LL 2024 zaterdag
Na een korte, maar goede nacht, was ik helaas op tijd wakker. Achteraf was het meer dan prima, want zo konden we op tijd douchen. De rijen die we later zagen, waren niet echt heel grappig. Zowel bij de mannen als vrouwen.
Daarna lekker voor de tent in de zon rond een uurtje of 10 een six pack koude Freddies opgedronken. Gezellige gesprekken gehad voor de tent met de verschillende buren en heerlijk mensen gekeken. Lowlands wat ben je toch mooi.
Na weer een goed ontbijtje bij Kometenbrood (de dag ervoor de uitsmijter met ham en kaas en nu de toast met avocado) gingen we op weg naar Spinvis.
Wat een heerlijke opening en wat een mooi optreden. Het nummer Kom terug kwam behoorlijk binnen bij mij. Geen idee waarom. Later toen ik om me heen keek zag ik een jongen in tranen die getroost werd door zijn vrienden. Wat muziek wel niet kan doen. Wat een heerlijk optreden. Hopelijk snel maar eens bekijken in een kleinere setting.
Daarna maar richting de hype gegaan. Mooie marketing dit. Een buzz creĆ«ren, deze in een te kleine tent zetten en je hebt een sensatie. Of toch niet? IJsland is echt hard hoorā¦.. euh is toch hip hop? Nee, het raakt mij niet. Sef lijkt me een aardige kerel en erg talentvol. Die Abel vind ik helemaal niks. Dan nog een Tim Hofman die lekker tof doet bij zijn matties uit links Amsterdam in het publiek en ik heb genoeg gezien. Doe mij maar een biertje.
Ik had met een kennis van mijn vrouw afgesproken die aan het werk was op LL om samen naar de Sugababes te gaan. Nou, dat was weer een gevalletje van je had er bij moeten zijn. Wat een sfeer. Een soort perfect storm. Je kent toch meer dan je vooraf verwacht. Ik vond er ook best een rauw randje aan zetten. En die ingestudeerde choreografie. Zo fout dat het gewoon leuk is. Btw de kennis waarmee ik was, bleek een echte fan en zong alle nummers mee. Was echt een wauw opteren. Goede zet van LL.
Daarna sprintje naar de India voor SOFTPLAY. Wauw, wauw, wauw! Hoe heerlijk was dit. Isaac en Laurie gingen er echt voor. Wat een energie. Mooie interactie met het publiek. Hoe kan je als drummer en zanger zo te keer gaan. Favoriete nummers: Punkās Dead (instant klassieker voor mij), Jon Wick, mede door het intro verhaaltje, Fuck The Hi-Hat en Everything and Nothing. Heerlijk dat je een āballadā zo kan schreeuwen.
Daarna had ik even niks wat ik echt wilde zien. Daarom met mijn maatje meegegaan naar Inhaler. Tja, niet mijn ding, maar wat een misser weer qua programmering. Staat zoān band voor een lege Alpha. Of is Inhaler niet interessant genoeg? Is dat dan het failliet van rock op LL in de Alpha of zijn er rockacts die de Alpha wel vol krijgen met dit publiek?
Op advies āevenā naar Sampha gelopen in de Bravo. Ik denk dat het oprecht heel goed is, maar ik kwam er niet echt in. Na een nummertje hield ik het maar voor gezien. Op naar Jorja Smith. Ik had gehoopt dat dit net zo goed als RAYE vorig jaar zou zijn, daar kan ik kort over zijn. Dat was het niet. Ik kende het wellicht niet goed genoeg. Of omdat we wat verder af stonden (net binnen de overkapping van de Alpha), maar ik vond het niet knallen of heel energiek. Het kabbelde maar wat voort. Ik heb de set wel afgekeken, maar was niet echt onder de indruk.
Tijd voor wat energie. Dus Fat Dog kwam mooi op tijd. Er is al genoeg over gezegd en geschreven. Het was een goed optreden, maar niet fantastisch. De potentie is er wel, dus ik ben benieuwd naar de toekomst.
Daarna over een heerlijk leeg terrein gestruind richting de Alpha. Vanaf de overkant bij Lake Lowlands hebben we in een hangmatje geluisterd naar Fred. Hij stopte wel iedere keer, maar goed ik begrijp deze muziek ook niet. Op gegeven moment waren we er wel klaar mee.
Toen de keuze om tussen de takkenzwaaiende gekkies te gaan staan in de Lima of een poging doen om bij comedytrain binnen te komen. Het werd het laatste. Was een leuke line up: Glodi Lugungu, Dolf Jansen, David Linszen en Rayen Panday. Waarvan Glodi het leukste was. Dolf viel wat tegen. David kwam wat geforceerd over en Rayen was gewoon goed.
Daarna als je dan buiten komt, zie je een soort van surrealistisch LL wereld omdat dit stukje terrein dan al ādichtā is. Voor ons was het ook wel mooi geweest voor de zaterdag. Op naar camping 6 voor een paar uurtjes slaap.