North Sea Jazz 2023

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Eve Risser heeft dit jaar de Paul Acket Award gewonnen en treedt daarom op 8 juli op op NSJ!
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
573
423
Roisin Murphy heeft een nieuw album met DJ Koze, en kondigt tevens zichzelf aan voor 8 Juli op NSJ. Mooie boeking, als ik het eerder had geweten had ik alleen voor haar al een kaartje gekocht.
 
  • Confetti
Waarderingen: wenteldave

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Potverdrie... Janelle Monaé heeft af moeten zeggen vanwege 'scheduling issues'. Lekker dan. Ze wordt vervangen door Gregory Porter.
Morgen komt er veel meer nieuws over het programma van dit jaar! Daar zal vast het tijdschema bij zitten.
 
Laatst bewerkt:

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Heel erg spijtig!
Het kan zijn dat ik hier te veel in lees, maar misschien is ze opgeroepen als vervanger voor DTRH en konden ze op NSJ makkelijker een vervanger regelen?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Heel erg spijtig!
Het kan zijn dat ik hier te veel in lees, maar misschien is ze opgeroepen als vervanger voor DTRH en konden ze op NSJ makkelijker een vervanger regelen?
Zou zomaar kunnen, ja, maar dat zou je als NSJ toch eigenlijk ook niet moeten willen? Daar word je door je achterban ook op afgemaakt als later blijkt dat DTRH ermee aan de haal is gegaan. Lijkt me toch gek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Je moet iets om het 'spannend' te maken natuurlijk. De muziek zelf interessant maken is haar tot op heden nog niet gelukt.
De keren dat ik haar live zag was het nochtans best wel spannend.
Vind ik persoonlijk een 'interessantere' naam dan Porter, maar het dient wel gezegd te worden dat ze wel degelijk een waardige vervanger weten aan te bieden.
Tenzij Porter sowieso al geboekt was en aangekondigd ging worden?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
De keren dat ik haar live zag was het nochtans best wel spannend.
Vind ik persoonlijk een 'interessantere' naam dan Porter, maar het dient wel gezegd te worden dat ze wel degelijk een waardige vervanger weten aan te bieden.
Tenzij Porter sowieso al geboekt was en aangekondigd ging worden?
Gezien het feit dat ie ook op Gent Jazz staat, doet me vermoeden van wel. Maar goed, zolang dat niet naar buiten komt...
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Morgen komt er nog een beperkt aantal tickets beschikbaar voor de voorheen uitverkochte vrijdag en zaterdag. Deze gaan om 16.00 in de verkoop.
Namen zullen dan wel eerder op de dag volgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Ik zie zo één, twee, drie niet wat er precies is bijgekomen. Wat ik wel zie, zijn gigantisch veel clashes (van wat ik al ken).
Vrijdag
Maria Schneider & Oslo Jazz Ensemble vs. Fergus McCreadie Trio vs. Linda May Han Oh Quintet
Van Morrison vs. The Diaspora Suite (ft. Metropole Orkest, Arooj Aftab, Corinne Bailey Rae, Laura Mvula, Typhoon a.o.)
Alabaster DePlume vs. Kika Sprangers Quintet vs. Mette Rasmussen Trio North (zeker die laatste twee, Jezus)
Buddy Guy vs. Yussef Dayes vs. Chatlein I Su Zumbi (wordt honderd procent Buddy Guy, maar wel vervelend)
Gedeeltelijk Yussef Dayes vs. Little Simz (vs. Chatlein I Su Zumbi)
The Teskey Brothers vs. Marco Mezquieda vs. Dave Holland New Quartet

Zaterdag
Jan Garbarek vs. Snarky Puppy
Snarky Puppy vs. Trondheim Jazz Orchestra & Gurls
Marcus Miller vs. Abdullah Ibrahim Trio vs. Teus Nobel Liberty Group
Gard Nillsen's Supersonic Orchestra vs. Mark Lettieri Group (en gedeeltelijk vs. DeWolff & Dawn Brothers Present Double Cream)
Laura Jurd vs. Kokoroko
Gedeeltelijk Kokoroko vs. Tom Jones

Zondag
Seal vs. Teis Semey Quintet vs. Brad Mehldau Trio
Gabriels vs. Ndlovu Youth Choir vs. John McLaughlin and Shakti
Gregory Porter vs. Yuri Honing's Peace Orchestra vs. Montis, Goudsmit & Directie
Branford Marsalis Quartet vs. Montis, Goudsmit & Directie vs. Mark Guiliana vs. Lizzo (al is Lizzo geen topkandidaat)

Vrijdag veruit de beste dag, dan zaterdag, dan zondag. Alleen niet qua clashes...
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.283
1.284
Roisin Murphy heeft een nieuw album met DJ Koze, en kondigt tevens zichzelf aan voor 8 Juli op NSJ. Mooie boeking, als ik het eerder had geweten had ik alleen voor haar al een kaartje gekocht.
Kolere. Hier had ik wel bij willen zijn ja.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Kolere. Hier had ik wel bij willen zijn ja.
Kan nog steeds. Extra tickets voor vrijdag en zaterdag gaan om 16.00 in de verkoop. En als je onder de dertig bent en een CJP-pas hebt, kan je al even tickets kopen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Duckwrth kan niet meer komen op 7 juli. Sef & het El Salvador Ensemble is de vervanger voor hun plek in de Darling! Ook het Rob Agerbeek Trio with Luca Warmer heeft hun optreden van 9 juli in de Yenisei geannuleerd. New Moluccan Guitars is de vervanger.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken