Lowlands 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.925
1.872
Ja maar ik lees hier dingen als 95% van het volk. Dat is redelijk grotesk. Nuja, lezen over coke nemen doen m'n haren rechtop staan, puur door nogal zware zaken die ik heb zien gebeuren bij mensen die ik graag zie... Weg met die rotzooi.
Het overgrote deel daarvan heeft een pilletje gebruikt, is ook altijd makkelijk van ver af te zien. Qua snuiven etc. gaat het naar mijn idee wel. Ik kan alleen niet ontkennen dat de gemiddelde Lowlander er makkelijk over praat. Dat was voor mij ook een schok toen ik in 2016 op m'n 17e voor het eerst ging ;)
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
326
412
Wat bedoel je met de massaliteit? Je hebt op Lowlands een stuk minder last van mensenmassa's dan op bijvoorrbeeld Pinkpop vind ik, waar het veld altijd volstaat en het terrein erg klein aanvoelt. Ook qua looproutes is het op LL een stuk beter vertoeven. En heb nog nooit zo vaak zo makkelijk in het voorvak of vooraan kunnen staan als afgelopen weekend.
De reden dat ik liever niet naar Pinkpop (of Rock Werchter) ga. Veel te veel mensen op een klein stukje. Lowlands is veel intiemer.
En ook hier, gelukkig vindt niet iedereen hetzelfde, anders wordt het helemaal een loterij bij de verkoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc en Davidd

gy0n

Randprogramma
3 jun 2022
149
91
Hoe bedoel je?

Het publiek dat er komt spreekt me niet aan. Het is erbij zijn om erbij te zijn; voor de een deel dan, ik wil niet iedere bezoeker over 1 kam scheren, maar als ik cokesnuivende mensen wil zien en mensen die alleen maar feest kunnen hebben met drug op, dan kan ik ook naar een straat hier bij het station gaan.
Helemaal prima als men dat nodig vind, maar ik ben dit jaar naar een paar kleinere festivals geweest, waar ik me ook prima geamuseerd heb.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Ik vind persoonlijk niet dat er op Lowlands meer/minder gebruikt word als op andere festivals.
Heb wel het gevoel dat het de laatste jaren enorm is toegenomen (Dit was mijn 16e lowlands), maar niet alleen op Lowlands, maar ook ADE de laatste jaren.
Defqon was ik ook dit jaar, en was niet anders. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en spongebobsong

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
380
486
Travis lijkt mij best reeel als potentiele headliner. Tourt waarschijnlijk in het voorjaar door Europa en dan eind Augustus festivals zou zeer welkom zijn. Met juiste organisatie komt dat helemaal goed qua veiligheid
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
505
745
Grootste festival van het land en van wat ik heb gehoord, had je alsnog wel last van mensenmassa's, ondanks dat de aantallen (wat is het? 60.000?) wel lager liggen dan een RW of PP. Verschillende mensen in ieder geval die het hadden over drukker dan normaal en dat het inderdaad lastiger manoeuvreren was dan op bovengenoemde festivals. Moet ik erbij zeggen dat ik de looproutes op RW en PP dus echt meer dan prima vind. Als LL daar overheen kan, doen ze het wel aardig.

Dus dat i.c.m. het terrein. Dat is ook niet aan mij besteed. Te veel stages, te veel lopen. Nou is dat laatste wel gokken, want ik ben er nog nooit geweest, maar je begrijpt m'n punt wel.

Voorvak of vooraan staan geloof ik wel, maar da's niet aan mij besteed.
Er is vrij weinig aan jou besteed he?
 
  • Leuk
Waarderingen: Novis95 en wsslvrwrt

Athos

Dagopener
13 jul 2023
505
745
Je gaat me niet vertellen dat dat op dezelfde schaal gebeurt. Tuurlijk zullen er individuen of kleinere groepen zijn die dat ook op die festivals doen, maar LL is 'het' festival bij uitstek. Daar staat ze ook min of meer om bekend.
Het drugsfestival bij uitstek is Awakenings. Gaat nog wel ff wat meer doorheen dan op LL.
 

Athos

Dagopener
13 jul 2023
505
745
Travis lijkt mij best reeel als potentiele headliner. Tourt waarschijnlijk in het voorjaar door Europa en dan eind Augustus festivals zou zeer welkom zijn. Met juiste organisatie komt dat helemaal goed qua veiligheid
Uhh die band uit Schotland of mis ik iets?
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.485
Er is vrij weinig aan jou besteed he?
Daar kom je wel bijzonder snel achter. Ik weet ook wel dat Lowlands niet mijn festival is, maar dan hoef je nog niet te reageren als een botte boer.
Het drugsfestival bij uitstek is Awakenings. Gaat nog wel ff wat meer doorheen dan op LL.
Dan heb je het weer over een heel andere categorie festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

stijnos7

Campingartiest
9 jul 2022
65
108
Volgend jaar trouwens toch de 30e verjaardag van lowlands? (Niet de 30e editie door Corona…). Zouden ze dan weer uitpakken met een extra dikke line-up?
 
  • Thinking
Waarderingen: eva84

Stefan Post

Playlistbediener
23 aug 2022
10
9
Volgend jaar trouwens toch de 30e verjaardag van lowlands? (Niet de 30e editie door Corona…). Zouden ze dan weer uitpakken met een extra dikke line-up?

Ik geloof dat het volgend jaar wel de dertigste editie. Eerste keer was in '93 en dan min de coronajaren. Kan er ook naast zitten.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
958
451
Dat kost meer geld, dus nee ;)
Benieuwd wat de tickets gaan kosten voor 2024, zou me niet verbazen als er weer een dikke verhoging volgt gezien de snelheid waarmee editie"23 was uitverkocht is er nog genoeg "ruimte" om te verhogen...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

wsslvrwrt

Gouden Tip
18 jul 2022
380
486
Benieuwd wat de tickets gaan kosten voor 2024, zou me niet verbazen als er weer een dikke verhoging volgt gezien de snelheid waarmee editie"23 was uitverkocht is er nog genoeg "ruimte" om te verhogen...
Op florence zijn centjes bespaard dus kunnen er wel enkele euros pp af van de toegangsprijs
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.660
11.485
Benieuwd wat de tickets gaan kosten voor 2024, zou me niet verbazen als er weer een dikke verhoging volgt gezien de snelheid waarmee editie"23 was uitverkocht is er nog genoeg "ruimte" om te verhogen...
Op florence zijn centjes bespaard dus kunnen er wel enkele euros pp af van de toegangsprijs
Eric had het er in het slotinterview volgens mij al over dat het onvermijdelijk is dat de prijs verder gaat stijgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken