Lowlands 2026

kan me niet voorstellen dat LL niet een goeie lineup heeft met al het moois wat in omringende landen tourt, is het niet zo hebben ze iets fouts gedaan, het is toch wel zeker een cherrypicking seizoen!

Maak me toch wel zorgen om de line up ondanks dat LL altijd levert. Alleen is er dit jaar een andere directeur. Hopelijk maakt hij niet de klassieke fout. Als ik zie wat er tourt, welke dagen bij kanshebbers nog vrij zijn en wat andere Nederlandse festivals en PKP al hebben geboekt….. ik kan er niks van maken….

En Deftones…. zucht 😔
De rol vd directeur is beperkt in het boekingsproces ;-)

• Leuk
Waarderingen: @Marc en MarkD
Ik lees hier toch ook vaak dat mensen dan zeggen: Lowlands is helemaal niet voor de headliners maar toch wordt er ontzettend op afgegeven (voordat ze uberhaupt bekend zijn), nu snap ik de voorpret en doe ik zelf graag mee aan het voorspellen of ideeën opgooien om er straks achter te komen dat alle subs en kleine acts op de kleine stages me meer interesseren. Zijn de headliners echt zo belangrijk voor Lowlands? Ik was bijvoorbeeld ontzettend blij met Billie Eilish als headliner maar stond toen lekker bij Clipping. wat een ongekend hoogtepunt was dat weekend.
zijn er uberhaupt mensen die naar alle 3 de alpha headliners gaan kijken.
dat is mij in al die jaren nog nooit gelukt, en de laatste jaren op pukkelpop ook niet.

• Leuk
Waarderingen: RobbieV
Toch ben ik ook wel een beetje bang dat ik een "I'm too old for this shit" gevoel ga krijgen wat ik nu allemaal voorbij zien komen. Dingen als Tyler The Creator, Lorde, Sombr doen mijn eigenlijk niet zo heel veel. Niet dat ik het niet trek, en niet WIL zien, maar het zijn ook niet de type namen wat ik dagelijks luister.

Daarom hoop ik op wat leuke midcard namen. Zo is Interpol hier genoemd voor overdag, dat zou ik persoonlijk weer fantastisch vinden. We gaan het zien, nog 1 uur to go.......

• 100
  • Leuk
Waarderingen: sjoeske en @Marc
Toch ben ik ook wel een beetje bang dat ik een "I'm too old for this shit" gevoel ga krijgen wat ik nu allemaal voorbij zien komen. Dingen als Tyler The Creator, Lorde, Sombr doen mijn eigenlijk niet zo heel veel. Niet dat ik het niet trek, en niet WIL zien, maar het zijn ook niet de type namen wat ik dagelijks luister.

Daarom hoop ik op wat leuke midcard namen. Zo is Interpol hier genoemd voor overdag, dat zou ik persoonlijk weer fantastisch vinden. We gaan het zien, nog 1 uur to go.......
Kneecap, Turnstile, Blood Orange, Maruja, Geese, Wunderhorse en Dijon zijn toch allemaal wel prima te pruimen, right? En Richie Hawtin op zijn tijd is ook wel weer eens leuk voor 'de oude garde'.

• Leuk
Waarderingen: BelugaBob

Lorde en Sombr doen mij ook niet heel veel. Maar denk dat je bij Tyler wel verrast zult worden: die liveshow is helemaal af.

• Leuk
Waarderingen: Veer en @Marc
Maak me toch wel zorgen om de line up ondanks dat LL altijd levert. Alleen is er dit jaar een andere directeur. Hopelijk maakt hij niet de klassieke fout. Als ik zie wat er tourt, welke dagen bij kanshebbers nog vrij zijn en wat andere Nederlandse festivals en PKP al hebben geboekt….. ik kan er niks van maken….

En Deftones…. zucht 😔
Wat is de Klassieke Fout?

• Leuk
Waarderingen: @Marc

Grappig, ik zit er dan precies andersom in. Luister zelf Tyler ook echt niet op dagelijkse basis, maar de verhalen die ik over zijn live show heb gehoord maken mij wel erg nieuwsgierig.

Interpol heb ik inmiddels twee keer gezien en ben ik twee keer bij weggelopen. Zelden zo'n saaie zielloze band zien spelen.

Een goeie directeur bepaald de koers, anders zou die toch alleen maar een logistieke manager zijn
Uit de interviews van EvE bleek telkens dat er teams van boekers zijn op genres en headliners die alles voorbereiden. En ik geloof zeker dat een directeur lijnen uitzet, maar die gaan ook over personeelszaken, media, huisstijl, eten/drinken, sponsoring, faciliteiten, veiligheid, camping, overleg met de overheid, etc... naast de muziek. Kortom, veel is gedelegeerd. Kan me herinneren dat er in de Lowcast vaak een hoofdboeker bijzat die meer te vertellen had over de boekingen dan EvE ;-)

Lorde en Sombr doen mij ook niet heel veel. Maar denk dat je bij Tyler wel verrast zult worden: die liveshow is helemaal af.
Ik heb Tyler, al meermaals gezien (4x) en heeft me op enkele nummers na uit zijn begin periode nooit echt kunnen landen. Sure zijn show zal nu wel verder zijn dan toen, en ik zal het mogelijk toch checken, maar het is niet dat ik daar nu een gat van in de lucht spring.

• Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en DDave
Grappig, ik zit er dan precies andersom in. Luister zelf Tyler ook echt niet op dagelijkse basis, maar de verhalen die ik over zijn live show heb gehoord maken mij wel erg nieuwsgierig.

Interpol heb ik inmiddels twee keer gezien en ben ik twee keer bij weggelopen. Zelden zo'n saaie zielloze band zien spelen.
Saai zielloze band is totaal niet imo. Introvert dat wel, maar daar hou ik juist van. Juist niet altijd dat show mannetje willen zijn.

Kneecap, Turnstile, Blood Orange, Maruja, Geese, Wunderhorse en Dijon zijn toch allemaal wel prima te pruimen, right? En Richie Hawtin op zijn tijd is ook wel weer eens leuk voor 'de oude garde'.
Kneecap is ernstig overrated (en een andere mening, maar die laten we vandaag even weg). Ook bij Turnstile heb ik een beetje hetzelfde als bij Tyler. Niet dat ik het superslecht vind, maar de absolute hype die andere hebben voel ik niet.

Blood Orange is wel een naam die me leuk lijkt. Maruja is inderdaad ook tof (maar zie ik ook al op Roadburn). Geese, leuk. Wunderhorse was vorige keer enorm tof, als ze niet te hoge spot krijgen dan zou ik het wel leuk vinden. Dijon maakt me ook iets enthousiaster, en Richie Hawtin heb ik volgens mij al 4 jaar op rij gezien op Awakenings. Maar altijd prima hoor, een van de betere in de scene imo.

Dus ja in de midcard kan er inderdaad echt wel wat opgebouwd worden. Maar ik hoop gewoon op een exotische verrassing, iets wat we juist net niet hadden voorspeld maar toch leuk is. 40 minuten te gaan en we weten meer!

Saai zielloze band is totaal niet imo. Introvert dat wel, maar daar hou ik juist van. Juist niet altijd dat show mannetje willen zijn.
Tja smaken verschillen natuurlijk.

Hoop vooral op veel aanstormend talent op de line up. Vind het stiekem altijd heerlijk als ik de headliner kan skippen omdat er gewoon een sterke Bravo en India head zijn.

• Leuk
Waarderingen: Veer

Users who are viewing this thread