Lowlands 2024

mgbss

Support act
15 feb 2019
999
1.164
Waar waren trouwens dit jaar de mc's/presentatoren gebleven? Op DTRH wel netjes aankondigingen bij aantal acts gehad, nu helemaal niks.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.693
Waar waren trouwens dit jaar de mc's/presentatoren gebleven? Op DTRH wel netjes aankondigingen bij aantal acts gehad, nu helemaal niks.
Ik vind het niet hebben van presentatoren eigenlijk fijner. Het opkomen van een artiest heeft een bepaalde magie die deels wegvalt na een aankondiging. Bovendien voelt het aankondigen altijd als een ingestudeerd ongemakkelijk kunstje.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.200
Ik vind het niet hebben van presentatoren eigenlijk fijner. Het opkomen van een artiest heeft een bepaalde magie die deels wegvalt na een aankondiging. Bovendien voelt het aankondigen altijd als een ingestudeerd ongemakkelijk kunstje.
Bijvoorbeeld de vrouw die de Teddy Widder deed op Down the Rabbit Hole een paar jaar geleden. Elke keer als een artiest net af was kwam ze het podium op met de meest onzinnige onzin ooit. 'ALS IK ZEG EEFJE ZEGGEN JULLIE DE VISSER! EEFJE ... EEFJE .... EEFJE ..',
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.754
5.265
Bijvoorbeeld de vrouw die de Teddy Widder deed op Down the Rabbit Hole een paar jaar geleden. Elke keer als een artiest net af was kwam ze het podium op met de meest onzinnige onzin ooit. 'ALS IK ZEG EEFJE ZEGGEN JULLIE DE VISSER! EEFJE ... EEFJE .... EEFJE ..',
Dit was te cringe voor woorden ja. Er was ook een man die dit deed. Ongeacht de naam, hij maakte er wel zoiets absurds van.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.200
Dit was te cringe voor woorden ja. Er was ook een man die dit deed. Ongeacht de naam, hij maakte er wel zoiets absurds van.
Oh misschien was dit wel een man en heb ik mij vergist met de stagehost van dit jaar. Het was in ieder geval absurd cringe en haalde mij direct na het concert compleet uit de vibe. Ik heb mij zo hard lopen irriteren.
 

LLoww

Randprogramma
9 jun 2022
199
389
Mooi om alle vooral positieve ervaringen te lezen. Lowlands blijft gewoon het beste festival van t jaar voor mij.

Dit jaar moet ik helaas toegeven dat het toch een van m'n minste edities was.

Het is mij dit jaar toch weer heel duidelijk geworden dat de buren op de camping zo veel invloed hebben op je festival ervaring.
We hebben het vorig jaar zo getroffen met het hele camper straatje. Iedereen was leuk en deed sociaal. Dit jaar helaas het tegenovergestelde. Onze buren was een camper vol met begin dertigers van de Amsterdamse zuid-as. Met bijbehorende grachtengordel namen. Waren niet sociaal, zelfs onaardig. Draaide de hele dag door van morgens tot in de avond saaie techno of muziek van niveau roxy decker. Het was heel storend. Ze stonden de hele dag strak van de paddo druppels en keta.

Daar tegenover stond een groepje dames die zich ook asociaal gedroegen. Zelfs in t voorbij gaan kon er geen goeie dag of groet van af.

Onze overbuurman was overigens wel een topper. Die had een eigen tap mee met speciaal bier. Hele toffe kerel, z'n vriendin ook heel aardig. Gewoon leuk sociaal. Goeie morgen, veel plezier. We hadden pasta salade gemaakt, wil je ook wat eten want we hebben veel te veel. Samen effe lekker gegeten. Dat soort dingen. Je hoeft niet mekaars bffs te zijn het hele weekend maar als je daar toch 4 dagen zo naast elkaar staat is gewoon vriendelijk en sociaal zijn het minste wat je kan doen?

1 van m'n vriendinnen kreeg helaas op vrijdag slecht nieuws. Moeder blijkt kanker te hebben dus die is naar huis gegaan. Ze kon niet meer genieten na dat nieuws.

Verder waren Teddy Swims en Fred Again m'n hoogte punten. In de nacht kon ik m'n draai niet zo vinden. Normaal ben ik echt wel een nacht dier.

Volgend jaar hopelijk een leuker straatje op de camper camping en een betere lineup. Dan zal t vast weer epic worden.
Jeetje zit jou niet mee Eva, hoop echt dat het vanaf nu alleen maar beter wordt!♥️
 
  • Geweldig
Waarderingen: eva84

HOOFDLETTERS

Playlistbediener
1 jun 2023
43
118
Oh misschien was dit wel een man en heb ik mij vergist met de stagehost van dit jaar. Het was in ieder geval absurd cringe en haalde mij direct na het concert compleet uit de vibe. Ik heb mij zo hard lopen irriteren.

Dat was inderdaad een man! Ik was daar ook, ik kwam niet meer bij. Het ging ook maar door ''ALS IK ZEG EEFJE, ZEGGEN JULLIE DEVISSER! EEFJE! DEVISSER''. Echt een minuut lang hahaha. Ben het er mee eens dat het niet gepast was, maar ik vond die bizarre situatie echt heel grappig, bijna een sketch.
 

mgbss

Support act
15 feb 2019
999
1.164
De enquete kan ingevuld worden en ik heb oprecht niet zoveel om te klagen, afgezien van het KIA Energy Camp. Is wel eens anders geweest.
 

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.847
3.200
Overigens heb ik nergens mijn mail in kunnen vullen. Iemand anders last van?
 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Er zijn allerlei posts in de afgelopen paar dagen van bezoekers die last hadden van praters. Dat is genoeg om te zeggen dat het wel degelijk een probleem was. Dat jij er zelf geen last van had (misschien doordat je zelf door de optredens heen lulde?) is niet relevant.

Aan het einde van de dag is een festival leuker als mensen rekening houden met elkaar, en het is een feit dat er een element bestaat wie hier helemaal geen gehoor aan geeft. Daar hoef je geen concrete getallen voor te kwantificeren. En dat is nou juist waarom een Hacienda uitermate geschikt is voor volk die toch niets geven om wat er tijdens een optreden gebeurt, i.p.v. dat ze in het voorvak tijdens Air anderen lopen te storen. Win-win voor alle partijen.
Het gaat me er niet om of praten nu wel of niet gebeurd, of het nu wel of niet irritant is. Het gebeurt en is irritant.
Het gaat mij erom dat er een groep mensen wordt gelabeld als oud-zuid, nooit op een festival komende, enkel voor het feestje, er enkel mooi willen uitzien, kortom het feestpubliek. Een soort van imaginaire vijand die het plezier van de ware festivalganger -wij dus- bederft. En natuurlijk zullen deze mensen er tussen lopen, maar laat het eens een keer gaan.

Ik bedoel, wat staat hieronder nu anders dan afgeven op mensen die je niet kent, nooit gesproken hebt, waarvan je helemaal niet of ze om een optreden geven? (Het woordje ‘volk’ alleen al. Lekker neutraal opgeschreven.) Ik heb na Dead Poet Society en voortaan bij Roísín Murphy zondag enorm genoten van Leroy Rey en de dj na hem in de Hacienda. So sue me.
En dat is nou juist waarom een Hacienda uitermate geschikt is voor volk die toch niets geven om wat er tijdens een optreden gebeurt
 

DeDan

Playlistbediener
22 aug 2023
47
99
Als ik mijn gehoorbescherming iets meer induwde hoorde ik praktisch ook geen gepraat terwijl het voor mijn gevoel weinig afdeed aan de rest van het geluid.

Werkt 's ochtends ook top op de camping als je nog niet je koffie hebt gehad en vrienden al veel te vroeg te actief doen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en pietmoeskops

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Het gaat me er niet om of praten nu wel of niet gebeurd, of het nu wel of niet irritant is. Het gebeurt en is irritant.
Het gaat mij erom dat er een groep mensen wordt gelabeld als oud-zuid, nooit op een festival komende, enkel voor het feestje, er enkel mooi willen uitzien, kortom het feestpubliek. Een soort van imaginaire vijand die het plezier van de ware festivalganger -wij dus- bederft. En natuurlijk zullen deze mensen er tussen lopen, maar laat het eens een keer gaan.

Ik bedoel, wat staat hieronder nu anders dan afgeven op mensen die je niet kent, nooit gesproken hebt, waarvan je helemaal niet of ze om een optreden geven? (Het woordje ‘volk’ alleen al. Lekker neutraal opgeschreven.) Ik heb na Dead Poet Society en voortaan bij Roísín Murphy zondag enorm genoten van Leroy Rey en de dj na hem in de Hacienda. So sue me.
Van de andere kant, nu we weten dat het feestpubliek zich in de hacienda bevindt, kunnen we wel concrete maatregelen gaan treffen. Iemand ideeën?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken