Ook ik, heb wederom genoten van Lowlands. Mijn 29e editie inmiddels alweer.
Ik was tijdens LL niet actief hier op het forum en ben daarom dinsdagochtend op mijn werk begonnen met bijlezen. Daar ben ik nu op woensdagmiddag net klaar mee.
Bij deze dan ook mijn lijstje met dingen die me dit jaar opvielen.
- Mijn aankomst ging soepeltjes, 1200 thuis vertrokken en 1500 stond mijn tentje op camping 6.
Onderweg naar de entree vielen de borden met waarschuwingen over de maximaal mee te nemen hoeveelheid drinken en sterke drank me op. Van beide had ik 'teveel' bij me maar ik kon zonder inspectie doorlopen.
Het nut van die borden ontging me dus een beetje.
- Helaas wilden mijn vrienden dit jaar een alternatief voor LL proberen en moest ik dus op zoek naar een nieuwe groep (liefst wat oudere en ervaren LL-gangers).
2 dagen voor LL lukte dat en hoefde ik geen gebruik meer te maken van de (hier opgerichte) app groep Solowlands.
-Een alternatief voor de silent disco op donderdag zou wat mij betreft wel zeer welkom zijn. Dat is gewoon echt mijn feestje niet (meer).
- Vorig jaar schreef ik er hier al wat over en ook dit jaar kwam het weer een paar keer voorbij op het forum.
De onbalans in de leeftijdsopbouw op het festival. Harde cijfers heb ik natuurlijk niet, maar ik denk dat je de kleinste tent van het festival niet zou kunnen vullen met alleen 40 plussers. Maar een Alpha èn Bravo tegelijk vullen met jongeren zou geen probleem zijn.
Dat moet toch diverser kunnen Lowlands?
Qua diversiteit zou ik ook graag weer wat punk/metal/ska/skate/rockabilly etc terug willen zien op het festival. Over de line-up van dit jaar was ik (op headliner Goldband na) wel erg tevreden trouwens.
- Ik las hier vragen over hoe je een LL dag/weekend doorkomt zonder in te storten.
Nou ik stort nooit in, ben altijd mobiel/aanspreekbaar/happy/aan het dansen enz enz.
Maar een goed antwoord heb ik niet op die vraag.
Of het moet al zijn dat het terrein verlaten voor 500 gewoon geen optie voor me is
.
Iets met mind-set ofzo.
- Ook ik wil hier mijn complimenten geven aan die gasten die licht en rigging deden in de Bravo.
Wat een betoverend lichtspektakel hebben ze er wederom van gemaakt. Chapeau!!!
- Wat was ik blij dat de Bravo dit hele weekend beter begaanbaar was dan voorgaande jaren. Geen idee waar dat aan lag. Ik heb mezelf elke avond heerlijk de nacht in gedanst in een Bravo die nog op de komende Alpha meute stond te wachten. Maar ook daarna was er veel meer ruimte om te dansen dan voorgaande jaren.
- Het leverde op tv en de schermen prachtige plaatjes op, maar de immer boven je hoofd hangende drones irriteerden me wel. Doet bij mij iig iets af aan de vrijheids beleving die LL hoort te zijn.
- Een andere irritatie waren de wachtrijen voor de toiletten. Ik móest Brutalismus verlaten omdat ik plotseling een boodschap moest doen. Heb toen ALLE toilet blokken op het terrein gehad, maar overal een dikke rij. Pas tíjdens Goldband kon ik met gemak ergens terrecht.
- Het geluid bij de Alpha was wel een dingetje dit jaar. Achterin ontbrak vaak het volume om er echt lekker in te komen. Bij andere tenten was dat toch echt beter geregeld.
- Een dikke duim voor Coca Cola voor het wederom uitdelen van een lekker gekoeld blikje bij het verlaten van de camping.
Qua optredens een aantal tegenvallers, maar ook uitschieters en nieuwe ontdekkingen.
Tegenvallers voor mij waren:
- Half Moon Run, het pakte me niet terwijl ik smelt van de albums.
- Fred Again, zelden zo’n tegenvallende headliner gezien.
- Peggy Gou, wel een microfoon gebruiken maar je grootste hit niet meezingen?
- Goldband, best een feestje hoor, maar misplaatste headliner wmb.
Toppers:
- Justice, uitstekende last-minute boeking.
- Roisin Murphy, ik ben niet zo van de zingende vrouwen, maar deze power vrouw. Wow!!
- Air, wat een heerlijk zondag middag uurtje was dat. Wederom wow!!
- Spinvis, huilen op de vroege zaterdag middag was nieuw voor me.
- Brutalismus 3000, precies wat ik nodig had op dat moment.
- Amoral, precies wat Lowlands en Bravo nodig hadden op dat moment.
- Anetha en Patrick Mason, mijn uitgeputte lijf kon gewoon niet stoppen met dansen.
Tot slot nog even dit:
De afgelopen edities kreeg ik al diverse vragen en opmerkingen van jongeren over wat een man van mijn leeftijd toch op LL moet?
Ook dit weekend kwamen ze weer in diverse varianten voorbij.
Beste jongelui:
Deze 'jongeman' van 54 heeft er nu 29 volledige Lowlands edities opzitten.
Dus jaaaa! Ik denk dat ik wel lekker ga op LL!
Tot volgend jaar
.