Lowlands 2024

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.162
Viel mij trouwens op dat er veel minder blikken drank mee gesmokkeld werden op het terrein dit jaar ten opzichte van DTRH, terwijl daar echt veel slechter op werd gelet. Toch een verschil in publiek tussen DTRH en Lowlands?
Haha klopt, op DTRH zijn we boefjes. Maar het is me op Lowlands iedere keer gelukt via mn achterzak. Één keer werd ik betrapt en moest ik 'm opdrinken.
 
  • Leuk
Waarderingen: UpInSmoke

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.956
2.692
Viel mij trouwens op dat er veel minder blikken drank mee gesmokkeld werden op het terrein dit jaar ten opzichte van DTRH, terwijl daar echt veel slechter op werd gelet. Toch een verschil in publiek tussen DTRH en Lowlands?
Voor mijn gevoel was er op Lowlands heel veel publiek voor het eerst dat niet eens wist dat het voorheen wel mocht. Misschien dat ze daarom ook geen poging waagden
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
958
665
Die BTW verhoging hebben we al eens eerder meegemaakt, volgens mij in 2012.
De verhoging van de ticketprijs is toen ook nooit teruggedraaid(nadat de btw weer naar 6% ging) net zoiets als het kwartje van Kok, die krijgen we ook nooit terug.
De verhoging van het BTW-tarief was op 1 januari 2011. Omdat de kaarten voor de editie van 2011 allemaal in 2010 werd verkocht, merkte je dat in de prijs van Lowlands pas in 2012.

De kaartprijs is vervolgens wel lager geworden. In 2016 én in 2017 ging de prijs omlaag ten opzichte van het voorgaande jaar. De eerste 25.000 kaarten voor de editie van 2017 gingen zelfs 15 euro goedkoper weg dan die voor de editie van 2011.
 
  • Winning
Waarderingen: @Marc

DeDan

Playlistbediener
22 aug 2023
47
99
Waar ik vorig jaar met gemengde gevoelens wegreed van Biddinghuizen (te druk, beetje eentonig, heel veel influ's) heb ik dit jaar oprecht een van de beste Lowlands-edities ooit gehad.
Het blijft natuurlijk voor iedereen een andere beleving doordat iedereen een andere camping, spoorboekje, eetbijbel en vriendengroep heeft, maar ik heb van alles zó genoten.
Vooral de muziek was echt top, bijna alle acts hebben mij stuk voor stuk verrast. Op wat problemen met het geluid bij de Alpha (stond linksachter bij Fred Again) heb ik vrij weinig te klagen gehad.

We stonden vorig jaar op Camping 1 en stonden dit jaar op een hele andere plek op Camping 2. Stonden onze leuke buren van vorig jaar ineens per toeval naast ons. Zulke dingen maken voor mij wel Lowlands.

Mijn grootste issue met Lowlands is altijd de toiletten, maar die leken dit jaar echt minder druk. Heb nergens langer dan drie minuten hoeven te wachten. En het allerbelangrijkste: de toiletten waren veel schoner dan eerst (of dit jaar op DTRH). Heb op camping 2 continu een team hardwerkende schoonmakers bezig gezien, heel fijn.

Brutalismus echt het allerbeste. Maar ook: Soulwax, Romy, Master Peace, Ijsland, the Streets, New West, Wunderhorse, Superstrings en Justice. Mette die trouwens een korte cover deed van HOT TO GO verdient een eervolle vermelding: wat een leuke, frisse popshow!

En nog één nabrander achteraf: bijna alle activaties waren oké en sommige zelfs heel goed gedaan (Bol.com magazijn met Superstrings voor altijd in mn hart), maar de KIA Energy Camp was echt verschrikkelijk. Wat onympathiek om zo'n groot gedeelte van de camping op te eisen voor 8 (!) personen die boven een auto mogen slapen.

En nog een oppepper voor de meeste: ik kreeg op de socials de laatste dagen een beetje het idee dat het influencer/A'dam-publiek het niet zo'n geslaagde editie vond, dus wellicht blijven die volgend jaar wel weg.
Hoop dat je laatste zin inderdaad waar is! Ik had het idee dat ik er weer meer op zag poppen die ook nog positief waren met veel volgers. Zou natuurlijk een top ontwikkeling zijn als de influencers afnemen (misschien moeten we collectief opnames photobomben?), maar heb er dit jaar zo goed als geen last van gehad. Maar dat kan ook aan de optredens hebben gelegen waar ik heen was.

* Wederom een Superstrings verwijzing die mijn FOMO verder doet stijgen al heb ik ze 3 weken geleden nog gezien, maar Narciss ervoor missen gezien de Bol.com wachtrij zat er voor mij niet in.
* Vergeet alvast geen wekker/reminder te zetten voor de terreinvideo's 2025 :)
 
  • Geweldig
Waarderingen: mgbss

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.538
1.778
Heel de Hacienda is toch gewoon zo'n tent waar je niks mee kunt? Hoewel er op de zondagmiddag fijne afrobeat en cumbia uit een compleet lege Hacienda kwam is die m.i. puur bedoeld om sfeer- en feestpubliek op te vangen wat je liever kwijt dan rijk bent.
Ja dat zeg ik volgens mij ook :p. Althans, dat bedoel ik te zeggen. The Bizarre is het dezelfde tent, maar zo veel gezelliger zonder dak.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mimi en snackneus

mgbss

Support act
15 feb 2019
997
1.162
* Wederom een Superstrings verwijzing die mijn FOMO verder doet stijgen al heb ik ze 3 weken geleden nog gezien, maar Narciss ervoor missen gezien de Bol.com wachtrij zat er voor mij niet in.
Klein beetje een mazzeltje dat we een van de 5500 Bol.com medewerkers konden dus de rij konden skippen. Was echt een feest. Wat mij betreft sluiten ze volgend jaar de Bravo af.
* Vergeet alvast geen wekker/reminder te zetten voor de terreinvideo's 2025 :)
Die staat al, haha!
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops en DeDan

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Viel mij trouwens op dat er veel minder blikken drank mee gesmokkeld werden op het terrein dit jaar ten opzichte van DTRH, terwijl daar echt veel slechter op werd gelet. Toch een verschil in publiek tussen DTRH en Lowlands?
Een gast voor me in een oranje/bruine overal had pech; die probeerde 8 blikken mee naar binnen te smokkelen. Nadat die binnen was, zei de beveiliger.. Kom jij maar ff terug.

Verder was iedereen vorig jaar nog gewend waar het wel mocht. M'n vrienden dronken allemaal keurig hun blikje op en gingen daarna naar de eerste bar. De volgende dag noemde ik dat je ook prima 2 blikken in je achterzak kunt doen... Als skere boy die ik ben. En zo geschiedde.
 

jaigalaar

Randprogramma
18 feb 2020
122
178
Deze review over meerdere dagen geschreven, ben nog steeds aan het bijkomen. Waarschijnlijk ook wel iets onder de leden o.i.d. Maar ik vond dit wel echt een heerlijke editie. Na een jaartje Lowlands over te hebben geslagen omdat ik de 2022 editie te veel instagramvolk vond was dit toch wel even een warmbad.

Donderdag:
Ik kwam redelijk laat het terrein op, mn vrienden hadden mijn tent al opgezet en we stonden bij de ingang van camping 3, nog nooit zo'n mooie plek gehad. Het was 's nachts voor mij haast sneller om vanuit de Bravo een biertje te halen bij de tent dan bij de bar. Nog nooit zo'n goede plek gehad. De silent disco was de leukste die ik tot nu toe heb meegemaakt. Ze draaiden erg veel hitjes en de sfeer zat er gelijk iets te goed in, wat hoofdpijn veroorzaakte op de vrijdagochtend.

Vrijdag:
Begonnen bij Wings of Desire en Ramkot, geinig bandjes, heb er rustig met een biertje van staan genieten maar niet direct heel erg bijzonder. Daarna wilde ik graag Future Utopia zien, maar helaas was ik mijn oordoppen verloren, waardoor ik nieuwe moest kopen. Hierdoor grootste gedeelte gemist wat ik erg jammer vond want het klonk wel ontzettend goed. Vervolgens door naar Glass Beams. Was een tof concert maar vond het na een half uur ook wel een beetje saai worden, maar wel lekker weg kunnen dromen. Tot dan toe eigenlijk niet zo in de festivalsfeer kunnen komen. Dat is voor mij het moment om even naar de tent te gaan, wat te eten en drinken en mezelf te herpakken. Daarna naar Prins S, dit was een goede keus. Hoewel het muzikaal niet heel bijzonder was (de blazers gaven het optreden wel een frisse twist), zorgde de uitgelaten feest stemming er wel voor dat ik eindelijk een beetje landde. Hierna doorgegaan naar Bob Vylan, inmiddels al een paar keer gezien en ook deze keer vond ik het optreden weer steengoed. Vond hem dit keer ook iets gematigder in zijn sterke meningen en oordelen wat het optreden wel ten goede kwam. Vervolgens nog 8 munten (zelf gehouden) en een smartwatch (eigenaar terug kunnen vinden) gevonden na het concert. Daarna een Thai Thai gehaald en even uitegerust van het moshen om mezelf te vergapen bij Kae Tempest, wat een top concert en wat een frisse zienswijze heeft hen, heel erg prettig en contrasterend met het negatieve wereldbeeld dat steeds meer artiesten lijken te hebben. Daarna in het voorvak bij Justice. Het concert was heerlijk, ben een groot fan van Justice en heb alles woord voor woord meegezongen. Maar ben speciaal voor ze naar BKS gegaan en dit concert verschilde niet veel met die. Vervolgens een rondje over het terrein gedaan, even langs de tent om uiteindelijk tot half 5 in de Bravo te staan bij Sedef en Young Marco. Waren beiden prima sets, maar niet heel bijzonder. Uiteindelijk een prima festivaldag maar op geen enkel moment echt weggeblazen.

Zaterdag:
Waar ik zaterdag er moeilijk in kwam, was ik zaterdag perfect in mn nopjes vanaf het moment dat ik mn tent uitrolde. Het heerlijke zonnetje en de niet te warme temperatuur was echt het beste festivalweer dat ik denk ik ooit heb meegemaakt. Ik begon de dag door naar de Echo te lopen voor Eva Jinek, poosje in de rij gestaan en op het moment dat wij naar binnen mochten gooide ze de tent dicht... helaas, maar toen maar aan het water gezeten met eerst een kop koffie en daarna een despo, goeie combi wel. De dag vervolgens begonnen met Spinvis. Wat was dit een heerlijke show en wat een mooie opening. Daarna door met een bak energie naar The Streets. Voor hoe vroeg het op de dag nog was, was ik aangenaam verrast door het publiek, iedereen zat er echt lekker in. Hiervoor is al gepraat over het charisma van de zanger en dat kan ik alleen maar beamen. Daarna door naar IJsland waar ik (waarschijnlijk) tot irritatie van de mensen om me heen elke keer Twee Schorpioenen heb lopen meeblerren. Heerlijke show! Toen even naar de tent voor een late lunch om vervolgens een paar nummers Sugababes mee te pakken (klonk verrassend erg goed). Daarna door naar Soft Play, opnieuw een hele bak energie en vond het live eigenlijk nog verrassend goed klinken. Ze hebben mij wel overtuigd om ze nog een keer in een zaal op te zoeken. Wel halverwege weggelopen omdat ik nog een stuk Soulwax wilde zien, die ook sterk waren. Moet wel zeggen dat ik een half uur van hun show ook wel voldoende vond, wat het klonk allemaal een beetje hetzelfde. Toen de moeilijke beslissing moeten maken om Inhaler te skippen om even op adem te komen, maar niet voordat ik nog een stukje Master Peace had gezien. Erg leuke act zeg, was een beetje meegesleurd door vrienden maar bleek uiteindelijk zeker geen slechte beslissing. Hierdoor had ik genoeg energie voor Overmono. Vooraf was dit misschien wel de act waar ik het meest naar uitkeek. Achteraf gezien viel het me een beetje tegen. Na de boilerroom van hen al te hebben gezien vond ik er weinig nieuws in zitten. Maar alsnog wel heerlijk kunnen dansen wellicht een stukje verwachtingsmanagement. Na Overmono een stukje James Blake gezien, zoals altijd stond de bass er weer veelste hard maar alsnog wel kunnen genieten buiten de tent (met No Surprises als mijn emotionele hoogtepunt vd dag). Vervolgens achterin de alpha bij Fred Again.. tja, vond het een stuk minder Jeu hebben dan de show op DTRH. De moderat remix al eens gehoord en de nieuwe nummers vind ik toch een stuk minder zwaar raken. Ook de krakende alpha boxen en vele malen de handrem gooien op de show hielpen niet. Daarnaast vond ik Fred zelf ook een stuk minder oprecht overkomen, misschien komt het omdat hij elke show eigenlijk hetzelfde zegt en ik het idee had dat hij er zelf ook niet zo lekker in zat. Efin, toen begon de nacht. Ik wilde graag nog even kijken bij Benwal in de India, maar na de drukte daar te hebben gezien (en mensen maar zeuren dat de Bravo te druk is), toen maar doorgelopen naar de Bravo waar de drukte prima behapbaar was (het hele festival overigens). Man, wat was die set van S2S heerlijk en die B2b met Mall Grab was denk ik de highlight van mn weekend. De Bravo is echt mijn tempel, helemaal sinds de toevoeging van die mooie kroonluchter (komt die van Awakenings in de gashouder?). Heerlijk tot half zes doorgedanst.

Zondag
Op zondag had ik helaas al een groot deel van mijn kruit verschoten. Met ongeveer 8 uur slaap in 3 nachten opzich ook niet zo gek natuurlijk. Ik begon mijn dag met het NNO. Leuk feestje! Om iedereen in de Alpha gezamelijk het nummer te horen herkennen was wel echt tof, leuk dat zulk soort acts ook nog altijd op Lowlands voorkomen. Vervolgens door naar Dead Poet Society om daar vanaf buiten de tent rustig te luisteren. Klonk best aardig maar verder niet heel bijzonder en bij vlagen een beetje vals. Vervolgens in het voorvak bij AIR. Ik heb daar 4/5 nummers gestaan totdat ik mij besefte dat ik echt kapot was en deze muziek ook heerlijk in het zonnetje vanaf de zijkant kon meekrijgen. Na alle zorgen die over deze act waren uitgesproken (leeg veld/slechte timteslot), viel het mij allezins mee. Het was gewoon druk en zo in het zonnetje in het gras kwam het echt wel goed tot zn recht! Daarna Barry Can't Swim, ik kwam er eigenlijk redelijk moeilijk in. Misschien omdat ik gewoon moe was of omdat ik het een tikkeltje saai vond, maar het kon mij niet zo bekoren dus toen na een half uurtje maar vertrokken om wat te eten. Daarna Idles van een afstandje gekeken (opnieuw te moe om erg hard mee te springen) en heerlijk kunnen dansen op Dancer, wel een highlight van mijn weekend. Daarna naar Roisin Murphy gegaan. Eigenlijk daar per toeval een beetje beland, maar echt een perfect optreden. Heerlijk kunnen dansen, niet te druk en wat een topzangeres/frontvrouw! Daarna nog een stukje NAS (te kort om er wat over te kunnen zeggen maar klonk opnieuw verassend goed) en toen redelijk vooraan bij Brutalismus3000. Ik wist van tevoren al wel dat ik een duizendvolt batterij nodig had om mezelf nog een beetje levend te voelen. B3000 wist deze vakkundig aan mijn tepels te bevestigen, holy fuck wat een energie. Niet alleen van henzelf maar ook van het publiek om mij heen, af en toe ook een heerlijke remix en wat goud om met een volle heineken die remix van Stan mee te blerren. Daarna naar de tent om mijn laatste lauwe sixpackje heineken op te drinken met het idee om de laatste 20 minuten van Spiritbox mee te pakken. Dat was helaas wel even een deceptie want die waren blijkbaar al een half uur voor tijd gestopt (stiekem wil ik hier nog wel een verklaring voor). Toen met de vrienden die van Goldband kwamen gemeet om gezamelijk nog even alle tenten aan te doen. In Lima was de polka party weer ouderwets gezellig, ook grappig om te zien dat de bewaking er de humor ook wel van kon in zien, nog een poosje staan praten met een paar van hen en ze een paar keer geholpen met zware objecten terug te verplaatsen. Daarna de Hacienda nog even aangedaan en een pitcher mojito gehaald, maar wat is dat een trieste tent zeg. Een DJ die constant in de microfoon loopt te bléren en eigenlijk ook best vervelend volk, dus toen maar weer snel weggegaan. Daarna was het voor mij wel klaar dus toen rond half 4 naar bed gegaan.

Maandag
De aftocht ging eigenlijk prima. Half 8 op, tent opgeruimd en naar huis gegaan. Was om half 11 alweer thuis om mijn eerste wasje te draaien.

Top 10, niet persee in deze volgorde maar wel ongeveer:
1. Skin to Skin B2b Mall Grab
2. Brutalismus3000
3. Kae Tempest
4. Justice
5. The Streets
6. Roisin Murphy
7. IJsland
8. Spinvis
9. Air
10. Idles

Pluspunten
- Het publiek viel me echt alles mee, ik zou zelfs durven zeggen dat ik het bij vlagen beter vond dan het publiek op DTRH
- Zelden lang hoeven wachten op de WCs en ze waren erg schoon
- Oedipus Thai Thai
- Bravo ❤️
- Lowlands heeft echt goeie vervangers weten te fixen voor de uitvallers, chapeau
- De silent disco was daadwerkelijk leuk dit jaar
- Afhalen van bier scheelde mij een hernia

Minpunten
- Absolute dieptepunt is het waardeloze geluid bij de Alpha, man man man wat triest. Een muziekfestival waarbij de mainstage krakende boxen heeft valt niet goed te praten. Vooral als je beseft dat het hele stuk bij de alpha 's nachts op slot gaat. Knal er dan gewoon om 1 uur 's nachts (of om 8 uur 's ochtends) een hoogwerker oid neer en vervang de boxen.
- Voor hoe mooi de Hacienda eigenlijk is, hoe ontzettend waardeloos er gedraaid wordt (op de dj set van Jungle By Night na dan)
- Inmiddels wel heel veel reclame en activaties overal (weinig plekken om even te ontprikkelen zoals DTRH dat wel heeft)
- Er mag wel iets meer toezicht komen op de campings hoe mensen hun tentjes op zetten, vriendengroepen nemen wel heel veel ruimte in tussen hun tentjes waardoor mensen die een uurtje later komen er nauwelijks meer tussen kunnen terwijl er stiekem nog best wat ruimte zou zijn. Op DTRH worden de campings stapsgewijs open gegooid, wellicht ook interessant voor Lowlands.
- Ik vind zelf de vernieuwde India geen verrijking geef mij maar de oude terug, überhaupt vind ik dat de hoek met de Adonis tegenwoordig niet meer zo mooi is. Ik zou liever zien dat de Adonis verplaats waar dit jaar de old scuola stond (naast die kerk bij de Heineken). Dat hoekje van het terrein is 's nachts best een beetje saai en Cape Lowlands is 's nachts al druk zat. Knal dan op de hoek bij de Bravo en India gewoon wat kampvuurtjes etc neer zodat je iets beter kan hangen 's avonds.
 

UpInSmoke

Campingartiest
22 jul 2022
80
125
Haha klopt, op DTRH zijn we boefjes. Maar het is me op Lowlands iedere keer gelukt via mn achterzak. Één keer werd ik betrapt en moest ik 'm opdrinken.
hehe ja blikje weggooien voor het oog van de security, bandje flashen en dood leuk bier in je kontzak werkte voor mij ook
 
  • Haha
Waarderingen: mgbss

djessnl

Gouden Tip
16 mrt 2018
254
279
Mijn Lowlands? Nou, leuk dat je het vraagt.

Het begon goed. Op de donderdagochtend vertrokken we richting Biddinghuizen, iets later dan een ander gedeelte van onze vriendengroep maar iets eerder dan het restant. Onderweg de Sandeman mix op, nog koude speciaalbiertjes drinkende, broodjes etende, was top. Al snel bleek dat we ook de juiste route hadden gekozen want wij waren er als eerste en hadden bijna geen file, waar de rest uren stil heeft gestaan. Stiekem toch lekker.

Ook had ik dit jaar voor het eerst nog de dag vantevoren een boulderkar voor 25eu gekocht, geen geld dus een beetje bang was ik wel: ook ik zie elk jaar de kinderlijkjes naast de camping liggen. Maar het was me gegund, hij is nog heel en ik heb nog nooit zo chill m'n inboedel verplaatst. Vlak achter de brug op camping 5 bouwde we ons kamp op. Ik had grootste plannen voor de donderdagavond: ik wou een karaokefeestje hosten, een borrelplank bouwen, ik wou naar de silent disco, en ik wou op tijd naar bed. Nou, de silent disco is gelukt, en verder is het me ook gelukt om 80% van mijn drank voor heel het weekend op te zuipen. Shoutout Adonis ook trouwens.

En toen mocht vrijdag het feestje echt beginnen. Eerst even kijken bij Jungle by Night, dit vonden mijn vrienden helaas te tam dus heb ik alle leuke guest appearances gemist. Ook de festileaks meetup zat er helaas niet voor me in, het spijt me jongens. Prins S was tof, erg druk maar mooi feestje. Vind het er niet per sé beter op geworden maar alsnog een harde act. Froukje geskipt, Flowdan geskipt, Chibi geskipt, allemaal pijnlijk maar allemaal al gezien en er stond een drukke nacht op de planning. Bob Vylan was top, Peggy Gou was prima maar niet zo spannend en daarna begon het grote racen voor mij: Skrillex in de Bravo was echt fenomenaal, maar ik wou ook echt naar Sticks want dat is by far mijn favoriete rapper. Je merkt gewoon ontzettend bij Sticks dat hij tientallen jaren aan podia ervaring met zich meebrengt en de energie was top. Eindstand Skrillex en Sticks allebei half gezien waardoor ik bij Skrillex Noisia heb gemist en bij Sticks ongeveer heel Zwolle + nieuwe muziek maar ewaja. Justice wel in volle glorie mogen aanschouwen, toen was ik al ietwat vaag maar desalniettemin genoten van de toffe beats, mixes en de geweldige lichtshow. Ik wou heeel graag naar Interplanetary Criminal maar daar was het niet alleen bijzonder druk, m'n groep deed ook nukkig dus (volgens mij) heb ik het grootste gedeelte van de avond in de Armadillow doorgebracht.

Sowieso ben ik dit jaar echt verliefd geworden op de Armadillow. Vrijdag hadden we daar Vera Siemons, zaterdag St Paul en zondag Gotu Jim; draaide alle drie fantastisch. Daarnaast kan je er nog een normaal gesprek voeren, een lekker cocktailtje drinken en is er altijd gekkigheid te beleven. Tis niet alsof ik er nooit kwam maar ik heb dit jaar s'nachts eigenlijk weinig van de Bravo, Heineken en India gezien.

Begonnen de zaterdag met een act waar ik het ontzettend naar uitkeek: Spinvis. Voor mij een act met een hoop emotionele waarde en daarnaast ook een ontzettend goed uitgedachte (al dan niet ietwat pretentieuze) show. Vind 't altijd wel heel knap als artiesten live andere versies doen van hun muziek dan dat je op Spotify hoort. Klein traantje gelaten. Daarna door naar een act waar ik OOK ontzettend naar uitkeek: IJSLAND! Man man man. Wat vet dat deze gasten last minute nog ff werden toegevoegd. Echt een feestje, vind dit album zo tof.

Soulwax helaas maar een klein stukje gezien en ook van Lander & Adriaan het laatste kwartier maar wat klonk dat tof zeg, damn. Dat had ik toch wel heel graag in zijn volledigheid willen zien. S'avonds was het Fred Again, prima, vond het erg druk en zijn show in de Ziggo een stuk beter. Duurde allemaal ook net iets te lang. Maar Zwart Licht daarna maakte alles goed. Daar had ik wel ruimte om te dansen, de energie lag hoog, de gastartiesten (Winne en Typhoon) waren supersick. En na Zwart Licht was het eigenlijk weer terug de Armadillow in waar St Paul er met elk plaatje voor zorgde dat ik toch nog even iets langer bleef plakken dan ik wou.

ZONDAG! Noord Nederlands Orkest vorig jaar aan me voorbij laten gaan, dat zou me niet nog een keer gebeuren en al helemaal niet omdat ze filmmuziek zouden doen. Ik ben gek op filmmuziek. Persoonlijke hoogtepunten waren The Godfather, Skyfall en Harry Potter. De pits en het roeien voelde een beetje awkward, vooral qua timing ten opzichte van de muziek maar iedereen was aan het genieten inclusief het orkest. Je zag dat ze de tijd van hun leven hadden en dat maakte de show gelijk zoveel toffer. Toen door naar Harry Mack, mijn hersens waren al half afgestorven dus dat vond ik net even te ingewikkeld, Thundercat zelfde verhaal hoewel ik terug ben gekomen voor de laatste 20 minuten en dat was wel echt top! Daarna door naar Willem, had ik al gezien in Tivoli maar toen kwam opeens Sef op het podium en deden ze El Salvador, één van mijn favoriete liedjes ooit live. Dat was wel echt een cadeautje. Stukje Nas gezien van de heuvel, klonk heel tof maar deed niet veel met me. Daarna was het tijd voor Brutalismus3000 en dit was wel echt een van de hoogtepunten van het weekend; geweldige set, mega veel energie, echt een uur keihard staan beuken. Was echt te gek. Goldband.. Tja. Had ze de week ervoor nog op Sziget gezien. Ik ben stiekem wel een beetje fan maar werd nou niet erg warm van de show. Om alles af te sluiten heeft papa nog even de Armadillow uitgespeeld tot een uur of half 9 en toen moesten we alweer naar huis. Ik voel me nogsteeds verschrikkelijk maar ik heb ook ontzettend zin in volgend jaar. Totzolands!


 

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Heel de Hacienda is toch gewoon zo'n tent waar je niks mee kunt? Hoewel er op de zondagmiddag fijne afrobeat en cumbia uit een compleet lege Hacienda kwam is die m.i. puur bedoeld om sfeer- en feestpubliek op te vangen wat je liever kwijt dan rijk bent.
Ik heb daar bij Leroy Rey op zondagavond intens genoten. Wat een geweldige dj is hij. Flawless platenkeuze en overgangen waarbij ik soms niet eens begreep wat ie deed.

En het haten op feestpubliek is wel een beetje vermoeiend aan het worden (niet persoonlijk voor jou bedoeld). Iedereen heeft, als ik zo de reacties lees, een geweldig Lowlands beleefd – ik in ieder geval wel. Ook met al het feestpubliek dat we blijkbaar liever kwijt dan rijk zijn, ook met de mensen die ook mijn inziens te vaak een sleutel in hun neus stoppen. Prima dat je de Haciënda niks vindt, ik blijf weer graag heel ver weg van de Lima op zondagavond.
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: redle, XaviLL en Novis95

markvdrheijden

Randprogramma
7 jun 2022
209
410
Hoop dat je laatste zin inderdaad waar is! Ik had het idee dat ik er weer meer op zag poppen die ook nog positief waren met veel volgers. Zou natuurlijk een top ontwikkeling zijn als de influencers afnemen (misschien moeten we collectief opnames photobomben?), maar heb er dit jaar zo goed als geen last van gehad. Maar dat kan ook aan de optredens hebben gelegen waar ik heen was.

* Wederom een Superstrings verwijzing die mijn FOMO verder doet stijgen al heb ik ze 3 weken geleden nog gezien, maar Narciss ervoor missen gezien de Bol.com wachtrij zat er voor mij niet in.
* Vergeet alvast geen wekker/reminder te zetten voor de terreinvideo's 2025 :)
Die influencers waar je je druk om maakt vallen waarschijnlijk helemaal niet op onder de 65000 toeschouwers. Kortom, laat gaan en erger je niet aan iets wat er niet is.
 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: redle en UpInSmoke

Emonda87

Playlistbediener
8 aug 2024
7
11
Op een hoekje, vlakbij de rode LT feurwehr bus ?
Ze stonden niet op een hoekje wel bijna, maar het was echt ongelooflijk dat je dat soort muziek durt te draaien. En dan keihard mee bléren en maar lachen. En het nummer werd zo meerdere malen per dag gedraaid....
 

Spaulding

Randprogramma
6 jul 2024
107
99
Ze stonden niet op een hoekje wel bijna, maar het was echt ongelooflijk dat je dat soort muziek durt te draaien. En dan keihard mee bléren en maar lachen. En het nummer werd zo meerdere malen per dag gedraaid....
Ja daar stonden wij denk ik vlakbij. Ook veel doe maar
 

Novis95

Randprogramma
11 mei 2023
179
556
Ik heb daar bij Leroy Rey op zondagavond intens genoten. Wat een geweldige dj is hij. Flawless platenkeuze en overgangen waarbij ik soms niet eens begreep wat ie deed.

En het haten op feestpubliek is wel een beetje vermoeiend aan het worden (niet persoonlijk voor jou bedoeld). Iedereen heeft, als ik zo de reacties lees, een geweldig Lowlands beleefd – ik in ieder geval wel. Ook met al het feestpubliek dat we blijkbaar liever kwijt dan rijk zijn, ook met de mensen die ook mijn inziens te vaak een sleutel in hun neus stoppen. Prima dat je de Haciënda niks vindt, ik blijf weer graag heel ver weg van de Lima op zondagavond.
'Feestpubliek' is echt een containerbegrip waar je iedereen in kan gooien die van andere muziek houdt of meer/andere drugs doet dan jij. Ideaal voor als je snel duidelijk wil maken dat je beter bent dan hen. En het is natuurlijk helemaal van de zotte om een heel podium weg te zetten als opvangplek voor 'mensen die je liever kwijt bent'. Wat een arrogantie, zeg.
 

freezeroz

Campingartiest
14 feb 2023
91
184
Ook ik, heb wederom genoten van Lowlands. Mijn 29e editie inmiddels alweer.

Ik was tijdens LL niet actief hier op het forum en ben daarom dinsdagochtend op mijn werk begonnen met bijlezen. Daar ben ik nu op woensdagmiddag net klaar mee.
Bij deze dan ook mijn lijstje met dingen die me dit jaar opvielen.
- Mijn aankomst ging soepeltjes, 1200 thuis vertrokken en 1500 stond mijn tentje op camping 6.
Onderweg naar de entree vielen de borden met waarschuwingen over de maximaal mee te nemen hoeveelheid drinken en sterke drank me op. Van beide had ik 'teveel' bij me maar ik kon zonder inspectie doorlopen.
Het nut van die borden ontging me dus een beetje.
- Helaas wilden mijn vrienden dit jaar een alternatief voor LL proberen en moest ik dus op zoek naar een nieuwe groep (liefst wat oudere en ervaren LL-gangers).
2 dagen voor LL lukte dat en hoefde ik geen gebruik meer te maken van de (hier opgerichte) app groep Solowlands.
-Een alternatief voor de silent disco op donderdag zou wat mij betreft wel zeer welkom zijn. Dat is gewoon echt mijn feestje niet (meer).
- Vorig jaar schreef ik er hier al wat over en ook dit jaar kwam het weer een paar keer voorbij op het forum.
De onbalans in de leeftijdsopbouw op het festival. Harde cijfers heb ik natuurlijk niet, maar ik denk dat je de kleinste tent van het festival niet zou kunnen vullen met alleen 40 plussers. Maar een Alpha èn Bravo tegelijk vullen met jongeren zou geen probleem zijn.
Dat moet toch diverser kunnen Lowlands?
Qua diversiteit zou ik ook graag weer wat punk/metal/ska/skate/rockabilly etc terug willen zien op het festival. Over de line-up van dit jaar was ik (op headliner Goldband na) wel erg tevreden trouwens.
- Ik las hier vragen over hoe je een LL dag/weekend doorkomt zonder in te storten.
Nou ik stort nooit in, ben altijd mobiel/aanspreekbaar/happy/aan het dansen enz enz.
Maar een goed antwoord heb ik niet op die vraag.
Of het moet al zijn dat het terrein verlaten voor 500 gewoon geen optie voor me is🤣.
Iets met mind-set ofzo.
- Ook ik wil hier mijn complimenten geven aan die gasten die licht en rigging deden in de Bravo.
Wat een betoverend lichtspektakel hebben ze er wederom van gemaakt. Chapeau!!!
- Wat was ik blij dat de Bravo dit hele weekend beter begaanbaar was dan voorgaande jaren. Geen idee waar dat aan lag. Ik heb mezelf elke avond heerlijk de nacht in gedanst in een Bravo die nog op de komende Alpha meute stond te wachten. Maar ook daarna was er veel meer ruimte om te dansen dan voorgaande jaren.
- Het leverde op tv en de schermen prachtige plaatjes op, maar de immer boven je hoofd hangende drones irriteerden me wel. Doet bij mij iig iets af aan de vrijheids beleving die LL hoort te zijn.
- Een andere irritatie waren de wachtrijen voor de toiletten. Ik móest Brutalismus verlaten omdat ik plotseling een boodschap moest doen. Heb toen ALLE toilet blokken op het terrein gehad, maar overal een dikke rij. Pas tíjdens Goldband kon ik met gemak ergens terrecht.
- Het geluid bij de Alpha was wel een dingetje dit jaar. Achterin ontbrak vaak het volume om er echt lekker in te komen. Bij andere tenten was dat toch echt beter geregeld.
- Een dikke duim voor Coca Cola voor het wederom uitdelen van een lekker gekoeld blikje bij het verlaten van de camping.

Qua optredens een aantal tegenvallers, maar ook uitschieters en nieuwe ontdekkingen.

Tegenvallers voor mij waren:
- Half Moon Run, het pakte me niet terwijl ik smelt van de albums.
- Fred Again, zelden zo’n tegenvallende headliner gezien.
- Peggy Gou, wel een microfoon gebruiken maar je grootste hit niet meezingen?
- Goldband, best een feestje hoor, maar misplaatste headliner wmb.

Toppers:
- Justice, uitstekende last-minute boeking.
- Roisin Murphy, ik ben niet zo van de zingende vrouwen, maar deze power vrouw. Wow!!
- Air, wat een heerlijk zondag middag uurtje was dat. Wederom wow!!
- Spinvis, huilen op de vroege zaterdag middag was nieuw voor me.
- Brutalismus 3000, precies wat ik nodig had op dat moment.
- Amoral, precies wat Lowlands en Bravo nodig hadden op dat moment.
- Anetha en Patrick Mason, mijn uitgeputte lijf kon gewoon niet stoppen met dansen.

Tot slot nog even dit:
De afgelopen edities kreeg ik al diverse vragen en opmerkingen van jongeren over wat een man van mijn leeftijd toch op LL moet?
Ook dit weekend kwamen ze weer in diverse varianten voorbij.

Beste jongelui:
Deze 'jongeman' van 54 heeft er nu 29 volledige Lowlands edities opzitten.
Dus jaaaa! Ik denk dat ik wel lekker ga op LL!

Tot volgend jaar🥳.
 
Laatst bewerkt:

Bamischijf

Playlistbediener
30 jul 2024
30
73
Vervolgens nog 8 munten (zelf gehouden) en een smartwatch (eigenaar terug kunnen vinden) gevonden na het concert.
Vriend van me was hier heel blij mee! 👏 Vorig jaar had die hetzelfde bij Joe Unknown, dat het pennetje van z'n Garmin watch los gaat en bandje en al eraf is. Hoe dat in een mosh gebeurt, geen idee.

Gelukkig gaan de gevonden voorwerpen na afloop van het concert altijd de lucht in en komt het eigenlijk wel weer terecht. (y) Hij had zelf ook nog een telefoon van iemand anders gevonden tijdens de zoektocht naar z'n smartwatch haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: XaviLL en jaigalaar

Gebruikers die dit onderwerp bekijken