Lowlands 2024

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
368
477
320 Euro, symbolische bijdrage van 1 eurocent per journalist.

Headliners:

Fatm-fred again
Stormzy- Amelie Lens
Dua Lipa

Mark my words...
Aangezien Amelie vorig jaar al was zie ik ze Reinier Zonneveldwel doen als oplossing vokr goedkope headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: huug

Bauckel

Playlistbediener
1 feb 2022
10
7
Ik miste zelf dit jaar ook wel wat 'vergane' glorie (in de alpha). Komend jaar weer de Liam Gallagher's, Limp bizkits en Dropkick Murphy's boeken. En metal hoort ook op Lowlands imo.

Daarnaast kan er prima een vervolg worden gegeven aan het NNO. Echt een hoogtepuntje (op de stream).

Niet in de Alpha, maar zie in deze categorie ook graag The Offspring!
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Nee, dat is echt volslagen belachelijk. Journalisten horen niet te betalen om hun werk te kunnen doen.
Dat horen ze wel, net als ieder ander die "werkt".

Een timmerman moet ook betalen voor een hamer, een IT'er moet ook betalen voor een muis en toetsenbord. Ik zie niet in waarom we "journalisten" voor gratis entree, drank, betere slaapplaatsen, backstage toegang moeten geven om vervolgens te lezen dat De Jeugd van Tegenwoordig de beste act van deze Lowlands was.

Journalistiek is best belangrijk, maar het wil niet zeggen dat ze bepaalde rechten hebben waarmee ze alles maar voor niks mogen, dat is absurd.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Haha inderdaad. Ik ga m'n baas ook geen geld in zijn hand stoppen zodat ik bij hem mag werken.
Dus jouw baas heeft alles gratis gekregen waarmee je werkt? Ok... vreemd hoor, dan zit ik toch in de verkeerde business waar ik eerst moet investeren om er iets uit te krijgen. Zal wel aan mij liggen dan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Sorry maar dat is echt een vergelijking van niks. Als ze zouden klagen dat Lowlands hun reis naar het festival en tent niet vergoed zou je een punt hebben.

Je laat een Engelandverslaggever toch ook niet zijn eigen vliegticket naar Engeland betalen. Of een theaterjournalist zijn ticket voor de voorstelling.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.588
11.181
Haha inderdaad. Ik ga m'n baas ook geen geld in zijn hand stoppen zodat ik bij hem mag werken.
Da's niet hetzelfde. Dat zou zijn als jij op werkbezoek gaat bij een ander bedrijf en dat dat bedrijf dan een tientje van je vraagt.

Misschien dat het voor journalisten wat te is, maar er lopen achter de schermen ook een heleboel nono's rond (YouTubers of anderen die via-via aan zo'n tickets zijn gekomen), die gerust nog wel meer dan dat tientje mogen betalen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Misschien dat het voor journalisten wat te is, maar er lopen achter de schermen ook een heleboel nono's rond (YouTubers of anderen die via-via aan zo'n tickets zijn gekomen), die gerust nog wel meer dan dat tientje mogen betalen.
Die kunnen ze toch gewoon hun persaanvraag weigeren?

Het is van de zotte dat journalisten moeten betalen om hun werk te moeten doen. Zegt voldoende dat de goede doelen het geld niet eens aannemen.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
311
406
Nee, dat is echt volslagen belachelijk. Journalisten horen niet te betalen om hun werk te kunnen doen.
Helemaal mee-eens.

Er zijn schijnbaar 3200 persaccreditaties uitgegeven, dat vind ik vrij veel. Ik ben ook mensen tegengekomen met een persaccreditatie in de Bravo met alleszeggende ogen. Als ik dat op mijn werk doe word ik ontslagen. Het probleem is dat het grootste deel hun accreditatie misbruikt. Als de pers hun werk doet, en daarna gewoon een kaartje koopt en dan gaat feesten is het opgelost.

Wachten even deden zou ze nou geen verslag van Lowlands?:


Het onderschrift van de foto: "Een berg afval wordt na afloop van het dancefestival Defqon.1 in Biddinghuizen achtergelaten." :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Da's niet hetzelfde. Dat zou zijn als jij op werkbezoek gaat bij een ander bedrijf en dat dat bedrijf dan een tientje van je vraagt.
Maar ook dat is raar, niet? Geld betalen om op werkbezoek te gaan.

Nuja, misschien maken we het ook groter dan het is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.354
1.809
Ik zit er een beetje tussenin. Nee uiteraard zouden journalisten niet moeten betalen voor hun verslaggeving. Maar er wordt volgens mij enorm misbruik gemaakt van die perskaarten. Als er toch 3200 worden verstrekt zoals hierboven wordt gemeld, dat gaat nergens meer over. Wat mij betreft zoeken ze de oplossing in de regulering daarvan. En ze hoeven ook niet allemaal de hele dag gratis eten en drinken te krijgen toch?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Timmetje

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.352
5.046
Sorry maar dat is echt een vergelijking van niks. Als ze zouden klagen dat Lowlands hun reis naar het festival en tent niet vergoed zou je een punt hebben.

Je laat een Engelandverslaggever toch ook niet zijn eigen vliegticket naar Engeland betalen.
Nee, maar dat moet zijn baas gewoon betalen toch? Ik moet ook mijn personeel betalen als ze naar het buitenland gaan voor werkgelegenheid. Die mag ik ook echt niet gratis mee laten vliegen.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.004
8.656
Ik zit er een beetje tussenin. Nee uiteraard zouden journalisten niet moeten betalen voor hun verslaggeving. Maar er wordt volgens mij enorm misbruik gemaakt van die perskaarten. Als er toch 3200 worden verstrekt zoals hierboven wordt gemeld, dat gaat nergens meer over. Wat mij betreft zoeken ze de oplossing in de regulering daarvan. En ze hoeven ook niet allemaal de hele dag gratis eten en drinken te krijgen toch?
Gewoon een striktere limiet op die perskaarten en ervoor zorgen dat niet elk journalistje van blogspot.feestjes.nl en zijn plus one een backstagepas kan aanvragen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.495
6.167
Ik zit er een beetje tussenin. Nee uiteraard zouden journalisten niet moeten betalen voor hun verslaggeving. Maar er wordt volgens mij enorm misbruik gemaakt van die perskaarten. Als er toch 3200 worden verstrekt zoals hierboven wordt gemeld, dat gaat nergens meer over. Wat mij betreft zoeken ze de oplossing in de regulering daarvan. En ze hoeven ook niet allemaal de hele dag gratis eten en drinken te krijgen toch?
Ja, helemaal eens.

Vanwaar eigenlijk het idee dat journalisten gratis eten en drinken krijgen? Is dat echt zo op Lowlands?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.305
6.506
Ja, helemaal eens.

Vanwaar eigenlijk het idee dat journalisten gratis eten en drinken krijgen? Is dat echt zo op Lowlands?
Zover ik weet krijg je enkel een toegangskaartje en toegang tot de persruimte waar je kunt werken en WiFi + stroom hebt, verder niks. Maar er zullen meerdere soorten accreditatie zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken