ES Mad Cool Festival 2018

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Zijn wij ook bij! Was maar twee tientjes, en ik las dat ze voor 500 man spelen, zin in!

Ah leuk! Zie je daar misschien, ik gok alleen wel dat het eerder naar 1500/2000 man gaat met invitees enzo, maar alsnog heel leuk om heen te gaan voor die twee tientjes.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Morgenochtend best vroeg vliegen, dan zou ik zo ongeveer nu de binnenstad in moeten lopen :) zin in!
 

Franzzz

Gouden Tip
9 mrt 2017
382
129
Woop! Wij vertrekken ook morgenochtend richting Madrid. Zijn er in dit topic toevallig mensen die vorig jaar zijn geweest en over de volgende zaken wat afweten?:

- Wat mag er mee het terrein op? Rugtas, kleine tassen, niks? Mag zonnebrand mee? Flesje water?
- Hoe kan ik op het festivalterrein betalen? Cash? Pin? Chip in bandje?

Ik weet dat het dit jaar op een nieuw terrein plaatsvind, maar ik kan over bovenstaande zaken bijna niks vinden.
 

Maurice

Randprogramma
24 nov 2015
158
0
Weet iemand hoe je het beste van de binnenstad naar het festival komt? Is er een festileaks treffen op Mad Cool?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
– Wat mag er mee het terrein op? Rugtas, kleine tassen, niks? Mag zonnebrand mee? Flesje water?
Weet ik niet precies, let wel op: vorig jaar was de powerbank van een vriend afgepakt, die moest hem afgeven. Geen idee of dat weer zo is.

– Hoe kan ik op het festivalterrein betalen? Cash? Pin? Chip in bandje?
Dit was vorig jaar pin en cash. Let wel op: pin werkte vorig jaar niet overal (en de merch stand had zelfs geen pin), dus neem genoeg cash mee.

Weet iemand hoe je het beste van de binnenstad naar het festival komt? Is er een festileaks treffen op Mad Cool?
Neem de metro naar station Feria de Madrid (lijn 8, deze eindigt op Aeropuerto)
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.840
1.749
Overigens stond er tijdens Kings of Leon vorig jaar wel een irritant mens voor me met een rugzak, dus ik vermoed dat die wel mee mag.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Ik ben er weer bij dit jaar, uiteraard met camera in hand!

Heel druk schema heb ik, maar zie mij shinen op het podium vanavond tijdens Airways!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.179
2.999
Blijkt niet zo goed te gaan daar? Lees veel reacties op efestivals over uren aanschuiven voor een bandje, langs de snelweg staan zonder water, ongeorganiseerde bars, enkel cash want de pin werkt niet,... Hopelijk komt het goed daar! Ik had op voorhand al wat schrik, toch nog steeds een nieuw festival op nieuwe locatie met zoveel bezoekers.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Blijkt niet zo goed te gaan daar? Lees veel reacties op efestivals over uren aanschuiven voor een bandje, langs de snelweg staan zonder water, ongeorganiseerde bars, enkel cash want de pin werkt niet,… Hopelijk komt het goed daar! Ik had op voorhand al wat schrik, toch nog steeds een nieuw festival op nieuwe locatie met zoveel bezoekers.

Raar om dit te lezen, terwijl ik in de metro zit na een werkelijk fantastische festivaldag! De deuren gingen iets te laat open (17.45 i.p.v. 17.00) maar verder geen seconde problemen gehad. Bandjes kreeg je gewoon thuis gestuurd en kon je zelf dus al omdoen, ik heb geen seconde in de rij hoeven staan bij de ingang, bij de bars (ook op drukke momenten) max. 5 minuten moeten wachten, staat veel personeel en gaat dus behoorlijk vlot.
Maar goed, iedereen ervaart het op zijn eigen manier. Verslagje over o.a. weergaloze set van Tame Impala e.d. volgt later :)
 

unknownjim

Nieuw lid
13 jul 2018
2
0
Even een account gemaakt om te reageren want dit is toch wel het meest bedroevende festival dat ik ooit heb mee gemaakt. Volgens mij was James op een ander festival??
Op de heenweg hebben we 2 uur bij de ingang moeten wachten. Uiteindelijk hebben ze alles opengegooid en kon je zonder controle van iets naar binnen.
Terug weg ook chaos, uiteindelijk anderhalf uur moeten wachten tot er eindelijk een taxi beschikbaar was..
De barren overal bizar druk, schiet ook totaal niet op, hier ook minimaal een half uur moeten wachten, eind van de avond iets minder lang.. eten zelfde verhaal, heb maar gegeten waar de minste rij was
Dan nog bij de grootste twee podias, het voorste vak, dan ongeveer 30 meter doorloopt is alleen voor mensen met een Vip bandje.. hoe treurig dat er bij sommige bands het vak half vol is en het ‘gewone’ publiek zo ver weg staat.

Hoop toch echt dat ze vandaag wat kunnen verbeteren.

Een lichtpuntje was dat ze biertjes verkopen van een liter dus je hoeft maar de helft van de keren naar de bar toe ?
 

chieles

Nieuw lid
13 jul 2018
1
0
Ook ik ben dit weekend aanwezig in Madrid en ook mijn ervaring is niet bijster positief. Organisatorisch laat MAD Cool een hoop steken vallen. We hebben 2uur in de wachtrij gestaan om het terrein op te komen. Ook de rijen bij de bar enen eettentjes waren behoorlijk lang, maar wat me vooral stoort is het gebrek aan communicatie van de organisatie.

Het gemiddelde tentfeest om de hoek is professioneler georganiseerd dat dit festival die toch 80.000 mensen per dag moeten hosten.
Het geluid is trouwens wel echt fantastisch en het is genieten om te zien hoe enthousiast de Spanjaarden zijn.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.899
6.121
Verslag volgt later. Op tijd vertrokken en hebben aan de eerste ingang aan de metro een beetje moeten aanschuiven tot inderdaad kwart voor 6. Maar daarna volgde een wandeling van een kwartier langs verscheidene loodsen (vrij onaantrekkelijke weg trouwens) om uit te komen op het gigantische bord dat Madrid Cool spelde. Aan de ingang voor het bandje ook nog is dik 30 minuten gewacht al werden de wachtrijen met de minuut langer en langer. Op tijd vertrekken is een must zo blijkt. Drinken halen is een absolute mess. Bij het binnenkomen 40 min over gedaan om wat drinken te halen. Kassa werkte bovendien ook nog is niet toen we bestelden dus moesten we maar gepast betalen (?). De prijzen zijn vrij vergelijkbaar met Werchter. €2 voor water, €3 voor frisdrank en bier. Je betaalt voor de laatste twee trouwens een euro extra voor een beker die je kan hergebruiken met de line up wat wel leuk is, vind ik (Werchter, take notes die plastic hopen bekers op de grond moeten naar beneden). Het kunstgras is in vergelijking met Nos Alive vorig jaar een pak zachter, heel fijn om op te zitten/wandelen. Spanjaarden stonden bekend om hun enthousiasme maar ik ben alleen nog mar arrogante en pratende mensen tegen gekomen. Het is vaak drummen voor een goede plek maar na een halfuur trekken al veel mensen gewoon weg, waarom??

Dag 1 was qua optredens echt fantastisch maar voor mijn oren echt een absolute ramp. Slaves, Pearl Jam en Justice stonden véél te luid afgesteld en het feit dat er nog is geen oordoppen beschikbaar zijn, is echt erg omdat ik dat als vaakgaande concertganger erg veel aandacht aan hecht (en ook omdat ik mn dopjes was vergeten op het appartement lol).

PS Wie was er in charge voor sanitair? Aan de KOKO stage staat 1 toilet, ÉÉN. Onvoorstelbaar gewoon. Nog niet het gehele terrein afgeweest om te zien of het op andere plekken even erg is maar amai, wow.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Ik deel graag even mijn ervaringen van de eerste dag omdat ik zie dat de reacties toch wat tegenvallen.

Wij kwamen zo rond 15.30 aan bij Feria De Madrid en hebben toen (in de schaduw) gewacht tot de poorten open gingen, dit zou 17.00 zijn maar werd dus 17.45, voor ons was dit probleem niet al te groot. Omdat wij redelijk vooraan stonden in de rij én onze festivalbandjes al om hadden, liepen we zo door en waren we bij de eerste 500 man ongeveer op het terrein.

Eenmaal daar hebben we even wat te drinken gescoord (was toen nog geen rij) en zijn toen gelijk aangeschoven voor Tame Impala, waarbij we dus prachtig vooraan stonden. Eels was een tof optreden, had ook eigenlijk niet anders verwacht, maar merkte wel dat het nog vrij rustig was. Toen was het grote wachten op Tame Impala begonnen, gelukkig kan je vanaf de 2nd Main Stage de Mad Cool Stage ook zien, en ging de tijd dus snel door het lekkere optreden van Fleet Foxes. Toen was het eindelijk zover, Tame Impala. Lastig om al te zeggen maar dit zou heel goed eens dé show van het weekend kunnen zijn. Band in topvorm met een werkelijk waar heerlijke setlist, ook leuk dat Kevin al snel zei dat hij non-VIP's in het VIP-vak wilde omdat hij dit echt niet vond kunnen. Van begin tot eind genoten van goede visuals, en een topband. Dit is toch echt wel een naam die BKS/DTRH/Lowlands moet kunnen headlinen met deze show hoor. Daarna zijn we drinken gaan halen (dit was dus vlak voor dat Pearl Jam zou beginnen) bij de bar naast de main, hier stond wel een soort van rij, maar na 5 minuten werd ik al geholpen. Pearl Jam zette ook een lekkere headline set neer, had eigenlijk ook niks anders verwacht van deze veteranen. Daarna aangesloten voor Kasabian wat een groot Brits feestje werd, heerlijk tekeer gaan op deze muziek, die hiervoor gemaakt lijkt. Altijd leuk om met zoveel mensen te verbroederen en los te gaan op bepaalde muziek. Na Kasabian weer wat te eten gaan scoren, alleen bij de Kebap stond een ontzettend lange rij, voor de rest waren de wachtrijen op dat punt rond de 5 tot 10 minuten, wat ik persoonlijk niet heel storend vind. Met wat eten en drinken in de hand gaan kijken naar de laatste show van de dag, MGMT, ik had ze dus de avond ervoor ook al gezien en de setlist en show kwam dan ook behoorlijk overeen, maar dit is toch gewoon een lekkere band waarbij vooral de nummers van het debuutalbum het erg goed doen bij het publiek.

Toen huiswaarts, ze hadden enorm veel extra metro's ri. centrum ingezet en we hebben daar dus maar 2 minuten op hoeven wachten, en waren daarmee redelijk snel terug bij onze verblijfplaats. Kortom, niet al teveel problemen gehad en als hoogtepunt voor mij Tame Impala! Kijk ernaar uit om jullie verhalen te lezen, ook als jullie de dag minder rooskleurig beleefd hebben als ik.

Tip: er lopen veel jongens rond met bier op hun rug, zo ontloop je ook de wachtrij bij de bar :)
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.333
5.853
Maar eens een kijkje hier genomen omdat ik onwijs veel boze reacties in mijn facebook feed tegenkwam over inderdaad organisatorische problemen. Fijn dat niet iedereen hierdoor getroffen is, maar wel zonde van die fantastische line-up...
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Oei

<iframe id="twitter-widget-0" scrolling="no" frameborder="0" allowtransparency="true" allowfullscreen="true" class="twitter-tweet twitter-tweet-rendered" style="position: static; visibility: visible; display: block; width: 550px; height: 264.469px; padding: 0px; border: none; max-width: 100%; min-width: 220px; margin-top: 10px; margin-bottom: 10px;" data-tweet-id="1017946923167252480" title="Twitter-tweet"></iframe>
<script async="" src="https://platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Heel vervelend, wij wilde deze band heel graag zien en stonden dus op tijd klaar in The Loop op een fantastische plek, toen het grote wachten aanbrak. Niemand die kwam vertellen dat het niet door zou gaan, 1,5 uur in de hete tent gestaan om er vervolgens achter te komen dat de diva's van Massive Attack weigeren op te treden omdat er ook iets anders speelt tijdens hun show (er was absoluut geen sprake van geluidsoverlast, Justice speelde toch ook gisteravond tijdens Kasabian, en ODESZA tijdens Jack White?!) Gewoon heel erg vervelend maar vooral slecht dat er NIKS gecommuniceerd werd met de +- 12.000 fans die stonden te wachten, heel erg slecht. Voor de rest lekker dagje gehad, Jack White was werkelijk fe-no-me-naal! Kijk vandaag uit naar Depeche Mode, NiN & Underworld.
 

unknownjim

Nieuw lid
13 jul 2018
2
0
Pff niet best van Massive Attack..

Wij hebben topdag gehad, alle wachtrijen van de eerste waren nu zo goed als verdwenen, alleen de bar is nog wat druk maar genoeg van die jongens die rondlopen om bier te tappen op et veld.
Verder perfecte optredens geziens, geluid blijft wel bijzonder goed op dit festival!
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.988
2.027
Nogal respectvol naar hun fans toe.

Die boek je toch gewoon nooit meer...
 

TettenVogel

Support act
15 mrt 2016
796
0
Mad Cool beweert dat Massive Attack niet optreedt wegens de sound bleed. Heeft Massive Attack al zijn versie van de feiten gegeven? Ik zou de statement van Mad Cool niet blind vertrouwen.

De manager van Paul Kalkbrenner zou alleszins beweren dat de backstage van The Loop een ramp zou zijn.
 

JamesVlem

Support act
24 aug 2016
848
14
Mad Cool beweert dat Massive Attack niet optreedt wegens de sound bleed. Heeft Massive Attack al zijn versie van de feiten gegeven? Ik zou de statement van Mad Cool niet blind vertrouwen.

De manager van Paul Kalkbrenner zou alleszins beweren dat de backstage van The Loop een ramp zou zijn.

Wat een onzin, alle spullen van Massive Attack stonden al klaar, de hele stage was opgebouwd en de crew van Massive Attack stond al naast de stage te wachten tot ze het podium zouden betreden, sprake van productionele fouten o.i.d. zal het dus niet geweest zijn. Bovendien, als Mad Cool met een onwaar statement kwam zou Massive Attack dat allang weerlegt hebben, en zou Mad Cool gigantisch voor gek staan, terwijl Massive Attack nu stil blijft en het over zich heen laat komen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken