O'Farrill & The Afro Latin Jazz Orchestra, Edmar Castaneda World Ensemble Quintet, Jazz Orchestra Of The Concertgebouw with Dr Lonnie Smith, Bixiga 70, Pieranunzi Somsen Ceccarelli, Fay Claassen & Peter Beets Trio, Charles McPherson Quartet, Avery*Sunshine, Mark Schilders' Fabrik en Aruán Ortiz Trio.

Op zondag maken Esperanza Spalding Emily's D + Evolution, GoGo Penguin en TaxiWars hun opwachting. Ook staan deze dag William Bell, The Gospel According To Grégoire Maret Featuring Zara McFarlane, Reijseger Fraanje Sylla, Blick Bassy en Michael Mantler - The Jazz Composer's Orchestra Update featuring the Nouvelle Cuisine Big Band conducted by Christoph Cech, op het driedaagse festival.

Sick, James Blake erbij op de vrijdag. Had eigenlijk afgezworen om die man op festivals te zien. Maar goed, zo overall is die dag echt heel erg de moeite.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Ik moet zeggen. Ze blijven me toch telkens verrassen met hele goede namen. Grote en kleine. Dit kan zo voor mij wel eens qua line-up het Nederlandse festival van het jaar zijn.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Argh, ingewikkeld. Goede namen op zich, maar de beste ervan komen ook naar Lowlands. Hm, zo lastig.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Argh, ingewikkeld. Goede namen op zich, maar de beste ervan komen ook naar Lowlands. Hm, zo lastig.
Ik zou voornamelijk voor The Roots en Flying Lotus gaan. Sowieso betaal je voor The Roots los al 50 euro.
 

Kid

Dagopener
24 jan 2015
609
77
Ik zou voornamelijk voor The Roots en Flying Lotus gaan. Sowieso betaal je voor The Roots los al 50 euro.
Ja, maar ik ben niet zo'n fan van The Roots dat ik er 50 euro voor zou betalen. Flying Lotus heb ik al gezien op DTRH vorig jaar (wel een briljante show, dus gaan!), dus voor mij is het een stuk minder interessant dan.

Als ik FlyLo nog niet gezien had zou ik wel meer overwegen inderdaad.
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Sick, James Blake erbij op de vrijdag. Had eigenlijk afgezworen om die man op festivals te zien. Maar goed, zo overall is die dag echt heel erg de moeite.

Whatdefack, deze line-up groeit uit tot een van de meest interessante in Nederland deze zomer. Verschrikkelijk dat het zo duur is :/. Pharaoh Sanders is al reden genoeg om te gaan eigenlijk, en dan hebben ze met James Blake, Ibrahim Maalouf, St. Germain, Songhoy Blues, Hiatus Coyote en Gogo penguin nog een handvol meer ijzersterke namen erbij in één aankondiging. En dat bovenop o.a. Thundercat, FlyLo(of eigenlijk heel Brainfeeder) en Colin Setson & Sarah Neufeld die hoog op mijn must see lijstje staan.

Combi's zijn trouwens al uitverkocht, en eigenlijk zijn de dagen veel te goed verdeeld :/.
 

MRMantel

Geliefde act
25 dec 2013
1.955
0
Heuh wat Pharrel erbij op vrijdag. Als die dag daardoor gaat uit verkopen voor de volgende stufi wordt ik boos.
 

JB.

Sunset slot
Sfeerbeheer
2 dec 2013
2.500
762
Toch blijft dit wel een heel interessant festival met unieke namen. Aardige lichting weer.

Taj Mo: The Taj Mahal & Keb Mo Band. Dit is btw wel een gruwelijke naam voor de bluesliefhebbers.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken