Is er al een blokkenschema wat je allemaal gaat zien Yannick?
Dit jaar heeft het toch wel weer gekribbeld om na NOS Alive weer eens een festival in dat hoekje van Europa te pakken met een geweldige line-up.
Ben weer heel benieuwd hoe het mede festileakers daar gaat bevallen. Toch een heel andere beleving dan een Nederlands festival.
Ja, denk dat we rond eind mei het blokkenschema zullen krijgen. Er zijn toch wel een aantal dingen waar ik mee rekening houdt hoor. Omdat er veel overlap is met Werchter, is dat een groot voordeel om bepaalde shows op Werchter of op MC te skippen omdat ik ze al op de andere kan zien. Maar moest bv. Arctic Monkeys zo hard meevallen op Werchter dan kan het wel is zijn dat ik ze op MC ook ga checken.
Weetje, sinds Lolla Berlijn in 2016 is er een bepaalde soort traditie gestart bijna om elk jaar wel ergens anders heen te gaan in combinatie met een city trip eraan vast. Wanneer tickets van buitenlandse festival maar de helft kosten tov festivals hier dan vind ik dat je daar wel mag van profiteren en wat shows kunt meepakken in een totaal andere setting dan als je bv de zoveelste keer naar Werchter of Pinkpop trekt (niks mis mee natuurlijk). Moest ik jou zijn, zou ik toch volgend jaar is kijken of er wat leuks en goedkoops in Europa te vinden is, kun je er gelijk een aantal dagen vakantie aan vastknopen
Ben de laatste weken bezig geweest met een eigen blokkenschema te maken via clashfinder met de info die we weten van Bar Tool levert dat zoiets op.
https://clashfinder.com/s/mcf18
Op donderdag wordt 't vooral uitkijken naar Eels, Fleet Foxes (ga ik waarschijnlijk skippen op Werchter voor een goeie plek bij JW en PJ), Tame Impala en Justice. Pearl Jam en MGMT zullen we ook meepakken maar zullen ook al te zien zijn op Werchter. Hopelijk sluit Maya Jane Coles die Electronica stage af, zou een vette afsluiter zijn met wat techno. Als het blokkenschema het toelaat zouden Post Malone en Washed Out ook wel nog vet zijn om te zien maar dat is afwachten.
Op vrijdag skippen we waarschijnlijk Snow Patrol en Jack White (afhankelijk van de RW set) om wat kleinere sets te zien. Uitkijken naar Sampha, Perfume Genius, James Holden, Kevin Morby etc. ODESZA en Massive Attack zijn dan weer absolute must sees. Hopelijk is er daarnaast nog plaats voor Arctic Monkeys en Alice In Chains en de nacht zullen we wss ook nu weer afsluiten bij wat techno.
De laatste dag is het vooral uitkijken naar Depeche Mode (alhoewel we ze vorig jaar ook al zagen op NOS) en Nine Inch Nails als grote kleppers. Van QOTSA ben ik persoonlijk niet zo'n gigantische fan al ga ik ze zowieso meepikken op RW. Ook met Jack Johnson heb(ben) ik/we persoonlijk niet veel dus valt er weer wat ruimte voor kleinere acts. Hopelijk kunnen we Portugal. The Man, Frankie Cosmos, Wolf Alice, Daniel Avery en Future Islands meepakken. Dua Lipa zou ook best wel geinig zijn. Het festival afsluiten tot in de vroege uren door Black Madonna/DJ Koze zou echt vet zijn!
Voila, zoietske
Heb 't de laatste weken enorm druk gehad dus heb nog niet veel tijd gehad om naar veel dingen te luisteren maar op het einde van juni zal het wel lekker beginnen kriebelen
Lekker Joris, naar wie kijk jij allemaal uit?