ES Mad Cool Festival 2018

Mad Cool voegt:
Underworld - Childhood - Jet - Alex Francis - Deaf Havana - Post Malone - The Ninth Wave - Gruppo Di Pawlowski - Paul Kalkbrenner - Milk Teeth - Re-Tros - James Holden & The Spirit Animals - Victor Santana - Weval - Dua Lipa - Actress - Mick Jenkins - Jardin De La Croix - Goat Girl - Ivan Ferreiro - DJ Koze - Elyella - Slaves - Ylia - Lali Puna - Pile - Ben Howard - Holy Bouncer - Durand Jones & The Indications - Cora Novoa - Bayonne

Voor wie nog twijfelde aan de line up van het jaar.. Amai!

Mad Cool voegt:
Deaf Havana – Post Malone – The Ninth Wave – Gruppo Di Pawlowski – Paul Kalkbrenner – Milk Teeth – Re-Tros – James Holden & The Spirit Animals – Victor Santana – Weval – Dua Lipa – Actress – Mick Jenkins – Jardin De La Croix – Goat Girl – Ivan Ferreiro – DJ Koze – Elyella – Slaves – Ylia – Lali Puna – Pile – Ben Howard – Holy Bouncer – Durand Jones & The Indications – Cora Novoa – Bayonne

Voor wie nog twijfelde aan de line up van het jaar.. Amai!

Idd. Absurd gewoon.

Wow netjes hoor, wie zit er eigenlijk achter dit festival. Ze gooien daar wel met een enorme zak geld is het niet?

Haha wow man, daar moet echt een of andere sadist achter zitten, die zich straks mensen gaat kwellen met blokkenschema stress.

Wat een line-up zeg.

Ik twijfel nu wel echt of ik al die clashes daar aan ga kunnen. Maar even serieus, Ben Howard tourt dus gewoon en ik ben echt super blij dat ik m ga zien!

Ook hier ff posten, bij deze is de clashfinder ge-update. Die vrijdag baart me nu al kopzorgen eerlijk gezegd, donderdag lijkt me het 'makkelijkst' qua keuzes en voor de laatste dag valt 't al bij al nog mee.. Nouja, that is.. als m'n clashfinder grotendeels juist is.
https://clashfinder.com/s/mcf18

Voorlopig is dit 'm:
* The Last Internationale > Post Malone > Fleet Foxes > Tame Impala > PJ > klein stukje MGMT > Justice > Maya Jane Coles
* BPF of Sofi Tukker > Marmozets > Franz Ferdinand > Young Fathers > SP of James Holden of James Bay > ODESZA > AM > stukje Paul Kalkbrenner? > Sampha > Massive Attack of Perfume Genius > Erol Alkan
* Haux of BRMCC > Wolf Alice > Polo & Pan > Dua Lipa? > Weval of Future Islands > QOTSA > Portugal The Man into Richie Hawtin of Depeche Mode > Nine Inch Nails of Underworld > Glass Animals of Kaleo > The Black Madonna of Cora Novoa

Tis beslist.. We gaan plannen maken voor richting Mad Cool te gaan volgend jaar

Deze had ik gemist. Ben erg benieuwd!!
Kijkend naar de line-up is het natuurlijk een schot in de roos. Insane wat die nog steeds blijven droppen.

Ik zie dat er hier ook nog een paar gaan, gaan jullie d'r nog iets omheen doen? Vorig jaar was ik na het festival nog een paar dagen naar Barcelona en dat beviel best redelijk, dit jaar misschien naar Valencia (misschien nog even een kijkje nemen bij Benicassim) of een andere stad.

We komen denk ik een dag of 2 vroeger aan om de stad wat te bezoeken en ons wat te settlen zeg maar, verder eigenlijk geen plannen. Gewoon een soort citytrip + festival, zoals vorig jaar NOS. :p Achteraf bezien zou 't wel vet zijn geweest om de combi MC + Beni gedaan te hebben maarja haha

32247308_1691348967622622_3256218009374556160_n.jpg

Volledige line up is er. Vandaag werden de 9 winnaars van de talent wedstrijd + nog 2 kleinere bands toegevoegd. Wie gaat er hier van 't forum nog eigenlijk allemaal gaan?

Is er al een blokkenschema wat je allemaal gaat zien Yannick?

Dit jaar heeft het toch wel weer gekribbeld om na NOS Alive weer eens een festival in dat hoekje van Europa te pakken met een geweldige line-up.
Ben weer heel benieuwd hoe het mede festileakers daar gaat bevallen. Toch een heel andere beleving dan een Nederlands festival.

Blokkenschema is jammer genoeg nog niet bekend, ik vermoed deze maand ergens.

Kom maar op, ondertussen hebben we ook onze AirBnB geboekt dus ik ben d'r klaar voor!

Is er al een blokkenschema wat je allemaal gaat zien Yannick?

Dit jaar heeft het toch wel weer gekribbeld om na NOS Alive weer eens een festival in dat hoekje van Europa te pakken met een geweldige line-up.
Ben weer heel benieuwd hoe het mede festileakers daar gaat bevallen. Toch een heel andere beleving dan een Nederlands festival.
Ja, denk dat we rond eind mei het blokkenschema zullen krijgen. Er zijn toch wel een aantal dingen waar ik mee rekening houdt hoor. Omdat er veel overlap is met Werchter, is dat een groot voordeel om bepaalde shows op Werchter of op MC te skippen omdat ik ze al op de andere kan zien. Maar moest bv. Arctic Monkeys zo hard meevallen op Werchter dan kan het wel is zijn dat ik ze op MC ook ga checken.

Weetje, sinds Lolla Berlijn in 2016 is er een bepaalde soort traditie gestart bijna om elk jaar wel ergens anders heen te gaan in combinatie met een city trip eraan vast. Wanneer tickets van buitenlandse festival maar de helft kosten tov festivals hier dan vind ik dat je daar wel mag van profiteren en wat shows kunt meepakken in een totaal andere setting dan als je bv de zoveelste keer naar Werchter of Pinkpop trekt (niks mis mee natuurlijk). Moest ik jou zijn, zou ik toch volgend jaar is kijken of er wat leuks en goedkoops in Europa te vinden is, kun je er gelijk een aantal dagen vakantie aan vastknopen ;)

Ben de laatste weken bezig geweest met een eigen blokkenschema te maken via clashfinder met de info die we weten van Bar Tool levert dat zoiets op.
https://clashfinder.com/s/mcf18

Op donderdag wordt 't vooral uitkijken naar Eels, Fleet Foxes (ga ik waarschijnlijk skippen op Werchter voor een goeie plek bij JW en PJ), Tame Impala en Justice. Pearl Jam en MGMT zullen we ook meepakken maar zullen ook al te zien zijn op Werchter. Hopelijk sluit Maya Jane Coles die Electronica stage af, zou een vette afsluiter zijn met wat techno. Als het blokkenschema het toelaat zouden Post Malone en Washed Out ook wel nog vet zijn om te zien maar dat is afwachten.
Op vrijdag skippen we waarschijnlijk Snow Patrol en Jack White (afhankelijk van de RW set) om wat kleinere sets te zien. Uitkijken naar Sampha, Perfume Genius, James Holden, Kevin Morby etc. ODESZA en Massive Attack zijn dan weer absolute must sees. Hopelijk is er daarnaast nog plaats voor Arctic Monkeys en Alice In Chains en de nacht zullen we wss ook nu weer afsluiten bij wat techno.
De laatste dag is het vooral uitkijken naar Depeche Mode (alhoewel we ze vorig jaar ook al zagen op NOS) en Nine Inch Nails als grote kleppers. Van QOTSA ben ik persoonlijk niet zo'n gigantische fan al ga ik ze zowieso meepikken op RW. Ook met Jack Johnson heb(ben) ik/we persoonlijk niet veel dus valt er weer wat ruimte voor kleinere acts. Hopelijk kunnen we Portugal. The Man, Frankie Cosmos, Wolf Alice, Daniel Avery en Future Islands meepakken. Dua Lipa zou ook best wel geinig zijn. Het festival afsluiten tot in de vroege uren door Black Madonna/DJ Koze zou echt vet zijn!

Voila, zoietske :p Heb 't de laatste weken enorm druk gehad dus heb nog niet veel tijd gehad om naar veel dingen te luisteren maar op het einde van juni zal het wel lekker beginnen kriebelen :D

Lekker Joris, naar wie kijk jij allemaal uit? :D

Weetje, sinds Lolla Berlijn in 2016 is er een bepaalde soort traditie gestart bijna om elk jaar wel ergens anders heen te gaan in combinatie met een city trip eraan vast. Wanneer tickets van buitenlandse festival maar de helft kosten tov festivals hier dan vind ik dat je daar wel mag van profiteren en wat shows kunt meepakken in een totaal andere setting dan als je bv de zoveelste keer naar Werchter of Pinkpop trekt (niks mis mee natuurlijk). Moest ik jou zijn, zou ik toch volgend jaar is kijken of er wat leuks en goedkoops in Europa te vinden is, kun je er gelijk een aantal dagen vakantie aan vastknopen

Helemaal met je eens. But, de kosten van zo'n tripje komen uiteindelijk met vlucht/hotel toch net iets hoger uit dan een festival in de benelux. Dan ben ik meer van het simpele rekenwerk. Ik heb liever 10 festivaldagen dan 6/7 :)

Wij hebben toen onze Werchter streak ook mooi gebroken met een jaartje NOS. Dit jaar DTRH ipv BKS!

Het festival afsluiten tot in de vroege uren door Black Madonna/DJ Koze zou echt vet zijn!

Oh shit dit is lekker ja!

What about ODESZA, is dat het bezoeken waard?
Ik weet nooit wat ik met die muziek moet. Best lekker in het gehoor maar doet me toch altijd denken aan die standaard house setjes om de een of andere reden.

Ik vind de muziek persoonlijk iets te plat voor zover ik het heb gehoord, maar die show is volgensmij heel vet.

Ja ze zijn dus wel echt gigantisch in Amerika maar ik heb de hype een beetje gemist. denk ik

Op plaat zijn ze zeker wat 'plat' ja maar live is dat compleet anders. Ik zou zeker is een aantal beelden opzoeken want die set up die ze voor deze tour cycle meepakken is echt geweldig. Ik denk dat je er ook gewoon moet voor zijn voor die muziek zoals bij andere soorten groepen of genres.

Ik weet niet Wessel, ik snap u wel zenne maar als je voor 150€ naar een festival kan en vroeg genoeg plant kun je echt wel nog vette deals fixen voor een zeer vette prijs. Je moet wel rekening houden met dat het festival + citytrip is en niet enkel het festival.. + het houdt 't ook gewoon wat spannender om elke zomer een stad in Europa wat beter te leren kennen. De setting en publiek zijn vaak ook anders, ik weet niet. Dan begin je toch wel wat meer te twijfelen en na te denken hoor.

Ik weet niet Wessel, ik snap u wel zenne maar als je voor 150€ naar een festival kan en vroeg genoeg plant kun je echt wel nog vette deals fixen voor een zeer vette prijs. Je moet wel rekening houden met dat het festival + citytrip is en niet enkel het festival.

I follow you. Je hebt ook zeker wel gelijk met die vroege deals. Misschien moeten wij gewoon iets sneller beslissen dan ;)
NOS Alive viel midden tussen mijn twee toetsweken. Wij hebben dus maar één extra dagje Lissabon meegepakt waardoor het toch een wat gehaast tripje was uiteindelijk. Dat blijft momenteel nog een beetje een probleem met de festivals rond begin Juli dat school niet echt meehelpt. Volgend jaar ben ik zeker weer voorstander van een EU tripje.

Op plaat zijn ze zeker wat ‘plat’ ja maar live is dat compleet anders. Ik zou zeker is een aantal beelden opzoeken want die set up die ze voor deze tour cycle meepakken is echt geweldig. Ik denk dat je er ook gewoon moet voor zijn voor die muziek zoals bij andere soorten groepen of genres.

Lijkt veel op Disclosure live.

Users who are viewing this thread