Ik deel graag even mijn ervaringen van de eerste dag omdat ik zie dat de reacties toch wat tegenvallen.
Wij kwamen zo rond 15.30 aan bij Feria De Madrid en hebben toen (in de schaduw) gewacht tot de poorten open gingen, dit zou 17.00 zijn maar werd dus 17.45, voor ons was dit probleem niet al te groot. Omdat wij redelijk vooraan stonden in de rij én onze festivalbandjes al om hadden, liepen we zo door en waren we bij de eerste 500 man ongeveer op het terrein.
Eenmaal daar hebben we even wat te drinken gescoord (was toen nog geen rij) en zijn toen gelijk aangeschoven voor Tame Impala, waarbij we dus prachtig vooraan stonden. Eels was een tof optreden, had ook eigenlijk niet anders verwacht, maar merkte wel dat het nog vrij rustig was. Toen was het grote wachten op Tame Impala begonnen, gelukkig kan je vanaf de 2nd Main Stage de Mad Cool Stage ook zien, en ging de tijd dus snel door het lekkere optreden van Fleet Foxes. Toen was het eindelijk zover, Tame Impala. Lastig om al te zeggen maar dit zou heel goed eens dé show van het weekend kunnen zijn. Band in topvorm met een werkelijk waar heerlijke setlist, ook leuk dat Kevin al snel zei dat hij non-VIP's in het VIP-vak wilde omdat hij dit echt niet vond kunnen. Van begin tot eind genoten van goede visuals, en een topband. Dit is toch echt wel een naam die BKS/DTRH/Lowlands moet kunnen headlinen met deze show hoor. Daarna zijn we drinken gaan halen (dit was dus vlak voor dat Pearl Jam zou beginnen) bij de bar naast de main, hier stond wel een soort van rij, maar na 5 minuten werd ik al geholpen. Pearl Jam zette ook een lekkere headline set neer, had eigenlijk ook niks anders verwacht van deze veteranen. Daarna aangesloten voor Kasabian wat een groot Brits feestje werd, heerlijk tekeer gaan op deze muziek, die hiervoor gemaakt lijkt. Altijd leuk om met zoveel mensen te verbroederen en los te gaan op bepaalde muziek. Na Kasabian weer wat te eten gaan scoren, alleen bij de Kebap stond een ontzettend lange rij, voor de rest waren de wachtrijen op dat punt rond de 5 tot 10 minuten, wat ik persoonlijk niet heel storend vind. Met wat eten en drinken in de hand gaan kijken naar de laatste show van de dag, MGMT, ik had ze dus de avond ervoor ook al gezien en de setlist en show kwam dan ook behoorlijk overeen, maar dit is toch gewoon een lekkere band waarbij vooral de nummers van het debuutalbum het erg goed doen bij het publiek.
Toen huiswaarts, ze hadden enorm veel extra metro's ri. centrum ingezet en we hebben daar dus maar 2 minuten op hoeven wachten, en waren daarmee redelijk snel terug bij onze verblijfplaats. Kortom, niet al teveel problemen gehad en als hoogtepunt voor mij Tame Impala! Kijk ernaar uit om jullie verhalen te lezen, ook als jullie de dag minder rooskleurig beleefd hebben als ik.
Tip: er lopen veel jongens rond met bier op hun rug, zo ontloop je ook de wachtrij bij de bar