Lowlands 2025

Broccoli Rob

Randprogramma
18 aug 2017
113
248
Ik zie het al helemaal voor me met dagkaarten: koop ik lekker een kaartje voor de vrijdag en bivakeer ik snachts gewoon bij de Armadillow, en dan tot maandag blijven. Douchen kan wel bij de badkamer. Slapen in Ikea of een hangmatje. Fris setje kleren bij de kringloop markt. Telefoon opladen bij Vodafone. Moet alleen geluk hebben met het weer, niet te koud en te nat.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
472
636
Ik zal proberen niet vanuit de emotie te reageren (ik sluit me namelijk volledig aan bij de rest).

Op basis van feiten:
- Er zijn 4 grote ‘Alternatieve’ Majors in Nederland (PP, LL, Dtrh, BKS)
- Hiervan hebben er 2 enkel weekendtickets en 2 ook dagtickets
- De 2 met weekendtickets verkopen binnen een uur uit
- De andere 2 niet
- PP kon de tickets aan de straatstenen niet kwijt en is gered qua ticketverkoop door letterlijk 1 persoon

Het zou marketing technisch een stupide besluit zijn om te gaan veranderen naar dagtickets.

EvE gaat dit zeker niet doen in zijn laatste jaar. Die wil goed afsluiten (Voor zijn ideale afsluiter zal hij vast een reservepotje voor hebben 😇).

Als je al een verandering wil gaan doen ga je naar 2 weekenden.
 

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Dat zijn ook wel echt uitzonderingen hoor. Op Pukkelpop, mét dagkaarten, heb je daar eigenlijk zo goed als nooit last van. Primavera idem. Dat Lana verhaal was zo opvallend net omdat dat kamperen op Primavera eigenlijk amper gebeurt. Blijft het qua publiek (verscheidenheid qua genres, open mindedness, enthousiasme) het beste festival waar ik al geweest ben.
Dat zijn ook wel echt uitzonderingen hoor. Op Pukkelpop, mét dagkaarten, heb je daar eigenlijk zo goed als nooit last van. Primavera idem. Dat Lana verhaal was zo opvallend net omdat dat kamperen op Primavera eigenlijk amper gebeurt. Blijft het qua publiek (verscheidenheid qua genres, open mindedness, enthousiasme) het beste festival waar ik al geweest ben.
Voor PKP zag ik toch wel klachten over geld terug willen voor de zondag, omdat qotsa en the smile niet kwamen. Op dit forum wel wat ‘jammer, keek ik naar uit’ maar met weekendkaarten toch het idee dat publiek meer voor het hele programma komt dan voor 1 band. Op RW vaak genoeg weinig sfeer gehad in het voorvak, omdat men al bij de band ervoor gaat staan wachten, terwijl je nu bv bij IDLES op LL nog zo door kon lopen en er bij AIR ervoor ook gewoon aandachtig werd geluisterd. Zelfs toen de Foo Fighters er waren was het prima te doen. Primavera vind ik dan weer meer als BKS qua programma. Wel dagkaarten, maar inderdaad niet echt type bands met superfans die gaan kamperen in het voorvak. Maar met uitzonderingen als Dua Lipa, Rosalia en Lana is dat echt niet fijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: mgbss

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Ik zie het al helemaal voor me met dagkaarten: koop ik lekker een kaartje voor de vrijdag en bivakeer ik snachts gewoon bij de Armadillow, en dan tot maandag blijven. Douchen kan wel bij de badkamer. Slapen in Ikea of een hangmatje. Fris setje kleren bij de kringloop markt. Telefoon opladen bij Vodafone. Moet alleen geluk hebben met het weer, niet te koud en te nat.
Daar heb je dan weer het kampvuur voor. Kan je ook goed knakworsten op opwarmen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd

fiesta

Gouden Tip
20 jun 2018
464
526
Ik zal proberen niet vanuit de emotie te reageren (ik sluit me namelijk volledig aan bij de rest).

Op basis van feiten:
- Er zijn 4 grote ‘Alternatieve’ Majors in Nederland (PP, LL, Dtrh, BKS)
- Hiervan hebben er 2 enkel weekendtickets en 2 ook dagtickets
- De 2 met weekendtickets verkopen binnen een uur uit
- De andere 2 niet
- PP kon de tickets aan de straatstenen niet kwijt en is gered qua ticketverkoop door letterlijk 1 persoon

Het zou marketing technisch een stupide besluit zijn om te gaan veranderen naar dagtickets.

EvE gaat dit zeker niet doen in zijn laatste jaar. Die wil goed afsluiten (Voor zijn ideale afsluiter zal hij vast een reservepotje voor hebben 😇).

Als je al een verandering wil gaan doen ga je naar 2 weekenden.
Ik hoop dat toch wel dat Tame Impala als een van zijn favorieten op z’n afscheidsfeestje komt.
 

Rikkert

Playlistbediener
26 jul 2024
5
3
Ja, dat is de romantische gedachtegang. :) De ondertitel van het festival, nota bene.

Maar als er morgen 15K dagjesmensen en 50K weekendmensen (of 20-45), dan ga je het ook niet merken. Of het moet in positieve zin zijn - ik kan me voorstellen dat een The National op DTRH meer mensen trekt als er ook dagtickets zijn, waardoor hun fans ook de kans hebben om erbij te zijn. Dat 'Billie Eilish voorvak' verhaal is natuurlijk eerder uitzondering dan regel - en ik kan me niet voorstellen dat er zoveel verschil was tussen het aantal wachtende Billie fans op PkP23 en LL23.
Meer mensen trekt? Waar heb je het over? LL is constant uitverkocht. LL heeft geen dagtickets nodig..
 

philmania

Playlistbediener
12 jul 2018
40
83
Ben erg benieuwd of EvE voor zijn laatste edities nog iets speciaals gepland heeft.

Daarnaast ben ik ook best huiverig voor de richting van de nieuwe directeur. Al is verandering niet per se erg (tenzij dagtickets!!) en gewoon een kwestie van wennen
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.168
3.085
Ik denk dat editie lowlands 2025 voor het eerst dagkaarten worden verkocht, lijkt mij onvermijdelijk, of het jaar daarop wanneer er wisseling is van de wacht qua directie. Lowlands is zo gegroeid dat het qua kosten volgens mij niet meer kan, om headliners namen zoals hierboven te boeken.
Dan zouden ze zowaar normale headliners moeten gaan boeken?
 

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
446
723
In het kader van legacy/nostalgie act met een lading aan hits - ik hoop dat Nelly Furtado volgend jaar op LL staat!

Verder verwacht ik: Phoenix, Beabadoobee, Foster The People, Empire of the Sun, The Last Dinner Party, Tom Misch, Fatima Yamaha, Floating Points, Royel Otis, Tjade, Aminé, Kaytranada, Jamie XX, DJ HEARTSTRING

Oh, en ik hoop erg op Porter Robinson :)
 
Laatst bewerkt:

Gioniet

Playlistbediener
8 jun 2024
6
35
Helemaal eens met de meeste dat Lowlands dit nooit zou moeten willen. De charme is echt dat je er op zondag allemaal hetzelfde bij loopt. Allemaal dezelfde veranderingen van het weer, rijen, artiesten hebt meegemaakt. Je merkt gewoon dat dat de sfeer echt ten goede komt.

Daarnaast zie ik Lowlands ook niet als een festival waarvoor je kaarten voor een specifieke artiest/dag gaat kopen, maar een weekend vol ontdekkingen en verassingen. En de mensen die voor specifieke artiesten komen nemen vaak niet echt sfeer met zich mee en hangen heel de dag op de mainstage in afwachting tot de headliner gaat spelen.
Was dit jaar voor de eerste keer naar Lowlands en ben met de touringcar gekomen en weer naar huis gegaan. Het contrast qua sfeer in de bus met iedereen heeft zin om te gaan op donderdag en iedereen wilt het liefst slapen op maandag was wel lachen. Iedereen was kapot
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.889
6.129
Mocht je willen over een jaartje of 2 een realiteit heeft lowlands al voor gekozen door naar 65000 te gaan, de directiewisseling is er niet voor niks, andere koers, wen er maar vast aan.
Dat geloof ik niet. Lowlands is een weekender vanuit de filosofie van het festival. De directie wisseling is er inderdaad niet voor niets, want EvE stopt er gewoon mee. Heeft echt niks met dagkaarten te maken of niet. En EvE is mondig genoeg omdat anders ook aan te kondigen. Lowlands blijft gewoon een weekend, zou heel raar zijn als ze dat nu veranderen.
 

micham

Playlistbediener
27 dec 2023
32
48
In het kader van legacy/nostalgie act met een lading aan hits - ik hoop dat Nelly Furtado volgend jaar op LL staat!

Verder verwacht ik: Phoenix, Beabadoobee, Foster The People, Empire of the Sun, The Last Dinner Party, Tom Misch, Fatima Yamaha, Floating Points, Royel Otis, Tjade, Aminé, Kaytranada, Jamie XX, DJ HEARTSTRING

Oh, en ik hoop erg op Porter Robinson :)
heerlijke lineup dit !!! Porter Robinson heb ik tijdens zijn Nurture tour gezien in TivoliVredenburg, wat een ongelofelijk toffe show was dat. zou denk ik hoge ogen gooien in de Bravo (of is hij daar te groot voor?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Earl en Dante

Dante

Gouden Tip
2 jun 2023
446
723
heerlijke lineup dit !!! Porter Robinson heb ik tijdens zijn Nurture tour gezien in TivoliVredenburg, wat een ongelofelijk toffe show was dat. zou denk ik hoge ogen gooien in de Bravo (of is hij daar te groot voor?)
Wat een show was dat hè :)
Hij verkoopt (2x?) de Melkweg uit, alleen is het deels wel niche. Geen idee waar hij zou eindigen
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Athos

Support act
13 jul 2023
996
1.548
Denk wel dat je het merkt met mensen die sneller alleen voor een bepaalde act komen dan. Zit niet echt te wachten op vanaf 12.00 in het voorvak kamperende fans die dan met hun rug naar de rest van de acts gaan staan praten. Nu waren er vorig jaar al een aantal bij Billie, maar de prijs voor een weekendkaart is dan nog vaak wel net een te grote drempel. De sfeer op Primavera op de Lana dag was ook niet al te best hoorde ik. En vind ik ook een van de mindere kanten aan RW.
Ik had het ooit op RW waar er op dag 3 ineens een gigantische hoeveelheid dikke ouwe mannen in Metallica shirts in het voorvak bivakkeerden die er de dag daarvoor nog niet waren. Was ook een vibekiller voor alle bands die daarvoor speelden (en hun publiek).
 
  • Leuk
Waarderingen: micham

Athos

Support act
13 jul 2023
996
1.548
Zou Muse als headliner het Alphaveld nog voktrekken? Die zou ik daar nog wel een keer willen zien.
 

Rikkert

Playlistbediener
26 jul 2024
5
3
In het kader van legacy/nostalgie act met een lading aan hits - ik hoop dat Nelly Furtado volgend jaar op LL staat!

Verder verwacht ik: Phoenix, Beabadoobee, Foster The People, Empire of the Sun, The Last Dinner Party, Tom Misch, Fatima Yamaha, Floating Points, Royel Otis, Tjade, Aminé, Kaytranada, Jamie XX, DJ HEARTSTRING

Oh, en ik hoop erg op Porter Robinson :)
Toffe lijst. Maribou State, The 1975, Bloc Party, Alfie Templeman, Two Door Cinema Club, ANOTR, Todd Terje, The Indien zou ik hier aan toe willen voegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chicken

Gebruikers die dit onderwerp bekijken