ES Mad Cool Festival 2018

Haha begrijp ik helemaal. Bij mij valt juni heel moeilijk waardoor een trip naar bv BKS, DTRH of Primavera er nog nooit is van kunnen komen, ookal zou ik er graag is heen willen. Zo'n dingen gaan nu eenmaal voor :p Nee, maar serieus het verschil in prijs mbt tot vluchten vroeg boeken scheelt snel 50€-100€, want hoogseizoen. En ook bij Airbnb's kun je 't goed of slecht hebben qua prijs / kwaliteit. Een dagje Lissabon is idd niet zo veel, ik denk dat wij 3 dagen extra daar hadden vorig jaar bovenop de 3 festivaldagen. Dan kom je er weer wel afhankelijk natuurlijk wat je wilt zien of bezoeken of kun je al is een dagje zee (welja Oceaan) aan vastplakken.

Een ander voordeel met Zuid-Europa (en andere landen): de mensen zijn wat minder lang, je hebt dus beter zicht op het podium!

Een ander voordeel met Zuid-Europa (en andere landen): de mensen zijn wat minder lang, je hebt dus beter zicht op het podium!
Hahaha, dit vond ik ook echt één van de voordelen op NOS Alive, echt top. En het viel me op dat echt iedereen voor de muziek kwam, ook wat verder naar achteren. Bij de Nederlandse festivals (en op RW is het ook erg) heb ik het idee dat de helft van de mensen die bij een podium staan meer met elkaar staan te ouwehoeren dan dat ze naar de optredens staan te kijken.

Hahaha, dit vond ik ook echt één van de voordelen op NOS Alive, echt top. En het viel me op dat echt iedereen voor de muziek kwam, ook wat verder naar achteren. Bij de Nederlandse festivals (en op RW is het ook erg) heb ik het idee dat de helft van de mensen die bij een podium staan meer met elkaar staan te ouwehoeren dan dat ze naar de optredens staan te kijken.

Het publiek was er echt heerlijk. Die gekke Portugese/Spaanse fans, gekke groepjes Britten die voor het feest zorgen en kleine groepjes Nederlandse en Duitse muzieksnobs.

Ah dit sluit echt totaal niet aan met waar wij slapen, hopen dat ze alsnog weer zo'n shuttle bus terug regelen net als vorig jaar.

https://clashfinder.com/s/mcf18

sch_madcool_jueves_12.jpg

sch_madcool_viernes_13.jpg

sch_madcool_sabado_14.jpg

Zo, de uren staan online! Vrij veel pijnlijke clashes en uren waar er voor mij persoonlijk niet iets is dat ik leuk vind om naar te gaan zien, maar ach. Dit had een pak beter kunnen worden geprogrammeerd maar met zoveel fantastische namen op 1 line up kun je moeilijk klagen.. Ben nu wel benieuwd hoe het publiek, en vooral de drukte die daarmee gepaard gaat, gaat zijn..

Wij gaan zoiets doen denk ik:
Slaves > Eels > Leon Bridges > Tame Impala > Pearl Jam > Justice > MGMT > Maya Jane Coles
Kevin Morby > gat (suggesties zijn welkom! James Bay?) > Ben Howard > ODESZA > Sampha > James Holden / Arctic Monkeys / Alice In Chains > Massive Attack > The Bloody Beetroots
Wolf Alice > Hurray For The Riff Raff > Polo & Pan > Frankie Cosmos > Portugal. The Man > Depeche Mode > Nine Inch Nails > Richie Hawtin > Underworld / The Black Madonna

Echt super vet dit. Mad Cool was niet echt op mijn radar, tot het in het Pinkpop topic ter sprake kwam. Ik ben sowieso fan van de tijdsindeling, overdag lekker chillen en dan de nacht in feesten. Meer shows in het donker kan ook geen kwaad.

Zou ongeveer op eenzelfde spoorboekje uitkomen, al zou ik zeker bij QOTSA en Jack White gaan kijken. De keuze voor Portugal. The Man kan ik nog inkomen, maar met name Jack White zou ik toch met klem aanraden, zeker met dit nieuwe album!

Wat je gat betreft, ik zou zelf even Sofi Tukker checken en dan naar de Marmozets. Ken ze allebei niet zo goed maar lijken mij beiden wel interessant. James Bay heb ik persoonlijk niks mee, dus ja...

Ik ben alvast benieuwd naar hoe het je gaat bevallen.

Valt nog allemaal wat af te wachten Dr. Hannibal. Op papier kan het allemaal mooi en wel zijn maar in realiteit kunnen er altijd een pak dingen misslopen. (overcrowding, toiletten, te luid/zacht/slecht geluid etc). Ik ga naar zowel Werchter als Mad Cool, dus ik al een aantal dingen skippen die ik op Werchter ook kan zien (zie bv At The Drive In, Fleet Foxes, Jack White enzovoorts), daarom gaan er nu bepaalde keuzes voor op andere. Al kan het natuurlijk zijn dat een bepaalde show mij op Werchter compleet kan wegblazen en dat we die desbetreffende groep toch nog is een keertje gaan zien.

Sofi Tukker vind ik wat te plat en dat Marmozets album vond ik eigenlijk niet zo super speciaal en Bay palmt zowieso makkelijk een publiek in, weet nog niet. Yup, ben naast het weekendje Werchter ook hier zeer hard aan het uitkijken! Hopelijk wordt naar voor glippen zo gemakkelijk als op de kleinere stages op NOS Alive. Kijk het meeste uit naar dat anderhalf uur Tame Impala bij een ondergaande Spaanse zon :D

Ik vind het maar een kut indeling om eerlijk te zijn. Overdag "chillen" gaat al heel snel saai worden met dat weer daar (het is niet dat je lekker bij kan komen in je tentje, want daar brand je uit). Je kan overdaag in die hitte lekker door Madrid gaan slenteren ja, en de avond/nacht dan doorhalen op het festival. Maar je gaat daar echt bijna geen rust punten pakken man.

En je hebt zoveel clashes dat het affiche plots stukken minder indrukwekkend maakt, voor mij dan.

Ik vind het maar een kut indeling om eerlijk te zijn. Overdag “chillen” gaat al heel snel saai worden met dat weer daar (het is niet dat je lekker bij kan komen in je tentje, want daar brand je uit). Je kan overdaag in die hitte lekker door Madrid gaan slenteren ja, en de avond/nacht dan doorhalen op het festival. Maar je gaat daar echt bijna geen rust punten pakken man.

En je hebt zoveel clashes dat het affiche plots stukken minder indrukwekkend maakt, voor mij dan.

Madrid heb je niet op een dag gezien hoor. Er zijn echt gigantisch veel dingen te zien en doen in die stad lijkt me. Heb vorig jaar Lissabon gedaan en qua hitte (alhoewel dat aan de kust lag) viel die hitte al bij al nog goed mee. We hebben een airbnb gehuurd, dus bakken in een tentje gaat niet gebeuren :p

Inderdaad, er zijn denk ik een aantal clashes op vrijdag (rond Jack White en Arctic Monkeys) en op zaterdag (rond Nine Inch Nails). Uiteindelijk is het niet geheel vreemd dat ze andere populaire bands laten clashes met elkaar, crowd control weet je wel. Daarnaast is het nooit mogelijk om alle bands te zien, ook al zijn ze wat meer gespreid of verdeeld. Met 7 stages kom je gewoonweg altijd clashes tegen..

Madrid heb je niet op een dag gezien hoor. Er zijn echt gigantisch veel dingen te zien en doen in die stad lijkt me. Heb vorig jaar Lissabon gedaan en qua hitte (alhoewel dat aan de kust lag) viel die hitte al bij al nog goed mee.
Madrid is wel een stukje erger dan Lissabon. Ben afgelopen maand in beide plaatsen geweest en aangezien Madrid precies in het midden van Spanje ligt heb je niet die verfrissende wind vanuit zee die je in Lissabon wel hebt. Maar gelukkig zijn er genoeg mooie parken in de stad voor schaduw. En ook erg fijn dat het festival 's avonds pas begint.

En een tip voor iedereen die Eels te saai vind. Check Toundra, instrumentale post-rock/metal die in hun eigen stad spelen.

Tot grote spijt.. 2 tickets te koop, vrijdag 13/07.
https://www.ticketswap.nl/listing/mad-cool-festival-friday/2249873/3aeee0d8f1

gat (suggesties zijn welkom! James Bay?

Marmozets is live best leuk!

Wat is er toch belachelijk veel goeds te zien hier hé.
Het blokkenschema had iets beter gekund maar eigenlijk hebben ze de grote namen toch best wel prima over die uurtjes verdeeld.

Klinkt stom maar een festival met heel wat minder must-sees vind ik toch ook wel erg fijn. Dan valt er ook wat minder te missen :)

Vraag me enkel af hoe goed je op voorhand moet zijn bij optredens. Bij NOS kon je zeer makkelijk doorschuiven (bij Depeche Mode stonden we bv toen redelijk dicht hierdoor) en kleinere stages waren nooit echt druk of vol. Vraag me af of dat hier ook het geval gaat zijn. Plus de overcrowding waar ik me wat zorgen om maak. 55k (?) op het terrein van NOS voelde die eerste dag vrij benauwd aan.. En bij MC is dit gewoon vergelijkbaar met Werchter, 80k.. Enigste sets waar ik echt graag vooraan zou staan is Tame, Sampha en Odesza. Veel must sees natuurlijk maar niet dat ik front row zou willen kamperen ofso.

Nog een maand! Heb je er al zin in, Joris? :D

Ik ga ook voor front bij Tame Impala, Eels meepakken is namelijk ook geen straf, misschien kunnen we wel even een Festileaks meeting doen tijdens Let It Happen ;)

Geen idee hoe groot de afstanden tussen de podia gaan zijn trouwens, wil bv. graag een stukje QotSA meepakken voor Depeche Mode.

Friendly Fires valt in voor Glass Animals, laatste had ik prima kunnen missen maar nu valt Friendly Fires wel heel lullig voor mij (tijdens NiN), toch een behoorlijke clash. Ik kan me de laatste keer dat Friendly Fires in Nederland stond ook niet herinneren..

Ik ga woensdag ook nog even naar die pre-party met MGMT, zie ik ze twee dagen achter elkaar, ook wel een keer grappig.

Ik ga woensdag ook nog even naar die pre-party met MGMT, zie ik ze twee dagen achter elkaar, ook wel een keer grappig.

Zijn wij ook bij! Was maar twee tientjes, en ik las dat ze voor 500 man spelen, zin in!

Users who are viewing this thread